karamba_100 Zgłoś #1 Napisano 2 Marca 2012 Witam serdecznie, ostatnie podłączenie pod komp wykazało uszkodzony czujnik prędkości obrotowej skrzyni DSG, czy może wie ktoś co z tym zrobić nie demontując skrzyni. Z tego co się oriętuje ten czujnik zastepuje ten od silnika , a może podmianka oprogramowania by przyniosła jakiś pozytywny rezultat. z góry dziękuje za podpowiedzi:kwasny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 2 Marca 2012 Podmiana jakiego oprogramowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2012 Mam na myśli softu skrzyni, słyszałem że wgranie nowszego niweluje pewne zachowania skrzyni. Dziś zrobiłem większą trasę, i zauważyłem że jak jadę powiedzmy 100, 120 i zwalniam do 30 i z powrotem próbuje rozpędzić autko, zaczyna nim ostro bujać na strony, raz w jedną raz w drugą. Już mnie szlak trafia z tym autem , ciągle coś. Zastanawiałem się może to przegub ten wewnętrzny z lewej stronie? a może cała pół oś. Podmiana jakiego oprogramowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #4 Napisano 7 Marca 2012 obstawiam przegub wewnętrzny. jakies 2 tygodnie temu to przerabiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2012 dziś wymieniamy, mam nadziej-ą że będzie grało i buczało obstawiam przegub wewnętrzny. jakies 2 tygodnie temu to przerabiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #6 Napisano 10 Marca 2012 wymieniłem lewy, duża poprawa, ale cholerka dalej buja na boki, może nasilenie zmieniło się radykalnie na korzyść , ale zastanawiam się nad wymianą drugiego. Kolega wymieniał obydwa czy tylko lewy? może to jednak coś innego? ma ktoś jakieś inne propozycje? obstawiam przegub wewnętrzny. jakies 2 tygodnie temu to przerabiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2012 mogą byś opony niewyważone, może być to drugi przegub wewnętrzny, a może być ze cała półoś będzie już walnięta i wtedy sama wymiana przegubu nic nie da. przed wymianą drugiego sprawdź jaki masz luz na jednym przegubie a jaki na drugim. jeśli ten luz nie będzie większy od tego nowego, to znaczy ze chyba trzeba poszukać innej przyczyny. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #8 Napisano 12 Marca 2012 tak też zrobię, kolega jeden wymieniał czy obydwa? koła wyważone 3 mce wcześniej, po za tym to ewidentnie przy przeniesieniu napędu, jak odpuszczam gaz od razu jak ręką odjął cisza i spokój pozdr mogą byś opony niewyważone, może być to drugi przegub wewnętrzny, a może być ze cała półoś będzie już walnięta i wtedy sama wymiana przegubu nic nie da. przed wymianą drugiego sprawdź jaki masz luz na jednym przegubie a jaki na drugim. jeśli ten luz nie będzie większy od tego nowego, to znaczy ze chyba trzeba poszukać innej przyczyny.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2012 ja wymieniłem jeden, lewy(od skrzyni ten). bo zazwyczaj ten pierwszy pada. u mnie objawy całkiem znikły. teraz jest jak salon co do opon. ja kiedys wyważałem 3 razy w ciągu miesiąca. żona lubi dziury po prostu. ale z tego co piszesz to wygląda że przegub. sprawdź obydwa wzgledem siebie. podro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2012 Dzięki za za uwagi, jutro zabieram się do tematu p.s. mówiąc ten lewy od skrzyni miałeś na myśli ten od kierowcy czy od pasażera? ja wymieniłem ten od kierowcy bo miał niewielki luz i teraz będę się przymierzał do wymiany drugiego. ale jeszcze mam zamiar ogarnąć wyważenie opon czy aby na pewno są w porządku pozdrawiam K ja wymieniłem jeden, lewy(od skrzyni ten). bo zazwyczaj ten pierwszy pada. u mnie objawy całkiem znikły. teraz jest jak salon co do opon. ja kiedys wyważałem 3 razy w ciągu miesiąca. żona lubi dziury po prostu. ale z tego co piszesz to wygląda że przegub. sprawdź obydwa wzgledem siebie. podro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2012 wymieniłem na takie j firmy eurodriveshafts, mia ktoś do czynienia z tą firmą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2012 jaki koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2012 coś koło 300 stówek jaki koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2012 to tanio. nie znam firmy. ale słyszałem że jeśli chodzi o przeguby to lepiej oryginały lub regeneracja oryginałów bo zamienniki są kiepskie i za rok możesz znów je wymieniać. ja wymieniałem ten od strony skrzyni czyli po stronie kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #15 Napisano 14 Marca 2012 no dziwi mnie ta cena generalnie też słyszałem opinie że tylko oryginał i to koszt na poziomie 800 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #16 Napisano 14 Marca 2012 drugi przegub również ma luz, także drugi też wymieniam zobaczymy co się będzie działo dalej:/: to tanio. nie znam firmy. ale słyszałem że jeśli chodzi o przeguby to lepiej oryginały lub regeneracja oryginałów bo zamienniki są kiepskie i za rok możesz znów je wymieniać. ja wymieniałem ten od strony skrzyni czyli po stronie kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #17 Napisano 17 Marca 2012 No i dalej szukamy, drugi też wymieniony trochę pomogło ale dalej jest ten sam problem, ktoś ma jakieś nowe propo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #18 Napisano 18 Marca 2012 a sprawdzałes półosie?? czy może nie są wyboczone. objaw wygląda właśnie na przeniesienie napędu. a co z oponami sprawdzałes wyważenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karamba_100 Zgłoś #19 Napisano 19 Marca 2012 już lato zainstalowane, także opony koła są na 100 % w porządku, co to znaczy " wyboczone"? niby jak to sprawdzić? panowie mechanicy patrzyli, oglądali i dla nich wszystko jest w porządku,tzn. ale buja dalej. Stało się natomiast coś nowego, mianowicie pewnego dnia uruchamiam autko, powoli wkładam R a tu ZONK, samochodem szarpnęło i zgasł. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy, tzn. do bujania:/ Zastanawiam się czy to nie dwu-masa ponownie się odzywa. (co prawda innych oznak jej końca nie słychać i nie czuć) już sam nie wiem co z tym fantem dalej robić..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #20 Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) to że zgasł mogło wyniknąć z sterownik skrzyni. ja moim jeżdżę już 3 lata i zdarzyło mi sie tak 2 razy. czasami zaworek w sterowniku skrzyni się przytnie czy źle poda ciśnienie oleju, autko ci wysprzęgli a ty masz hamulec w podłodze i zgaśnie. podobno te skrzynie po pewnym przebiegu mają swoje bogate życie wewnętrzne:) dopóki nie szarpie ci przy zmianie biegów i nie czujesz szarpań podczas redukowania biegów to się skrzynią nie przejmuj. jedynie wymiana oleju co 60 tyś km. ... A wracając do półosi: wyboczone = krzywe:) od uszkodzonego przegubu teoretycznie mogą się lekko wygiąć, chociaż nie powinny. i pomimo masz nowe przeguby to półosie będą cie bujać. to są tylko moje domniemania. więcej propozycji nie przychodzi mi do głowy:/ daj znać jak uda ci się rozwiązać ten problem. acha przypomniało mi się coś odnośnie dwumasy. jak masz autko na postoju to buja?? spróbuj zrobić taki mały eksperyment. stań autem na płaskiej powierzchni (tzn. żeby nie było ani pod górkę ani z górki) daj na P albo na N i niech sobie chodzi a ty spróbuj wyczuć czy coś buja.potem zrób to samo ale pojedz gdzies na wzniesienie. objaw dwumasy to własnie bujanie w przód i tył podczas wolnych obrotów na wzniesieniu. tak sie kiedys dowiedziałem jak ja podjezewalem dwumase. pozdrawiam Edytowane 21 Marca 2012 przez kruszynek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach