Skocz do zawartości
qweluke

Wolna rakcja na pedał gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio jeździłem VW znajomego (Sharan czy jak to sie pisze) i zauważyłem, że u niego po nadepnięciu na pedał gazu obroty rosną w bardzo szybko, tzn. jak naciskam pedał gazu tak rosną obroty, u mnie to tak niestety nie działa.

Gdy nacisne pedał gazu musze czekać jakieś 0,5-1s az obroty wzrosną, w odadatku występuje u mnie efekt "falowania" obrotów, tzn, puszcze pedał gazu to obroty spadają do niskich wartości a potem znów wracają do stanu "na luzie"

 

To normalne w naszych autach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To normalne w naszych autach?
Nie, to nie jest normalne zachowanie silnika.

Do sprawdzenia EGR i pompowtryski(tu przydałyby się logi grup 0013, 018, 023 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi a auto-scanu

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 GL

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1495

Coding: 00002

Shop #: WSC 00028

WVWZZZ3BZ3P346891 VWZ7Z0C6807735

No fault code found.

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 1728

Coding: 04255

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0009

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-00 - -

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 907 487 B

Component: Lenkradelektronik 0002

Coding: 00008

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 847 E

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

Coding: 21115

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ3P346891 VWZ7Z0C6807735

No fault code found.

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 03 Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00259

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 035 186 E

Component: Radio BNO 0006

Coding: 04403

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

00853 - Loudspeaker(s): Rear

36-10 - Open Circuit - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

 

 

kanały o których pisałeś

 

0013 - no response from controller

018 - no response fromcontroller

023 - no responde fromcontroller

Próowałem się do nich dostać przy przekręconym kluczyku oraz przy odpalonym silniku.

Adresy wpisywałem w pole select -&gt; direct entry (i tu wpisałem)

Sprawdzałem przy użyciu VAG 3.11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauważyłem, że u niego po nadepnięciu na pedał gazu obroty rosną w bardzo szybko, tzn. jak naciskam pedał gazu tak rosną obroty, u mnie to tak niestety nie działa.

 

Zrób mały test...... naciśnij lekko sprzęgło (tak zeby zadziałał czujnik pod nim) lub do końca. Wtedy spróbuj przygazować i zobacz jaka jest reakcja na wcisniecie gazu a szybkość wkręcania się silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak połączenia ze sterownikiem silnika.

Spróbuj innym kablem.

Najrozsądniej bedzie, gdy logi wykonasz w momencie trwania usterki.

Zrób komplet logów i wstaw je tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrób mały test...... naciśnij lekko sprzęgło (tak zeby zadziałał czujnik pod nim) lub do końca. Wtedy spróbuj przygazować i zobacz jaka jest reakcja na wcisniecie gazu a szybkość wkręcania się silnika :)

 

Zrobiłem, bez zmian

 

Obroty na poziomie 900 (na luzie) naciskam sprzęgło, szybko naciskam pedał gazu "do dechy" i puszczam, obroty w tym czasie zdążą podskoczyc do 1100 i wracają do 900 - wydaje mi się, że to zbyt wolna reakcja..

 

Brak połączenia ze sterownikiem silnika.

Spróbuj innym kablem.

Najrozsądniej bedzie, gdy logi wykonasz w momencie trwania usterki.

Zrób komplet logów i wstaw je tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow

Niestety nie mam innego kabla. Kabel jaki posiadam jest opisany jakoo Polski VAG a na odwrocie ODBII ale chyba źle wykonałem ten test bo jak czytam w tym linki to do tej grupy inaczej się "wchodzi".

Sprawdze jeszcze raz w przyszłym tygodniu i napisze tam temat

 

Aha, i szarpanei nie występuje tylko na 5 biegu, na 4 w granicach 90Kmps też się pojawia

Edytowane przez qweluke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem, bez zmian

 

 

Obroty na poziomie 900 (na luzie) naciskam sprzęgło, szybko naciskam pedał gazu "do dechy" i puszczam, obroty w tym czasie zdążą podskoczyc do 1100 i wracają do 900 - wydaje mi się, że to zbyt wolna reakcja..

 

kurde to ja też mam coś skopcone ? bo u mnie jak naciśnięte jest sprzęgło (bądź tylko lekko dotkniete...chodzi tylko o czujnik żeby pod nim zadziałał) to silnik żwawiej się wkręca na obroty. Oczywiście w czasie jezdy jest normalnie i przyspiesza jak tylko może :D A z tym wciskaniem pedału gazu do dechy i puszczeniu odrazu to masz złe odniesienie bo raz naciśniesz szybciej a raz wolniej :P ja dzis tak robiłem to nawet tysiąc obrotów nie chciał wskoczyć. Chyba że mam szybszą nogę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam taki sam problem a mianowicie u mnie jest dokładnie tak że jak mam wciśniete sprzęgło to silnik wchodzi na obroty jak szalony a z puszczonym sprzęgłem wkręca się topornie .Co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

Ruszam - jedynka ciągnie.Wysprzęglam obroty spadają,wrzucam dwójkę wciskam gaz a tu nic.Muli go dość dobrze.Dopiero po chwili zaczyna pomału wkręcać się na obroty.Mulenie w zakresie 1 - 1,8 tyś obr.Objaw występuje nie zawsze.Dzisiaj tak mi zrobił jak wjeżdżałem po górę,ulicą dość stromą.

Co to może padać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się do tematu.

Ruszam - jedynka ciągnie.Wysprzęglam obroty spadają,wrzucam dwójkę wciskam gaz a tu nic.Muli go dość dobrze.Dopiero po chwili zaczyna pomału wkręcać się na obroty.Mulenie w zakresie 1 - 1,8 tyś obr.Objaw występuje nie zawsze.Dzisiaj tak mi zrobił jak wjeżdżałem po górę,ulicą dość stromą.

Co to może padać?

Dla mnie to jest ewidentnie wpadanie w tryb awaryjny.Gdy tak zrobi zatrzymaj auto zgaś silnik i zapal.Gdy to bedzie pomagać na tyle że autko przez jakiś czas bedzie jeżdzić normalnie to mam racje a wtedy VAG i błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do sprawdzenia EGR i pompowtryski(tu przydałyby się logi grup 0013, 018, 023 )

 

Logów jak wyżej pisałem nie jestem w stanie wykonać bo kabel mi najwidoczniej na to nie pozwala.

Pompowtryski mam sprawne (teraz już na 100% bo sprawdzałem je, do tego poprawiłem ostatnio wtyczki przy nich bo faktycznie coś wariowało)

Zawór EGR, przy poprawie wtyczek do PD rzucił mi się on w oczy (już mi coś kwietniu mechanik mówił że pluje) no i faktycznie, dalej pluje jakąś ciemną cieczą (olejem?).

Czy zawór EGR może mieć aż takie znacznie?

 

No i pytanie drugie,

 

co zrobić pierwsze, zawór EGR czy vacu pomp? bo pompka cieknie a problem jaki obserwuje to twardnienie pedału hamulca po hamowaniu. Tzn. hamuje, hamulec dziala super, puszczam hamulec a ten zamiast być miękki jak normalnei to jest twardy i dopiero po kilkunastu sekundach zaczyna znów dobrze działać. Ponoć to wina tej pompki.

Edytowane przez qweluke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawa jest taka, że auto nie jeździ jak na 150konny motor byłem u mechanika kazał powymieniać przepływke, świece, jakieś zawory, cewki, trójnik odmy, przewody podciśnienia.. Wymieniłem i dalej tak samo jeździ jak jeździł, a kasy trochę poszło.... Błędów na komputerze nie ma, a auto na pedał gazu reaguje tak, że gdy wciskam go tak z 30% to przyspiesza jako tako na oko jak wcześniejsza 75 konna meganka i czym głębiej go wcisnę to zamiast przyspieszać szybciej to przyśpiesza tak samo lub nawet gorzej. Jaka może być przyczyna? Przepustnice dla spokoju też wyczyściłem i nic nie zmieniło to ;/ Czy może być to spowodowane tym sterownikiem w przepustnicy za tą czarną plastikową nakładką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie pokazuje błędów to porób logi, wrzuć na forum i chłopaki ocenią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego wyjmij wtyczke od pedału gazu i przeczyść miałem to samo u siebie zero przyśpieszenia po wyjęciu i popryskaniu jakimś preparatem w spreju pomogło miałem te same objawy co ty muł totalny, mi dodatkowo na fisie pokazywało engine workshop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z pedałem gazu (potencjometrem). Wymieniłem go już 3 razy (na używany), problem jest w tym, że po lekkim wciśnięciu pedału wchodzi w tryb awaryjny, obroty wzrastają i jest brak reakcji. Podczas normalnej jazdy trzymając pedał lekko wciśnięty auto zaczyna przerywać i szarpać. Ciężko jest jechać stałą prędkością trzymając pedał w jednej pozycji bo przerywa (niekiedy problem na chwilę ustaje). Po wciśnięciu do oporu auto przyśpiesza prawidłowo i nie szarpie wcale. Po wymianie problem ustaje całkowicie, jednak za jakiś czas problem powraca. Na komputerze pojawia się standardowo błąd czujnika położenia pedału. Puszka od komputera jest uszczelniona więc woda nie powinna się dostawać na kostki, chyba że jest niewielki przeciek którego nie zauważyłem. Więc czy to może być powód uszkadzania pedału ? Po każdej wymianie problem powraca w taki sam sposób. Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z pedałem gazu (potencjometrem). Wymieniłem go już 3 razy
Sprawdź białą kostkę połączeniową(pod sterownikiem silnika) na okoliczność śniedzi, słabego styku itp. Zaaplikuj płyn do styków "Kontakt", następnie Kontakt do potencjometrów".

http://forum.vw-passat.pl/threads/74093-Migająca-kontrolka-świec-żarowych-i-brak-reakcji-pedału-gazu?p=803123&viewfull=1#post803123

http://forum.vw-passat.pl/threads/74093-Migająca-kontrolka-świec-żarowych-i-brak-reakcji-pedału-gazu?p=1172882&viewfull=1#post1172882

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności