Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas ostatniej wymiany wahaczy zmieniłem również gumową osłonę przegubu. Parę dni temu(6 miesięcy od założenia) na kanale zobaczyłem że cała zwrotnica, felga, zacisk są zarzygane przez smar z przegubu. Okazało się że osłona jest jakby "zassana" do wewnątrz i zrobiły się dwa pęknięcia. Oczywiści ewszystko elegancko wyczyszczone itp szybka podmiana na nową gumę spidana . Przejechałem się kawałek auto na kanał a tam ta sama historia. Guma znowu zassana tak jakby ją palcem powciskał.

W czym tkwi problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz źle pozaciskane opaski. Kup sobie najtańsze szczypce Yato YT 0606 . Dzięki nim perfekcyjnie zaciśniesz obejmy, tak jak robi to fabryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakies pomysly ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

witam,u mnie przy predkosci 120 i wzwyz jak dodaje gazu trzesie przodem , jak rowno jade jest ok , przy lekkim dotknieciu na pedal hamulca przy 120 trzesie autem , przeguby nie stukaja, czy mozliwe ze walniete sa wewnetrzne ? jak to sprawdziac i jakiej firmy zakupic ?

 

jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam do wymiany przeguby zewnętrzne [hałas na skręconych kołach, przy dynamicznym ruszaniu/cofaniu]

Mam amerykańską wersję 2,0 TFSI, czy potrzebuje szukać tych części wg Etki po kodzie VIN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,ja natomiast dalej borykam się z szarpnięciem przy dodaniu gazu i odjęciu podczas jazdy,jest wyczuwalny jakby luz w napędzie do tego dochodzi głuchy stuk.Dodam że kompletne sprzęgło i dwumasa zostało wymienione,poduszki pod silnikiem nowe i pod skrzynią od pasażera,na skręconych kołach nic nie stuka,trekocze itp. Czy to mogą być przeguby wewnętrzne? dodam że wszystkie osłony są całe, ,Natomiast zauważyłem taką sytuacje gdy jadę pod lekką górkę i puszczę gaz po czym dam raptownie gazu to nie ma żadnych szarpnięc itp czyli wychodzi na to że coś z napędem jest nie tak,przeguby zewnętrzne ,wewnetrze??????

Pozdrawiam

Edytowane przez mshk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał na luzy w wahaczach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wykluczone, że masz jakiś luz na przegubach, ale największym problemem jest nadmierny luz w całym układzie napędowym, który w głównej mierze jest spowodowany zużytą skrzynią biegów.

 

W B5 wewnętrzne przeguby w stanie zużycia klekoczą tak samo jak zewnętrzne, a dodatkowo bujają autem i przenoszą wibracje na budę.

 

U siebie mam nowe kompletne półosie z przegubami, poduszki, dwumas ze sprzęgłem, a i tak przy ujęciu gazu i ponownym dodaniu mam lekkie szarpnięcie. Nauczyłem się z tym jeździć - po prostu delikatnie obchodzę się z gazem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wykluczone, że masz jakiś luz na przegubach, ale największym problemem jest nadmierny luz w całym układzie napędowym, który w głównej mierze jest spowodowany zużytą skrzynią biegów.

 

W B5 wewnętrzne przeguby w stanie zużycia klekoczą tak samo jak zewnętrzne, a dodatkowo bujają autem i przenoszą wibracje na budę.

 

U siebie mam nowe kompletne półosie z przegubami, poduszki, dwumas ze sprzęgłem, a i tak przy ujęciu gazu i ponownym dodaniu mam lekkie szarpnięcie. Nauczyłem się z tym jeździć - po prostu delikatnie obchodzę się z gazem.

 

Wibracja delikatna jest na budzie j przy ruszaniu,co do skrzyni hmm biegi wchodzą bardzo gładko i bez problemów ,jeśli chodzi o zawieszenie to byłem u mechanika i na stacjach diagnostycznych i brak luzów ale ewidentnie odczuwalne jest jak luz gdzieś jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wymieniłem już oba przeguby ale dalej stuka przy skręcie i dodawaniu gazu. stukanie jest powtarzalne stuk stuk ... tylko przy skręcie i dodawaniu gazu. i to w obie strony nie mam już pomysłu co to jeszcze może być jak nie przeguby... Dodam, że podczas jazdy prosto cisza a i skręt bez dodawania gazu cisza. Passat 05' 2.8 tiptronic może ktoś wie co to może być ?? Łożysko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby wewnętrzne w B5 także stukają w skręcie, a podczas jazdy na wprost siedzą cicho. Pozostaje Ci wymiana półosi wraz z przegubami wewnętrznymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeguby wewnętrzne w B5 także stukają w skręcie, a podczas jazdy na wprost siedzą cicho. Pozostaje Ci wymiana półosi wraz z przegubami wewnętrznymi.

 

To mnie pocieszyłeś sprawdzałem dzisiaj i stuka jak skręcam w obie strony i w sumie z obu stron słychać jak stałem obok auta a ktoś skręcał. przebieg niby 170 tys a gumy w wewnętrznych całe....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem swój błąd mam 2 pierścienie zabezpieczające i założyłem uszczelki pomiędzy a z ETKA wynika że muszą być za oboma pierścieniami jutro rozkładam i składam zgodnie z instrukcją mam nadzieję, że to załatwi sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest oryginał i nigdzie nie jest napisane że to ori. Zwykły chiński przegub - tu jest haczyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie jest napisane ze to orginal :/

Orginal lub inaczej Lobro/KN maja smar w innej tubie ...

No i ta cena ....

Ale to sa moje uwagi i był bym ostrożny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście to żaden oryginał.

Vika - czeska firma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, dopytalem. Moja wina. Nie mowil ze to oryginal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem oba przeguby zewnętrzne i stukanie nie ustało wali ciągle tak samo.... Czy rzeczywiście wewnętrzne też potrafią stukać przy skręcie ??? A może to skrzynia ? Automat 2.8 5 biegowy ktoś ma jakieś pomysły ???

 

Mój ostatni pomysł skręcić na max przycisnąć w podłogę i czekać c strzeli co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic tobie nie da ze depniesz przy skrecie

moze wytrzymac przegub,a rozleci sie przy najmniej nadarzajacej sie okazji nawet przy malym skrecie

 

u mnie pukalo cos w lewym kole ostatnio,objawy tak jak by nie bylo dokrecone kolo

okazalo sie ze to byla wina luzu wachacza-fakt ze u mnie bylo to slychac nawet przy jezdzie na wprost

sprawdz moze czy luzu wachaczy nie ma szczegolnie gornych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem już wszystkie sprawdzę jeszcze raz i przejadę się do jakiegoś mechanika najgorsze to że jestem za granicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności