Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam przejechane 260 tyś i 165 km i 338 nm jakieś życie jeszcze w nim zostało, (dodam że nic nie robione turbo wtryski dpf) sprzęgła w skrzyni nowe założone.

zamierzam turbine zmienić, dpf wyczyścić, rozrząd zrobić i CHIP

I posłucham bym co jeszcze trzeba by było uczynić żeby jak największą sprawność osiągnął (odzyskał) silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz DSG to przy zwiększaniu mocy musisz jeszcze zrobić chipa dla skrzyni biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli masz DSG to przy zwiększaniu mocy musisz jeszcze zrobić chipa dla skrzyni biegów

 

Tak? nie wiedziałem, a to co się zmienia w skrzyni co będzie robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmienia i nie trzeba robić softu skrzyni. Natomiast jeśli robisz u dobrego tunera to warto o tym pomyśleć. Chodzi szczególnie o optymalizację zmiany biegów. Ja przy okazji chipa poprosiłem o zmianę mapy tak żeby przy spokojnej jeździe skrzynia zmieniała w górę przy 2000 i w dół przy 1400. Wyjątek zmiana z 5 na 6 przy 1950 obr. Bo w moim przypadku na 5 biegu przy prędkości 90 km/h jest równo 2000 obr i czasem skrzynia nie mogła się zdecydować, czy trzymać 5 czy 6. (tzn jak już zmieniła na 6 to oczywiście nie przełączała w dół co chwilę)

 

Soft robiłem u Aligatora. Zmiany w sofcie skrzyni były oczywiście większe. Moje odczucie jest takie, że teraz przy deptaniu D sprawuje się lepiej niż S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha, ten soft to ta zmiana biegów w określonej prędkości obrotowej? a jak by nic nie ruszał? co za skutki mogą być?

oglądaliście moje filmiki z przyspieszania od 0 na trybie S. czy tak ma "kleić "skrzynia dopiero przy 2000 obr. jak rusza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie żwawsza skrzynia. Dla mnie podstawą było żeby nie schodził z obrotami poniżej 1400, bo miałem nieraz takie sytuacje że przy 50mk/h nawet lekko pod górkę trzymał 5 bieg i 1200 obrotów. Jak nic nie będziesz ruszał to nic złego się nie stanie. DSG to bardzo wytrzymała skrzynia, wbrew temu co niektórzy opowiadają.

 

W trybie S mam dokładnie to samo. Jak depnę to zanim ruszy na blacie jest już 2000 obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź i za odpowiedź,

co do skrzyni jak narazie jestem bardzo zadowolony z jej pracy, (oprócz tego że sprzęgiełka były wymienione)

i brakuje mi troche momentu obrotowego tak jak na wykresie było widać, stąd dopytywania jak przygotować auto do chip.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem dwumasę, bo już jej się należało i media bo akurat przyszedł czas.

Mój wykres wygląda tak

attachment.php?attachmentid=132508&d=1432793266

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałeś ładny moment obrotowy, u mnie dużo później się budzi, i mam prawie taki jak ty a mam 170 cbbb :rozpacz

co może być powodem zaniżenia momentu, chciałbym go przywrócić do jak najlepszej sprawności kondycji silnika,

VW PASSAT 2.0 TDI CR CBBB 170.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij o wyczyszczenia dolotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij o wyczyszczenia dolotu

 

zrobione na początku grudnia sporo sadzy było, klapki dolotu wyluzowane nasmarowane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a egr i przepustnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że wyczyszczone, tylko po czyszczeniu zobaczyłem że jak jest egr i dziurka tam z boku jest taka, jak by lekko olej się wydostawał

podejrzewam że prowadnica egr się wytarła i nieszczelność, a olej przez turbine bo ma luzy na wirniku

Edytowane przez matek--1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o to stan mojej turbosprężarki

co o niej sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam złom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam złom

 

też tak myślałem, poszukałem już drugą turbinę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo km na niej zrobiłeś???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wirusa u Daniela w TTC Kraków i zdziwiłem się że w moim aucie było tak dużo "uspanej mocy" :D od 1800 obrotów dostaje dobrego kopa :D 140km to tak trochę mało a teraz jest w sam raz i przyspieszenie jest dobrze odczuwalne na każdym biegu

Dodam jeszcze że po wyjęciu komputera w środku było dużo wilgoci (jeszcze trochę i coś by się utleniło) wiec wszystko zostało wysuszone i uszczelnione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam pytanko. Posiadam VW Passat 2.0 TDI CR 140 km rok 2010 z przebiegiem ~280000km, skrzynią 6biegów manualną i chcę go dać na chip tuning. W Gdańsku są dwie firmy tunerowe.

1. http://www.tune-up.pl/

oraz

2. http://turboelita.pl/

Tuneup proponuje mi chipa z 140km do +/- 170 km za cenę 800 zł. Ci drudzy[Turboelita] zaproponowali mi chip na +/- 190 km z wycięciem DPF za cenę około 1200zł. Czy ktoś z forumowiczów robił modyfikacje u jednego z tych tunerów ? I czy wycięcie dpf z osiągnięciem ~190km jest bezpieczne i nie przesadne ?

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

Nie znam tych firm, ale jak na wstępie koleś chce usunąć dpf żeby podnieść moc to znaczy że coś jest nie tak z tym gościem. 180km możesz zrobić bez problemu bez usuwania dpf-u

Edytowane przez truna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności