wolkow Zgłoś #1 Napisano 29 Lipca 2012 (edytowane) Witam. To mój pierwszy post więc chciałbym sie przywitać. Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN. Auto jest słabe w całym zakresie obrotów ale najbardziej na niskich obrotach, czasami aż ciężko jest ruszyć - trzeba manewrować sprzęgłem aby nie zgasł, czasem gasnie przy ruszaniu, czasem szarpie ( zwłaszcza jak jest gorąco ). Środkowy i górny zakres obrotów tez słaby, na 4 i 5 biegu aby auto zaczęło przyspieszać trzeba cały gaz wcisnąc a i tak zbiera sie bardzo powoli. W porównaniu z takim samym innym autem jeździ dużo gorzej. Auto ma przejechane 250.000km. Gdy na dworze jest chłodno jeździ trochę lepiej ale jak jest gorąco to wydaje mi się , że jest słabsze. Załączam logi: Statyczne: 000: 001: 003: 004: 007: 013: Basic Settings: 000: 003: 004: 011: Dynamiczne: 000: 001: 003: 004: 008: 010: 011: Z tego co wyczytałem w logu dynamicznym grupa 008 wartość z czwartej kolumny powinna być między wartościami z 2 i 3 kolumny. Jeśli jest mniejsza niż wartość z 3 kolumny to może to być przepływomierz powietrza. U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie. Proszę o pomoc w ustaleniu co może mu dolegać. Pozdrawiam Edytowane 29 Lipca 2012 przez wolkow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #2 Napisano 29 Lipca 2012 sprawdz czy wydech nie jest zapchany i zaslep na próbe egr blaszka i sprawdz podcisnienia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat2001 Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2012 Przepływomierz zaniża dawki paliwa, widać to w grupie 008. Podmień przepływke lub kup nową, powinno przywrócić moc silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolkow Zgłoś #4 Napisano 1 Sierpnia 2012 Kolego Passat2001 skoro odpowiadasz na post to wartało by chociaz przeczytac go do końca. EGR zaślepiłem - bez zmian. POzdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2012 kolega wolkow chyba nie rozumie zasad działania podzespołów w aucie. Skoro koledzy wyżej pisali, że przepływka do wymiany to do wymiany. Nie zrobiłeś logów tej podmienionej, napisałeś że auto nie zareagowało na zmianę to tamta też nadaje się do kosza lub coś innego się dzieje. Nie dowiemy się, bo nie sprawdziłeś czy też nie wrzuciłeś logów. Poza tym turbo mizernie wstaje, pewnie nie czyściłeś geometrii, nie sprawdzałeś N75, nie czyściłeś kolektora i nie zaglądałeś pod EGR co tam się dzieje. Sprawdziłeś chociaż czy wężyki podciśnieniowe są całe i powpinane na swoje miejsca ? Nie grzebał nikt przy nich ? Pompa wtryskowa trzyma kąt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolkow Zgłoś #6 Napisano 1 Sierpnia 2012 Kolego serek bez urazy, napisałem tutaj tego posta bo potrzebuje pomocy ale osób potrafiących pomóc. Doradzanie w stylu kup sobie nową przepływke za 400zł a jak nie pomoże to kup sobie cos innego za pareset złotych nie jest w/g mnie pomocą. Piszesz: "Skoro koledzy wyżej pisali, że przepływka do wymiany to do wymiany". Pisał tak jeden kolega więc nie koledzy. Przepływki podstawiłem nawet 2. Jedna zupełnie nową, drugą natomiast od kolegi w którego samochodzie działa poprawnie bo samochód mu zaiwania az miło. Tak więc nie pisz, że kolejny raz trzeba wymienić przepływkę. Logi zrobiłem na innej przepływce ale sa prawie identyczne jak te, więc po co mam je zamieszczać. Pozamieniane wężyki? Same się nie pozamieniały tak więc nie wiem skąd ten pomysł. Z logu grupy 008 wynika, że dawka paliwa jest obcinana odpowiednio do wskazań przepływomierza ale nie znaczy to wcale , że przepływomierz żle wskazuje. Przychylam się jaknajbardziej do tego co napisał kolega german81 tylko jestem na etapie sprawdzania tego. Gdy zawór EGR nie będzie się domykał do końca to oczywiście przepływka będzie pokazywać zaniżone wartości mimo, że będzie sprawna to oczywiste, gdy silnik nie będzie w stanie wypchnąć odpowiedniej ilosci spalin ( zapchany/przypchany wydech ) oczywiście zapotrzebowanie na powietrze będzie mniejsze niz powinno i przepływka będzie wskazywać mniej choć będzie sprawna. Tak więc kolego serek ty chyba raczej nie rozumiesz zasad działania podzespołów w aucie. Geometrii nie czyściłem poniewaz sztanga chodzi na całej długości szybko, lekko i pewnie. Zawór N75 działa poprawnie a w/g Ciebie z którego loga wynika , że cos z nim nie tak? Kolektor wyczyszczony, syfu było bardzo mało, prześwit miał prawie cały. Zawór EGR jak napisałem zaślepiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2012 1. przed wymianą przepływki miałem podobne wskazania - EGR zaślepiony - na nowej przepływce pokazuje ponad 850, skoro u Ciebie tak nie jest a masz AFN to coś jest nie tak nawet po podmianie na inne, sprawne. Temat pojawiał się kilkukrotnie, zdarza się, że nowe też źle mierzą 2. w grupie 011 dynamicznie, widać że turbo późno osiąga zadane ciśnienie a zawór N75 pracuje tylko do +/- 60% dlatego pytam o podciśnienie 3. sprawdź te wężyki bo kosztują grosze a warto je zmienić raz na kilka lat 4. no i najważniejsze - rozrząd. Sprawdzony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #8 Napisano 3 Sierpnia 2012 Ja obstawiam tylko winę turbiny/zapchany katalizator, wydech. Zbyt małe wypełnienie N75 może świadczyć o kiepskiej szczelności i wówczas turbina będzie późno wstawała. A jeśli nie napompuje tyle ile wymaga ECU to LMM nie poleje paliwa. Jednym słowem - wyjąć, rozebrać i sprawdzić luzy pomiędzy wirnikiem a korpusem + sprawdzić geometrię i wywalić kata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolkow Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2012 Na sprawdzanie wydechu umówiłem się już, przy okazji poprosze o przeczyszczenie sprawdzenie turbiny ( mimo, że sztanga jak pisałem chodzi płynnie i lekko ). Katalizatora od 3 lat już nie ma. Zobaczymy co sie zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek B5 Zgłoś #10 Napisano 8 Sierpnia 2012 witam, mam problem przy delikatnym dodawaniu gazu na 3 biegu gdy obr dochodzą do 2000 odczuwalne jest przymulenie i zdecydowanie słabsze przyspieszanie niż przed 2000obr( dziwne) na vagu pojawia się błąd związany z n146 (jako błąd sporadyczny). Autko generalnie jest słabe i przymulone. przepływkę wykluczam bo nie wywala błędu i po jej odpięciu nie widać żadnej poprawy. turbina też raczej nie bo autko nie wpada w tryb awaryjny. dodatkowo dodam że od czasu do czasu po odpaleniu zapala się kontrolka świec żarowych i mruga, oraz czasem zdaży mi się że po odpaleniu autko zgaśnie, ale drugi raz odpala bez żadnego problemu (zdaża się to bardzo żadko) czy to nastawnik? czy może być coś jeszcze innego aha autko nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #11 Napisano 8 Sierpnia 2012 Piotrek, błąd N146 oraz kontrolka to wina nastawnika. Co do reszty to musisz zrobić logi dynamiczne 003, 008, 010 i 011 przynajmniej te. W logach będzie widać jak działa przepływka i inne rzeczy. Gdybanie na czuja mija się z sensem. Ja skromnie obstawiam przycinającą się geometrię, ale logi wszystko wyjaśnią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek B5 Zgłoś #12 Napisano 8 Sierpnia 2012 no właśnie nie mam jak zrobić logów bo w laptopie bateria mi padła i trzyma jakieś 30 sekund. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach