Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka :)

 

Chciał bym wam przedstawić ładne zdjęcie zakupionego na allegro przegubu firmy RUVILLE :) Po założeniu szalał mi ABS, a przyczyną się okazał fabryczny defekt na koronce przegubu. Chodzi o nagłą różnicę w odstępach :) może się komuś przyda i uchroni go przed problemami.

 

Zdjęcie0037.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

reklamacje bez problemu powinni przyjac :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Państwo na allegro do których zakupiłem milczą ;-) żałuję, że dałem komentarz pozytywny przed założeniem go bo wydawał mi się dobry niestety :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wymieniałem dziś u znajomego mechanika przegub zewnętrzny. Zakupiłem firmy: GSP 803019 i gumę Spidan. Po wymianie zaświecił się ABS i ESPi jest taki błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G

Component and/or Version: ABS/ESP front 1728

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)

27-00 - Implausible Signal

 

Dodatkowo ABS włączał się podczas hamowania, pod sam koniec.

Czy może to być wina złego przegubu, że nie pasuje do mojego auta? Silnik AVF 2002, 130KM, skrzynia 6 biegów.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Docisnij czujnik ABS do końca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, trzeba ściągnąć koło czy zrobię to z kanału?

 

BTW: Przegub będzie pasować?

Edytowane przez Poochini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobisz to z kanału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana byla u zaufanego mechanika. Ma sprawdzić czy stary ma tyle samo zebow ABS co nowy. Ten, co kupiłem ma 45 i gosc w sklepie powiedział, ze będzie pasować. Jest gdzie sprawdzić czy ten co kupiłem pasuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w stacji diagnostycznej, znajomy diagnosta oglądał samochód, nie wykrył luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym.

Byłem na ustawieniu zbieżności, wyważeniu kół. Czasem gdy puszczam hamulec i auto zaczyna ciągnąć pod nogami słychać stuknięcie.

Na 4 biegu, gdy obroty są niskie, z przodu tak jakby z lewej strony słychać rezonans, taki uuu...uu...uuu....uuu...

przy prędkości ok 80 i więcej na 4 czuć mrowienie na budzie ale, że obroty silnika są wyższe to się jakoś to zgrywa i nie jest to dokuczliwe, ale gdy już zapnę 5 bieg, i mijam 85 km/h słychać głośno ten rezonans, cała buda drży, aż fotel kierowcy lata, kierownica lata, podskakuje cała maska, normalnie aż mi się kolana obijają, gdy rozbujam auto do ok 3000 tyś, amplituda na tyle rośnie, że nie jest to tak dokuczliwe. Gdy odpuszczę gaz i auto zwolni do 110 km to znowu strasznie telepie. Przy mocnym skręceniu w prawo czyli przy dociążeniu lewej osi, telepanie nie kierownicy z lekka zanika. Autem zaczęło też trochę nosić po drodze, i ma tendencje do ściągania w lewo. Mam małą dziurkę i widoczny wyciek oleju na manszecie lewego przegubu zewnętrznego.

 

Czy to któryś przegub może dawać takie objawy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie coś stuka z lewej strony jak skręcam w lewo ale tylko podczas jazdy a nie jak ruszam. Częstotliwość stukania rośnie wraz ze wzrostem prędkości i tylko przy dodawaniu gazu. Co to może być????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uuu...uu...uuu....uuu...

przy prędkości ok 80 i więcej na 4 czuć mrowienie na budzie ale, że obroty silnika są wyższe to się jakoś to zgrywa i nie jest to dokuczliwe, ale gdy już zapnę 5 bieg, i mijam 85 km/h słychać głośno ten rezonans, cała buda drży, aż fotel kierowcy lata, kierownica lata, podskakuje cała maska, normalnie aż mi się kolana obijają, gdy rozbujam auto do ok 3000 tyś, amplituda na tyle rośnie, że nie jest to tak dokuczliwe. Gdy odpuszczę gaz i auto zwolni do 110 km to znowu strasznie telepie. Przy mocnym skręceniu w prawo czyli przy dociążeniu lewej osi, telepanie nie kierownicy z lekka zanika. Autem zaczęło też trochę nosić po drodze, i ma tendencje do ściągania w lewo. Mam małą dziurkę i widoczny wyciek oleju na manszecie lewego przegubu zewnętrznego.

 

Czy to któryś przegub może dawać takie objawy ?

Dyfer diabli wzieli? Może być też przegub, ale raczej byłoby odwrotnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Byłem u mechanika, który wymieniał przegub. Na vagu, prędkość z tego koła była 1km. Docisnął czujnik, wyczyścił koronkę i działa.

Dzięki za naprowadzenie na rozwiązanie.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz jakie proste rozwiązanie eh... ale jestem zajebis... :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w tytule jakiej firmy polecacie,wewnetrzne przeguby do b4?? NTY,SRL,GSP z tanszych, innych firm nie kojarze.Pozdrawiam:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak w tytule jakiej firmy polecacie,wewnetrzne przeguby do b4?? NTY,SRL,GSP z tanszych, innych firm nie kojarze.Pozdrawiam

osobiscie polecam GSP, mase tych przegubów sorzedajemy i każdy chwali, ani jeden nie wrócił do reklamacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam założone oba GSP i chodzą OK. Jeden na 20tkm, drugi dopiero 2tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie o osłony przegubu. Jakiej firmy są najbardziej wytrzymałe? Czy nie ma zbytnio różnicy, guma jak guma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest duże znaczenie bo jakiś bubel za parę miesięcy pęknie ja ostatnio kupiłem z LOBRO bo podobno nie są złe ale jeszcze nie zakładałem bo muszę jednak cały przegub wymienić bo zaczął tyrkotać przy skręcaniu i nie warto już zakładać gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawekb3

witam w moim pasku b3 stukneło cos i autko nie ciagnie wcale , na postoju przy właczonym silniku kreci sie lewa połos co jest nie tak ? PRZEGUBY CZY SKRZYNIA POSZŁA ???????????POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli półoś się kręci na postoju to raczej przegub,a nie było go wcześniej słychać przy skręcaniu w lewo?

 

Stawiam na właśnie ten lewy przegub bo półoś nie ma prawa się kręcić jak auto stoi na kołach!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności