Skocz do zawartości
1robert

1,9 TDI dawka wtrysku - czy ktoś zna się na temacie??

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Czy któryś z kolegów może mnie oświecić od czego dokładnie zależy dawka paliwa w zakresie obrotów 900 do 2000?

czyli w zakresie gdzie turbo nie ładuje albo ładuje jeszcze mało....

wiem że częściowo od wszystkiego czyli od temperatury wody(silnika), powietrza, paliwa, obciążenia, prędkości, ciśńienia doładowania.

Chodzi mi o to jak wpływa na silnik za mała bądź za duża dawka paliwa (ewentualnie kąt wtrysku)

 

Jak dawkę trochę zwiększyć dla testu ze by nie ingerować za bardzo w silnik (np nie ruszać na razie nastawnika).

 

Wydaje mi się że jak silnik jest już trochę zużyty to nastawy fabryczne są chyba czasem trochę "nie na miejscu"

Jak by się dało może ktoś ma jakieś materiały na ten tema albo gdzie można znaleźć sensowne wiarygodna materiały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna sensowna regulacja dawki nastawnikiem. Granice niech wyznacza intensywność dymu :)

Za duża dawka to za dużo dymu, za mała to brak mocy.

W tym przedziale obrotów o którym piszesz w 1z prawie nie ma doładowania i dawka jest obcinana przez przepływkę.

A z wtryskiwaczami coś robiłeś? jakie masz korekcje w 013

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtryski sprawdzane ale jako jednociśnieniowe .. jako dwuciśnienieowe nie sprawdzałem - nie mam dostępu. Gość stwierdził ze są super jak na taki przbieg - 0becnie 375tkm - korekcje są różne - nie wiem czy patrzeć na zimnym czy na gorącym silniku.

Jeden wtrysk mam trochę gorszy ale podmieniałem cały zestaw z innego 1Z i nie było różnicy

 

Jak się przekłada ta regulacja nastawnikiem na spalanie? - wiadomo że będzie miała wpływ tylko jaki...

mojego trzeba naprawdę przydusić by w miarę normalnych temperaturach zjadł więcej niż 5,3 litra ale jazda poza miastem (po miastach ie jeżdżę tyle żeby coś napisać.. więc silnik spala chyba raczej mało paliwa.

 

Interesuje mnie skąd komp wie jaka idzie dawka do silnika poza ustawieniem nastawnika?? - czytałem że jak ustawiasz nastawnik to patrzy się w vag na wskazanie więc komputer jednak wie co się dzieje jak przestawiasz nastawnik

 

ogólnie - poszukuję od czego silnik wpada w większe niż powinien wibracje w tym zakresie obrotów o którym pisałem. Upatruję źródła w zbyt małej dawce bo na zimnym silniku silnik nie drży - buda nie dudni.

Zmiana wibracji może być również spowodowana luzami gdzieś w silniku (cieplejszy olej jest rzadszy) ale raczej silnik jest pod tym kątem ok i podejrzewam ukłąd sterowania. Z innego wątku dowiedziałem się ze nawet regeneracja pompy nie pomogła i problem podchodzi pod TTTM a mnie to nie daje spokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się przekłada ta regulacja nastawnikiem na spalanie? - wiadomo że będzie miała wpływ tylko jaki...

mojego trzeba naprawdę przydusić by w miarę normalnych temperaturach zjadł więcej niż 5,3 litra ale jazda poza miastem (po miastach ie jeżdżę tyle żeby coś napisać.. więc silnik spala chyba raczej mało paliwa.

 

Nie jestem super fachowcem w tej materii, ale ... max 5,3l/100km to mała wartość. Mogę się podzielić w tym fragmencie moimi doświadczeniami, ale nasuwa mi się pytanie:

Czy sprawdziłeś VAGiem jaką masz DawkęWtrysku (MeasBlocks08 Grupa001)? Zakres to od 3 (duża dawka) do 9 (bardzo mała dawka).

 

W moim AFNie kiedyś przez jakiś czas miałem ustawioną dawkę 3,2, a później 7,8. Różnica w spalaniu przy codziennych jazdach "wokół komina" to zmniejszenie o 1l/100km, czyli około 20%. Przy czym przy DawceWtrysku 7,8 generalnie wraz ze wzrostem obrotów coraz bardziej dawał się we znaki rosnący wraz z obrotami ubytek mocy. Faktem była też 20% niższa max prędkość na każdym biegu. To było nie do przyjęcia. Później ustawiłem na 4,4 (i jest do dziś). Spalanie przy spokojnej jeździe bliskie takiemu jakie było przy DawcePaliwa 7,8. Z kolei przy dynamicznej jeździe spadek mocy i prędkości max na poszczególnych biegach nie był odczuwalny, paliwo się niepotrzebnie nie lało więc i dymek był mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a możesz napisać jak to zmieniałeś?? tylko vag i kodowanie??

chętnie popróbuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam nigdy za to się nie zabrałem - jest potrzebny specjalny klucz do 1 ze śrub pokrywy pompy. Robił to przy okazji na moje życzenie mój mechanik. Polecam Tobie filmik:

 

EDIT:

Z tego co wiem, to dosyć precyzyjna robota i trudno ustawić konkretną wartość. Potrafi się zmienić po poluzowaniu i dokręceniu śrub.

Edytowane przez onore
Uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pchnąłem sobie dawkę na granice 2 i jest fajnie, nie kopci, a zmiana spalania nieodczuwalna. przesuwając nastawnikiem, silnik gorący, wyłączona klima i odbiorniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i o takie informacje mi chodziło

z tego co wiem to mój kolega ma klucz a chyba i ja sobie dorobie... gdzieś pisano że wbija sie klucz chyba 7 słabej jakości i on się dopasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

energetyczny klucz K-2T pasuje na tą śrubę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednym gościem z forum robiliśmy nacięcie dremelem i płaskim śrubokrętem została odkręcona. potem wymienić na klasyczny imbus i po sprawie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robiliśmy nacięcie dremelem

Dremel, okrągły kamień szlifierski i zeszlifować 3 krawędzie wewnątrz klucza ;) Przydaje się, odkręcił kilkanaście nastawników i nie kaleczy śruby ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do katu wtrysku ja mam przyspieszony , moc troche wzrosla ale i spalanie , moj silniczek 1z 330 tys i kolegi tez 1z ale 250 tys i zostawilem go o ladne pare metrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz kąt lekko zmieniony patrząc w BS to i tak auto go wyrówna .A jak zrobisz kolosalną różnicę to już auto przestanie chodzić bo nie da rady wyrównać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakoś będzie chodzić - ja na początku zanim się wgryzłem w temat miałem kąt patrząc w BS z dołu poza wykresem - auto chodziło w miarę normalnie - miało mniej mocy na niskich obrotach. Po zmianie kąta wjechałem pierwszy raz na krawężnik bez gazu ;)

 

mam już klucz do nastawnika - teraz trzeba czas znaleźć żeby się pobawić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tylko rób to bardzo ostrożnie. Niewielka, nawet niezauważalna zmiana położenia nastawnika powoduje duża zmianę dawki paliwa. Ja przed robotą zrobiłem sobie ślady na pompie i nastawniku nożem do tapet, żeby znać położenie elementów przed ich poruszeniem. Po robocie, gdy dawka była już skorygowana te ślady były wręcz prawie niezauważalnie przesunięte. Tak więc delikatnie i bez pośpiechu. Dodam tylko, że ja tylko całkiem delikatnie popuściłem śruby i przesuwałam nastawnik pukając delikatnie małym młoteczkiem przez przyłożone drewienko. Potem skręcałem, odpalałem, sprawdzałem - w sumie robiłem to 6 razy (ok. 30 min). Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że zapiszę sobie punkt odniesienia w vagu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej ustawiać bez gaszenia silnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przestawiłem dawkę... była 2,6 przestawiłem na 4,4

fakt operacja nie jest zbyt skomplikowana

silnik rozgrzałem do 90 stopni paliwo dao się rozgrzać do 35 stopni przy 1 stC na dworze... :(

przejechałem się kawałek i jak na razie nie widzę różnicy.. zauważyłem tylko że na gorącym silniku w grupie 13 mam na jednym cylindrze korekcję na poziomie 2,6.. trzeba by wtrysk chyba podmienić niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przestawiłem dawkę... była 2,6 przestawiłem na 4,4

2,6 to już spora dawka, nie za bardzo jest co zwiększać

Wtrysk zamień miejscem i sprawdź czy zmieni się ta korekcja w vagu

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert, w drugą stronę... spadek dawki na VAG to w rzeczywistości większa ilość wtryśniętego paliwa, a raczej jej górna granica przesuwa się wyżej. Ty obciąłeś dawkę więc na pewno nie mogłeś odczuć wzrostu mocy :P Różnica jest odczuwalna przy pedale w ziemi.

A w związku z powyższym korekcje są niemiarodajne u Ciebie i się nie przejmuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności