Skocz do zawartości
Rafal1985

ALT -16514/16523/17522 - Sondy czy może Przepustnica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Sprawa dotyczy Audi a4 z 2002 r mojego brata- silnik 2.0 ALT PB bez gazu stosowany tez w VW Passatach.

Silnik zaczął przerywać szczególnie w górnych partiach obrotów od 2,5 tyś w górę,ale zdarza się też bardzo nierówna praca na luzie gdy auto stoi i nie dodaje się w ogóle gazu. Nieznacznie wzrosło spalanie- ok 1 może 2 litry na 100 km.

Po "zVAGowaniu" okazało się że są takie błędy :

 

1)16514 P0130 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit Intermittent

2) 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

3)17522 P1114-Regulacja lambda strona 2 - podgrzewanie za wysokie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Ogólnie wszystko wskazuje na sonde- tylko pytanie, która - przed czy za katalizatorem - bo tam są dwie?

Inna sugestia która pojawia się przy tych błędach w internecie to przepustnica - czy uszkodzenie jej może powodować takie błędy? Może ktoś doradzi czy można odczytać wartości sond w Vag- comie 311.2- jeśli tak to jak go wykonać- na którym kanałach dokonać pomiarów i jakie powinny mieć wartości przy tym silniku.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś doradzi czy można odczytać wartości sond w Vag- comie 311.2- jeśli tak to jak go wykonać- na którym kanałach dokonać pomiarów i jakie powinny mieć wartości przy tym silniku.

Sondy lambda diagnozuje sie na kanałach od 030-043 Meas blocks(08) an tesy sond na kanałach Basic settings (04)

B1S1 to sonda pzed katalizatorem,jej napięcie pracy od 0-5 V mozesz odczytac na kanale 033 pole dugie a test sondy spawdzić na kanale 034 pole 4 ,powinno być B1-S1 OK.

B2S2 to sonda za katalizatorem napiecie pracy 0-1 V odczytasz na kanale 043 w polu 3 a test mozesz spawdzic w polu 4 powinno być B1-S2 OK.

testy obydwu sond możesz wykonać na kanałach 034 i 043 basic settings (08) według określonych procedur:

 

B1 S1

034,0,Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 1)

; "Activate" Basic Setting

; Firmly press Brake Pedal and Throttle Pedal at once

; Engine Speed increases automatically > Field 4 = Test ON

; Wait until Field 4 shows "B1-S1 OK"

034,1,Engine Speed,(G28),Range: 0...6500 RPM\nSpecification (Idle): 700...960 RPM\nSpecification (Basic Setting): ~2200 RPM

034,2,Catalytic Converter,Bank 1 Temp.,Specification: 200.0...800.0 °C

034,3,Dynamic Factor,Bank 1 Sensor 1,Specification: 1.20...1.99

034,4,Result,Lambda Aging,Range: Test ON/Test OFF/B1-S1 not OK/B1-S1 OK\nSpecification: B1-S1 OK

 

i sondy drugiej

B1S2

043,0,Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 2)

; "Activate" Basic Setting

; Firmly press Brake Pedal and Throttle Pedal at once

; Engine Speed increases automatically > Field 4 = Test ON

; Wait until Field 4 shows "B1-S2 OK"

043,1,Engine Speed,(G28),Range: 0...6500 RPM\nSpecification (Idle): 700...960 RPM\nSpecification (Basic Setting): ~2200 RPM

043,2,Catalytic Converter,Bank 1 Temp.,Specification: 200.0...800.0 °C

043,3,Lambda Voltage,Bank 1 Sensor 2,Range: 0.0...1.0 V

043,4,Lambda Sensor,Aging Test B1S2,Range: Test ON/Test OFF/B1-S2 OK/B1-S2 n.OK\nSpecification: B1-S2 OK

.

proponuje spawdzic wtyczki i połączenia sond, skasować błedy i wykonac test sond według powyższych procedur .

 

A jeszce testy grzania sond są na kanale 041.

 

Oczywiście temperatura silnika do testów to 90 stopni czyli rozgrzany

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ALT ma przed katem sondę szerokopasmową, w razie wymiany radzę tylko oryginał ;)

Zaloguj kanały 030, 032, 033 statycznie.

Na kanałach 034, 036 możesz przeprowadzić test sond lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo koledze dob12 i grucha. konkretna i rzeczowa odpowiedź- duży plus dla Panów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności