Skocz do zawartości
Gość Zaix2407

ABS świruje....???

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik obrotow trzeba.... wymienic razem z piasta tylna .. ktos mi potwierdzi ta teorie???

:638:

 

jakos nie bardzo dalem sie przekonac :)

Razem z piastą? To może niech jeszcze tłumik tylny do kompletu wymieni. Do tego warsztatu to lepiej już nie jeździj, skoro tam mają takie pojęcie. Tylny czujnik się wymienia tak samo jak przedni. Z tą różnicą, że tylny jest droższy, bo ma dłuższy przewód łączący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Razem z piastą? To może niech jeszcze tłumik tylny do kompletu wymieni. Do tego warsztatu to lepiej już nie jeździj, skoro tam mają takie pojęcie. Tylny czujnik się wymienia tak samo jak przedni. Z tą różnicą, że tylny jest droższy, bo ma dłuższy przewód łączący.
dlatego zawsze ... czekam na odpowiedz.... z forum żeby mieć jasność sytuacji.... a z ta piasta chyba ... chciał mnie koleś lekko naciągnąć :) kupiłem czujnik na allegro za 70 zł wiem ze nie oryginalny pewnie china ale co zrobić :)

 

 

taki sezon finansowy ;]

 

dzięki za porady :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... w wielkim skrócie..

ch.....j wielki bąbelki....

czujnik wymieniony na inny (nowy nie oryginał) błędy skasowane i nadal..... świeci się ASR i ABS :(

 

Wydaje mi się że sterownik uprzednio naprawiany wymaga poprawki tylko jak teraz poxipol rozkleić :(

1 Fault Found:

00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)

30-00 - Open or Short to B+

Pozdrowienia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupiłem czujnik na allegro za 70 zł wiem ze nie oryginalny pewnie china ale co zrobić

u mnie jaki czas temu padł również czujnik , wyczyściłem gniazdo wraz z koronką , mechanik włożył mi nowy czujnik no name, wykasował błąd i d*** ABS świecił dalej :639: , następnie włożył ori ( nowy ) wykasował błąd i wsjo ok :). Jeśli masz możliwość to zamień/podmień na chwilę ten czujnik co masz na ori , bo z tymi zamiennikami to wiesz jak jest .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wykasował błąd i d*** ABS świecił dalej , następnie włożył ori ( nowy ) wykasował błąd i wsjo ok . Jeśli masz możliwość to zamień/podmień na chwilę ten czujnik co masz na ori , bo z tymi zamiennikami to wiesz jak jest .

 

święte słowa... kolega wie co mówi i radzi bardzo dobrze, zacznij od tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najgorsze jest to ze nei mam mozliwosci zeby podmienic i original wsadzic :( ... nowy rok nowe mozliwosci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno mi wpadlo do glowy ...

skoro wczesniej mialem przerwe w steroniku ABS- u ktory udalo sie zlikwidowac to czy w VAG-u nie powienien na nowo zaadoptowac pompy ABS-u ??( pytam bo nie wiem czy warto wydac 200 na nowa pompę) jednak wczesniej VAG sie nie laczyl z ABS-em a teraz sie laczy i pokazuje caly czas ten blad nawet po wymianie czujnika

:(

juz nie wiem jak mam sprawdzic czy ten steronik jest dobry ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi pomóc zlokalizować który czujnik ABS "siedzi"

 

Zrobiłem pomiar prędkości i wychodzi że jeden czujnik daje błędny sygnał.

Sytuacja się komplikuje ponieważ nie pokazuje błędu, nie palą się lampki na zegarach, więc wg kompa w Pasku jest ok.

Zamieszczam fotkę z VAG 4,9

 

 

http://img835.imageshack.us/img835/7158/h0mc.jpg

 

Znalazłem opis Bloków diagnostycznych do silnika ale nie mogę znaleźć opisu do ABS. Jeśli ktoś coś takiego posiada lub wie gdzie są to proszę mi podać.

Edytowane przez waldeixd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś test systemu ABS w VAGu? Powinno cos wykazać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu...

 

Wczoraj odebrałem passka po wymianie zawieszenia - kompletny przód

Tak jak w opisie kilka postow wcześniej...dojeżdżam do ronda, sucho, równo, bez piachu itp...a tu nagle ABS pracuje tak jakbym jechał co najmniej po lodzie...od razu pozapalały mi się kontrolki ABS+ESP...

Wróciłem do mechaniora...przeczyścili mi czujniki (dużo syfu, opiłków itp.) wsadzili z powrotem...Kontrolki już się nie zapalają, ale ABS w dalszym ciągu się załącza - szczególnie przy niskiej prędkości...Bo jak depnę w hamulec przy 100km/h to do 40km/h hamuje normalnie, ale poniżej z ABSem...

 

 

HEEEELP!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić VAGiem, który czujnik świruje ( podgląd wartości bieżących prędkości z czujników).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzić VAGiem, który czujnik świruje ( podgląd wartości bieżących prędkości z czujników).

Kolego, wcześniej w poście zamieściłem scan z pomiaru prędkości na czujnikach abs, Może wiesz która wartość odnosi się do którego czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy mozliwe jestnze podczas ustawiania zbieznosci zostalo cos "zle ustawione" i dlatego swiruje? Kontrolki sie juz nie zapalaja ale ABS dalej pompuje. Jutro ponowna wizyta w warsztacie...i odczyty bo nie mam dostepu do VAGa (na szczescie idzie to bezkosztowo z mojej strony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a czy mozliwe jestnze podczas ustawiania zbieznosci zostalo cos "zle ustawione" i dlatego swiruje? Kontrolki sie juz nie zapalaja ale ABS dalej pompuje. Jutro ponowna wizyta w warsztacie...i odczyty bo nie mam dostepu do VAGa (na szczescie idzie to bezkosztowo z mojej strony)

Zbieżność nie ma nic wspólnego z tego rodzaju błędami. Ale mam ten sam problem z "pompowaniem" ABS więc proszę o informacje co siedziało jeśli już sie z tym uporacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często to zła odległość/ zabrudzone pierścienie na piastach są powodem. Zrób loga z VAG-COM to zobaczysz które to koło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sam rozwiązałem problem z "pompującym" ABS em.

W lewym przednim kole kabel ob czujnika dotykał osłony tarczy hamulcowe i był przetopiony. Oczyściłem aż do kabli zaizolowałem i problem zniknął :chytrus

Najwidoczniej doszło do zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj sam rozwiązałem problem z "pompującym" ABS em.

W lewym przednim kole kabel ob czujnika dotykał osłony tarczy hamulcowe i był przetopiony. Oczyściłem aż do kabli zaizolowałem i problem zniknął :chytrus

Najwidoczniej doszło do zwarcia.

Powiedz który to kabel. Być może mam ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobny przypadek, ale takie terkotanie przy hamowaniu jak odgłos wspomagania kierownicy przy maksymalnym skręcie. Dzisiaj jadę do mechaniora.

Edytowane przez puciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w passacie b5 mam problem z ABSem. Na początku objawiało się tym, że raz na jakiś czas zaświeciła się kontrolka, potem zgasła i problemu znowu jakiś czas nie było. Po jakimś czasie zaczęła świecić się cały czas, ale to był jedyny problem. Jakiś miesiąc temu zaczęło się to objawiać tym, że nie można było się podłączyć pod komputer, dopóki nie odłączyłem ABSu pod maską. Zaczęło mnie to irytować, a że ostatnio miałem trochę czasu, to wyciągnąłem sterownik, otworzyłem go i znalazłem 2 brak połączenia z dwoma drucikami na jednym pinie. Naprawiłem to uszkodzenie zgodnie z instrukcją zawartą w jednym z postów przy użyciu kleju przewodzącego prąd. Sprawdziłem połączenie drucików ze stykiem w "gnieździe" wtyczki i multimetr pozytywnie potwierdził naprawę. Jednak po zamontowaniu kontrolka wciąż świeci, a kiedy ABS jest podłączony nie można się połączyć z żadnym sterownikiem.

 

Bezpieczniki oczywiście sprawdzone i są okej, ale i tak je wymieniłem - nie pomogło.

 

Masę i zasilanie również sprawdziłem - są okej.

Wiązka również jest okej. Zostały tylko czujniki. Czy one mogą powodować tego typu problem?

 

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam, passat_

Edytowane przez passat_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności