bartekkolosza Zgłoś #1 Napisano 15 Maja 2012 Witam Panowie. Mam taki oto problem. Wyciagnelem w celu przeczyszenia zawor N75. Passat byl zamulony. Po oczyszczeniu z jakies dwa dni bylo miodzio, jednak nagle zaczal sie brak mocy, zawiechy, raz chodzilo ok raz nie. Teraz znow wyciagnelem ten zawor i podlaczylem go na krotko, i moje spostrzezenia sa takie ze tyka tylko raz. Tzn zasysa tlo i koniec, podciagne go recznie delikatnie znow zassa i stoi. Moje pytanie jak ten zawor chodzi i czemu zasysa w jedna strone. Passat 1.9 Tdi 110km 1998r silnik AFN. Tu jest pare fotek tego zaworu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d55c5168aefe142.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #2 Napisano 15 Maja 2012 może źle go poskładałeś i ma nieszczelności. sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia, może któryś puszcza. żeby je powymieniać musisz miećte o średnicy wewn. 4 i 5 mm. sprawdziłeś przed złożeniem jak metalowy trzpień porusza się w środku tego zaworu? może gdzies się przycina, musiałbyś go wtedy ostrożnie przepolerowaći sprawdzić dokładnie wnętrze gdzie wchodzi końcówka trzpienia, może jest jakiś zadzior kóry go hamuje. ja swój przed złożeniem delikatnie posmarowałem WD 40 i jest ok. Jak będziesz go składał to nie uszczelniaj silikonempod kopułką tylko najlepiej odrobiną 2-składnikowego kleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #3 Napisano 15 Maja 2012 No wlasnie po zlozeniu slychac jedno cykniecie, wiec go rozlozylem wyczyscilem jeszcze raz i na otwarty zaworku widac ze tlok zasyna na dol i koniec stoi w miejscu. Nie widac zadnych oznak blokowania itp poprostu jak by nie bylo mocy na wypchniecie go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #4 Napisano 15 Maja 2012 a sprawdziłeś czy wszystkie wloty powietrza są drożne? może jeden z nich jest zatkany? czy gumowa membrama pozwala trzpeiniowi na pracę góra-dół? ---------- Dodano o 21:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:14 ---------- analizując Twój ostatni post - są dwa wyjścia: albo cos blokuje trzpień mechanicznie co nie pozwala mu na posuwanie się albo zatkany otwór wejściowy tworzy podciśnienie które nie pozwala na poruszanie go. tak na mój "chłopski" rozum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #5 Napisano 15 Maja 2012 Chyba jedynym rozwiazaniem bedzie jutro nagrac filmik z dzialania zaworku, ale czy przy otwartej gorze zaworu bedzie on chodzil jak powinien tzn gora dol czy musi on byc zlozony aby prawidlowo pracowal? bo na rozlozonym zasysa i koniec a na zlozonym nic nie raguje nie slychac nawet tykniecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #6 Napisano 15 Maja 2012 (edytowane) Jest jedno wyjście z sytuacji, test. o ile masz małe baloniki albo prezerwatywy jednocześnie na tyle elastyczne zeby pokazały niewielką ilość powietrza. Robisz tak. dmuchasz w rurkę np "A", zakładasz na nią malutki balonik i dmuchasz w rurkę "B", jeśli zauważysz że balonik choć troszkę wypełnił sie powietrzem to oznacza ze działa prawidłowo, postępujesz podobnie z rurką "B" - dmuchasz w nią i balonik na nią, dmuchasz w "A" i patrzysz... Edytowane 15 Maja 2012 przez cola_no Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #7 Napisano 15 Maja 2012 O taki test sobie jutro zrobie, czy ma znaczenie w ktory otowr bede dmuchal a na ktory zaloze balon?czy nie robi to roznicy?i rozumiem ze test robi sie na zaworku nie podlaczonym do pradu na "sucho"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #8 Napisano 15 Maja 2012 na zaworze wyciągniętym i odłączonym, oczywiście. musisz zrobić to z wszystkimi wlotami, wtedy stwierdzisz że albo działa w obydwie strony albo na którejś się zawiesza. psiknąłeś na trzpień WD40 i sprawdziłeś drożnośc wlotów? powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2012 Tak jest wszystko myte chyba z 5 razy. A jest mozliwosc ze cos z mechanizmem elektrycznym jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2012 nie ma tam żadnego mechanizmu, jedyną ruchomą częścią jest owy trzpień. obawiam się że jeśli myłeś go tyle razy może mieć "za sucho" i się blokować. zadbaj o niego bo nowy kosztuje ok 350 zł - ---------- Dodano o 22:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:12 ---------- mieszkasz w Rzepinie w Lubuskiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2012 oki jutro go sprawdze. Tak mieszkam w Rzepinie a Ty widze Krosno? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #12 Napisano 15 Maja 2012 taaa:) jeśli miałbyś problemy a byłbyś w pobliżu - daj znać wczesniej to się zgadamy i postaram się pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #13 Napisano 16 Maja 2012 No super wlasnie takich ludzi lubie. Cos pokombinuje a jak nie dam rady odezwe sie!Jeszcze raz dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #14 Napisano 16 Maja 2012 No problemo, najlepiej pisz od razu na prv, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #15 Napisano 16 Maja 2012 A jeszcze takie jedno pytanie, mam zawor N75 od passata b5 z 2001 czyli po lifcie, zawor poza inna wtyczka niczym sie nie rozni wiec czy on nie bedzie pasowal?Dziwi mnie ze zawory do nowszego passata sa o polowe tansze niz do starszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #16 Napisano 16 Maja 2012 Zależy jaki producent, odradzam części z firmy TOPRAN, Zresztą poczytaj na forum dział "polecam, odradzam" - dowiesz się na pewno przydatnych rzeczy:). Czy pasuje model po lifcie? Może mieć inne wartości ale tego akurat nie sprawdzałem więc się nie wypowiadam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #17 Napisano 16 Maja 2012 (edytowane) Kolego zawór N75 (i bliźniaczy N18) pracuje na takiej zasadzie, że brak napięcia powoduje podanie podciśnienia na gruszkę turbo i ustawienie kierownic tak, by suszarka dmuchała na maxa, po podaniu napięcia zmieni się ustawienie tłoczka, a podciśnienie zostanie skierowane na filtr powietrza (tak by pompa podciśnienia zasysała powietrze za filtrem, czyli czyste). Szybkie podawanie i ściąganie napięcia (tzw. PWM) umożliwia płynne sterowanie podciśnieniem, czyli sterowanie kierownicami, a ostatecznie ciśnieniem doładowania z suszarki. Stąd to "cykanie" w samochodzie. Jak podłączysz na krótko to usłyszysz jedno cyknięcie - przyciągnięcie tłoczka, odłączenie napięcia spowoduje jego powrót do stanu spoczynkowego dzięki membranie - jak nie wróci do końca, to pomoże mu podciśnienie. Najprostsza metoda sprawdzenia N75 to VAG - robisz basic setting i patrzysz czy co 10 sekund sztanga od suszarki idzie w górę i w dół. Jak nie idzie, to ściągasz wężyk i patrzysz czy co 10 sekund zmienia się podciśnienie, tzw raz jest raz nie ma. Z tego co pamiętam, to jedna końcówka o średnicy 3,5mm jest oznaczona jako VAC i ją się podłącza do pompy podciśnienia, druga o średnicy takiej samej do gruchy i trzecia 5mm średnicy do puszki filtra powietrza. Zawór podczas pracy nagrzewa się, co powoduje, że smar w środku robi się gęsty i tłok nie chce chodzić. Czyszczenie polega na dokładnym wymyciu rozpuszczalnikiem cylinderka, tłoczka - zwróć też uwagę na mechanizm w tłoczku - zapadka na sprężynce - to też musi być wyczyszczone. Smaruje się sam tłoczek - naprawdę odrobina na palec i rozprowadzić na tłoczku, tak żeby nie było praktycznie widać smaru. Do sklejenia zaworu najlepszy poxipol - posmarować delikatnie plastikowy rant, wkręcić lekko w imadło i zostawić na 1h. Klejenie superglue i podobnymi nie zalecane, bo jak poleci na membranę, to zaworek jest do wyrzucenia. Witam Panowie. Mam taki oto problem. Wyciagnelem w celu przeczyszenia zawor N75. Passat byl zamulony. Po oczyszczeniu z jakies dwa dni bylo miodzio, jednak nagle zaczal sie brak mocy, zawiechy, raz chodzilo ok raz nie. Teraz znow wyciagnelem ten zawor i podlaczylem go na krotko, i moje spostrzezenia sa takie ze tyka tylko raz. Tzn zasysa tlo i koniec, podciagne go recznie delikatnie znow zassa i stoi. Moje pytanie jak ten zawor chodzi i czemu zasysa w jedna strone. Passat 1.9 Tdi 110km 1998r silnik AFN. Tu jest pare fotek tego zaworu.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d55c5168aefe142.html Edytowane 17 Maja 2012 przez Trucio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #18 Napisano 16 Maja 2012 Kolego jak zawór N75 (i bliźniaczy N18) pracuje na takiej zasadzie, że podanie napięcia powoduje podanie podciśnienia na gruszkę turbo i ustawienie kierownic tak, by suszarka dmuchała na maxa, po ściągnięciu napięcia podciśnienie sprowadzi tłoczek w stan spoczynkowy i skieruje podciśnienie na filtr powietrza (tak by pompa podciśnienia zasysała powietrze za filtrem, czyli czyste) Wojtku, jest zupełnie odwrotnie niż napisałeś. Brak sygnału sterującego na N75 i N18 to właśnie ich spoczynkowy stan czyli podawanie przez te elektrozawory pełnej wartości podciśnienia na elementy wykonawcze (pełne przymknięcie kierownic spalin turbo a tym samym max doładowanie i pełne otwarcie zaworu EGR). Podanie impulsowo masy przez sterownik silnika (gdyż napięcie na elektrozawory jest stale od momentu włączenia zapłonu) powoduje, że zbijają one podciśnienie - tym bardziej im większy jest procentowy współczynnik ich wysterowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #19 Napisano 17 Maja 2012 Tak - masz rację Już poprawiłem. Wojtku, jest zupełnie odwrotnie niż napisałeś. Brak sygnału sterującego na N75 i N18 to właśnie ich spoczynkowy stan czyli podawanie przez te elektrozawory pełnej wartości podciśnienia na elementy wykonawcze (pełne przymknięcie kierownic spalin turbo a tym samym max doładowanie i pełne otwarcie zaworu EGR). Podanie impulsowo masy przez sterownik silnika (gdyż napięcie na elektrozawory jest stale od momentu włączenia zapłonu) powoduje, że zbijają one podciśnienie - tym bardziej im większy jest procentowy współczynnik ich wysterowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekkolosza Zgłoś #20 Napisano 21 Maja 2012 Czy mozna zamienic zawor N75 z passat po lifcie i wstawic go do mnie. Wizualnie rozni sie on tylko wtyczka i cena dwa razy wieksza. Zawor do Passata po lifcie kosztuje 125 a do mnie 293zl. Czy mozliwa jest taka zamiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach