Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak by dodał kontrast to by wiedział i ty też czy ucieka przez zaworki. Nie ma innej opcji niż czynnik z kontrastem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworki mi wymienił na nowe.

Ale twierdzi, ze czynnik mimo wszystko moze uciekać bo nie mam nakrętek na zaworki - może to być prawdą? Hmm

 

OK, Umowię się dzisiaj z nim zeby uzupelnil czynnik kontrastem - w chwili obecnej nie mam juz czynnika bo climatronic mruga przy uruchomieniu auta, VAG pokazuje bledy - wrrrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale twierdzi, ze czynnik mimo wszystko moze uciekać bo nie mam nakrętek na zaworki - może to być prawdą

Bzdura totalna.

 

Umowię się dzisiaj z nim zeby uzupelnil czynnik kontrastem

Nie wyobrażaj sobie że kontrast jest taki mega idealny i cudowny.Zdarzają się przypadki że pomimo dodania kontrastu do układu i tak go nie widać gdy jest nieszczelność układu.Z opisu jednak można stwierdzić że gość jest słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli skoro zaworki sa szczelne to nie ma prawa uciekać nimi czynnik pomimo, ze nie mam tych nakrętek..

Gdybym musial co roku uzupelniać - OK !

Ale ja w zeszlym roku srednio co 1,5 tyg jezdzilem do niego i tylko dobijał mi czynnik (gdzie przez 1,5 tyg czasami zrobilem mniej niz 200km autem..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli skoro zaworki sa szczelne to nie ma prawa uciekać nimi czynnik pomimo, ze nie mam tych nakrętek..

Nakrętka na złączu serwisowym ma za zadanie utrzymać je w czystości.Zabezpieczyć przed pyłem,brudem,wilgocią itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wyobrażaj sobie że kontrast jest taki mega idealny i cudowny.Zdarzają się przypadki że pomimo dodania kontrastu do układu i tak go nie widać gdy jest nieszczelność układu

 

Dokładnie. Niech Ci ten mechanior sprawdzi czujnik ciśnienia na chłodnicy - mnie leciało właśnie tam, przez piny i żaden kontrast tego nie pokazał ;-) Dopiero woda z mydłem + azot dobity na maksa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie. Niech Ci ten mechanior sprawdzi czujnik ciśnienia na chłodnicy - mnie leciało właśnie tam, przez piny i żaden kontrast tego nie pokazał ;-) Dopiero woda z mydłem + azot dobity na maksa ...

 

dzieki za info - przekaze, zobaczymy.

Z tego co pamietam to w zeszlym roku "podobno" robił z kontrastem ale hm... jakos slabo to widzę :)

Poki co to mam problem ze skontaktowaniem się znim - zobaczymy, przekaze mu sugestię - jak znam zycie nie będzie zadowolony, ze "wiem coś co on zapewne tez wie" :)

 

PS. Dzwonilem, umowilem sie... na 12 czerwca - WOW! Wczesniej terminow "brak" - hmm

Do tego czasu zagrzeje się chyba, hehe

Edytowane przez StaryKoniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na 12 czerwca - WOW! Wczesniej terminow "brak" - hmm

Dziwne nie jest bo ma same reklamacje !!!:haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak taka fachura z niego to jest to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemniej stwierdziłem, że poczekam!

Początkowo chcialem szukać kogoś innego ale utwierdziliście mnie w przekonaniu, ze skoro skasował kase to trzeba lecieć na reklamacje!

Tak samo - ja wykonam usłługę, coś się stanie - jadę na reklamację! Robię tak długo aż będzie OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , podpowie mi ktoś czy wiatrak z Passata 1.6 benzyny bedzie pasować do Diesla ? Pytam , bo gosciu ktory go ma sam o tym nie wie i kazał sie upewnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak na sprzęgle wiskotycznym

058 121 301B był w silnikach ALZ ; AWT ; AZM ; AVB ; AVF ; AZX ; AWX ; AWM ; ALT ; BGW ; BHW

078 121 301E był w silnikach AMX ; BBG ; ATQ

059 121 301A był w silnikach BAU ; BDH ; BDG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie,

Odnoszę do swojej wiadomości nr 1721 z tego wątku.

 

4.jpg

 

Poprzedni rok skończył się z niedziałającą klimatyzacją ale przyszedł kolejny no i kolejne podejście.

 

W tym roku zostało zrobione:

-wymieniona dysza dławiąca (BEHR)

-wymieniony osuszacz (BEHR)

-wymieniony jeden przewód gumowo-metalowy na nowy z powodu dziurki

-wymieniony wentylator elektryczny chłodnicy (skończyły się szczotki) – układ wentylator/rezystor sprawdzony, działa poprawnie

-wyczyszczony potencjometr od klapy sterowania nawiewem ciepło/zimno (pracuje poprawnie)

-skraplacz sprawdziłem po prostu dmuchając w niego i przelot był co prawda utrudniony (w tym sensie, że nie taki łatwy jak przez rurkę o długości 20cm i średnicy wew. 10mm) ale to podejrzewam, że z powodu wąskiego i długiego przelotu w skraplaczu. W każdym razie przelot jest, nie wiem jaki powinien być albo jak to inaczej zdefiniować ale jeśli ktoś kiedyś dmuchał w skraplacz to może mnie zrozumie :)

 

Nie ukrywam, że duże nadzieje pokładałem w usterce tego przewodu gumowo metalowego, w którym dziurki wcześniej nie wykryłem.

 

Jak się okazało po wymianie tych wszystkich elementów i ponownym nabiciu układu klima nie pracuje poprawnie. Nabicie w warsztacie który po prostu oferuje takie usługi urządzeniem BOSCH jak już zostało wspomniane „na wagę”. Jedynie powiedziałem co zostało wymienione na nowe i skorygowali ilość oleju dodanego do czynnika.

 

Mówiąc klima nie działa mam na myśli, że po załączeniu leci chłodniejsze powietrze bez wątpienia ale różnica temperatury z otoczenia jest bardzo mała. Nie mogę powiedzieć liczbowo precyzyjnie bo nie mam jak zmierzyć. W każdym razie jeśli dmuchawa pracuje na maksymalnych obrotach to przy 22 stopniach powiedzmy, że ujdzie jechać przy zamkniętych szybach. Tylko to wszystko na najwyższych obrotach non-stop całą podróż i nawet przez godzinę czy dwie ta różnica temperatur jest minimalna. Przy ostatnich temp. 26 stopni nawet trudno mówić o schłodzeniu wnętrza auta żeby zdołała utrzymać jakąś niższą temp. w aucie.

 

Szczerze mówiąc nie rozumiem czy obieg czynnika jest jakoś blokowany (zapchany parownik w zespole nawiewu wewnątrz auta) czy gdzie indziej następuje zator?

 

Z innych obserwacji zauważyłem, że skraplacz jest delikatnie cieplejszy po stronie wentylatora wiskozy (czyli lewa część samochodu/chłodnicy). Subiektywnie odczułem, że w przypadku nieco większych prędkości jakby lecące powietrze robiło się chłodniejsze co oczywiście jest uzasadnione.

 

Zamieszczam schemat z obserwacjami tego układu klimatyzacji (opis gdzie są zimne a gdzie ciepłe rury) z prośbą o analizę. Może to jakoś naprowadzi, któregoś z kolegów, będę wdzięczny za wszystkie uwagi bo sprawa klimatyzacji w tym aucie jest naprawdę męcząca.

0.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może kompresor juz nie domaga i nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nabijałem już klimę dwa razy i za każdym razem ciśnienia według "nabijaczy" są ok, prosiłem żeby zwrócili na to uwagę i mówili że jest w porządku. Z tego powodu zakładam, że kompresor pracuje i nie ma z nim problemu ale pewności nie mam czy za takie zachowanie może mimo wszystko odpowiadać kompresor :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to chyba cos nie tak ze sterowaniem climatronika. Rurka powrotna z kabiny samochodu powinna być nieco mniej zimna niż ta co wchodzi do kabiny. Możesz spróbować też odłączyć węze od nagrzewnicy - może w samym climatroniku miesza sie zimne powietrze z ciepłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nabijałem już klimę dwa razy i za każdym razem ciśnienia według "nabijaczy" są ok, prosiłem żeby zwrócili na to uwagę i mówili że jest w porządku. Z tego powodu zakładam, że kompresor pracuje i nie ma z nim problemu ale pewności nie mam czy za takie zachowanie może mimo wszystko odpowiadać kompresor :)

 

Obstawiam jakiś błąd w sterowaniu klapami climatronic. Tam powinieneś się skupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,wczoraj nabijałem klimę we Wrocławiu i nie wiem czy gościu mówił prawdę czy nie,ale wymienił mi filterek w rurce aluminiowej.Twierdzi że jest bardzo ważny,skasował 40 zł. Czy podczas serwisowania waszych klim też wymieniacie te filterki czy nie trzeba tego wymieniać?Pozdrawiam.

 

 

 

Dodam tylko że miałem 105gr czynnika a ma być 725gr,wcześniej myślałem że klima działa dość dobrze ale teraz to dosłownie leci lodowate powietrze.

Edytowane przez Mareckir1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz na kilka lat przyda się. To jest dysza dławiąca. 40 zł razem z wymianą? Bo sama dysza kosztuje niecałe 10zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łącznie zapłaciłem za serwis 140 zł z dobiciem czynnika(jak pisałem wcześniej było 105gr a dobili do 725gr) i wymianą tej dyszy,mogę powiedzieć że chyba nigdy nie była wymieniana bo nie można było odkręcić nakrętki i sama dysza też była brudna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności