Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem o co chodzi z moimi przegubami?!!! Pomóżcie! Z 3 tygodnie temu padł mi przegub, który klekotał przez miesiąc (ostatecznie rozleciał się). Wymieniłem go u mechanika na jakąś taniochę z allegro GSP, pojeździłem 2 tygodnie (500km) i znowu stuki, które mocno nasiliły się w ciągu 3 dni, więc nie czekając na finał, zakupiłem Ruvilla. Mechanik złożył i po przejechaniu gdzieś 20km tego samego dnia znów delikatne klekotanie w zakrętach, a po 2 dniach już mocne. To nie koniec - po 3 dniach doszło klekotanie drugiej strony. Ręce mi opadają, kto mi podpowie co jest przyczyną ze dwa nowe przeguby od razu padły. Pech czy błąd montażu, choć zakładał je doświadczony mechanik. I na pewno te stuki to nie jest zawieszenie bo klekotanie ustaje gdy wcisne sprzęgło przy jeździe w zakręcie. Jak to możliwe, że padają jeden po drugim?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Do tych przegubów zawsze zakładaj gumę spidana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem o co chodzi z moimi przegubami?!!! Pomóżcie! Z 3 tygodnie temu padł mi przegub, który klekotał przez miesiąc (ostatecznie rozleciał się). Wymieniłem go u mechanika na jakąś taniochę z allegro GSP, pojeździłem 2 tygodnie (500km) i znowu stuki, które mocno nasiliły się w ciągu 3 dni, więc nie czekając na finał, zakupiłem Ruvilla. Mechanik złożył i po przejechaniu gdzieś 20km tego samego dnia znów delikatne klekotanie w zakrętach, a po 2 dniach już mocne. To nie koniec - po 3 dniach doszło klekotanie drugiej strony. Ręce mi opadają, kto mi podpowie co jest przyczyną ze dwa nowe przeguby od razu padły. Pech czy błąd montażu, choć zakładał je doświadczony mechanik. I na pewno te stuki to nie jest zawieszenie bo klekotanie ustaje gdy wcisne sprzęgło przy jeździe w zakręcie. Jak to możliwe, że padają jeden po drugim?????
albo masz coś ze sankami albo podłużnice schodzą się lub rozchodzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo masz coś ze sankami albo podłużnice schodzą się lub rozchodzą

Dobre :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobre :D

nie wiem czy dobre bo nie smakowałem :P ale to takie są objawy jak auto po dzwonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Dobre

 

Krysztalowa kula powiedziala nie ma co sie smiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pisałem już tutaj na forum, jednak nikt nie potrafił mi pomóc. Otórz w grudniu zaczęło się chrobotanie (a raczej trzaskanie) podczas jazdy na wprost przy dodawaniu czy zdejmowaniu gazu. Towarzyszyło temu szarpanie kierownicą w prawo w takt trzaskania. Nie wiem skąd dochodziły stuki, o tyle trudno było coś zdiagnozować bo nie zawsze tak się działo, ot takie "niebezpieczne" napady - gdzieś z przodu po prostu, a stawiałem na prawą stronę bo i szarpało kierownicą w prawo i na przeglądzie gość mi powiedział że guma jest uszkodzona z prawej strony na przegubie zew.

Autko postało sobie troche i zabrałem się, z prawej strony miałem gumę z przegubu zew. w strzępach. Dodatkowo okazało się że górny tylni wahacz był zerwany na "simembloku" a przedni miał luz na gałce też z prawej strony. Wymieniłem oba (febi) a przegub po ściągnięciu z półosi okazał się ok, nie było luzów, nie zatarty, kompletny - wymyty, nowy smar, gumy itp.

Nawet przed awarią delikatnie ściągał w prawo, po naprawie prosto jak przecinak. Przejechałem ok 400km i... zaczyna się znów szarpanie, jednak jak narazie delikatne, też w prawo a o dziwo chrobotanie temu towarzyszy wydaje mi się że z... lewej strony napewno podczas skręcania w lewo i przyspieszania. Skomplikowane...

 

Coś poszło nie tak, nie wiem co się dzieje. Czyżby ten prawy przegub jednak?

help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przegub na zakrętach stukał jak młotek o drzewo.I napewno twój problem to przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, a też towarzyszy temu szarpanie kierownicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również słychać takie trykotanie jak skręcam dość ostro np na rondzie, ktoś kiedyś zdiagnozował mi ,że to tłumik uderza gdzieś tam ,ale dzisiaj inny mechanik, że to przegub do wymiany -wcześniej ten sam mechanik wymienił mi osłone przegubu bo była popękana.

Czy to możliwe żeby tłumik tak pukał na zakręcie on go niby sprawdził i nic nie brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie również słychać takie trykotanie jak skręcam dość ostro np na rondzie, ktoś kiedyś zdiagnozował mi ,że to tłumik uderza gdzieś tam ,ale dzisiaj inny mechanik, że to przegub do wymiany -wcześniej ten sam mechanik wymienił mi osłone przegubu bo była popękana.

Czy to możliwe żeby tłumik tak pukał na zakręcie on go niby sprawdził i nic nie brakuje.

jak gumy są zużyte to tłumik lata jak rzyt po pustym sklepie ale jeśli tylko na skręconych kołach z przodu słyszysz to raczej przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tłumik lata jak rzyt po pustym sklepie

jak co :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak co :zeco
ja specjalnie tak napisałem ;) a chodziło mi o RZYDa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak słychać z przodu z prawej strony, a czy przegub może też powodować ,że na zimnym silniku też słychać to trzaskanie. Często tak jest jak ruszam z pod domu a mam lekko pod górkę jak by sprzęgło szarpało taki efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak słychać z przodu z prawej strony, a czy przegub może też powodować ,że na zimnym silniku też słychać to trzaskanie.

 

przegub stuka obojetnie czy zimno czy cieplo,ja stawiam ze to przegub u ciebie ale nie martw sie.Od paru dni mam tak samo,w prawym kole przy skrecie stuka.

Nie ma co gdybac,tylko jak sie cieplo zrobi trzeba poprostu wymienic.

Koszty czesci nie sa wielkie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie tak tanio u mnie czyli w Irlandii 200euro z robocizną z czego 100€ za przegub.

Auto u mechanika jutro odbiorę i zobaczymy jaki będzie efekt bo już tak z 5mcy jeździłem myśląc,że to tłumik puka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie tak tanio u mnie czyli w Irlandii 200euro z robocizną z czego 100€ za przegub.

Auto u mechanika jutro odbiorę i zobaczymy jaki będzie efekt bo już tak z 5mcy jeździłem myśląc,że to tłumik puka.

 

kurcze,to niezli tam mechanicy ze musiales az auto zostawic.Ja zrobie sobie sam,tylko spytam co i jak znajomego a przy okazji sie naucze na przyszlosc.

 

Ja kiedys mialem awarje pompy hamulcowej,w holandi zakrzyczeli sobie za nowke 210euro + 150euro robocizna wiec podziekowalem,zadzwonilem do polski a koleszka mi kupil i poprostu podal przez firme wozaca ludzi.2 dni i byla u mnie.

 

w twoim przypadku poprosil bym aby ktos z rodziny ci kupil i wyslal kurierem za granice,wiecej bys zaoszedzil ale teraz juz po fakcie.Daj znac czy wymiana pomogla.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pomogła (dostał przegub , więc już dzisiaj autko było gotowe).

Sam nie zrobię bo nie mam kanału , ani garażu przed domem to taka robota do niczego-a jak zacznie padać to już w ogole.

Powiedział mi,że jeszcze drop links można by wymienić ale je dokręcił i powinno być ok, choć czasem słyszałem pukanie. Te drop links to chyba łącznik stabilizatora ktoś wie może jakie są koszty tego i czy wymiana też jest czasochłonna?

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, pisałem już tutaj na forum, jednak nikt nie potrafił mi pomóc. Otórz w grudniu zaczęło się chrobotanie (a raczej trzaskanie) podczas jazdy na wprost przy dodawaniu czy zdejmowaniu gazu

 

 

takie objawy jak chrobotanie przy jeżdzie na wprost przy przyspieszaniu czy hamowaniu silnikiem to zużycie przegubu wewnetrznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ...mam pytanie czy sruba mocujaca lewy przegub do piasty ma prawy czy lewy gwint ?? widzialem gdzies na forum ze moze miec prawy ...w moim przypadku to imbus rozmiar 14 ....z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności