kkooccuurr Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam! Mój pasek na każdym łuku w lewo buczy - pojawia się niskie/basowe "buuuuuuuuuu" przypominające jazdę po chropowatym asfalcie lub coś jak przy użyciu zimówek przy temperaturze +40. By wywołać buczenie wystarczy minimalny skręt kierownicy (tak ok 10 stopni), nie musi być nawet żandego łuku, wystarczy zmieniać pas. Buczenie pojawia się od prędkości 30-40 km, poniżej tej prędkości można autem kręcić ósemki i jest cisza - na zakrętach jest więc spokój a pojawia sie na łukach, zmianie pasa. Szukając na forum znalazłem 3 pasujące opcje: - pompa wspomagania / za mało płynu (jest troszkę ponad minimum) - problem z olejem w skrzyni biegów - problem z oponą - rozwalone łożysko (które???) ... niestety jestem teraz kilkaset kilometrów od domu i mam bardzo ograniczone pole manewru do eksperymentowania dlatego byłbym bardzo wdzięczny jeśli wyrazilibyście swoją opnie co to może być i jak sprawdzić możliwie najprecyzyjniej że to właśnie to. Martwi mnie zwłaszcza ta opcja z łożyskiem ponieważ z tego co rozumiem jeśli jest walnięte to należało by je wymienić jak najszybciej. Pozdrawiam i dziękuje! Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez kkooccuurr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2012 Prawe łożysko, podnieś go z tej strony i zakręć kołem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2012 na 95% tak jak Święty napisał, prawe łożysko. W chwili gdy jest dociskane (łuk w lewo) bardzo łatwo można zdiagnozować. Jak chcesz mieć 100% diagnozę to taki sam test zrób zarówno na luzie jak i podczas hamowania czy przyspieszania silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #4 Napisano 17 Kwietnia 2012 Prawe łożysko, podnieś go z tej strony i zakręć kołem. Najlepiej (na podniesionym) odpal i wrzuć sobie trzeci lub czwarty bieg , powinno być słychać to samo buczenie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkooccuurr Zgłoś #5 Napisano 17 Kwietnia 2012 Najlepiej (na podniesionym) odpal i wrzuć sobie trzeci lub czwarty bieg , powinno być słychać to samo buczenie . Dzisiaj po południu biorę się za podnoszenie i kręcenie przednich kół, mam nadzieję że coś usłszę. Wrzucenie biegu będzie raczej ciężkie bo mam tylko jeden lewarek ale może przy kręceniu ręką jednej strony też się uda. Ps. Nie wiem czy to może mieć znaczenie bo piszecie raczej o przednim kole ale jak wymieniałem tylne tarcze i hamulce to zmieniłem też łożyska które jak się później okazało przy zmianie opon były bardzo niedokręcone przez mechanika (koło miało spory luz a samochód piszczał na zakrętach). Po dokręceniu piski ustały ale nie jestem pewny czy tylne łożyska nie ucierpiały przez to.... Dzięki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #6 Napisano 17 Kwietnia 2012 A u mnie naprzykład przy dokładnie takich samych objawach padło nie prawe a o dziwo lewe łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #7 Napisano 17 Kwietnia 2012 dokładnie może to być prawa jak i lewa strona nie ma reguły bo nasze przednie łożyska mają 2 bieżnie i zależy która już hałasuje. Podnieś każde koło po kolei złap jedną ręką za sprężynę a drugą kręć kołem - padnięte są łożyska które powodują wibracje , mrowienie na sprężynie sprawdź 4 koła bo ten hałas lubi wędrować po aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkooccuurr Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Podniosłem dzisiaj wszystkie 4 koła i jak na ironie każde wydawało podobne dźwięki przypominające nierównomierne tarcie metalu o metal - na moje oko pochodziło to od tarcz i klocków hamulcowych Jak chcesz mieć 100% diagnozę to taki sam test zrób zarówno na luzie jak i podczas hamowania czy przyspieszania silnikiem. Buczy tak samo, hamowanie, hamowanie silinikiem, przyspieszanie, luz - gdy tylko prędkość osiąga 40km i kierownica jest skręcana w lewo. Kąt skrętu nie ma wpływu na buczenie. ... złap jedną ręką za sprężynę a drugą kręć kołem - padnięte są łożyska które powodują wibracje , mrowienie na sprężynie ... ... o tym nie wiedziałem - zrobię w takim razie jutro drugie podejście do podnoszenie i kręcenia kołami Dziękuje! Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez kkooccuurr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkooccuurr Zgłoś #9 Napisano 18 Kwietnia 2012 Znalazłem! Prawe przednie koło. Patent z kręceniem i trzymaniem sprężyny genialny! Dzięki Jarcun!!! Było to bardzo delikatne ale też jednocześnie wyraźnie wyczuwalne drżenie na tej jednej sprężynie - czuć było jak dosłownie kręcą się elementy w tym walniętym łożysku. ...teraz czas znaleźć jakiegoś lokalnego magika by wymienił to łożyko bo do domu zostało prawie 1000km Ile kosztowała by mnie wymiana przedniego łożyska w kraju (mam na myśli samą robociznę)? Nie chcę dać się oskubać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sonic B4 Zgłoś #10 Napisano 18 Kwietnia 2012 Ile kosztowała by mnie wymiana przedniego łożyska w kraju (mam na myśli samą robociznę)? Nie chcę dać się oskubać! Ja płaciłem za wymianę łożyska 20 zł (na flaszkę ) znajomemu ale myślę że normalnie nie powinno to przekroczyć 40 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2012 (edytowane) Spoko nie ma za co tylko niech to wymontuje jakiś magik tak, żebyś nie musiał robić kątów i zbieżności czyli nie odkręcać 2 śrub od mocowania amora z zwrotnicą , a dolny sworzeń lepiej wybić niż odkręcać te 3 śrubki ja 3 lata temu w gdańsku płaciłem 70 zł u garażowego mechanika potem jeszcze miałem popapraną geometrię, rok temu robiłem sam no ale trochę narzędzi i roboty trzeba było Edytowane 19 Kwietnia 2012 przez jarcun Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2012 50-100pln wymiana, tak jak napisano przypilnuj aby mechanik wypiął zwrotnicę ze sworznia (nie odkręcając 3 śrub od dołu) i amortyzator niech odkręci na kielichu a nie rozkręca zwrotnicę od amortyzatora. Bo owszem, będzie mu łatwiej ale potem czeka Ciebie geometria. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #13 Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) W zawieszeniu vr6 nie tak łatwo wybic sworzen,ze wzgladu na inny kształt stozkowaty dociągniety nakretką od gory,a sciagaczem trudno podejsc,ale dla chcacego to niepowinno stanowic problemu Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #14 Napisano 21 Kwietnia 2012 kilka ciosów młotkiem i jednoczesne naprężanie sworznia w dół i idzie wiele aut innych marek tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #15 Napisano 21 Kwietnia 2012 Dzień przed rozbiórką można psiknąć WD-40 czy innym Brunoxolem i wybija się bardzo łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #16 Napisano 23 Kwietnia 2012 A u mnie naprzykład przy dokładnie takich samych objawach padło nie prawe a o dziwo lewe łożysko Zgadza się, też tak miałem. Z łożyskami nie ma reguły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkooccuurr Zgłoś #17 Napisano 21 Maja 2012 (edytowane) Krótkie podsumowanie - wymiana za granicą kosztowała sporo (600zł ...bolało!) + łożysko. Po wymianie (prawy, przód) buczenie ustało. Z ciekawości rozebrałem stare łożysko by zobaczyć co się dokładnie popsuło i na jednej z "bieżni" dla kulek (pojęcia nie mam jak to lepiej nazwać - może powierzchnie toczne?) były 3 odpryski plus sporo rys i mikro-uszkodzeń - szczegóły na zdjęciach poniżej: ...pozostałe 3 "bieżnie" były OK i wyglądały tak: ...po obejrzeniu tego wszystkiego pierwszy raz żałowałem że nie poczekałem z tym do powrotu do kraju, po krótkim namyśle i rozważeniu odległości do przejechania (1500km) oraz predkości jazdy na autostradach przeszło mi Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc!!! Edytowane 21 Maja 2012 przez kkooccuurr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #18 Napisano 22 Maja 2012 to jeszcze lajcik u mnie to dopiero była tragedia 2 kulki nawet już nie były kulkami i bieżnia dużo gorsza no ale wtedy nie miałem wiedzy mechanicznej a mechanik obwiniał przegub a nie łożysko i trochę tak jeździłem ( z 2 miesiące na huczącym łożysku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach