Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

gdi3.jpg

Czy jest możliwość lekkiego obrócenia do góry tej rurki od klimatyzacji (zaznaczona podwójną czerwoną linią) bez jakiejkolwiek szkody?

Chciałem założyć rozpórkę od audi a6 ale przeszkadza , gdyż jest za nisko.

Na dodatek odkręciłem tą śrubę imbusową(zaznaczona czerwonym kółkiem) i najpierw szyczało a potem pociekło troszeczkę "płynu zielonawego". Potem sprawdziłem klimę i niby działa... Nic się nie popsuło w ten sposób, czy wystarczy potem nabić klimę i będzie dobrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdi3.jpg

Czy jest możliwość lekkiego obrócenia do góry tej rurki od klimatyzacji (zaznaczona podwójną czerwoną linią) bez jakiejkolwiek szkody?

Chciałem założyć rozpórkę od audi a6 ale przeszkadza , gdyż jest za nisko.

Na dodatek odkręciłem tą śrubę imbusową(zaznaczona czerwonym kółkiem) i najpierw szyczało a potem pociekło troszeczkę "płynu zielonawego". Potem sprawdziłem klimę i niby działa... Nic się nie popsuło w ten sposób, czy wystarczy potem nabić klimę i będzie dobrze?

 

Odkręcając tą śrubę upuściłeś trochę gazu od klimy. Na Twoim miejscu udałbym się na przegląd klimatyzacji zwłaszcza że i tak idzie wiosna. Co do przewodów to też raczej bym ich nie dotykał, są wrażliwe na naprężenia. Daruj dobie tą ozdobną rozpórkę. No chyba, że na rzecz wyglądu zlikwidujesz/zepsujesz klimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrek24dm Dzięki.

Dziwne bo rozpórka powinna pasować bez problemu , trzeba tylko ja skrócić - numery się zgadzają wiec nie wiem o co chodzi. Będę musiał ją sprzedać, nie chcę ryzykować rozwalenia klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie mam pytanie , robili u mnie glowice przy okazjii rozrzad , pierwsza trasa dzis oczywiscie jazda spokojnie do 120 , pod hannowerem przygrzalo dzis 23 ' , probuje wlaczyc klime nie wlaczala sie sprezarka , moje podejrzenie ze chyba zapomnieli spowrotem napelnic czynnik do klimy , moje pytanie jak sprawdzic w elektroniczny sposob klimatronikiem czy mechanicznie czy jest czynnik w ukladzie ?? podejrzewam ze chyba zapomniano spowrotem napelnic i musze zareklamowac to . Prosze znawcow o skuteczna pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Wszystkich zagorzałych zwolenników VW. dołącze się do tematu.ja w swoim passacie ostatnio toczę walkę z klimatyzacją.otóż;w tamtym roku napełniłem klime 1200gram ,przedtem oczywiście serwisant sprawdził szczelnośc-było OK.oczywiście nie wymieniłem osuszacza-chciałem zaoszczędzic,ale tylko z pozoru.pierwsza próba odpalenia ,sprężarka oczywiście się załączyła,ale stwierdziliśmy że jakoś słabo chłodzi.nasze spostrzeżenie było takie że wąska rurka (patrząc od przodu auta znajdują się po lewej stronie komory silnika gruba i cienka rurka klimy),to ta cienka rurka była zimna a gruba rurka była ciepła;a na moje powinno byc na odwrót.kombinowaliśmy i kombinowaliśmy i dopiero klima zaczeła porządnie chłodzic jak pare razy załanczałem klime na obrotach tak na 2500,rurka gruba-zimna,rurka cienka-ciepła.i zaczeła cały tamten sezon działac.ale już w tym sezonie odpaliłem i kicha,klima się załancza a nie chłodzi,rurka cienka-zimna,rurka gruba-ciepła.i po kilkunastu próbach nie chce już prawidłowo działac.powiedzcie mi gdzie tkwi szkopuł?,czy to może byc wina osuszacza?czy problem tkwi gdzieś indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz sobie obydwie rurki przy osuszaczu. Jesli rurka ktora idzie od chlodnicy klimy do osuszacza jest ciepla a ta co idzie od osuszacza do wnetrza samochodu zimna to znaczy ze najprawdopodobniej zapchany jest osuszacz. Zamiast czynnik rozprezac sie na dyszy rozpreznej (cienka rurka na podszybiu) to rozpreza sie na osuszaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak mówiłeś ,czyli rurka od chłodnicy do osuszacza -ciepła,od osuszacza dalej zimna.czyli mówisz że to winny osuszacz?:respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 99%. Jak bedziesz wymienial osuszacz to wiadomo czynnik ci ucieknie - lub powinienes go odessac w stacji. Wymien lub wyczysc tez dysze rozprezna powinna sie znajdowac wlasnie na skrecaniu tej cienkiej rurki w podszybiu - kosztuje to grosze wiec warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie padła mi sprężarka od klimy, moja obezna miała oznaczenia 8d0 260 808 DENSO.

W mojej okolicy mogę za dobre pieniądze kupić tą http://allegro.pl/sprezarka-klimatyzacji-vw-passat-b5-2-5-tdi-i4116771805.html

Po zdjęciach wydaje się taka sama, jutro może podjadę obejrzeć, ale czy z silnika 2,5 tdi będzie ok nawet jeśli by okazała się taka sama jak moja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damiangarca

Jeżeli koło pasowe ma tę samą średnice ,to powinna ona pasować bez problemu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki;) ktoś cos jeszcze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki;) ktoś cos jeszcze??

 

Witaj. Przy zmianie sprężarki zlej ją nowym olejem, koszt niewielki a zawsze to nowe i świeże smarowanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile takiego oleju powinno sie wlac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ile takiego oleju powinno sie wlac?

 

kolega wprowadził w błąd, na stacji diagnostycznej klimy poinformuj że sprężarka jest wymieniona i niech dodadzą więcej oleju, tam już wiedzą co mają robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wiekszosci nie wiedza bo sa to napelniacze klimy i na tym koniec. Prosty przyklad jest kilka postow wyzej. Ktos kto zna sie na klimach powinien poznac po cisnieniach zapchany osuszacz.

Ja np rozbieralem sprezarke w audi a4 firmy zexel i zalalem ja taka iloscia oleju jaka z niej wyleciała przy rozbiorce i było tego ok 150ml - takiej ilosci na bank nie daja przy napelnianiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a skąd ten olej wziąć i ile wlać? i jakiś konkretny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Mam prośbę o poradę. Byłem ostatnio z nowo zakupionym, używanym samochodem na przeglądzie klimy w warsztacie, który ponoć się na tym zna (robiłem u nich poprzedni samochód i byłem zadowolony). Po sprawdzeniu ciśnień facet stwierdził, że sprężarka praktycznie nie działa a podczas naprawy doszedł do tego jeszcze brudny układ.

 

Ostatecznie wymienione zostały: kompresor, skraplacz, osuszacz, zawór rozprężny. Klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze ale teraz podczas pracy klimy co chwilę słychać coś jakby szelest (ni to przelewająca się woda, ni to nieszczelność przez którą coś ucieka pod ciśnieniem). Właściciel warsztatu mówi, że to czynnik słychać i że to norma, ale ja jakoś z innych samochodów nie kojarzę takich odgłosów.

 

Generalnie jest tak, że odgłos narasta i narasta (słychać go pomimo grającego radia) przez parę sekund, po czym zanika. Za kilka-kilkanaście sekund to samo, oczywiście tylko przy włączonej klimie.

 

Chętnie usłyszałbym opinie, czy komuś klima też hałasuje i jest to uważane za normalne. Z warsztatu wyniosłem wrażenie, że się oczywiście czepiam o nic.

 

Pozdrawiam.

 

edit: Przepraszam, dopiero zauważyłem, że dział dotyczy B5. Nadal chętnie usłyszałbym odpowiedź, ale jeżeli ma się ktoś poczuć urażony łamaniem zasad to byłbym wdzięczny moderatorom za przeniesienie posta tam gdzie trzeba. :)

Edytowane przez Piet-Tia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,

 

Mam prośbę o poradę. Byłem ostatnio z nowo zakupionym, używanym samochodem na przeglądzie klimy w warsztacie, który ponoć się na tym zna (robiłem u nich poprzedni samochód i byłem zadowolony). Po sprawdzeniu ciśnień facet stwierdził, że sprężarka praktycznie nie działa a podczas naprawy doszedł do tego jeszcze brudny układ.

 

Ostatecznie wymienione zostały: kompresor, skraplacz, osuszacz, zawór rozprężny. Klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze ale teraz podczas pracy klimy co chwilę słychać coś jakby szelest (ni to przelewająca się woda, ni to nieszczelność przez którą coś ucieka pod ciśnieniem). Właściciel warsztatu mówi, że to czynnik słychać i że to norma, ale ja jakoś z innych samochodów nie kojarzę takich odgłosów.

 

Generalnie jest tak, że odgłos narasta i narasta (słychać go pomimo grającego radia) przez parę sekund, po czym zanika. Za kilka-kilkanaście sekund to samo, oczywiście tylko przy włączonej klimie.

 

Chętnie usłyszałbym opinie, czy komuś klima też hałasuje i jest to uważane za normalne. Z warsztatu wyniosłem wrażenie, że się oczywiście czepiam o nic.

 

Pozdrawiam.

 

edit: Przepraszam, dopiero zauważyłem, że dział dotyczy B5. Nadal chętnie usłyszałbym odpowiedź, ale jeżeli ma się ktoś poczuć urażony łamaniem zasad to byłbym wdzięczny moderatorom za przeniesienie posta tam gdzie trzeba. :)

 

 

U mnie było ćwierkanie po włączeniu klimy. Zmieniłem napinacz, też nie pomogło. Okazało się że pasek tak hałasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności