Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro jest zero błędów, to do sprawdzenia filtr osuszacz i filterek , który jest wewnątrz przewodu klimy, przy króćcu do ładowania klimatyzacji.

Ale na początek, to jedź do gościa od klimy, niech podłączy urządzenie i sprawdzi - jakie ciśnienie daje sprężarka przy danej temperaturze otoczenia (w dniu kiedy pojedziesz na sprawdzenie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz jutro podjade, filtr kabinowy byl wymieniany 2 miesiace temu wraz z napelnianiem klimatyzacji. ale nic wiecej nie bylo wymieniane. Tak chcialem dodać ze 2 lata temu jak bylem nabijać klimatyzacje, zamiast 700 g czynika weszlo 400 g. Pan w serwisie nie byl w stanie powiedziec dlaczego sie tak stalo. W tym roku bylem w innym punkcie i tego czynika bylo tylko okolo 80g. Czyli przez 2 lata zginelo 320g czynnika, czy to mozliwe ? Test na szczelnosc wyszedl prawidlowo tym razem i ostatnim tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o filtr kabinowy, tylko filtr, który jest zamontowany w przedziale silnikowym z przodu po stronie pasażera :fajny

I nie jest to też filtr powietrza silnika.

Test na szczelnosć za pomocą maszynki do nabijania klimy - to banał. Trzbea wprowadzić środek widoczny w promieniach UV i wtedy po dwóch dniach sie sprawdza szczelnosć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do szczelności, to miałem testowaną za pomoca próżni i test wyszedl pozytywnie. Co ciekawe, wczoraj klima przy 34'C na dworze dawała rade schłodzić do 11'C. Sprawdzę dokładnie klapki, może V68 przekłamuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem, dziwna sprawa. Sprawdziłem klapki i chodzą. Zrobiłem nastawy podstawowe i zapisałem je. Odpalam auto, klima z AUTO przestawiłem na max chłodzenie w trybie "manu" , czyli LO i zero napisu po prawej stronie. Po czym klapka od obiegu zamkniętego sama się zamknęła. Na panelu climatronic żadnego znaku, że coś jest zamknięte. Temperatura na kanale 8 była minimum 18'C. Ale gdy dam na auto i np 22'C, to zaczyna schładzać i wtedy kanał 8 pokazuje nawet 13'C. Czy robię coś źle?? Rurki są: po lewej zimna, a po prawej cieplejsza. Słychać podczas pracy syk z nawiewów, po wyłączeniu słychać syk na zewnątrz. Nie mogę się do dzwonic do gościa od klimy, aby sprawdzić ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po czym klapka od obiegu zamkniętego sama się zamknęła
Skąd o tym wiesz ?

Czy aby na pewno piszesz o klapie obiegu zamkniętego, a nie o klapie regulacji temperatury ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak chodzi mi o klapke obiegu zamkniętego. Chciałem sprawdzic filtr kabinowy. Rozebrałem podszybie, patrze, a obieg jest zamknięty, chociaz na panelu jest otwarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, tak chodzi mi o klapke obiegu zamkniętego. Chciałem sprawdzic filtr kabinowy. Rozebrałem podszybie, patrze, a obieg jest zamknięty, chociaz na panelu jest otwarty
Zrób zdjęcie tej zamkniętej klapy, bo nie wierzę.

Myślę, że mylisz pojęcia. Zamknięta klapa(z punktu widzenia obserwującego z wnętrza auta) powoduje, że obieg jest otwarty(powietrze zasysane z zewnątrz). Otwarcie jej skutkuje zasysaniem powietrza z wewnątrz(obieg zamknięty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) Chodzi mi o oczywiście klapke obiegu zamkniętego, tę pod filtrem przeciwpyłkowym. Gdy naciskam przycisk obiegu na panelu, to na zew. wyjeżdża jedna część tej klapki, a późniejd druga wychodzi. U mnie było tak, że nie naciskałem nic na panelu, tzn tylko klima i nawiew na środek, a ta klapka była zamknięta. To ta jest od obiegu, prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak napisałem wyżej - Zamknięta klapa(z punktu widzenia obserwującego z wnętrza auta) powoduje, że obieg jest otwarty(powietrze zasysane z zewnątrz). Otwarcie jej skutkuje zasysaniem powietrza z wewnątrz(obieg zamknięty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, czyli ta:

naciskam obieg, na wyświetlaczu jest znaczek klapki - zaciaga powietrze z środka

naciskam obieg, na wyświetlaczu jest czysto - zaciąga z zewnątrz.

U mnie było czysto na wyświetlaczu, a klapka była w pozycji obiegu zamkniętego (było ją widać, a nie wentylator)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie było czysto na wyświetlaczu, a klapka była w pozycji obiegu zamkniętego (było ją widać, a nie wentylator)
Jestem cierpliwy.... ale ile razy można tłumaczyć..... ? (dwa, no cztery razy ale nie trzy :D )

- Zamknięta klapa(z punktu widzenia obserwującego z wnętrza auta) powoduje, że obieg jest otwarty(powietrze zasysane z zewnątrz)

Jeśli widzisz wentylator(patrząc od wewnątrz auta)- klapa otwarta, to chyba oczywiste jest, że pobiera/zasysa on powietrze z wewnątrz(obieg zamknięty), no tak ?

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem cierpliwy.... ale ile razy można tłumaczyć..... ? (dwa, no cztery razy ale nie trzy )

No to masakra :) Przez dwa lata myślałem co innego :)

 

Więc tak. Gdy jadę za starym AUTOSANEM, naciskam przycisk nr 6:

[ATTACH=CONFIG]106633[/ATTACH]

Pojawia sie ikonka i wącham zawartość powietrza w aucie, tak?

Jak go minę (a że turbo cos mi się wyżej zbiera i trwa to trochę dłużej :D ) to naciskam ponownie i ikonka znika, i wtedy zaciąga przez filtr, tak? Bo jak nie, to kupię instrukcję obsługi do B5 po polsku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojawia sie ikonka i wącham zawartość powietrza w aucie, tak?

Jak go minę (a że turbo cos mi się wyżej zbiera i trwa to trochę dłużej ) to naciskam ponownie i ikonka znika, i wtedy zaciąga przez filtr, tak?

Tak.

 

Bo jak nie, to kupię instrukcję obsługi do B5 po polsku
Nie kupuj. Z Forum dowiesz się więcej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie kupuj. Z Forum dowiesz się więcej

:) Zaraz poleci kolejne pytanie, więc jeszcze nie jestem pewien ;)

 

Więc... Wyjmuje filtr powietrza i patrzę na wentylator. Jeśli go widzę, to powietrze jest skąd brane, z środka auta? Zmyliło mnie to, gdyż w poprzednim aucie, jeśli widziałem wentylator, to znaczyło, że powietrze było zaciągane z dworu.

 

To chyba tyle :)

 

Natomiast, co do słabej wydajności, to zmierze ciśnienie i zobacze kodowanie climatronika, może coś pomieszało się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast, co do słabej wydajności, to zmierze ciśnienie i zobacze kodowanie climatronika, może coś pomieszało się.
Słaba wydajność bierze się zwykle z niedostatecznej ilości czynnika w układzie. Poczytaj stąd http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1950248&viewfull=1#post1950248

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W maju robiłem uzupełnienie. Po dwóch latach było 480g w układzie. Jutro jadę do AutoVAG, gdzie robiłem klime celem sprawdzenia szczelności i sprawdzenia ciśnień. Dzieki Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Veron

Witam,

 

Ja mam następujący problem, w climatronicu po diagnozie wyświetla sie błąd 4F9. Klimatyzacja niestety nie dmucha zimnym od 2 tygodni, wcześniej działała prawidłowo, lecz czasami (bardzo rzadko) również klima migała oznajmiając o błędzie prawdopodobnie również 4F9.

Ciśnienie jest, gaz również (napełniany w zeszłym roku). Pod maską z lewej strony rurki od klimy maja taka sama temperaturę (są ciepłe).

Pan w serwisie stwierdził ze sprężarka chodzi ale nie daje zimna.

 

Więc teraz pytanie czy przyczyną jest rzeczywiście sprężarka?

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda mój climatronic - kodowanie i błąd, który mam.

[ATTACH=CONFIG]106640[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106641[/ATTACH]

Jutro ide sprawdzić szczelność. Co do tego filtra / zaworka rozprężnego. To jak się o niego spytać w sklepie moto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworek/dysza rozprężny/rozprężający do passata , cena śmieszna bo aż u mnie np. 6 zł... , na stacji obsługi klimy też mieć powinni jak nie mają zadzwoń im przed wizytą dzień wcześniej że chcesz to wymienić i ściągną sobie sami czyli będziesz miał bez kłopotu.

Swoją drogą z ciekawości u siebie ide sprawdzić pozycje tych klap bo na 99% przekonany jestem że przy obiegu zamkniętym patrząc od strony filtra przeciwpyłkowego wętyla nie widać a przy otwartym klapy się "chowają" a działa to u mnie poprawnie.

sprawdziłem i jak wyżej pisałem. A jak ktoś ma wątpliwości to zapalić papierosa i zobaczyć przy jakiej ikonce dym wciąga wentylator co równa się z obiegiem wewn. i zewn.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności