michal_tmi Zgłoś #561 Napisano 21 Maja 2013 Czy mam zrobić testowanie klimy czy wystarczy usunąć tylko błędy? Błędy w pamięci sterownika. Vag skasować błędy i zobaczyć czy wyskakują ponownie. Jeśli nie to cieszyć się a jak wyskakują ponownie to zlikwidować przyczynę. Pomocny będzie ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #562 Napisano 22 Maja 2013 Odpisze ogólnie ,żeście pytań nazadawali 1. Tak wentyle puszczają ( wspomniany zawór ) i 600g bez problemu zwieje z prostego powodu , panuje tam ciśnienie 12-16bar jak wszystko działa 2.drgania auta pewnie poducha pod silnikiem ,sprezarka zawsze obciąża silnik 3.co roku dobijać hmmmm jest nieszczelności tyle ze bardzo mała normy mówią o ubytku do 200g na ok 48miesiecy z tego powodu ze nie ma turek miedzianych a są alu.... Resztapytan na pw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tompek Zgłoś #563 Napisano 22 Maja 2013 koledzy nie działa mi wentylator od klimy ,czy jest mozliwe ze jak nabije klime to zacznie działac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kyrpek Zgłoś #564 Napisano 22 Maja 2013 koledzy nie działa mi wentylator od klimy ,czy jest mozliwe ze jak nabije klime to zacznie działac Witam jak masz pusty układ to wentylator się nie włączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #565 Napisano 22 Maja 2013 koledzy nie działa mi wentylator od klimy ,czy jest mozliwe ze jak nabije klime to zacznie działac W większości przypadków powodem tego, że wentylator klimy nie działa są zużyte szczotki węglowe wentylatora. Ostatnio przerabiałem ten temat, są na naszym forum odpowiednie tematy - jak wymienić te szczotki. W Katowicach jest producent szczotek: http://www.elgraf.eu/ dzwonisz tam, podajesz do czego potrzebujesz i masz idealnie pasujące szczotki. Dodatkowo mogą ci dorobić na dowolny wymiar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #566 Napisano 22 Maja 2013 Szukam, szukam i nie mogę znaleść odpowiedzi na mój problem... Sytuacja wygląda następująco: Po przekreceniu kluczyka w pozycję zapłonu (silnik nie pracuje) włącza sie wentylator od klimatyzacji... Sprawdzone przewody i przekaznik, tutaj wszystko jest oki. Na vagu żadnych błędów. W tej chwili nie ma czynnika w układzie, czy ma to jakiś zwiazek, bo nie chce dobijać czynnika jeżeli sie okaże że trzeba będzie rozszczelniac układ aby naprawić ta usterke... czekam na pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #567 Napisano 22 Maja 2013 Błędy w pamięci sterownika. Vag skasować błędy i zobaczyć czy wyskakują ponownie. Jeśli nie to cieszyć się a jak wyskakują ponownie to zlikwidować przyczynę.Pomocny będzie ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic dzięki kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tompek Zgłoś #568 Napisano 22 Maja 2013 Witam jak masz pusty układ to wentylator się nie włączy. jak mam sprawdzic ze układ jest pusty,sorry za głupie pytanie ale jestem w tych sprawach zielony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
8pb9 Zgłoś #569 Napisano 22 Maja 2013 Servis klimatyzacji lub otwórz maskę i sprawdź czy sprzęgło klimatyzacji załącza sprężarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #570 Napisano 22 Maja 2013 jak mam sprawdzic ze układ jest pusty,sorry za głupie pytanie ale jestem w tych sprawach zielony Najprościej to odkręć korki które służą do napełniania klimatyzacji (na podszybiu) i tam jest zaworek wciśnij go. U mnie przy pustym układzie słychać było, że ciśnienie jest słabiutkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #571 Napisano 22 Maja 2013 Witam Koledzy proszę o poradę czy wtarto czepiać się takiego objawu czy nie. A mianowicie podczas rozgrzanego silnika i po włączeniu klimy czuje drżenie samochodu (od czasu do czasu)- nie są silne ale jednak odczuwalne po włączeniu na ECON drżenie ustaje. Teraz pytanie czy w paskach jest to normalne czy szukać przyczyny. VAG 0 błędów. koledzy odpowie ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gentelman Zgłoś #572 Napisano 23 Maja 2013 Mam tak samo, cięższa praca silnika jest zwiazana z włączeniem się sprężarki, wydaje mi się, że to normalny objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #573 Napisano 23 Maja 2013 Włączając tryb ECON wyłączasz sprężarkę.Objawy jak najbardziej normalne,przy działającej sprężarce klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #574 Napisano 23 Maja 2013 Włączając tryb ECON wyłączasz sprężarkę.Objawy jak najbardziej normalne,przy działającej sprężarce klimatyzacji. to że ECON wyłącza sprężarkę to wiem jak i każdy inny użytkownik. i to ze klima daje obciążenie też wiem ale że silnik aż tak drży że buda razem z nim tego nie wiedziałem. w benzynie miałem ze po prostu spadały obroty i tyle a teraz obroty takie same ale jest to właśnie drżenie. no ale ok skoro u innych jest tak samo to nie będę się tego czepiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #575 Napisano 23 Maja 2013 Darek ,pisałem już , sprawdź poduszki silnika ... Podejrzewam ze pod obciążeniem jest luz i czuć go . Tomek Co do sprawdzenia czy czynnik jest to w żadnym wypadku nie wciskaj wentyla ... Chyba ze paluch chcesz sobie przysmazyc , najprościej ,patrząc od przodu po lewej masz czarną puszkę z kostkami i tam jest kostka od wentylatora sprawdź czy w trybie auto jest napięcie ,lub odpal klime i przejedz Sie jeśli będzie chlodzila podczas jazdy czynnik jest a problem to sam wentylator . Druga opcja gdy wentylator jest padniety sprezarka dumą czyli włącza wyłącza ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #576 Napisano 23 Maja 2013 Darek ,pisałem już , sprawdź poduszki silnika ... hej mi tego nie pisałeś ale ok wezmę Twoją sugestię do siebie i w wolnej chwili sprawdzę poduszki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #577 Napisano 25 Maja 2013 hej mi tego nie pisałeś ale ok wezmę Twoją sugestię do siebie i w wolnej chwili sprawdzę poduszki Upssss może i nie pisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mzajac Zgłoś #578 Napisano 31 Maja 2013 witam milosnikow vw !! czytalem troche ale jeszcze nikt chyba nie mial takiego przypadku jak ja z klimatronikiem..... mianowicie mam 2 passaty jesden 2004 drugi 2004 oba 2,8 v6 30v..... i oba maja ta sama (zalete) czy to jadac czy stojac wlaczam ogrzewanie na maxa.....leci 3-4 sekundy dosc gorace a za chwile totalna lipa....zaraz po tych 3-4 sekundach leci coraz chlodniejsze powietrze. wylaczam-czekam z 20 sekund i znow wlanczam i znow sytuacja sie powtorza....gorace a po chwili znow zimne... wlanczam klime i chodzi bez zarzutu.....wrecz jak to w passacie-mrozi zrobilem dzis diagnostyke klimatroniki i wyskoczyly mi co prawda kody ale nie mam pojecia czy wierzyc czy nie poniewaz oby dwa auta kupilem w zeszlym tygodniu i wszystko chodzilo..... i klima i cieplutko...i wszystkie klapy sie przestawiaja jak nalezy(tak mi sie wydaje-zadnych problemow.a tu w ciagu 2 dni taka lipa. moze nie umiem obslugiwac climatronika ??? nic nie stuka w klapach kierunkowych-czy to na postoju czy jadac-czy jak cokolwiek wlaczone jest przez klimatronika. jeszcze jedna prozba-czy moze ktos podeslac linka z tymi kodami bo nie moge sie dopatrzec na forum. jak macie jakies rady to poprosze....bo do mechanika bym zaprowadzil ale tu gdzie jestem za naprawe vw dosc sporo kasuja..... dzieki i pozdrawiam !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #579 Napisano 31 Maja 2013 Łap http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dareczek23 Zgłoś #580 Napisano 31 Maja 2013 (edytowane) Witam wszystkich, Mam taki problem - w mojej B5 (1.9 TDI sedan 2000r.) jest climatronic. Po nabiciu okazało się, że niestety nie chłodzi tak jak powinna - chłodzi od ok. 15 stopni, nie schodzi poniżej (wiec trudno to nazwać chłodzeniem...). Podjechałem dziś w miejsce, gdzie naprawiają/ serwisują klimatyzacje. Okazało się po podpięciu do urządzenia, które napełnia klimę, że kompresor działa i jest odpowiednio wydajny, sprężarka również działa i jest wydajna. Nie działa wentylator od klimatyzacji, jednak wg. panów, którzy to weryfikowali nie powinno to mieć wpływu na słabe chłodzenie klimatyzacji w aucie (co nie zmienia faktu, że i tak należy go wymienić). działa również dysza (lub dławik...nie pamiętam)w tym miejscu gdzie jest zaworek przy podszybiu i nie jest zapchana. wg. tych panów powodem może być jakaś gąbka, która spadła z "czegoś" (nie pamiętam jak to nazwali) co reguluje/otwiera siłę nawiewu powietrza i jego temperaturę. może coś w tym jest ponieważ sam panel od klimatyzacji w aucie ustawiając go na siłę nawiewu drugiej kreski zaczyna dmuchać taką samą siłą jak przy 3..4..5..itd kresce. sam panel po wykonaniu testu diagnostycznego nie zgłasza błędów. również podpinając się VAG'iem, czy VCDS'em (jeśli dobrze pamiętam nazwę) nie ma błędów w klimatyzacji. jedynym rozwiązaniem wg. tych panów jest rozebranie całej deski rozdzielczej, aby się dostać do tego miejsca i poprawić położenie tej gąbki. czy to faktycznie w tym może być problem?, czy może warto jeszcze coś sprawdzić? czy jeśli by tak było to nie ma innego sposobu, aby się dostać do tej ''gąbki"?? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Edytowane 31 Maja 2013 przez dareczek23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach