qweluke Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2012 Witam, Ostatnio jeździłem VW znajomego (Sharan czy jak to sie pisze) i zauważyłem, że u niego po nadepnięciu na pedał gazu obroty rosną w bardzo szybko, tzn. jak naciskam pedał gazu tak rosną obroty, u mnie to tak niestety nie działa. Gdy nacisne pedał gazu musze czekać jakieś 0,5-1s az obroty wzrosną, w odadatku występuje u mnie efekt "falowania" obrotów, tzn, puszcze pedał gazu to obroty spadają do niskich wartości a potem znów wracają do stanu "na luzie" To normalne w naszych autach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2012 To normalne w naszych autach?Nie, to nie jest normalne zachowanie silnika.Do sprawdzenia EGR i pompowtryski(tu przydałyby się logi grup 0013, 018, 023 ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qweluke Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2012 logi a auto-scanu VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 GL Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1495 Coding: 00002 Shop #: WSC 00028 WVWZZZ3BZ3P346891 VWZ7Z0C6807735 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 H Component: CLIMATRONIC B5GP 0009 Coding: 17000 Shop #: WSC 00028 4 Faults Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-10 - - - Intermittent 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 35-10 - - - Intermittent 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-10 - - - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 35-00 - - Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 907 487 B Component: Lenkradelektronik 0002 Coding: 00008 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 847 E Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 Coding: 21115 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ3P346891 VWZ7Z0C6807735 No fault code found. Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 959 799 B Component: 03 Komfortgerát HLO 0003 Coding: 00259 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 186 E Component: Radio BNO 0006 Coding: 04403 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 00853 - Loudspeaker(s): Rear 36-10 - Open Circuit - Intermittent End ------------------------------------------------------- kanały o których pisałeś 0013 - no response from controller 018 - no response fromcontroller 023 - no responde fromcontroller Próowałem się do nich dostać przy przekręconym kluczyku oraz przy odpalonym silniku. Adresy wpisywałem w pole select direct entry (i tu wpisałem) Sprawdzałem przy użyciu VAG 3.11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2012 zauważyłem, że u niego po nadepnięciu na pedał gazu obroty rosną w bardzo szybko, tzn. jak naciskam pedał gazu tak rosną obroty, u mnie to tak niestety nie działa. Zrób mały test...... naciśnij lekko sprzęgło (tak zeby zadziałał czujnik pod nim) lub do końca. Wtedy spróbuj przygazować i zobacz jaka jest reakcja na wcisniecie gazu a szybkość wkręcania się silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2012 Brak połączenia ze sterownikiem silnika. Spróbuj innym kablem. Najrozsądniej bedzie, gdy logi wykonasz w momencie trwania usterki. Zrób komplet logów i wstaw je tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qweluke Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2012 (edytowane) Zrób mały test...... naciśnij lekko sprzęgło (tak zeby zadziałał czujnik pod nim) lub do końca. Wtedy spróbuj przygazować i zobacz jaka jest reakcja na wcisniecie gazu a szybkość wkręcania się silnika Zrobiłem, bez zmian Obroty na poziomie 900 (na luzie) naciskam sprzęgło, szybko naciskam pedał gazu "do dechy" i puszczam, obroty w tym czasie zdążą podskoczyc do 1100 i wracają do 900 - wydaje mi się, że to zbyt wolna reakcja.. Brak połączenia ze sterownikiem silnika.Spróbuj innym kablem. Najrozsądniej bedzie, gdy logi wykonasz w momencie trwania usterki. Zrób komplet logów i wstaw je tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow Niestety nie mam innego kabla. Kabel jaki posiadam jest opisany jakoo Polski VAG a na odwrocie ODBII ale chyba źle wykonałem ten test bo jak czytam w tym linki to do tej grupy inaczej się "wchodzi". Sprawdze jeszcze raz w przyszłym tygodniu i napisze tam temat Aha, i szarpanei nie występuje tylko na 5 biegu, na 4 w granicach 90Kmps też się pojawia Edytowane 22 Lipca 2012 przez qweluke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #7 Napisano 23 Lipca 2012 Zrobiłem, bez zmian Obroty na poziomie 900 (na luzie) naciskam sprzęgło, szybko naciskam pedał gazu "do dechy" i puszczam, obroty w tym czasie zdążą podskoczyc do 1100 i wracają do 900 - wydaje mi się, że to zbyt wolna reakcja.. kurde to ja też mam coś skopcone ? bo u mnie jak naciśnięte jest sprzęgło (bądź tylko lekko dotkniete...chodzi tylko o czujnik żeby pod nim zadziałał) to silnik żwawiej się wkręca na obroty. Oczywiście w czasie jezdy jest normalnie i przyspiesza jak tylko może A z tym wciskaniem pedału gazu do dechy i puszczeniu odrazu to masz złe odniesienie bo raz naciśniesz szybciej a raz wolniej ja dzis tak robiłem to nawet tysiąc obrotów nie chciał wskoczyć. Chyba że mam szybszą nogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sabrethouth Zgłoś #8 Napisano 28 Lipca 2012 Witam.Mam taki sam problem a mianowicie u mnie jest dokładnie tak że jak mam wciśniete sprzęgło to silnik wchodzi na obroty jak szalony a z puszczonym sprzęgłem wkręca się topornie .Co to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #9 Napisano 6 Sierpnia 2012 Podłączę się do tematu. Ruszam - jedynka ciągnie.Wysprzęglam obroty spadają,wrzucam dwójkę wciskam gaz a tu nic.Muli go dość dobrze.Dopiero po chwili zaczyna pomału wkręcać się na obroty.Mulenie w zakresie 1 - 1,8 tyś obr.Objaw występuje nie zawsze.Dzisiaj tak mi zrobił jak wjeżdżałem po górę,ulicą dość stromą. Co to może padać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sabrethouth Zgłoś #10 Napisano 16 Sierpnia 2012 Podłączę się do tematu.Ruszam - jedynka ciągnie.Wysprzęglam obroty spadają,wrzucam dwójkę wciskam gaz a tu nic.Muli go dość dobrze.Dopiero po chwili zaczyna pomału wkręcać się na obroty.Mulenie w zakresie 1 - 1,8 tyś obr.Objaw występuje nie zawsze.Dzisiaj tak mi zrobił jak wjeżdżałem po górę,ulicą dość stromą. Co to może padać? Dla mnie to jest ewidentnie wpadanie w tryb awaryjny.Gdy tak zrobi zatrzymaj auto zgaś silnik i zapal.Gdy to bedzie pomagać na tyle że autko przez jakiś czas bedzie jeżdzić normalnie to mam racje a wtedy VAG i błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qweluke Zgłoś #11 Napisano 24 Września 2012 (edytowane) Do sprawdzenia EGR i pompowtryski(tu przydałyby się logi grup 0013, 018, 023 ) Logów jak wyżej pisałem nie jestem w stanie wykonać bo kabel mi najwidoczniej na to nie pozwala. Pompowtryski mam sprawne (teraz już na 100% bo sprawdzałem je, do tego poprawiłem ostatnio wtyczki przy nich bo faktycznie coś wariowało) Zawór EGR, przy poprawie wtyczek do PD rzucił mi się on w oczy (już mi coś kwietniu mechanik mówił że pluje) no i faktycznie, dalej pluje jakąś ciemną cieczą (olejem?). Czy zawór EGR może mieć aż takie znacznie? No i pytanie drugie, co zrobić pierwsze, zawór EGR czy vacu pomp? bo pompka cieknie a problem jaki obserwuje to twardnienie pedału hamulca po hamowaniu. Tzn. hamuje, hamulec dziala super, puszczam hamulec a ten zamiast być miękki jak normalnei to jest twardy i dopiero po kilkunastu sekundach zaczyna znów dobrze działać. Ponoć to wina tej pompki. Edytowane 24 Września 2012 przez qweluke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vatos Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam sprawa jest taka, że auto nie jeździ jak na 150konny motor byłem u mechanika kazał powymieniać przepływke, świece, jakieś zawory, cewki, trójnik odmy, przewody podciśnienia.. Wymieniłem i dalej tak samo jeździ jak jeździł, a kasy trochę poszło.... Błędów na komputerze nie ma, a auto na pedał gazu reaguje tak, że gdy wciskam go tak z 30% to przyspiesza jako tako na oko jak wcześniejsza 75 konna meganka i czym głębiej go wcisnę to zamiast przyspieszać szybciej to przyśpiesza tak samo lub nawet gorzej. Jaka może być przyczyna? Przepustnice dla spokoju też wyczyściłem i nic nie zmieniło to ;/ Czy może być to spowodowane tym sterownikiem w przepustnicy za tą czarną plastikową nakładką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gracek Zgłoś #13 Napisano 4 Sierpnia 2015 Skoro nie pokazuje błędów to porób logi, wrzuć na forum i chłopaki ocenią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #14 Napisano 4 Sierpnia 2015 kolego wyjmij wtyczke od pedału gazu i przeczyść miałem to samo u siebie zero przyśpieszenia po wyjęciu i popryskaniu jakimś preparatem w spreju pomogło miałem te same objawy co ty muł totalny, mi dodatkowo na fisie pokazywało engine workshop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszar Zgłoś #15 Napisano 12 Kwietnia 2016 Witam, mam problem z pedałem gazu (potencjometrem). Wymieniłem go już 3 razy (na używany), problem jest w tym, że po lekkim wciśnięciu pedału wchodzi w tryb awaryjny, obroty wzrastają i jest brak reakcji. Podczas normalnej jazdy trzymając pedał lekko wciśnięty auto zaczyna przerywać i szarpać. Ciężko jest jechać stałą prędkością trzymając pedał w jednej pozycji bo przerywa (niekiedy problem na chwilę ustaje). Po wciśnięciu do oporu auto przyśpiesza prawidłowo i nie szarpie wcale. Po wymianie problem ustaje całkowicie, jednak za jakiś czas problem powraca. Na komputerze pojawia się standardowo błąd czujnika położenia pedału. Puszka od komputera jest uszczelniona więc woda nie powinna się dostawać na kostki, chyba że jest niewielki przeciek którego nie zauważyłem. Więc czy to może być powód uszkadzania pedału ? Po każdej wymianie problem powraca w taki sam sposób. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #16 Napisano 12 Kwietnia 2016 mam problem z pedałem gazu (potencjometrem). Wymieniłem go już 3 razySprawdź białą kostkę połączeniową(pod sterownikiem silnika) na okoliczność śniedzi, słabego styku itp. Zaaplikuj płyn do styków "Kontakt", następnie Kontakt do potencjometrów".http://forum.vw-passat.pl/threads/74093-Migająca-kontrolka-świec-żarowych-i-brak-reakcji-pedału-gazu?p=803123&viewfull=1#post803123 http://forum.vw-passat.pl/threads/74093-Migająca-kontrolka-świec-żarowych-i-brak-reakcji-pedału-gazu?p=1172882&viewfull=1#post1172882 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach