Guapo Zgłoś #621 Napisano 23 Czerwca 2013 Nie o to chodzi że mu uwierzyłem Dlatego chcę wyciągnąć kompresor aby zobaczyć czy jest ino zatarty czy nie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #622 Napisano 24 Czerwca 2013 Nie o to chodzi że mu uwierzyłem Dlatego chcę wyciągnąć kompresor aby zobaczyć czy jest ino zatarty czy nie ;] Jesli sie zatrzymuje to juz wiadomo ze ktorys tloczek jest zatarty i sprezarka do wymiany , nie zdejmuj go poprostu wywal pasek od niego i tak mozesz jezdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guapo Zgłoś #623 Napisano 24 Czerwca 2013 Jesli sie zatrzymuje to juz wiadomo ze ktorys tloczek jest zatarty i sprezarka do wymiany , nie zdejmuj go poprostu wywal pasek od niego i tak mozesz jezdzic No ok A powiedzcie mi jak dobrze dobrać nową sprężarkę? mój wariat jest z 1999 r silnik 1.9 tdi 90 km AHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #624 Napisano 24 Czerwca 2013 nie koniecznie kompresor musi byc zatarty - mi pewnego razu zerwalo pasek i okazalo sie ze kompresor zablokowal sie bo zmielilo mi jedna podkladke. Rozebralem kompresor i kupilem drugi uszkodzony. Wyciaglem z niego podkladki poskladalem moj i smiga az milo - tylko chyba zawalilem bo moglem zmienic zawor sterujacy na nowy bo teraz zamarza mi parownik - jak bede nabijal klime to kupie sobie zawor i komplet uszczelnien i bedzie klopot z glowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanio88 Zgłoś #625 Napisano 24 Czerwca 2013 W październiku ubiegłego roku nabiłem klimkę i jeździłem. wiadomo jesień-zima. chłodno. więc nie mogę stwierdzić czy już wtedy było coś nie tak. subiektywne odczucia mówią mi, że było ok. od kwietnia (zaczęło się robić cieplej) zauważyłem spadek wydajności klimy. więc pojechałem uzupełnić czynnik. ściągnięto ponad 400 (starego) i ponownie nabito układ.( Machina nie wykazała nieszczelności). Po dwóch dniach byłem w 100% przekonany, że nie chłodzi. Z jednego z przewodów (po naciśnięciu zaworka) wydostawało się powietrze, natomiast z drugiego czynnik. Pojechałem do warsztatu i usunąłem czynnik (tym razem było go tylko ponad 200). Po kolejnych dwóch dniach (nie włączając climatronica) stwierdziłem, że z obu przewodów wydobywa się sprężone powietrze (po naciśnięciu zaworków). Wg mnie jeśli jest nieszczelność i powietrze jest zasysane do ukadu i na dodatek sprężane, to po jakimś czasie to samo powietrze powinno ujść na zewnątrz. A powietrze jest w układzie nawet po 4 dniach nieużywania auta. Proszę o jakąkolwiek podpowiedź skąd to powietrze może się brać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #626 Napisano 25 Czerwca 2013 A jeszcze jedna rzecz. Czytałem ostatnio, że to tej sprężarki którą mam powinno dodawać się olej stopniowo, bo inaczej można uszkodzić kompresor. Czy to prawda? Czy serwis klimy mógł popsuć kompresor używając automatu do napełniania układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #627 Napisano 25 Czerwca 2013 Po to jest automat, żeby dodawał olej tak jak się to powinno robić :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #628 Napisano 25 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, Mam pytanko. Jak sprawdzić, jaki wentylator klimatyzacji powinienem kupić? W serwisie przy nabijaniu stwierdzono, że nabija zbyt wysokie ciśnienie i nie załącza się drugi bieg wentylatora. Patrzałem na allegro i są tam dostępne wentylatory z wtyczką okrągłą i taką bardziej spłaszczoną. Czy różnice są zależne od silnika, rocznika, czy po prostu o tak? Druga sprawa, to czy sprawdzi się taki wentylator za około 130-150zł. Czy inwestować w jakiś za 200-300zł (np. FEBI) ? Kolejna sprawa, to rozszczelnione rurki (gumowo-metalowe chyba) pod samochodem od klimy (najechałem na wystający korzeń na parkingu). Czy znajdę gdzieś spis połączeń rurowych do klimy w AFNie? Bo nie wiem nawet jakich części szukać na allegro .. Edytowane 25 Czerwca 2013 przez krejzRudy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #629 Napisano 25 Czerwca 2013 Do roku 2000 stosowana była okrągła wtyczka, i taka będzie u ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #630 Napisano 25 Czerwca 2013 w sumie na chlopski rozum to tak. tylko ze na innym forum pisza ze czasem sa z tym problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #631 Napisano 25 Czerwca 2013 Do roku 2000 stosowana była okrągła wtyczka, i taka będzie u ciebie. Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. A na drugą część pytania, tzn. jaki wentylator kupić, mógłbyś mi pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob81 Zgłoś #632 Napisano 25 Czerwca 2013 Witam Mam problem z klimatyzacją manualną w modelu B5 FL z 2001r. Niedługo po kupnie podjechałem żeby napełnić klimatyzację bo poprzedni właściciel powiedział że trzeba uzupełnić. Po napełnieniu okazało się, że klima nie włącza się, ale podłączona "na krótko" działa. Fachowiec powiedział że może to być wina czujnika ciśnienia. Byłem u znajomego mechanika żeby sprawdził mi na komputerze co jest nie tak i pojawił się problem bo nie mógł się połączyć z klimatyzacją. Używał kilku interfejsów i ciągle pojawiał się błąd z połączeniem. Spotkał się już może ktoś z takim problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gangsta Zgłoś #633 Napisano 25 Czerwca 2013 Witam Mam problem z klimatyzacją manualną w modelu B5 FL z 2001r. Niedługo po kupnie podjechałem żeby napełnić klimatyzację bo poprzedni właściciel powiedział że trzeba uzupełnić. Po napełnieniu okazało się, że klima nie włącza się, ale podłączona "na krótko" działa. Fachowiec powiedział że może to być wina czujnika ciśnienia. Byłem u znajomego mechanika żeby sprawdził mi na komputerze co jest nie tak i pojawił się problem bo nie mógł się połączyć z klimatyzacją. Używał kilku interfejsów i ciągle pojawiał się błąd z połączeniem. Spotkał się już może ktoś z takim problemem? Z tego co wiem to nie da rady połączyć się interfejsem z klimatyzacją manualną, tylko z climatronikiem można Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #634 Napisano 25 Czerwca 2013 A na drugą część pytania, tzn. jaki wentylator kupić, mógłbyś mi pomóc? pierw sprawdź go na krótko, oby to było winne bo jest jeszcze opornica, co do rurek to etka lub pierwszy lepszy sklep i znajdą Ci jakie rurki trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #635 Napisano 25 Czerwca 2013 pierw sprawdź go na krótko Bezpośrednio 12V z akumulatora starczy? Załączy się od razu drugi bieg, czy tylko pierwszy? Jeśli pierwszy, to jak sprawdzić na krótko drugi bieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #636 Napisano 25 Czerwca 2013 Witam umnie jest problem tego typu że klima się załącza jakiś czas chodzi i przestaje za jakieś dwi trzy minuty znów sie włączy pochodzi chwile i się wyłacza najczęście jak stoje w korku i jak jest tak powyżej 25° na dwoże w trasie niema tego problemu i chodzi cały czas wtamtym roku była dobita tylko spece od klimy mieli dwie wartości do wyboru i ztego co pamiętam to wpuścili tą niższą coś około 650 a było jeszcze chyba 675 może jest zamało czynnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #637 Napisano 25 Czerwca 2013 Bezpośrednio 12V z akumulatora starczy? Załączy się od razu drugi bieg, czy tylko pierwszy? Jeśli pierwszy, to jak sprawdzić na krótko drugi bieg? Podłączając na krótko wiatrak będzie kręcił się z pełnymi obrotami czyli II bieg, I bieg realizowany jest poprzez szeregowe włączenie rezystora/opornicy która jest na lewej podłużnicy od spodu - robi się na nim spadek napięcia przez co wentylator kręci się wolniej. Jeżeli wentylator będzie działać na krótko należy jeszcze sprawdzić nad nogami pod osłoną: - przekaźniki 279 i 280 - bezpieczniki 5A i 30/40A *dokładna lokalizacja powinna być w rozpisce bezpieczników na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #638 Napisano 25 Czerwca 2013 Witam umnie jest problem tego typu że klima się załącza jakiś czas chodzi i przestaje za jakieś dwi trzy minuty znów sie włączy pochodzi chwile i się wyłacza najczęście jak stoje w korku i jak jest tak powyżej 25° na dwoże w trasie niema tego problemu i chodzi cały czas wtamtym roku była dobita tylko spece od klimy mieli dwie wartości do wyboru i ztego co pamiętam to wpuścili tą niższą coś około 650 a było jeszcze chyba 675 może jest zamało czynnika ? 650 czy 675 nie ma az takiego znaczenia , w Twoim przypadku ciśnienie za duże rośnie i wyłącza klime ( rośnie podczas większej temp) i wiatrak nie wyrabia ( lub nie chodzi wcale albo 2 bieg) tłumaczy to wszystko to że podczas jazdy dziaął wszystko normalnie czyli chłodnice pęd powietrza sam "owiewa" sprawdź pierw wiatrak wymyj dobrze chłodnice wodą z zewnątrz, jak nie pomoże udaj się do odpowiednich speców co sprawdzą na manometrach i będą wiedzieć co robić. Naprawy w własnym zakresie będą Cię kosztować ponownym napełnieniem Podłączając na krótko wiatrak będzie kręcił się z pełnymi obrotami czyli II bieg, I bieg realizowany jest poprzez szeregowe włączenie rezystora/opornicy która jest na lewej podłużnicy od spodu - robi się na nim spadek napięcia przez co wentylator kręci się wolniej.Jeżeli wentylator będzie działać na krótko należy jeszcze sprawdzić nad nogami pod osłoną: - przekaźniki 279 i 280 - bezpieczniki 5A i 30/40A *dokładna lokalizacja powinna być w rozpisce bezpieczników na forum. napisałeś to co nie dopisałem, logicznym że jak podasz 12V to będzie 2 bieg, w woli ścisłości bo zależy jak kto patrzy opornica jest z lewej ( od kierowcy) na podłużnicy z dołu przykręcona, dostaniesz się tylko od spodu tak swobodnie. Przy okazji kup sobie preparat do czyszczenia silników i jak wymyj bo jak znam życie będzie zabaćkana na amen. Przekaźniki i bezpieczniki pominąłem bo to chyba rzecz oczywista pierw do sprawdzenia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #639 Napisano 26 Czerwca 2013 Dzięki bardzo Panowie za konkretne odpowiedzi! Postaram się dzisiaj to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kwiatekgd Zgłoś #640 Napisano 28 Czerwca 2013 Witam. Klimatyzacja nabijana rok temu, chłodziła idealnie. Teraz od 2 miesięcy jak ją używam chłodziła ale już nie tak mocno jak kiedyś, dodatkowo słyszałem przy załączonej klimie delikatne świerszczenie na rolce od kompresora,jak polałem wodą to ustawało na chwile. Teraz jak klime włączę to świerszczenia już nie ma,wiatrak klimy się załącza,spalanie delikatnie wzrasta o 0,1 l/h ale kompletnie nie chłodzi. Wciskałem tą kuleczkę gdzie się napełnia i syczy dosyć mocno i mgiełka lodowata wylatuje. Klimatronik nic nie mruga, przekaźnik słychac jak się załącza,a błędy to mam 4f7 4f8 i 256. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach