daniel_maroco Zgłoś #981 Napisano 24 Maja 2014 Witam, dzisiaj zauważyłem pod samochodem coś takiego: [ATTACH=CONFIG]119507[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]119508[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]119509[/ATTACH] Domyślam się, że ma związek z klimą bo zauważyłem po przejechaniu kilkunastu kilometrów jak stanąłem, że kapie w tych miejscach woda i na dużej powierzchni. Czy to jest normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #982 Napisano 24 Maja 2014 Przecież gdzieś ta wilgoć z powietrza z kabiny, musi być odprowadzona, no nie? Jak odsłonisz po stronie pasażera , tapicerkę podłogową, to przy tunelu środkowym zobaczysz lejek, który odprowadza wodę z klimy na zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #983 Napisano 24 Maja 2014 Cześć Chciałbym sie pozbyć problemu z błędem 4FA czyli V71. Kiedyś był błąd, ale poza tym nic innego. Później czasem powietrze zaczęło "buchać" a teraz przy 130km/h świszczy. Zacząłem dziś popołudniu (póki burza nie przerwała) dobierać się do tego silniczka. Robiłem już V68, więc tutaj jest tylko problem z wyciągnięciem go. Odkręciłem śrubę która jest przykręcona w dół, oraz jedną z dołu. Zastanawiam się czy musze jeszcze odkręcać tę wyżej, czy po prostu to wyciągnąć mocniej. Na zdjęciu zaznaczyłem co jest odkręcone [ATTACH=CONFIG]119510[/ATTACH] Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #984 Napisano 24 Maja 2014 Czyli jest jeszcze jedna nad tą skierowaną w kier. silnika? Masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SadisticPleasu Zgłoś #985 Napisano 24 Maja 2014 Witam...ja mam takie pytanie...możliwe jest żeby klima chodziła bez nabijania jej przez sześć lat? Mam auto od sześciu lat i jeszcze nic z nią nie robiłem a ona chłodzi,może nie w sposób wyśmienity ale daje chłodne powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #986 Napisano 24 Maja 2014 Witam...ja mam takie pytanie...możliwe jest żeby klima chodziła bez nabijania jej przez sześć lat? Mam auto od sześciu lat i jeszcze nic z nią nie robiłem a ona chłodzi,może nie w sposób wyśmienity ale daje chłodne powietrze a czemu by nie ? jak jest czynnik i układ szczelny to co za problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #987 Napisano 25 Maja 2014 Ja mam działajaca klime bez dotykania sie do niej przez 19 lat i chłodzi mało łba nie urwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SadisticPleasu Zgłoś #988 Napisano 25 Maja 2014 a czemu by nie ? jak jest czynnik i układ szczelny to co za problem ? No właśnie nie wiem stąd to moje pytanie :-) dzięki za wyjaśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #989 Napisano 25 Maja 2014 No jest prze..... e.. To masakra Znalazłem gdzies zdjęcie tunelu. Czyli zostało mi jeszcze odkręcić te 2 śruby zaznaczone na czerwono? Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie może będzie trzeba odkręcić i wyjdzie całe białe ustrojstwo? [ATTACH=CONFIG]119526[/ATTACH] pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro30 Zgłoś #990 Napisano 25 Maja 2014 Witam. Tak trochę z innej beczki, chociaż tez chodzi o klimę. Mam uszkodzone 2 przewody wychodzące ze sprężarki , jeden idzie do osuszacza , drugi do chłodnicy klimy . Przeglądam alledrogo jest tego pełno i ciężko mi coś dopasować. Można takie przewody dorobić ? Jeden jest przetarty ( brak było przelotki na przewodach) drugi aluminiowy prawdopodobnie mam przełamany po spotkaniu z krawężnikiem. Różnią się te przewody końcówkami , ma ktoś może zdjęcie sprężarki z 1,9 tdi afn (pewnie też były róże modele sprężarek). W jaki sposób dostać się do sprężarki aby wymontować przewody ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekpe Zgłoś #991 Napisano 25 Maja 2014 Sprężarka kręci się i staje jak się włączy klimatyzację ? Co się dzieje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #992 Napisano 25 Maja 2014 Jak klima nie jest włączona, to kółko od sprężarki kręci się swobodnie. A skoro włączasz klimę i kółko staje, to prawdopodobnie sprężarka jest zatarta :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #993 Napisano 25 Maja 2014 albo pasek jest slabo naciagniety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #994 Napisano 25 Maja 2014 Witam mam prblem z climatronikiem pasek b3 .2.0 syncro 1991 rok wyskakuja mi bledy 3211,4131,4124,3234,2312,3224 jest ktos wstanie pomoc co to oznacza? bo nie moge tego nigdzie znalezc napisz w odpowiednim dziale http://forum.vw-passat.pl/forums/18-Passat-B3-B4-%2835i%29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SadisticPleasu Zgłoś #995 Napisano 25 Maja 2014 BANA Mu!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carix109 Zgłoś #996 Napisano 25 Maja 2014 sorki pomylilem dzial.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zuchu29 Zgłoś #997 Napisano 26 Maja 2014 Witam, mam kilka pytań co do naprawy mojej klimy w b5 fl 2002 rok, dodam że na tego passata od 2 lat i klima nigdy nie działała rewelacyjnie coś tak chłodziła ale szału nie było. Ostatnio wymieniałem olej i zauważyłem wyciek czynnika z kompresora więc dałem do mechanika, stwierdził że kompresor do wymiany, wiec mam już zregenerowany kompresor i od razu wymieniam osuszacz i zastanawiam się jeszcze nad przepłukaniem układu klimatyzacji znalazłem już taki serwis klimatyzacji który wykona to za 400 zł ale doradzono mi jeszcze bym wymienił dodatkowo chłodnice klimatyzacji czyli skraplacz, dzwoniłem do serwisu to krzyknęli 2150 zł, na allegro są średnio po 250 zł i tu pytanie czy dawać do tego płukania i wymieniacz tą chłodnice , z mojego punktu widzenia to z ta klima było coś nie tak wiec chyba jak już zainwestowałem w kompresor i osuszacz to chyba warto zainwestować w to płukanie i chłodniczke , chyba że się mylę ?? Pytanie też mam co do tych chłodnic na allegro są nowe i po 250 zł i czy ktoś już kupował i jakiej firmy i czy wszystko ok jest, dodam że wymianę chłodnicy polecił mi właśnie gościu co płucze układ klimatyzacji bo powiedział że chłodnicy nie przepłuka a jeżeli chce by wszystko chodziło to właśnie to zalecił. Może ktoś miał już taki problem i coś podpowie . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hipol Zgłoś #998 Napisano 27 Maja 2014 Ja ostatnio wymieniałem chłodnicę klimatyzacji ( skraplacz ) w wyniku uszkodzenia. Jednak po dokładniejszych oględzinach i tak już się nadawała do wymiany ze względu na wypadające żeberka oraz poobijane rurki. Z tego co wiem zabieg taki pozwala zmniejszyć ciśnienie w układzie, a to pozwala zaoszczędzić sprężarkę. Co do kosztów za skraplacz zapłaciłem 450 pln, dostałem nawet na rok gwarancję. Osuszacz również wymieniłem koszt to chyba 180 pln. We własnym zakresie wymieniłem wcześniej dyszę w podszybiu koszt 10 pln. Po tych zabiegach jestem zadowolony z wydajności klimatyzacji. Zastanawia mnie tylko to płukanie klimatyzacji. Według mnie nie ma to zbyt wielkiego sensu. Jeśli mechanik mówi, że nie przepłucze chłodnicy to tym samym nie przepłucze parownika, więc tak czy inaczej nie będziesz mieć wyczyszczonej klimatyzacji, ( a przynajmniej wszystkich jej elementów ). Podsumowując. Wymiana skraplacza i osuszacza jak najbardziej ( skraplacz w zależności od stanu technicznego ). Do tego zaleciłbym wyminę dyszy w podszybiu ponieważ jest ona połączona z filtrem. Płukanie układu ja nie bardzo widzę sens. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carter19 Zgłoś #999 Napisano 27 Maja 2014 Ja mam problem natury dźwiękowej, a mianowicie: Gdy włączę klimę, to piszczy coś na pasku, łożysku, albo napinaczu, ale tylko na wolnych obrotach. Klima dmucha zimnym powietrzem, ale ten pisk jest wkurzający, dlatego jak nie jestem w trasie to wyłączam bo wstyd na ulicy Gdy tylko obroty przekroczą ~1600/min to jest cisza. Czy możliwe że to przez luźny pasek? Jeśli tak to jest możliwość jego naciągnięcia? btw. jako okresowa wymiana, przewidziana jest wymiana tylko paska czy czegoś jeszcze? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_MARCIN_ Zgłoś #1000 Napisano 27 Maja 2014 Ja mam problem natury dźwiękowej, a mianowicie: Gdy włączę klimę, to piszczy coś na pasku, łożysku, albo napinaczu, ale tylko na wolnych obrotach. Klima dmucha zimnym powietrzem, ale ten pisk jest wkurzający, dlatego jak nie jestem w trasie to wyłączam bo wstyd na ulicy Gdy tylko obroty przekroczą ~1600/min to jest cisza. Czy możliwe że to przez luźny pasek? Jeśli tak to jest możliwość jego naciągnięcia? btw. jako okresowa wymiana, przewidziana jest wymiana tylko paska czy czegoś jeszcze? pzdr Kolego wymień pasek, pisk zniknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach