Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mam zrobić testowanie klimy czy wystarczy usunąć tylko błędy?

Błędy w pamięci sterownika. Vag skasować błędy i zobaczyć czy wyskakują ponownie. Jeśli nie to cieszyć się a jak wyskakują ponownie to zlikwidować przyczynę.

Pomocny będzie ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpisze ogólnie ,żeście pytań nazadawali :D

1. Tak wentyle puszczają ( wspomniany zawór ) i 600g bez problemu zwieje z prostego powodu , panuje tam ciśnienie 12-16bar jak wszystko działa 2.drgania auta pewnie poducha pod silnikiem ,sprezarka zawsze obciąża silnik 3.co roku dobijać hmmmm jest nieszczelności tyle ze bardzo mała normy mówią o ubytku do 200g na ok 48miesiecy z tego powodu ze nie ma turek miedzianych a są alu.... Resztapytan na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy nie działa mi wentylator od klimy ,czy jest mozliwe ze jak nabije klime to zacznie działac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy nie działa mi wentylator od klimy ,czy jest mozliwe ze jak nabije klime to zacznie działac

Witam jak masz pusty układ to wentylator się nie włączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy nie działa mi wentylator od klimy ,czy jest mozliwe ze jak nabije klime to zacznie działac

W większości przypadków powodem tego, że wentylator klimy nie działa są zużyte szczotki węglowe wentylatora. Ostatnio przerabiałem ten temat, są na naszym forum odpowiednie tematy - jak wymienić te szczotki. W Katowicach jest producent szczotek: http://www.elgraf.eu/

dzwonisz tam, podajesz do czego potrzebujesz i masz idealnie pasujące szczotki. Dodatkowo mogą ci dorobić na dowolny wymiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam, szukam i nie mogę znaleść odpowiedzi na mój problem... Sytuacja wygląda następująco:

Po przekreceniu kluczyka w pozycję zapłonu (silnik nie pracuje) włącza sie wentylator od klimatyzacji... Sprawdzone przewody i przekaznik, tutaj wszystko jest oki. Na vagu żadnych błędów. W tej chwili nie ma czynnika w układzie, czy ma to jakiś zwiazek, bo nie chce dobijać czynnika jeżeli sie okaże że trzeba będzie rozszczelniac układ aby naprawić ta usterke... czekam na pomoc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędy w pamięci sterownika. Vag skasować błędy i zobaczyć czy wyskakują ponownie. Jeśli nie to cieszyć się a jak wyskakują ponownie to zlikwidować przyczynę.

Pomocny będzie ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic

 

dzięki kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jak masz pusty układ to wentylator się nie włączy.

 

jak mam sprawdzic ze układ jest pusty,sorry za głupie pytanie ale jestem w tych sprawach zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Servis klimatyzacji lub otwórz maskę i sprawdź czy sprzęgło klimatyzacji załącza sprężarkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak mam sprawdzic ze układ jest pusty,sorry za głupie pytanie ale jestem w tych sprawach zielony

Najprościej to odkręć korki które służą do napełniania klimatyzacji (na podszybiu) i tam jest zaworek wciśnij go. U mnie przy pustym układzie słychać było, że ciśnienie jest słabiutkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Koledzy proszę o poradę czy wtarto czepiać się takiego objawu czy nie.

A mianowicie podczas rozgrzanego silnika i po włączeniu klimy czuje drżenie samochodu (od czasu do czasu)- nie są silne ale jednak odczuwalne po włączeniu na ECON drżenie ustaje.

Teraz pytanie czy w paskach jest to normalne czy szukać przyczyny.

VAG -> 0 błędów.

 

koledzy odpowie ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, cięższa praca silnika jest zwiazana z włączeniem się sprężarki, wydaje mi się, że to normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączając tryb ECON wyłączasz sprężarkę.Objawy jak najbardziej normalne,przy działającej sprężarce klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włączając tryb ECON wyłączasz sprężarkę.Objawy jak najbardziej normalne,przy działającej sprężarce klimatyzacji.

to że ECON wyłącza sprężarkę to wiem jak i każdy inny użytkownik.

i to ze klima daje obciążenie też wiem ale że silnik aż tak drży że buda razem z nim tego nie wiedziałem.

w benzynie miałem ze po prostu spadały obroty i tyle a teraz obroty takie same ale jest to właśnie drżenie.

 

no ale ok skoro u innych jest tak samo to nie będę się tego czepiał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek ,pisałem już , sprawdź poduszki silnika ... Podejrzewam ze pod obciążeniem jest luz i czuć go .

 

Tomek Co do sprawdzenia czy czynnik jest to w żadnym wypadku nie wciskaj wentyla ... Chyba ze paluch chcesz sobie przysmazyc , najprościej ,patrząc od przodu po lewej masz czarną puszkę z kostkami i tam jest kostka od wentylatora sprawdź czy w trybie auto jest napięcie ,lub odpal klime i przejedz Sie jeśli będzie chlodzila podczas jazdy czynnik jest a problem to sam wentylator . Druga opcja gdy wentylator jest padniety sprezarka dumą czyli włącza wyłącza ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Darek ,pisałem już , sprawdź poduszki silnika ...

 

 

hej

mi tego nie pisałeś :)

ale ok wezmę Twoją sugestię do siebie i w wolnej chwili sprawdzę poduszki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej

mi tego nie pisałeś :)

ale ok wezmę Twoją sugestię do siebie i w wolnej chwili sprawdzę poduszki :)

 

 

Upssss :D może i nie pisałem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam milosnikow vw !!

czytalem troche ale jeszcze nikt chyba nie mial takiego przypadku jak ja z klimatronikiem.....

mianowicie mam 2 passaty jesden 2004 drugi 2004 oba 2,8 v6 30v..... i oba maja ta sama (zalete)

 

czy to jadac czy stojac wlaczam ogrzewanie na maxa.....leci 3-4 sekundy dosc gorace a za chwile totalna lipa....zaraz po tych 3-4 sekundach leci coraz chlodniejsze powietrze.

wylaczam-czekam z 20 sekund i znow wlanczam i znow sytuacja sie powtorza....gorace a po chwili znow zimne...

wlanczam klime i chodzi bez zarzutu.....wrecz jak to w passacie-mrozi

 

zrobilem dzis diagnostyke klimatroniki i wyskoczyly mi co prawda kody ale nie mam pojecia czy wierzyc czy nie poniewaz oby dwa auta kupilem w zeszlym tygodniu i wszystko chodzilo..... i klima i cieplutko...i wszystkie klapy sie przestawiaja jak nalezy(tak mi sie wydaje-zadnych problemow.a tu w ciagu 2 dni taka lipa.

moze nie umiem obslugiwac climatronika ???

nic nie stuka w klapach kierunkowych-czy to na postoju czy jadac-czy jak cokolwiek wlaczone jest przez klimatronika.

 

jeszcze jedna prozba-czy moze ktos podeslac linka z tymi kodami bo nie moge sie dopatrzec na forum.

 

jak macie jakies rady to poprosze....bo do mechanika bym zaprowadzil ale tu gdzie jestem za naprawe vw dosc sporo kasuja.....

 

dzieki i pozdrawiam !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam taki problem - w mojej B5 (1.9 TDI sedan 2000r.) jest climatronic. Po nabiciu okazało się, że niestety nie chłodzi tak jak powinna - chłodzi od ok. 15 stopni, nie schodzi poniżej (wiec trudno to nazwać chłodzeniem...). Podjechałem dziś w miejsce, gdzie naprawiają/ serwisują klimatyzacje. Okazało się po podpięciu do urządzenia, które napełnia klimę, że kompresor działa i jest odpowiednio wydajny, sprężarka również działa i jest wydajna. Nie działa wentylator od klimatyzacji, jednak wg. panów, którzy to weryfikowali nie powinno to mieć wpływu na słabe chłodzenie klimatyzacji w aucie (co nie zmienia faktu, że i tak należy go wymienić). działa również dysza (lub dławik...nie pamiętam)w tym miejscu gdzie jest zaworek przy podszybiu i nie jest zapchana.

wg. tych panów powodem może być jakaś gąbka, która spadła z "czegoś" (nie pamiętam jak to nazwali) co reguluje/otwiera siłę nawiewu powietrza i jego temperaturę. może coś w tym jest ponieważ sam panel od klimatyzacji w aucie ustawiając go na siłę nawiewu drugiej kreski zaczyna dmuchać taką samą siłą jak przy 3..4..5..itd kresce.

sam panel po wykonaniu testu diagnostycznego nie zgłasza błędów.

również podpinając się VAG'iem, czy VCDS'em (jeśli dobrze pamiętam nazwę) nie ma błędów w klimatyzacji.

jedynym rozwiązaniem wg. tych panów jest rozebranie całej deski rozdzielczej, aby się dostać do tego miejsca i poprawić położenie tej gąbki.

 

czy to faktycznie w tym może być problem?, czy może warto jeszcze coś sprawdzić?

czy jeśli by tak było to nie ma innego sposobu, aby się dostać do tej ''gąbki"??

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :roll

Edytowane przez dareczek23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności