Skocz do zawartości
czarny specjal

Potrzebuję diagnozy. Passat 1.6 TD nie zapala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój przypadek jest indywidualny więc chcę go opisać i poprosić o diagnozę osoby które mogą mieć pojęcie w czym tkwi problem.

 

Przegrzałem silnik 1.6 TD - pękła głowica, przy próbie odpalenia pluł wodą z rury wydechowej

Kupiłem głowicę po regeneracji, zmieniłem uszczelkę pod głowicą i dalej nie chce odpalić. Wodą oczywiście już nie pluje.

Jak kręcę kluczykiem to ani burknie, poprostu kręci. Zdjąłem pokrywę silnika i spod głowicy w górę bucha dymek przy próbie odpalenia.

Rozrząd ustawiony zdaje sie ok. Pasek był zablokowany a na nowej głowicy wałek ustawiony na oko ale identycznie jak w starej. Samochód na lewarku pozwala kręcić kołem nic się nie blokuje..

 

Nie wiem co dalej robić, może ktoś mi doradzi.

 

Dzięki!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze do sprawdzenia : elektrozawór na pompie, drugie odpowietrzyć wtryski : popuszczasz rurki przy wtryskach kręcisz rozrusznikiem aż zacznie lecieć ropka i dokręcasz . jeśli rozrząd poprawnie ustawiony to musi zaskoczyć.

ps. próbowałeś patentu z plakiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawieniem wałka na oko mnie rozbroiłeś.... Po co masz wcięcie na końcu wałka? O czym my tu rozmawiamy, jeśli wałek może być zdrowo przesunięty kątowo. To, że nie ma spotkania ręcznie kręcąc nie znaczy, że jest OK. Ustaw rozrząd na znaki, a nie na "zdaje się" i musi zagadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki z apomoc, jutro się za to wezmę, ustawię rozrząd po znakach i spróbuję odpowietrzyć wtryski. A patent z plakiem to co to za patent?

 

ogolnie myslicie ze jest opcja ze jest grubszy problem np z pierścieniami, tłokami czy coś? przegrzał się aż zgasł..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ogolnie myslicie ze jest opcja ze jest grubszy problem np z pierścieniami, tłokami czy coś? przegrzał się aż zgasł..
pisałeś że pluł wodą więc pewnie od tego zgasł ale zmierz ciśnienie na cylindrach to wtedy będzie wiadomo na 100% .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis zabralem się za ustawienie rozrządu po znakach. Wałek bez problemu, pompa tez na bolec ale za holere nie mogę znależć ZERA na kole zamachowym. W necie widze zę przy silnikach 1.6 td powinna być pojedyncza dziura z zaslepka a ja mam jakby podwójną tę dziurę i może w tym przypadku jest jakiś inny znak? mam tam dwa jakby wycięte i odgięte ząbki wewnątrz tej prawej dziury, obydwa obok siebie z małą przrwą między nimi. później kręce i w sumie nic charakterystycznego się nie pokazuje.. ewentualnie jakaś śrubka.. ale nie ma nic co by logicznie wskazywalo ze to jest znak. Możliwa jest taka sytuacja? kolo nie jest az tak brudne zeby nie bylo widac wybitego zera, strzałki itp. Powie mi ktoś coś mądrego? Bez tego dalej nie ruszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znak na zamachu jest na 100% wystarczy poszukać niedawno robiłem w takim rozrząd tylko nie ustawiaj na tego"cycka" w drugim okienku bo będzie dzwonił po zaworach akurat z takim problemem do mnie zawitał. duży płaski śrubokręt w dłoń i po ząbku przesuwasz zamach w okienku jeśli to sb to na zamachu będzie kreska obok wieńca zębatego koła zamachowego, patent z plakiem stosujesz tylko wtedy gdy masz 100% pewności że cały rozrząd ustawiony tak jak być powinien plak psikasz do dolotu działa jako starter

Jeśli przegrzał się i zgasł to czego się spodziewasz? panewki i pierścionki pewnie dostały ostro w du.. ja bez zastanowiania bym szukał innego słupka lub general remont oczywiście po odpowiednich pomiarach ciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli przegrzał się i zgasł to czego się spodziewasz? panewki i pierścionki pewnie dostały ostro w du.. ja bez zastanowiania bym szukał innego słupka lub general remont oczywiście po odpowiednich pomiarach ciśnienia

 

Nie musi być od razu tak tragicznie. Jeżeli po strzale głowicy nie ciągnął go na biegu (po zalaniu cylindrów wodą) to raczej panewki w ogóle nie dostały . W takich przypadkach na 1 miejscu krzywią się korbowody a to już by słyszał :D .

Jeżeli konkretny piekarnik kolega zrobił , to jedynie pierścienie mogły puścić.

Proponuję ustawić rozrząd na znaki i jeżeli nie będzie gadał , to do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach.

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności