Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Danek75, zaraz bede zaglądał tam :) Pozdrawiam

 

---------- Dodano o 17:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:44 ----------

 

A w jaki sposob mozna sprawdzic czy ten przekaznik jest dobry czy tez nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągasz przekaźnik i zamiast niego - mostkujesz styki w gnieździe. O ile dobrze pamiętam, to góra z dołem i prawa strona z lewą. Ale dla pewności sprawdź na przekaźniku na rysunku. I jak zmostkujesz styki kablami i będzie działać, to masz juz odpoiwedź. A jak nie zadziała - to trzeba szperać głębiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaznik dziala :/ mysle ze winy trzeba szukac w uszkodzonej instalacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To popatrz przy wtyczkach pod zbiorniczkiem wyrównawczym - to kolejny etap. Musisz odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i sprawdzić kostki i wtyczki pod nim. Tam są 4 sztuki wtyczek. To będzie szara wtyka - przynajmniej u mnie to była ta. Więc dla pewności przeczyść i przejrzyj wszystkie cztery.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sądzę, ze raczej ten swąd to był od paska napędzajacego klimę. A sprzęgło sprężarki po prostu zdechło, bo zapewne łożysko w kompresorze sie zatarło.

 

Dzięki serdeczne za opinię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem w pasacie b5 1998 z klimą nabiłem ją do pełna w serwisie sprężarka załącza się lekko hałasując ale nie daje w ogóle zimna no i nie włącza się wentylator od klimy mechanik mówił że to prawdopodobnie sprężarka co myślicie o tym nadmieniam iż to manualna klima.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Masakre mam z tym autem. Szklanki, turbo, teraz klima. Klime nabijałem w AutoVAG w maju. Gdy ją uzupełniałem po dwóch latach było 490g czynnika. Chłodziła super. Ostatnio, temp na dworze 26'C, a klimatyzacja ma temp wylotową na środek 20'C :/ Nawet zamknięcie obiegu nie pomaga w obniżeniu temperatury. Spalanie na luzie 0,6l, po włączeniu klimy 1,1-1,2l, wentylator startuje na I biegu, słychać przekaźnik i zaczyna wiać chłodniejsze powietrze. Byliśmy w trasie 600km, wiec miało czas na słodzenie się. Błedy co jakiś czas. 25B oraz 4FA, czyli klapa centralna oraz obieg zamknięty. Kiedyś skasowałem te błędy i było dobrze. Klapa obiegu zamkniętego działa gdy naciskam obieg, czasem ją słychać, gdyż słychać charakterystyczne podmuchy.

Robiłem nastawy i adaptacje ale nic nie pomaga. Mam dwa pytania:

1. Czy te błędy mogą wpywać na brak wydajności klimy?

2. Jeśli podjadę do gościa od klimy, to co może sprawdzić i na co zwrócić uwage? Ciśnienia czy coś podobnego?

Dzieki

Edytowane przez Poochini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy te błędy mogą wpywać na brak wydajności klimy?
Nie.

 

Aby pozbyć się tych błędów, trzeba zaaplikować płyn np. "Kontakt do potencjometrów" w serwomotory, a właściwie w ich potencjometry

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu klimatyzacji słychac syczenie, czyli coś tam jest czynnika.

Przepłukam jutro chłodnice z zew woda pod wysokim ciśnieniem, a później podjade na sprawdzenie szczelności klimy. Sprawdze również jak wyglądają temperatury rurek od klimy oraz zobaczę szczelność na połączeniach. Szkoda, że w maju nie wymieniłem tego zaworka rozprężnego :/ Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie na luzie 0,6l, po włączeniu klimy 1,1-1,2l

Wszystko w normie.

 

 

Błedy co jakiś czas. 25B oraz 4FA

 

Miałem takie same przez 7 lat i wszystko i tak sprawnie chłodziło, więc to też raczej pomiń. Ewentualnie jak pojedziesz do mechanika, to niech sprawdzi, czy klapki odpowiednio się otwierają/zamykają.

 

 

Jeśli podjadę do gościa od klimy, to co może sprawdzić i na co zwrócić uwage? Ciśnienia czy coś podobnego?

To , co pisałem wcześniej a poza tym:

- wydajność sprężarki, czyli jakie daje ciśnienie przy danej temperaturze w czasie sprawdzania. Na maszynie (lub w instrukcji) gość powinien mieć tabele z podobnymi wartościami i na ich podstawie określić, czy sprężarka się kończy czy nie)

- filterek klimatyzacji (znajduje sie w wężu przy zaworze ładowania klimy) - ale to wiąże się z ponownym nabijaniem klimy

- na myśl mi przychodzi wymiana filtra osuszacza jeszcze... :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To , co pisałem wcześniej a poza tym:

- wydajność sprężarki, czyli jakie daje ciśnienie przy danej temperaturze w czasie sprawdzania. Na maszynie (lub w instrukcji) gość powinien mieć tabele z podobnymi wartościami i na ich podstawie określić, czy sprężarka się kończy czy nie)

- filterek klimatyzacji (znajduje sie w wężu przy zaworze ładowania klimy) - ale to wiąże się z ponownym nabijaniem klimy

- na myśl mi przychodzi wymiana filtra osuszacza jeszcze...

Ok, zadzwonie czy jutro gość będzie mieć czas. Interesują mnie ciśnienia. Później zaworek i ew ten osuszacz. Ale wolę być pewny tego za co płacę. Gdyż ostatnio regenerowałem turbo i nie koniecznie było to potrzebne :[

 

 

Miałem takie same przez 7 lat i wszystko i tak sprawnie chłodziło, więc to też raczej pomiń. Ewentualnie jak pojedziesz do mechanika, to niech sprawdzi, czy klapki odpowiednio się otwierają/zamykają.

W wtorek podjadę do garażu i sprawdzę wizualnie klapki, czy któraś się przycina.

 

Rano przejade chłodnice.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W wtorek podjadę do garażu i sprawdzę wizualnie klapki, czy któraś się przycina.
Tu nie tyle chodzi o zacinające się klapki, ile o wartości sygnału, które podają potencjometry serwomotorów tych nastawników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem w pasacie b5 1998 z klimą nabiłem ją do pełna w serwisie sprężarka załącza się lekko hałasując ale nie daje w ogóle zimna no i nie włącza się wentylator od klimy mechanik mówił że to prawdopodobnie sprężarka co myślicie o tym nadmieniam iż to manualna klima.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano było 17'C. Klima uzyskała minimum 12'C po 10minutach pracy. Czy możemy sprawdzić te nastawniki po przez zamieszczenie screenów z VAG`a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możemy sprawdzić te nastawniki po przez zamieszczenie screenów z VAG`a?
Wydajność klimatyzacji(powietrze zimne) nie ma nic wspólnego ze wspomnianymi przez Ciebie nastawnikami .

Jeżeli błędy te wystąpiły, to nie ominie Cię demontaż tych serwomotorów i ich konserwacja(wspomniana wyżej).

Vcds-em(vag) sprawdzić możesz odczyty przy krańcowych położeniach(te właśnie są ważne), bodajże 0-255(tu nie jestem pewien, vag Ci podpowie).

Sprawdź, wybierając z panelu nastawą temperatury(od LO do HI), pracę serwomotoru V68(jego wskazania w vag-u).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z klimatyzacją która mi nie chłodzi auta w ogóle, słychać iż się załącza, nabijana była a po podłączeniu pod vag'a wystąpił błąd:

787 czujnik temperatury zasysanego kanału, zwarcie od plusa

 

Czy wada tegoż czynnika może być przyczyną? w którym miejscu on się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie mogę się dodzwonić do AutoVAG, bo bym podjechal podpiąć pod manometry auto. Natomiast mam pytanie co do wskazań serwomotorków. W vagu będę widział wartości tych nastaw i konkrentych kanałach, gdyż to kiedyś obserwowałem. Przeprowadzałem ostatnio nastawy podstawowe. W kolejności

1. odczytanie i skasowanie błędów.

2. Basic settings i poczekałem aż 4-ry wartości zejdą do zera

3. Później Adaptacja i SAVE.

Dobra kolejność? Bo może jeszcze coś źle ustawiłem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Mam problem z klimatyzacją która mi nie chłodzi auta w ogóle, słychać iż się załącza, nabijana była a po podłączeniu pod vag'a wystąpił błąd:

787 czujnik temperatury zasysanego kanału, zwarcie od plusa

 

Czy wada tegoż czynnika może być przyczyną? w którym miejscu on się znajduje?

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/36054-czujnik-G89?p=939796&viewfull=1#post939796

 

 

Witam

Nie mogę się dodzwonić do AutoVAG, bo bym podjechal podpiąć pod manometry auto. Natomiast mam pytanie co do wskazań serwomotorków. W vagu będę widział wartości tych nastaw i konkrentych kanałach, gdyż to kiedyś obserwowałem. Przeprowadzałem ostatnio nastawy podstawowe. W kolejności

1. odczytanie i skasowanie błędów.

2. Basic settings i poczekałem aż 4-ry wartości zejdą do zera

3. Później Adaptacja i SAVE.

Dobra kolejność? Bo może jeszcze coś źle ustawiłem :/

 

kolejność dobra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, wracając pracy. Manewrowałem klapkami, temperaturą i AUTO. Po jakimś czasie temperatura wylotowa na środek była 12'C przy 34'C na dworze. Zrobiło się przyjemnie.

 

Albo V68 przekłamuje z położeniem, albo nie wiem co :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, szukalem od kilku dni na tym forum roznych informacji na temat klimatyzacji, i w zasadzie troszke to zawile. Chcialem sie zapytać otóż nabijalem klimatyzacje 2 miesiace temu, wszystko bylo ok. Ostatnio klimatyzacja chodzi slabiutko wogóle o ile można nazwać ze chodzi, wieczorem czuć zimne powietrze ale w dzien praktycznie wogóle. Robilem test bledow za pomocą guzików recyrkulacji oraz econ. Na wyswietlaczu pojawiły sie cyfry 444 po prawej stronie 02. Czy ktoś mógł by mi pomóc, ewentualnie doradzić. Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności