Skocz do zawartości
Sierko2

Regulacja szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w moim pasku pękła linka od podnoszenia szyby (elektryka). Kupiłem jakiś zamiennik, mechanik założył ale szyba nie opuszcza się do końca (zostaje jakieś 5cm). Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób mogę to wyregulować żeby szyba opuszczała się do końca?

 

Za odpowiedzi z góry wielkie dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dziwne bo ja 2 razy wymieniałem linke, także zamiennik i szyba otwiera się jak należy. Mam na myśli linke wraz z mechanizmem czyli zawinieta na taki ślimak z trybem gotowa do zamonówania przy silniku od szyby.

A ty kupiłeś cały mechanizm (linka w pancerzach i plastikowa obudowa z kołem zębatym) czy tylko linke która trzeba było wmontować w te całe czary?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może jest źle linka nawinięta na ślimak..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dziwne bo ja 2 razy wymieniałem linke, także zamiennik i szyba otwiera się jak należy. Mam na myśli linke wraz z mechanizmem czyli zawinieta na taki ślimak z trybem gotowa do zamonówania przy silniku od szyby.

A ty kupiłeś cały mechanizm (linka w pancerzach i plastikowa obudowa z kołem zębatym) czy tylko linke która trzeba było wmontować w te całe czary?

 

Kupiłem całość (linka w pancerzu z kołem zębatym). Podejrzewam, że jakoś źle jest wyregulowana ta linka na silniku. Ale sam nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś zdecydowanie blokuje. Tam nie ma wyłączników krańcowych tylko silnik wyłącza się jak napotka opór. Regulacji tam nie ma z tego co ja pamietam. Ewentualnie ktoś kiedyś napisał że jest takie coś jak "pamięć" zakresu pracy silnika i zeby ustawić go od nowa trzeba przytrzymać guzik do całkowitego otwarcia a potem do całkowiutego zamkniecia. Zaznaczam że to tylko przeczytałem i sam tak nie robiłem bo powymianie działało u mnie jak należy (i nawet myślę że ktoś bajki napisał i ja teraz sam niepotrzebie powielam)

 

W każdym bądz razie.... należałoby rozkęcić..... wyjąć podnośnik z blachą i podłączyć pod kostki. Sprawdzić czy ślizgi pracują w całym zakresie szyn prowadzących. Od tego bym zaczął badteeth.gif

 

pozdro

 

 

edit: i jeszcze pytanie.... szyba drzwi przednich, no nie ? badteeth.gif

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem całość (linka w pancerzu z kołem zębatym). Podejrzewam, że jakoś źle jest wyregulowana ta linka na silniku. Ale sam nie wiem.

 

wiec musi pasować, chyba że na lince są w nieodpowiednich miejscach zamocowane punkty zaczepu slizgu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
edit: i jeszcze pytanie.... szyba drzwi przednich, no nie ?

 

Tak. Szyba drzwi przednich od kierowcy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

 

Też wymieniałem podnośniki. Obie przednie strony kupowałem ori w aso całą blachę z szynami i bębnem.

Działają już ponad 2 lata bez żadnych problemów.

Gdzieś czytałem, że pierwsze podniesienie i opuszczenie

powinno się zrobić za pomocą automatycznego domykania z kluczyka lub pilota.

Wszystko po to żeby ten że silniczek zapamiętał "punkty" końcowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobić to automatyczne domykanie z kluczyka lub pilota?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak zrobić to automatyczne domykanie z kluczyka lub pilota?

Przytrzymujesz kluczyk w zamku w pozycji zamknięte dla zamknięcia oraz w pozycji otwarte dla opuszczenia. Pojadą wszystkie szyby. Tyle, ze nie trzeba tego tak robić. Wystarczy zrobić pełny cykl otwarcia i zamknięcia normalnie trzymając włącznik szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem przyciskiem i faktycznie szyba opuściła się niżej ale jednak nie do końca. Zostały może jakieś 2-3 cm ale to już chyba trzeba by regulować linką ale raczej nie będę się bawił z rozbieraniem tapicerki o 2 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wnerwia mnie ten kawałek szyby, który nie chce się opuścić. Jak mam wyregulować linkę żeby szyba opuszczała się do końca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś podpowie jak mam zrobić tę szybę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że nie było takiego przypadku na forum jak Twój. Ja jak już pisałem wymieniałem 2 razy linkę od drzwi pasażera i za każdym razem chodziło jak należy, a podchodząc do tego 1-szy raz nawet nie wiedziałem od czego zacząć. Może po prostu natrafiłeś na taki felerny mechanizm z złe na nawinięta linką i już się nie da z tym nic zrobić. Wyjmij może tą szybę, zdemontuj blachę i wtedy popatrz jak do chodzi "od środka". Może zauważysz że coś jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jak opuszczę szybę to jak już pisałem zostaje jakieś 2-3 cm i zauważyłem, że jak ją nacisnę to się opuści. Potem jak zamknę to szyba znowu nie opuszcza się do samego dołu tylko te 2-3 cm zostają :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz ją opuścić mechanicznie naciskając, to zobacz też czy nie dasz rady jej unieść rękami do góry może szyba jest nie dokręcona śrubami. Choć to mało prawdopodobne, może być też tak że to prowadnice od innego auta o mniejszym skoku. Najbardziej ciekawi mnie fakt dlaczego szyba da się opuścić ręcznie przy opuszczeniu na maxa mechanizmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze spotyka jakis opór i tak sie silnik zatrzymuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szyba jest dokręcona. A prowadnice kupowałem do tego właśnie auta (zamiennik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, orientujecie sie moze czy slizgi od Passata B5 z 2002 roku podejda do mojego z 99 sprzed liftingu ? Na zdjeciach nie widze roznic ale przed zakupem wolalbym sie upewnic czy aby nie bedzie z tym problemu.

Drugie pytanie, duzo jest roboty z rozpieciem slizgu od linki i wymienieniem tego ?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, orientujecie sie moze czy slizgi od Passata B5 z 2002 roku podejda do mojego z 99 sprzed liftingu

Są takie same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności