Skocz do zawartości
wolkow

Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN Bardzo słaby, proszę o analiz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post więc chciałbym sie przywitać.

 

Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN.

Auto jest słabe w całym zakresie obrotów ale najbardziej na niskich obrotach, czasami aż ciężko jest ruszyć - trzeba manewrować sprzęgłem aby nie zgasł, czasem gasnie przy ruszaniu, czasem szarpie ( zwłaszcza jak jest gorąco ).

 

Środkowy i górny zakres obrotów tez słaby, na 4 i 5 biegu aby auto zaczęło przyspieszać trzeba cały gaz wcisnąc a i tak zbiera sie bardzo powoli.

 

W porównaniu z takim samym innym autem jeździ dużo gorzej.

 

Auto ma przejechane 250.000km.

Gdy na dworze jest chłodno jeździ trochę lepiej ale jak jest gorąco to wydaje mi się , że jest słabsze.

 

Załączam logi:

 

Statyczne:

000:3512168100_1343483119_thumb.jpg 001: 8152007500_1343483118_thumb.jpg

 

003: 6569733500_1343483119_thumb.jpg 004: 7486545100_1343483120_thumb.jpg

 

007: 6825757000_1343483120_thumb.jpg 013:6021080200_1343483121_thumb.jpg

 

Basic Settings:

000:3606048200_1343483553_thumb.jpg 003:1347894800_1343483554_thumb.jpg

 

004:9266062900_1343483553_thumb.jpg 011:8820656200_1343483555_thumb.jpg

 

Dynamiczne:

000: 8882285200_1343483791_thumb.jpg 001: 8656755300_1343483790_thumb.jpg

 

003: 2717947000_1343483791_thumb.jpg 004: 9662523300_1343483792_thumb.jpg

 

008: 8335483800_1343483793_thumb.jpg 010: 2202072500_1343483794_thumb.jpg

 

011: 1072816000_1343483794_thumb.jpg

 

Z tego co wyczytałem w logu dynamicznym grupa 008 wartość z czwartej kolumny powinna być między wartościami z 2 i 3 kolumny. Jeśli jest mniejsza niż wartość z 3 kolumny to może to być przepływomierz powietrza.

 

U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie.

 

Proszę o pomoc w ustaleniu co może mu dolegać.

Pozdrawiam

Edytowane przez wolkow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy wydech nie jest zapchany i zaslep na próbe egr blaszka i sprawdz podcisnienia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz zaniża dawki paliwa, widać to w grupie 008. Podmień przepływke lub kup nową, powinno przywrócić moc silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Passat2001 skoro odpowiadasz na post to wartało by chociaz przeczytac go do końca.

 

EGR zaślepiłem - bez zmian.

POzdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega wolkow chyba nie rozumie zasad działania podzespołów w aucie. Skoro koledzy wyżej pisali, że przepływka do wymiany to do wymiany. Nie zrobiłeś logów tej podmienionej, napisałeś że auto nie zareagowało na zmianę to tamta też nadaje się do kosza lub coś innego się dzieje. Nie dowiemy się, bo nie sprawdziłeś czy też nie wrzuciłeś logów. Poza tym turbo mizernie wstaje, pewnie nie czyściłeś geometrii, nie sprawdzałeś N75, nie czyściłeś kolektora i nie zaglądałeś pod EGR co tam się dzieje. Sprawdziłeś chociaż czy wężyki podciśnieniowe są całe i powpinane na swoje miejsca ? Nie grzebał nikt przy nich ?

Pompa wtryskowa trzyma kąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego serek bez urazy, napisałem tutaj tego posta bo potrzebuje pomocy ale osób potrafiących pomóc. Doradzanie w stylu kup sobie nową przepływke za 400zł a jak nie pomoże to kup sobie cos innego za pareset złotych nie jest w/g mnie pomocą.

 

Piszesz: "Skoro koledzy wyżej pisali, że przepływka do wymiany to do wymiany".

Pisał tak jeden kolega więc nie koledzy.

 

Przepływki podstawiłem nawet 2. Jedna zupełnie nową, drugą natomiast od kolegi w którego samochodzie działa poprawnie bo samochód mu zaiwania az miło.

 

Tak więc nie pisz, że kolejny raz trzeba wymienić przepływkę.

Logi zrobiłem na innej przepływce ale sa prawie identyczne jak te, więc po co mam je zamieszczać.

 

Pozamieniane wężyki? Same się nie pozamieniały tak więc nie wiem skąd ten pomysł.

 

Z logu grupy 008 wynika, że dawka paliwa jest obcinana odpowiednio do wskazań przepływomierza ale nie znaczy to wcale , że przepływomierz żle wskazuje.

Przychylam się jaknajbardziej do tego co napisał kolega german81 tylko jestem na etapie sprawdzania tego.

Gdy zawór EGR nie będzie się domykał do końca to oczywiście przepływka będzie pokazywać zaniżone wartości mimo, że będzie sprawna to oczywiste, gdy silnik nie będzie w stanie wypchnąć odpowiedniej ilosci spalin ( zapchany/przypchany wydech ) oczywiście zapotrzebowanie na powietrze będzie mniejsze niz powinno i przepływka będzie wskazywać mniej choć będzie sprawna.

 

Tak więc kolego serek ty chyba raczej nie rozumiesz zasad działania podzespołów w aucie.

 

Geometrii nie czyściłem poniewaz sztanga chodzi na całej długości szybko, lekko i pewnie. Zawór N75 działa poprawnie a w/g Ciebie z którego loga wynika , że cos z nim nie tak?

 

Kolektor wyczyszczony, syfu było bardzo mało, prześwit miał prawie cały. Zawór EGR jak napisałem zaślepiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. przed wymianą przepływki miałem podobne wskazania - EGR zaślepiony - na nowej przepływce pokazuje ponad 850, skoro u Ciebie tak nie jest a masz AFN to coś jest nie tak nawet po podmianie na inne, sprawne. Temat pojawiał się kilkukrotnie, zdarza się, że nowe też źle mierzą

2. w grupie 011 dynamicznie, widać że turbo późno osiąga zadane ciśnienie a zawór N75 pracuje tylko do +/- 60% dlatego pytam o podciśnienie

3. sprawdź te wężyki bo kosztują grosze a warto je zmienić raz na kilka lat

4. no i najważniejsze - rozrząd. Sprawdzony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam tylko winę turbiny/zapchany katalizator, wydech.

Zbyt małe wypełnienie N75 może świadczyć o kiepskiej szczelności i wówczas turbina będzie późno wstawała. A jeśli nie napompuje tyle ile wymaga ECU to LMM nie poleje paliwa.

Jednym słowem - wyjąć, rozebrać i sprawdzić luzy pomiędzy wirnikiem a korpusem + sprawdzić geometrię i wywalić kata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sprawdzanie wydechu umówiłem się już, przy okazji poprosze o przeczyszczenie sprawdzenie turbiny ( mimo, że sztanga jak pisałem chodzi płynnie i lekko ).

Katalizatora od 3 lat już nie ma.

Zobaczymy co sie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem przy delikatnym dodawaniu gazu na 3 biegu gdy obr dochodzą do 2000 odczuwalne jest przymulenie i zdecydowanie słabsze przyspieszanie niż przed 2000obr( dziwne) na vagu pojawia się błąd związany z n146 (jako błąd sporadyczny). Autko generalnie jest słabe i przymulone. przepływkę wykluczam bo nie wywala błędu i po jej odpięciu nie widać żadnej poprawy. turbina też raczej nie bo autko nie wpada w tryb awaryjny. dodatkowo dodam że od czasu do czasu po odpaleniu zapala się kontrolka świec żarowych i mruga, oraz czasem zdaży mi się że po odpaleniu autko zgaśnie, ale drugi raz odpala bez żadnego problemu (zdaża się to bardzo żadko) czy to nastawnik? czy może być coś jeszcze innego aha autko nie kopci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, błąd N146 oraz kontrolka to wina nastawnika. Co do reszty to musisz zrobić logi dynamiczne 003, 008, 010 i 011 przynajmniej te. W logach będzie widać jak działa przepływka i inne rzeczy. Gdybanie na czuja mija się z sensem.

Ja skromnie obstawiam przycinającą się geometrię, ale logi wszystko wyjaśnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie mam jak zrobić logów bo w laptopie bateria mi padła i trzyma jakieś 30 sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności