danielmz Zgłoś #681 Napisano 1 Sierpnia 2013 Dzięki Danek75, zaraz bede zaglądał tam Pozdrawiam ---------- Dodano o 17:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:44 ---------- A w jaki sposob mozna sprawdzic czy ten przekaznik jest dobry czy tez nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #682 Napisano 1 Sierpnia 2013 Wyciągasz przekaźnik i zamiast niego - mostkujesz styki w gnieździe. O ile dobrze pamiętam, to góra z dołem i prawa strona z lewą. Ale dla pewności sprawdź na przekaźniku na rysunku. I jak zmostkujesz styki kablami i będzie działać, to masz juz odpoiwedź. A jak nie zadziała - to trzeba szperać głębiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielmz Zgłoś #683 Napisano 1 Sierpnia 2013 przekaznik dziala mysle ze winy trzeba szukac w uszkodzonej instalacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #684 Napisano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) To popatrz przy wtyczkach pod zbiorniczkiem wyrównawczym - to kolejny etap. Musisz odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i sprawdzić kostki i wtyczki pod nim. Tam są 4 sztuki wtyczek. To będzie szara wtyka - przynajmniej u mnie to była ta. Więc dla pewności przeczyść i przejrzyj wszystkie cztery. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DF1 Zgłoś #685 Napisano 2 Sierpnia 2013 Sądzę, ze raczej ten swąd to był od paska napędzajacego klimę. A sprzęgło sprężarki po prostu zdechło, bo zapewne łożysko w kompresorze sie zatarło. Dzięki serdeczne za opinię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danmog7 Zgłoś #686 Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam mam problem w pasacie b5 1998 z klimą nabiłem ją do pełna w serwisie sprężarka załącza się lekko hałasując ale nie daje w ogóle zimna no i nie włącza się wentylator od klimy mechanik mówił że to prawdopodobnie sprężarka co myślicie o tym nadmieniam iż to manualna klima. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #687 Napisano 4 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam Masakre mam z tym autem. Szklanki, turbo, teraz klima. Klime nabijałem w AutoVAG w maju. Gdy ją uzupełniałem po dwóch latach było 490g czynnika. Chłodziła super. Ostatnio, temp na dworze 26'C, a klimatyzacja ma temp wylotową na środek 20'C Nawet zamknięcie obiegu nie pomaga w obniżeniu temperatury. Spalanie na luzie 0,6l, po włączeniu klimy 1,1-1,2l, wentylator startuje na I biegu, słychać przekaźnik i zaczyna wiać chłodniejsze powietrze. Byliśmy w trasie 600km, wiec miało czas na słodzenie się. Błedy co jakiś czas. 25B oraz 4FA, czyli klapa centralna oraz obieg zamknięty. Kiedyś skasowałem te błędy i było dobrze. Klapa obiegu zamkniętego działa gdy naciskam obieg, czasem ją słychać, gdyż słychać charakterystyczne podmuchy. Robiłem nastawy i adaptacje ale nic nie pomaga. Mam dwa pytania: 1. Czy te błędy mogą wpywać na brak wydajności klimy? 2. Jeśli podjadę do gościa od klimy, to co może sprawdzić i na co zwrócić uwage? Ciśnienia czy coś podobnego? Dzieki Edytowane 4 Sierpnia 2013 przez Poochini Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #688 Napisano 4 Sierpnia 2013 (edytowane) Czy te błędy mogą wpywać na brak wydajności klimy?Nie. Aby pozbyć się tych błędów, trzeba zaaplikować płyn np. "Kontakt do potencjometrów" w serwomotory, a właściwie w ich potencjometry http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375 Edytowane 4 Sierpnia 2013 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #689 Napisano 4 Sierpnia 2013 Po wyłączeniu klimatyzacji słychac syczenie, czyli coś tam jest czynnika. Przepłukam jutro chłodnice z zew woda pod wysokim ciśnieniem, a później podjade na sprawdzenie szczelności klimy. Sprawdze również jak wyglądają temperatury rurek od klimy oraz zobaczę szczelność na połączeniach. Szkoda, że w maju nie wymieniłem tego zaworka rozprężnego Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #690 Napisano 4 Sierpnia 2013 Spalanie na luzie 0,6l, po włączeniu klimy 1,1-1,2l Wszystko w normie. Błedy co jakiś czas. 25B oraz 4FA Miałem takie same przez 7 lat i wszystko i tak sprawnie chłodziło, więc to też raczej pomiń. Ewentualnie jak pojedziesz do mechanika, to niech sprawdzi, czy klapki odpowiednio się otwierają/zamykają. Jeśli podjadę do gościa od klimy, to co może sprawdzić i na co zwrócić uwage? Ciśnienia czy coś podobnego? To , co pisałem wcześniej a poza tym: - wydajność sprężarki, czyli jakie daje ciśnienie przy danej temperaturze w czasie sprawdzania. Na maszynie (lub w instrukcji) gość powinien mieć tabele z podobnymi wartościami i na ich podstawie określić, czy sprężarka się kończy czy nie) - filterek klimatyzacji (znajduje sie w wężu przy zaworze ładowania klimy) - ale to wiąże się z ponownym nabijaniem klimy - na myśl mi przychodzi wymiana filtra osuszacza jeszcze... :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #691 Napisano 4 Sierpnia 2013 To , co pisałem wcześniej a poza tym:- wydajność sprężarki, czyli jakie daje ciśnienie przy danej temperaturze w czasie sprawdzania. Na maszynie (lub w instrukcji) gość powinien mieć tabele z podobnymi wartościami i na ich podstawie określić, czy sprężarka się kończy czy nie) - filterek klimatyzacji (znajduje sie w wężu przy zaworze ładowania klimy) - ale to wiąże się z ponownym nabijaniem klimy - na myśl mi przychodzi wymiana filtra osuszacza jeszcze... Ok, zadzwonie czy jutro gość będzie mieć czas. Interesują mnie ciśnienia. Później zaworek i ew ten osuszacz. Ale wolę być pewny tego za co płacę. Gdyż ostatnio regenerowałem turbo i nie koniecznie było to potrzebne Miałem takie same przez 7 lat i wszystko i tak sprawnie chłodziło, więc to też raczej pomiń. Ewentualnie jak pojedziesz do mechanika, to niech sprawdzi, czy klapki odpowiednio się otwierają/zamykają. W wtorek podjadę do garażu i sprawdzę wizualnie klapki, czy któraś się przycina. Rano przejade chłodnice. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #692 Napisano 4 Sierpnia 2013 W wtorek podjadę do garażu i sprawdzę wizualnie klapki, czy któraś się przycina.Tu nie tyle chodzi o zacinające się klapki, ile o wartości sygnału, które podają potencjometry serwomotorów tych nastawników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danmog7 Zgłoś #693 Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam mam problem w pasacie b5 1998 z klimą nabiłem ją do pełna w serwisie sprężarka załącza się lekko hałasując ale nie daje w ogóle zimna no i nie włącza się wentylator od klimy mechanik mówił że to prawdopodobnie sprężarka co myślicie o tym nadmieniam iż to manualna klima. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #694 Napisano 5 Sierpnia 2013 Dziś rano było 17'C. Klima uzyskała minimum 12'C po 10minutach pracy. Czy możemy sprawdzić te nastawniki po przez zamieszczenie screenów z VAG`a? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #695 Napisano 5 Sierpnia 2013 Czy możemy sprawdzić te nastawniki po przez zamieszczenie screenów z VAG`a?Wydajność klimatyzacji(powietrze zimne) nie ma nic wspólnego ze wspomnianymi przez Ciebie nastawnikami .Jeżeli błędy te wystąpiły, to nie ominie Cię demontaż tych serwomotorów i ich konserwacja(wspomniana wyżej). Vcds-em(vag) sprawdzić możesz odczyty przy krańcowych położeniach(te właśnie są ważne), bodajże 0-255(tu nie jestem pewien, vag Ci podpowie). Sprawdź, wybierając z panelu nastawą temperatury(od LO do HI), pracę serwomotoru V68(jego wskazania w vag-u). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misio127 Zgłoś #696 Napisano 5 Sierpnia 2013 Witam, Mam problem z klimatyzacją która mi nie chłodzi auta w ogóle, słychać iż się załącza, nabijana była a po podłączeniu pod vag'a wystąpił błąd: 787 czujnik temperatury zasysanego kanału, zwarcie od plusa Czy wada tegoż czynnika może być przyczyną? w którym miejscu on się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #697 Napisano 5 Sierpnia 2013 Witam Nie mogę się dodzwonić do AutoVAG, bo bym podjechal podpiąć pod manometry auto. Natomiast mam pytanie co do wskazań serwomotorków. W vagu będę widział wartości tych nastaw i konkrentych kanałach, gdyż to kiedyś obserwowałem. Przeprowadzałem ostatnio nastawy podstawowe. W kolejności 1. odczytanie i skasowanie błędów. 2. Basic settings i poczekałem aż 4-ry wartości zejdą do zera 3. Później Adaptacja i SAVE. Dobra kolejność? Bo może jeszcze coś źle ustawiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #698 Napisano 5 Sierpnia 2013 Witam, Mam problem z klimatyzacją która mi nie chłodzi auta w ogóle, słychać iż się załącza, nabijana była a po podłączeniu pod vag'a wystąpił błąd: 787 czujnik temperatury zasysanego kanału, zwarcie od plusa Czy wada tegoż czynnika może być przyczyną? w którym miejscu on się znajduje? http://forum.vw-passat.pl/threads/36054-czujnik-G89?p=939796&viewfull=1#post939796 WitamNie mogę się dodzwonić do AutoVAG, bo bym podjechal podpiąć pod manometry auto. Natomiast mam pytanie co do wskazań serwomotorków. W vagu będę widział wartości tych nastaw i konkrentych kanałach, gdyż to kiedyś obserwowałem. Przeprowadzałem ostatnio nastawy podstawowe. W kolejności 1. odczytanie i skasowanie błędów. 2. Basic settings i poczekałem aż 4-ry wartości zejdą do zera 3. Później Adaptacja i SAVE. Dobra kolejność? Bo może jeszcze coś źle ustawiłem kolejność dobra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #699 Napisano 5 Sierpnia 2013 Dziwne, wracając pracy. Manewrowałem klapkami, temperaturą i AUTO. Po jakimś czasie temperatura wylotowa na środek była 12'C przy 34'C na dworze. Zrobiło się przyjemnie. Albo V68 przekłamuje z położeniem, albo nie wiem co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniakus Zgłoś #700 Napisano 5 Sierpnia 2013 Witam serdecznie, szukalem od kilku dni na tym forum roznych informacji na temat klimatyzacji, i w zasadzie troszke to zawile. Chcialem sie zapytać otóż nabijalem klimatyzacje 2 miesiace temu, wszystko bylo ok. Ostatnio klimatyzacja chodzi slabiutko wogóle o ile można nazwać ze chodzi, wieczorem czuć zimne powietrze ale w dzien praktycznie wogóle. Robilem test bledow za pomocą guzików recyrkulacji oraz econ. Na wyswietlaczu pojawiły sie cyfry 444 po prawej stronie 02. Czy ktoś mógł by mi pomóc, ewentualnie doradzić. Z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach