Danek75 Zgłoś #21 Napisano 29 Grudnia 2009 czujnik obrotow trzeba.... wymienic razem z piasta tylna .. ktos mi potwierdzi ta teorie???:638: jakos nie bardzo dalem sie przekonac Razem z piastą? To może niech jeszcze tłumik tylny do kompletu wymieni. Do tego warsztatu to lepiej już nie jeździj, skoro tam mają takie pojęcie. Tylny czujnik się wymienia tak samo jak przedni. Z tą różnicą, że tylny jest droższy, bo ma dłuższy przewód łączący. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #22 Napisano 29 Grudnia 2009 Razem z piastą? To może niech jeszcze tłumik tylny do kompletu wymieni. Do tego warsztatu to lepiej już nie jeździj, skoro tam mają takie pojęcie. Tylny czujnik się wymienia tak samo jak przedni. Z tą różnicą, że tylny jest droższy, bo ma dłuższy przewód łączący. dlatego zawsze ... czekam na odpowiedz.... z forum żeby mieć jasność sytuacji.... a z ta piasta chyba ... chciał mnie koleś lekko naciągnąć kupiłem czujnik na allegro za 70 zł wiem ze nie oryginalny pewnie china ale co zrobić taki sezon finansowy ;] dzięki za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #23 Napisano 30 Grudnia 2009 hmm... w wielkim skrócie.. ch.....j wielki bąbelki.... czujnik wymieniony na inny (nowy nie oryginał) błędy skasowane i nadal..... świeci się ASR i ABS Wydaje mi się że sterownik uprzednio naprawiany wymaga poprawki tylko jak teraz poxipol rozkleić 1 Fault Found: 00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46) 30-00 - Open or Short to B+ Pozdrowienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #24 Napisano 31 Grudnia 2009 kupiłem czujnik na allegro za 70 zł wiem ze nie oryginalny pewnie china ale co zrobić u mnie jaki czas temu padł również czujnik , wyczyściłem gniazdo wraz z koronką , mechanik włożył mi nowy czujnik no name, wykasował błąd i d*** ABS świecił dalej :639: , następnie włożył ori ( nowy ) wykasował błąd i wsjo ok . Jeśli masz możliwość to zamień/podmień na chwilę ten czujnik co masz na ori , bo z tymi zamiennikami to wiesz jak jest . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #25 Napisano 31 Grudnia 2009 wykasował błąd i d*** ABS świecił dalej , następnie włożył ori ( nowy ) wykasował błąd i wsjo ok . Jeśli masz możliwość to zamień/podmień na chwilę ten czujnik co masz na ori , bo z tymi zamiennikami to wiesz jak jest . święte słowa... kolega wie co mówi i radzi bardzo dobrze, zacznij od tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #26 Napisano 31 Grudnia 2009 najgorsze jest to ze nei mam mozliwosci zeby podmienic i original wsadzic ... nowy rok nowe mozliwosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #27 Napisano 3 Stycznia 2010 jeszcze jedno mi wpadlo do glowy ... skoro wczesniej mialem przerwe w steroniku ABS- u ktory udalo sie zlikwidowac to czy w VAG-u nie powienien na nowo zaadoptowac pompy ABS-u ??( pytam bo nie wiem czy warto wydac 200 na nowa pompę) jednak wczesniej VAG sie nie laczyl z ABS-em a teraz sie laczy i pokazuje caly czas ten blad nawet po wymianie czujnika juz nie wiem jak mam sprawdzic czy ten steronik jest dobry ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeixd Zgłoś #28 Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Czy ktoś może mi pomóc zlokalizować który czujnik ABS "siedzi" Zrobiłem pomiar prędkości i wychodzi że jeden czujnik daje błędny sygnał. Sytuacja się komplikuje ponieważ nie pokazuje błędu, nie palą się lampki na zegarach, więc wg kompa w Pasku jest ok. Zamieszczam fotkę z VAG 4,9 http://img835.imageshack.us/img835/7158/h0mc.jpg Znalazłem opis Bloków diagnostycznych do silnika ale nie mogę znaleźć opisu do ABS. Jeśli ktoś coś takiego posiada lub wie gdzie są to proszę mi podać. Edytowane 12 Lipca 2013 przez waldeixd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czaja Zgłoś #29 Napisano 13 Lipca 2013 A robiłeś test systemu ABS w VAGu? Powinno cos wykazać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ol49 Zgłoś #30 Napisano 25 Lipca 2013 Podłączam się do tematu... Wczoraj odebrałem passka po wymianie zawieszenia - kompletny przód Tak jak w opisie kilka postow wcześniej...dojeżdżam do ronda, sucho, równo, bez piachu itp...a tu nagle ABS pracuje tak jakbym jechał co najmniej po lodzie...od razu pozapalały mi się kontrolki ABS+ESP... Wróciłem do mechaniora...przeczyścili mi czujniki (dużo syfu, opiłków itp.) wsadzili z powrotem...Kontrolki już się nie zapalają, ale ABS w dalszym ciągu się załącza - szczególnie przy niskiej prędkości...Bo jak depnę w hamulec przy 100km/h to do 40km/h hamuje normalnie, ale poniżej z ABSem... HEEEELP! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #31 Napisano 25 Lipca 2013 Sprawdzić VAGiem, który czujnik świruje ( podgląd wartości bieżących prędkości z czujników). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeixd Zgłoś #32 Napisano 26 Lipca 2013 Sprawdzić VAGiem, który czujnik świruje ( podgląd wartości bieżących prędkości z czujników). Kolego, wcześniej w poście zamieściłem scan z pomiaru prędkości na czujnikach abs, Może wiesz która wartość odnosi się do którego czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ol49 Zgłoś #33 Napisano 26 Lipca 2013 Koledzy a czy mozliwe jestnze podczas ustawiania zbieznosci zostalo cos "zle ustawione" i dlatego swiruje? Kontrolki sie juz nie zapalaja ale ABS dalej pompuje. Jutro ponowna wizyta w warsztacie...i odczyty bo nie mam dostepu do VAGa (na szczescie idzie to bezkosztowo z mojej strony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeixd Zgłoś #34 Napisano 27 Lipca 2013 Koledzy a czy mozliwe jestnze podczas ustawiania zbieznosci zostalo cos "zle ustawione" i dlatego swiruje? Kontrolki sie juz nie zapalaja ale ABS dalej pompuje. Jutro ponowna wizyta w warsztacie...i odczyty bo nie mam dostepu do VAGa (na szczescie idzie to bezkosztowo z mojej strony) Zbieżność nie ma nic wspólnego z tego rodzaju błędami. Ale mam ten sam problem z "pompowaniem" ABS więc proszę o informacje co siedziało jeśli już sie z tym uporacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #35 Napisano 28 Lipca 2013 Często to zła odległość/ zabrudzone pierścienie na piastach są powodem. Zrób loga z VAG-COM to zobaczysz które to koło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeixd Zgłoś #36 Napisano 29 Lipca 2013 http://img835.imageshack.us/img835/7158/h0mc.jpg wyżej zamieściłem skan z bolku danych. Czy to wystarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeixd Zgłoś #37 Napisano 30 Lipca 2013 Dzisiaj sam rozwiązałem problem z "pompującym" ABS em. W lewym przednim kole kabel ob czujnika dotykał osłony tarczy hamulcowe i był przetopiony. Oczyściłem aż do kabli zaizolowałem i problem zniknął :chytrus Najwidoczniej doszło do zwarcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #38 Napisano 4 Sierpnia 2013 Dzisiaj sam rozwiązałem problem z "pompującym" ABS em.W lewym przednim kole kabel ob czujnika dotykał osłony tarczy hamulcowe i był przetopiony. Oczyściłem aż do kabli zaizolowałem i problem zniknął :chytrus Najwidoczniej doszło do zwarcia. Powiedz który to kabel. Być może mam ten sam problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puciek Zgłoś #39 Napisano 5 Sierpnia 2013 (edytowane) U mnie jest podobny przypadek, ale takie terkotanie przy hamowaniu jak odgłos wspomagania kierownicy przy maksymalnym skręcie. Dzisiaj jadę do mechaniora. Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez puciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat_ Zgłoś #40 Napisano 22 Września 2015 (edytowane) Witam, w passacie b5 mam problem z ABSem. Na początku objawiało się tym, że raz na jakiś czas zaświeciła się kontrolka, potem zgasła i problemu znowu jakiś czas nie było. Po jakimś czasie zaczęła świecić się cały czas, ale to był jedyny problem. Jakiś miesiąc temu zaczęło się to objawiać tym, że nie można było się podłączyć pod komputer, dopóki nie odłączyłem ABSu pod maską. Zaczęło mnie to irytować, a że ostatnio miałem trochę czasu, to wyciągnąłem sterownik, otworzyłem go i znalazłem 2 brak połączenia z dwoma drucikami na jednym pinie. Naprawiłem to uszkodzenie zgodnie z instrukcją zawartą w jednym z postów przy użyciu kleju przewodzącego prąd. Sprawdziłem połączenie drucików ze stykiem w "gnieździe" wtyczki i multimetr pozytywnie potwierdził naprawę. Jednak po zamontowaniu kontrolka wciąż świeci, a kiedy ABS jest podłączony nie można się połączyć z żadnym sterownikiem. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone i są okej, ale i tak je wymieniłem - nie pomogło. Masę i zasilanie również sprawdziłem - są okej. Wiązka również jest okej. Zostały tylko czujniki. Czy one mogą powodować tego typu problem? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam, passat_ Edytowane 7 Października 2015 przez passat_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach