Lagier Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2012 Przy przekładaniu kół zauważyłem, że moje letnie opony są wytarte od wewnętrznej strony. Pomyślałem, że coś nie tak jest ze zbieżnością więc pojechałem to sprawdzić. Samochód okazał się zbieżny, więc zacząłem dalsze obserwacje. Okazuje się, że najbardziej wytarte są opony tylne, dodatkowo od wewnętrznej strony są poząbkowane. Wytarcie jest równomierne z lewej i prawej strony i wytarty jest tylko rant (około 2,5 cm od wewnętrznej krawędzi). Przednie z kolei nie są poząbkowane i wytarte są zdecydowanie mniej. Sprawa jest o tyle dziwna, że na zimowych oponach o szerokości 205/55/16 (felga 6,5") jest wszystko w porządku. Problem występuje tylko na moich letnich felgach o szerokości 8" i oponach 225/40/18. Przeglądałem wątki na forum, ale u nikogo nie znalazłem podobnej sytuacji. Zanim zacznę analizować temat dalej zastanawiam się, czy przypadkiem 8" nie jest za szeroką felgą do Passata B5. Proszę o Wasze opinie jak wyglądają Wasze doświadczenia w tym temacie. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
new.vw Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2012 Witam. U mnie dokładnie to samo na 18stkach. Są wytarte od wewnątrz, przód i tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2012 Wyciete zeby to efekt slabych amortyzatorow a to ze sie wycieraja to cos nie tak z cisnieniem w kolach. Jak duzo i czesto cos przewozisz to moze tak byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milpio Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2012 Koledzy to przez koleiny ja tez tak mam ale na 17ce takze nie ma co sie bardzo stresowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2012 Gdyby to były amortyzatory wyząbkowanie byłoby z jednej i drugiej strony opony. Na przeglądzie sprawność amorków wyszła ponad 60% (tak wiem to średnio miarodajne). Jedyne co przewożę w bagażniku to torby na wakacje raz w roku więc też słabo żeby to było od tego. Ciśnienie zazwyczaj biję około 2,5 bar na tył. Trasa którą pokonywałem często fakt była obfita w koleiny i też o tym myślałem. Nie mniej jednak patrząc na samochody moich znajomych Audi A4/A6 na takich oponach nie dzieją się podobne rzeczy... Konstrukcja zawieszenia taka sama więc jest to zastanawiające. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2012 Nadmuchaj troche mniej w opony. Np. 2,2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2012 a może inaczej, czy powyższe samochody są obniżone?? jeżeli tak to rozwiązaniem ( przynajmniej u mnie ) jest to że po obniżeniu na kołach robi się negatyw / \ więc wyciera wewnętrzną stronę opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2012 Mój nie jest obniżony, więc dlatego mnie to dziwi. Być może tylne gumy dostały podczas podróży do Chorwacji z mocno obciążonym bagażnikiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2012 na forum był poruszany temat ciśnienia w oponach....kombiaki lubią ścinać opony/ząbkować. Przy takim problemie, zacząłem pilnować ciśnienia w oponach tzn, przy pustym aucie jeżdżąc samemu do np. pracy; minimalne dopuszczalne ciśnienie, przy małej podróży nawet 100km np w góry z bagażem i większą ilością osób - większe ciśnienie - wiem kłopotliwe to, ale pomagało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2012 a jakie masz ET felgi ? może za głęboko siedzi ... i ociera gdzieś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lepper Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2012 Nie wydaje mi sie zebyscie mieli racje, najszybciej obstawialbym zuzyte tuleje tylnej belki albo zle cisnienie w oponach. Sam sie zastanawiam nad tym faktem bo w tamtym roku mialem zjechane zimowki (195/65/15) w ten sposob, potem zalozylem alusy (225/35/19 przy 10calach szerokosci) z uzywanymi oponami tez mi je szybciej zjadlo od srodka. Postanowilem ze poszukam co sie dzieje, zbieznosc ustawiona prawidlowo-katow z tylu sie nie ustawia w tych autach. Szukalem dalej, tuleje tylnej belki sa jeszcze ok ale nie sa w super stanie bo ich jeszcze nie wymienialem. Moim zdaniem to albo cisnienie albo tuleje tylnej belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Naxus Zgłoś #12 Napisano 30 Kwietnia 2012 Tak jak pisze Rosa, jakie jest ET tych felg...? Bo co z tego, że jedynie 8 cali skoro może to mieć np ET 55. To jest pierwsza możliwość. Co do negatywu, to nawet przy bardzo dużym obniżeniu, nie robi się duży negatyw i nie powinno to wpływać zbytnio na zużywanie opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #13 Napisano 11 Maja 2012 Felgi mają ET35 więc nie ma jakiegoś hardcoru. Tuleje tylnej belki są bdb stanie więc to na pewno nie to. Jedyne co pozostaje to ciśnienie w oponach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach