Skocz do zawartości
wojciechk

ledwo siweci kontrolka ladowania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rano odpaliłem i było ok.

podjechałem na stację zatankować i po odpaleniu:

miga kontrolka poziomu oleju - olej jest

ledwo świeci sie kontrolka ładowania - ladowania nie ma

 

i pytanie czy jeśli nie chodzi obrotomierz (a on jest chyba z alternatora) to czy kontrolka od oleju czasem nie będzie migac cały czas takl jakby czujnik nie wiedział jakie są obroty?

 

 

co sie mogło stać?

Edytowane przez wojciechk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obrotek i altek nic nie maja do tego.

Moim zdaniem to albo instalacja do czujnika albo zegary. Tylko tyle mogę wywnioskować po twoim opisie bo i ładowanie zaczęło się swiecić , ale... Choć olej jest to nie znaczy że kontrolka nie powinna migać. Kontrolka bedzie migać nawet gdy olej bedzie ponad stan bo kontrolka nie wskazuje poziomu oleju tylko jego cisnienie w układzie wiec jak ci panewka padnie to olej bedzie ale o słabym ciśnieniu i kontrolka będzie migać.

Ale obstawiam usterkę elektryczną. Niechaj jeszcze inni sie wypowiedzą bo tak szczerze to ja jak nie pomacam osobiscie, to nie lubie diagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie działa obrotomierz i nie ma ładowania, to coś nie tak z alternatorem. Alternator jest też powiązany z kontrolką ciśnienia oleju, tzw. dynamiczna kontrola cisnienia oleju. Zobacz czy przy alternatorze nie nie wypiełą się wtyczka/ nie oberwały przewody.

 

Winny może być też licznik, sprawdź czy po przekrecaniu kluczyka zanim auto odpalisz kontrolka ładowania normalnie świeci? Jeśli nie ma po przekręceniu kontrolki to po odpaleniu ładowania nie będzie. Spróbuj przegazowac do 3 tys obr i sprawdź czy ładowanie się pojawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się ledwo świeci i jest tak przez cały czas

 

wypinałem / wpinałem wtyczkę przy alternatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się ledwo świeci i jest tak przez cały czas

 

wypinałem / wpinałem wtyczkę przy alternatorze

a jak tam regulator napięcia, szczotki i bieżnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alternatora jeszcze nie wyjmowałem, więc Ci nie odpowiem w jakim są stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pracy mamy T4 '98r i jak nie ma ładowania to swieci kontrolka oleju. Przy odpalaniu trzeba go przegazować i jest ok. W twoim przypadku może być podobnie z tym że przegazowanie nic nie da ponieważ mogły skończyć się szczotki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli siądzie altek problemy moga ukazywać sie rożne. U mnie w B-4 kiedy siadł zapalał sie jeszcze ABS i inne. Jest to wszystko powiązane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem alternator i problemy zniknęły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem alternator i problemy zniknęły

cały?? to Ty bogaty jesteś :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest to aż takie drogie, a bawić się w "samonaprawę" mi się nie chce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest to aż takie drogie, a bawić się w "samonaprawę" mi się nie chce ;)

 

Ja teraz naprawiałem altka i za nowe łożyska,nowe slizgi czyli pierścienie,nowy szczotkotrzymacz zapłaciłem 170zł u sąsiada,normalnie 190. Mam wszystko co najważniejsze nowe. Za używke wołali 150. Więc można porównać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest to aż takie drogie, a bawić się w "samonaprawę" mi się nie chce

trzeba było spróbować podmienić od kogoś/na szrocie regulator napięcia...

 

Ja teraz naprawiałem altka i za nowe łożyska,nowe slizgi czyli pierścienie,nowy szczotkotrzymacz zapłaciłem 170zł u sąsiada

łożyska około 20/30 zł, ślizgi mi ojciec przetoczył w robocie, szczotki Boscha 6 zł.. zabawa z regeneracją bezcenna... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności