liss_ek Zgłoś #1 Napisano 4 Marca 2012 Witam, w moim Passacie wyposażonym w xenony (reflektory Hella, czujniki od poziomowania), słychać jak silniczek pracuje(jeden nie działa) ale nie widać tego. W innych(niż Passat 3B) samochodach widziałem jak pracuje soczewka(góra dół). Czy reflektory w 3B tak mają, że coś dzieje się w soczewce i tego nie widać, czy coś jest źle. Oczywiście szukałem na forum ale nie znalazłem, nie chodzi mi o informacje z modelu 3BG bo tam są inne reflektory. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2012 witam w 3BG sa inne reflektory ale zasada poziomowania jest ta sama, jak masz orginalne xenony to u ciebie tez powinny sie poziomowac czyli tak jak piszesz gora dół, wymien ten nie dzialajacy silniczek , i zobaczysz co sie bedzie dzialo , ja mam 3BG raz namieszalem z xenonami i tez mi sie nie poziomowaly dopero vagiem ustawione i wszytsko wrócilo do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2012 (edytowane) witam w 3BG sa inne reflektory ale zasada poziomowania jest ta sama, jak masz orginalne xenony to u ciebie tez powinny sie poziomowac czyli tak jak piszesz gora dół, wymien ten nie dzialajacy silniczek , i zobaczysz co sie bedzie dzialo , ja mam 3BG raz namieszalem z xenonami i tez mi sie nie poziomowaly dopero vagiem ustawione i wszytsko wrócilo do normy Jak był podpinany do VAG'a to wykazał tylko, że jeden silniczek nie działa. Jak schwycę za żarnik i poruszam to rusza się cała soczewka z odbłyśnikiem. Co do reflektorów w 3BG jest to nowszy samochód i technologia mogła się zmienić. Dlatego chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto ma takie reflektory. Co do oryginalności to wszystko wygląda na oryginał po za otworami na spryskiwacze. Otwory wyglądają na amatorską robotę, ale to jest spowodowane tym, że zaślepki nachodzą na zderzak więc tego nie widać. Edytowane 4 Marca 2012 przez liss_ek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 10 Marca 2012 Soczewka z odbłyśnikiem niema się ruszać...Silniczek-skoro nie działa-trzeba wymienić,a i jeszcze jedno-skoro soczewka luźno "lata" razem z odbłyśnikiem to trzeba go "wsadzić" w kołek na którym się powinien trzymać...To już jest gdzieś na forum,bo to opisywałem A jak nie poziomuje to jeszcze sprawdź kable przy czujnikach. Poza tym-przełóż silniczek w miejsce niedziałającego i sprawdź czy aby nie jest tak samo.Poniżej parę wątków w temacvie... TU 1 CZUJNIKI NASTĘPNY TEMAT Do zamknięcia myślę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #5 Napisano 10 Marca 2012 Kolego jesli nie slyszysz jednego z silniczkow i na dodatek wyswietla ci blad na VAGu to go wymien. A co do samopoziomowania sie lampek to w B5 jest praktycznie niezauwazalne. Po lifcie lampy widocznie ida do gory i w dol o dobre 30 cm i to spokojnie zaobserwujesz na jakiejs scianie (patrza na snop swiatla), a w naszych B5 kalibracja jest moze na jakis 2 cm. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #6 Napisano 10 Marca 2012 Widać,widać...Rzeczywiście kalibracja przebiega nieco inaczej,ale jak jest ciemno to da się to spokojnie zauważyć,szczególnie na jakiejś jasnej ścianie,garażu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2012 ---------- Dodano o 19:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:58 ---------- A co do samopoziomowania sie lampek to w B5 jest praktycznie niezauwazalne. Po lifcie lampy widocznie ida do gory i w dol o dobre 30 cm i to spokojnie zaobserwujesz na jakiejs scianie (patrza na snop swiatla), a w naszych B5 kalibracja jest moze na jakis 2 cm. Widać,widać...Rzeczywiście kalibracja przebiega nieco inaczej,ale jak jest ciemno to da się to spokojnie zauważyć,szczególnie na jakiejś jasnej ścianie,garażu... Teraz wiem, jak powinna wyglądać regulacja:) Dzięki za pomoc. Myślę, że temat można uznać za zamknięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekkutno Zgłoś #8 Napisano 26 Czerwca 2012 A ja chciałem się zapytać jak sprawdzić czy samopoziomowanie działa. czy wystarczy np. usiąść w bagażniku i obserwować snop światła czy to tylko w czasie jazdy działa?? Mam wrażenie że u mnie to nie działa tym bardziej że błędy obydwu czujników się wywaliły. nie wiem od czego zacząć sparwdzanie i grzebanie. Jak usiąde w bagażniku to się nic nie dzieje na postoju przy ścianie > czy to powinno działać momentalnie czy może po jakimś czasie??? Widać przy lampach było coś grzebane bo jedno długie świeciło w kosmos i spryskiwacze nie działaja też je musze zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 27 Czerwca 2012 Wsiądź za kółko,przekręć włącznik świateł do pozycji włączenia świateł mijania i dopiero włącz zapłon.Snop światła obserwuj na ścianie,powinien wykonać wędrówkę w górę i w dół.To jest wsio,tylko tak działa w 3B.Lepiej ma się sytuacja w 3BG bo cały czas poziomuje. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekkutno Zgłoś #10 Napisano 27 Czerwca 2012 No u mnie to 3BG 2002r. i tak sobie wykombinowałem że jak usiąde w bagażniku i będę bujał to powinien poziom utrzymać a tu snop światła lata tak jak się auto buja. Ale tak jak mówiłem są błędy obu czujników przód i tył. A dokładnie to moje błędy po zczytaniu przez kolegę forumowego Jarek1 wyglądają tak: 00603 - Silnik klapy nawiewu / odmrażania (V85) 01271 - Nastawnik klapy nawiewu regulacji temperatury (V68) 01274 - Nastawnik klapy spiętrzajšcej (V71) 01335 - Sterownik przestawiania siedzenia i lusterka kierowcy 01008 - Uwaga włšcznik ostrzegawczy aktywny ??????? 00774 - Czujnik poziomu pojazdu tylni lewy (G76) 00776 - Czujnik poziomu pojazdu przedni lewy (G78) Te czujniki są jakoś rozbieralne?, czy da się je tylko jakoś wyczyścić żeby ożyły czy trzeba wymieniac na nowe. Zakładam że silniki w lampach są OK i ogólnie lampy są sprawne, ale może to też wartoby sprawdzić w jakiś sposób. Mam ochotę zdjąć zderzak i zająć się przy okazji spryskiwaczami oraz wyczyścić soczewki xenona tylko pod blokiem trudno i będę to robił pierwszy raz. Może ktoś z okolic Kutna ma troche wolnego czasu i miejsce żeby pomóc, podpowiedzieć ??? ---------- Dodano o 09:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:39 ---------- A tak w ogóle to wczoraj żeby mieć w miare dobry zasięg świateł to tak tymi wszystkimi śróbkami pokręciłem że hohoho teraz jak się uruchomią te czujniki to ja nie wiem gdzie one będą świeciły heheh. Jest jakiś sposób na ustawienie śrub w pozycje fabryczne czy coś takiego??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #11 Napisano 27 Czerwca 2012 Wsiądź za kółko,przekręć włącznik świateł do pozycji włączenia świateł mijania i dopiero włącz zapłon.Snop światła obserwuj na ścianie,powinien wykonać wędrówkę w górę i w dół.To jest wsio,tylko tak działa w 3B.Lepiej ma się sytuacja w 3BG bo cały czas poziomuje. kiedyś robiłem test z wsiadaniem do bagażnika oraz podjeżdżaniem przednimi kołami na wzniesienie, poziomowanie reagowało z kilkusekundowym poślizgiem. Mowa z B5 3B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #12 Napisano 27 Czerwca 2012 kiedyś robiłem test z wsiadaniem do bagażnika oraz podjeżdżaniem przednimi kołami na wzniesienie, poziomowanie reagowało z kilkusekundowym poślizgiem. Mowa z B5 3B potwierdzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #13 Napisano 27 Czerwca 2012 w passzczaku b5 3b nie ma tak jak w b5 fl ze po włączeniu świateł jest robiony taki "test" soczewka idzie góra, dół i ustawia się poziom. Poziomowanie natomiast działa podczas zmiany obciążenia, bardzo ciężko jest to zaobserwować. Prosty sposób, zostaw auto przed ścianą na pusto, wyłącz światła, wsadź coś do bagażnika (2 worki cementu hehe ) zapalamy światła i można zaobserwować jak promień światła opada. Jak zrobisz odwrotnie to zaobserwujesz jak światło się podnosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #14 Napisano 27 Czerwca 2012 Jeżeli pojawiają się takie błędy: 00774 - Czujnik poziomu pojazdu tylni lewy (G76) 00776 - Czujnik poziomu pojazdu przedni lewy (G78) to wskazuje że raczej na pewno jeden czujnik jest uszkodzony i robi zwarcie na zasilaniu +5V które jest wspólne dla obu, jak tak będzie to błąd wystąpi na obu. Trzeba po kolei sprawdzić przedni i tylni czujnik, jak to zrobić jest już na forum opisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekkutno Zgłoś #15 Napisano 27 Czerwca 2012 Kurcze do tej pory szukam gdzie na forum jest opisane jak sprawdzić przedni i tylny czujnik poziomowania i nie moge znaleźć hmmm. bede szukał dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 28 Czerwca 2012 kiedyś robiłem test z wsiadaniem do bagażnika oraz podjeżdżaniem przednimi kołami na wzniesienie, poziomowanie reagowało z kilkusekundowym poślizgiem. Mowa z B5 3B Dlatego w 3B to gówno warte jest w passzczaku b5 3b nie ma tak jak w b5 fl ze po włączeniu świateł jest robiony taki "test" soczewka idzie góra, dół i ustawia się poziom. Poziomowanie natomiast działa podczas zmiany obciążenia, bardzo ciężko jest to zaobserwować. Jest-mam oryginalną instalację i światło owszem wędruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #17 Napisano 28 Czerwca 2012 Przeanalizuj te tematy: http://forum.vw-passat.pl/threads/75337-samopoziomowanie-poziomowanie-xenonow-passat-3bg?highlight=POZIOMOWANIE http://forum.vw-passat.pl/threads/54069-Po-wymianie-zarnikow-Xenon-nie-dziala-poziomowanie?highlight=POZIOMOWANIE http://forum.vw-passat.pl/threads/44995-xenony-dziwny-objaw-z-regulacja-wysokosci Będziesz wtedy wiedział gdzie szukać czujników i jak można je sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #18 Napisano 13 Listopada 2012 Od jakiegoś czasu posiadam kabelek i sprawdzałem błędy. Okazało się, jeden błąd się nie kasuje : "776 Czujnik poziomu pojazdu przód Lewy-G78 przerwa lub zwarcie do masy" Po sprawdzeniu czujnika, okazało się, że brakuje części czujnika, tzn tego czegoś co łączy czujnik z wahaczem. Czy mógł by ktoś podać wymiary tej części, aby taką dorobić, jeśli się da. Czy ten błąd, może być spowodowany brakiem części, czy oprócz tego jest coś z czujnikiem? Pozdrawiam P.s. Wiem, że odgrzewam temat, ale po co otwierać nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #19 Napisano 13 Listopada 2012 Powoli zbieram graty i mam pytanko, czy w 3B przełącznik poziomowania lamp jest taki sam dla zwykłych lamp i xenon? Widziałem że w 3BG jest inny natomiast przeglądając zdjęcia z forum i na alledrogo w 3B nie zauważyłem różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #20 Napisano 14 Listopada 2012 Powoli zbieram graty i mam pytanko, czy w 3B przełącznik poziomowania lamp jest taki sam dla zwykłych lamp i xenon? Widziałem że w 3BG jest inny natomiast przeglądając zdjęcia z forum i na alledrogo w 3B nie zauważyłem różnicy. U mnie jest z jednym pokrętłem tylko do regulacji oświetlenia w środku. Czy jeżeli gromadzisz "graty", to czy mógł być podać wymiary tego "języka" co łączy przedni czujnik z wahaczem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach