Gość vomer Zgłoś #1 Napisano 21 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Niedawno nabyłem swojego pierwszego passata i pierwszego diesla w życiu i od razu mam problem (a może właśnie dlatego żem zielony). Mój passat pali jak smok (1.9 TDI -74 KW 9,5 - 10,5 l. w mieście, 6,5 w trasie), więc pojechałem do polecanego zakładu na diagnostykę. Okazało się, że przepływomierz i wtryski są OK a szwankuje turbina, która podaje za wysokie ciśnienie i w związku z tym podawana jest za duża dawka paliwa. Koszt naprawy ok. 700 zł. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #2 Napisano 21 Grudnia 2006 Czy oprócz samego spalania dzieje się coś jeszcze?? np. jakiś brak przyspieszenia w określonym zakresie obrotów?? Jeśli ciśnienie turbawki jest wieksze niż określone programem to sterownik przełącza się w tryb awaryjny - i wówczas moc gwałtownie spada - poczułbyś to na pewno. Ja u siebie zwiększyłem dawke paliwa z 6,5mg na 3,5mg - spalanie jest na tym samym poziomie tylko "kopa" ma nieco lepszego - no i bączka lubi niewielkiego puścić. Proponuje podjęchać do innego mechanika:) bo jak dla mnei to spalanie masz w normie (jak do tego automat to tym bardziej) - może but za ciężki:) Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #3 Napisano 21 Grudnia 2006 Nie ma żadnych innych złych objawów oprócz spalania (moim zdaniem trochę za wysokie). Chodzi dobrze, przyśpiesza płynnie - no może jest ciut za głośny. Na kompie była dawka paliwa 6,5 mg. Jeśli chodzi o technikę jazdy to pewnie nie jest właściwa do diesla, bo jeździłem zawsze benzyniakiem ale buta nie mam ciężkiego. Poza tym to spalanie by wzrosło np. o 10-15 % a nie o prawie 40% (dane fabryczne - miasto 7 l. trasa 4,7). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #4 Napisano 21 Grudnia 2006 Poza tym to spalanie by wzrosło np. o 10-15 % a nie o prawie 40% (dane fabryczne - miasto 7 l. trasa 4,7). No ale o ile dobrze pamiętam podobna norma fabryczna podaje że jak silnik łyknie 1 litr oleju na 1000km to jest ok. Normy fabryczne są super. Weź pod uwagę w jakich warunkach i dla jakiej prędkości ta norma jest podawana. U mnie w trasie pali 6,5l (but raczej średnio cięźki) - jak się postaram to bez przyjmności z jazdy w oklicach 6 się zmieszcze, po mieście nie obliczałem ale w przybliżeniu ok 8l. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #5 Napisano 21 Grudnia 2006 Witam Spalanie faktycznie masz troche wysokie jak na tą moc silnika. Ja mam silnik 96kW/130KM zawirusowany na 165KM i spalanie wynosi własnie 9,5 - 10,5L w mieście, 6,5L w trasie tak jak u Ciebie. Do tego mam skrzynie TIPTRONIC (automat). Jeżdże z nogą w podłodzę - cały czas go butuje (dbam o smarowanie turbinki ) Poszukaj dobrego diagnosty od TDI, który zrobi testy na VAGu podczas jazdy, najlepiej się znają w warsztatach którę się specjalizują w chiptuningu. Jedyne co mi przychodzi do głowy co by mieli Ci zrobić z tą turbiną to chyba tylko wyczyścić ale to i tak za dużo sobie liczą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2006 Właśnie dziś pojeździłem po Olsztynie (w świątecznych korkach 30 km - spalanie średnie 11.5 litra). Powróty do domu - 75 km śr. 5,8 (nieźle nawet). W Mrągowie nie robili mi testu w czasie jazdy tylko na warsztacie - szkoda mogłem poprosić. Sam nie wiem teraz gdzie się udać bo co do serwisu VW Palmowski w Olsztynie to słyszałem tylko złe rzeczy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2006 Koszt naprawy ok. 700 zł. czyli za co ? turbo pompuje za mocno i dlatego pali auto dużo ??? Jakieś takie dziwne.... Ja bym szukał przyczyny gdzie indziej.... tylko na warsztacie - szkoda mogłem poprosić. no to jak oni stwierdzili, że pompuje za mocno ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2006 Tak se myślę, że może przyczyną nadmiernego spalania może być zapchany filtr powietrza. Tylko jak się do niego dobrać - ktoś wie? (3BG) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2006 jak sie dostac do filtra powietrza??? nie zartuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość damian1442 Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2006 moim zdaniem to niejest wina turbiny poniewaz moj kolega ma tez passsata i ma w nim turbine od 130 konnego czyli od nowszego typu passata Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #11 Napisano 24 Grudnia 2006 jak sie dostac do filtra powietrza??? nie zartuj świetna rada ! vomer : odkręc te dwie śruby 2, rozłóż te dwa plastiki i zobaczysz skrzynke : rozkręcasz śruby i wymieniasz filtr. Wymień na Knechta. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #12 Napisano 24 Grudnia 2006 pytanie z innej beczki jak u Ciebie wyglada stan cisnienia w oponach jezeli chodzi o spalanie to tez sie liczy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #13 Napisano 28 Grudnia 2006 Dzieki za pomoc. Wymiana filtra to niby trywialna czynność - tak ale nie w moim Pasku. Normalnie odpina się trzy zatrzaski i jest po sprawie. Tutaj trzeba się sporo namęczyć, ale dzieki pre_pl udało mi się niczego nie połamać. Jeszcze raz dziękuję. Po nowym roku dam turbinę do znajomego mechanika do czyszczenia i smarowania. Może to coś da. Ciśnienie sprawdziłem rano dzisiaj - jest ok - 0,2 na każdym kole. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robert1212 Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2008 Czy oprócz samego spalania dzieje się coś jeszcze?? np. jakiś brak przyspieszenia w określonym zakresie obrotów?? Jeśli ciśnienie turbawki jest wieksze niż określone programem to sterownik przełącza się w tryb awaryjny - i wówczas moc gwałtownie spada - poczułbyś to na pewno. Ja u siebie zwiększyłem dawke paliwa z 6,5mg na 3,5mg - spalanie jest na tym samym poziomie tylko "kopa" ma nieco lepszego - no i bączka lubi niewielkiego puścić. Proponuje podjęchać do innego mechanika:) bo jak dla mnei to spalanie masz w normie (jak do tego automat to tym bardziej) - może but za ciężki:) Pozdrawiam Wiatam Jakie masz spalanie u siebie po zwiekszenu dawki ja mam 1.9 110KM na automacie i spalanie w granicach 10.5 l w miescie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #15 Napisano 20 Listopada 2008 (edytowane) Moim zdaniem turbina to nie jest.Jeżeli turbina przeładowuje to auto naprawdę trudno i dziwnie prześpiesza . 10l to jeszcze nie dramat jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach po mieście to cudów się nie spodziewaj. A swoją drogą to dieslem trzeba się nauczyć jeździć i tu też bym upatrywał zwiększonego zużycia paliwa.Nie dużo ale zawsze.A swoją drogą to poroś może kogoś zajomego kto ma Paska żeby się przejechał twoim autkiem.Może będzie w stanie zdiagnozować dynamikę auta.Jeżeli turbo przeładowuje to na bank autko ci zamula czego ty jako nowy właściciel możesz nie wyczuwać. Pozdrawiam Edytowane 20 Listopada 2008 przez Leszekfr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChangHemp Zgłoś #16 Napisano 20 Listopada 2008 powiem tak. Sam mam 1,9 TDI 74 kw 101 ps ( TERAZ JUZ PO CHIPIE ALE JEDZIELM NIM PRZEZ POL ROKU NA SERII ) ja przesidalem sie z golfa iv benzyniaka i wczesniej auta tez w benzynie! nauczysz sie jezdzic TDI i bedzie palil 7,5 po miescie mniej sie nie spodziewaj bo to sa PD, a one wcale tak malo nie palą jak na pompie rotacyjnej 5 litrów to sciema spalanie w trasie do 120 km/h to 6,5 a po miescie na biegu 1 2 3 i dalej 1 2 3 to bedzie palil kolo 8 pozdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #17 Napisano 20 Listopada 2008 Ale jak jedziesz z prędkością 100km/h to bez problemu zejdzie do 5 litrów na 100km Przynajmniej ja tak mam Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2008 Ale jak jedziesz z prędkością 100km/h to bez problemu zejdzie do 5 litrów na 100km Przynajmniej ja tak mam Pozdrawiam pare dni temu trasa Szczecin-Gdańsk bardzo mały ruch na drodze nie przekraczałem 120km/h i spalanie 4,7 po przyjeżdzie pod dom sam byłem w szoku i nie wierzyłem że moje auto może tyle spalić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2008 A ja godzinę temu wracałem po pracy do domu.Średnie spalanie 14,4l. Godzinna podróż ze średnią prędkością 9km/h. :-) Szaleństwo! A tak na co dzień: W trasie po emerycku (do 110km/h), tydzień temu 4,6. Jazda normalna, dość dynamiczna w trasie 5,2 - 5,5 a miasto około 7. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #20 Napisano 20 Listopada 2008 Sam nie wiem w jaki sposob osigacie takie wysoki spalanie Moj po miescie owszem zalezy od naterzenia ruchu ale to 6,5min-8max litrow.W trasie tak do 100km-4,5-5,0 litrow 120km-to max 6 litrow.Wczesniej miale tylko zwylke diesle i szczerze jestem milo zaskoczony spalaniem TDI-ka spodziewalem sie wiekszego spalania.Plakac z tego powodu nie bede :-) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach