Skocz do zawartości
karamba_100

DSG Problem w czujnikiem szbkości w skrzyni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

ostatnie podłączenie pod komp wykazało uszkodzony czujnik prędkości obrotowej skrzyni DSG,

czy może wie ktoś co z tym zrobić nie demontując skrzyni.

Z tego co się oriętuje ten czujnik zastepuje ten od silnika , a może podmianka oprogramowania by przyniosła jakiś

pozytywny rezultat.

 

z góry dziękuje za podpowiedzi:kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmiana jakiego oprogramowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli softu skrzyni, słyszałem że wgranie nowszego niweluje pewne zachowania skrzyni.

 

Dziś zrobiłem większą trasę, i zauważyłem że jak jadę powiedzmy 100, 120 i zwalniam do 30 i z powrotem próbuje rozpędzić autko,

zaczyna nim ostro bujać na strony, raz w jedną raz w drugą.

Już mnie szlak trafia z tym autem , ciągle coś.

Zastanawiałem się może to przegub ten wewnętrzny z lewej stronie? a może cała pół oś.

 

 

 

Podmiana jakiego oprogramowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obstawiam przegub wewnętrzny. jakies 2 tygodnie temu to przerabiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniamy, mam nadziej-ą że będzie grało i buczało ;)

 

obstawiam przegub wewnętrzny. jakies 2 tygodnie temu to przerabiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem lewy, duża poprawa, ale cholerka dalej buja na boki, może nasilenie zmieniło się radykalnie na korzyść , ale zastanawiam się nad wymianą drugiego.

Kolega wymieniał obydwa czy tylko lewy?

może to jednak coś innego?

ma ktoś jakieś inne propozycje?

 

 

 

obstawiam przegub wewnętrzny. jakies 2 tygodnie temu to przerabiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogą byś opony niewyważone, może być to drugi przegub wewnętrzny, a może być ze cała półoś będzie już walnięta i wtedy sama wymiana przegubu nic nie da. przed wymianą drugiego sprawdź jaki masz luz na jednym przegubie a jaki na drugim. jeśli ten luz nie będzie większy od tego nowego, to znaczy ze chyba trzeba poszukać innej przyczyny.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak też zrobię, kolega jeden wymieniał czy obydwa?

koła wyważone 3 mce wcześniej, po za tym to ewidentnie przy przeniesieniu napędu, jak odpuszczam gaz od razu jak ręką odjął

cisza i spokój

 

pozdr

 

 

 

 

mogą byś opony niewyważone, może być to drugi przegub wewnętrzny, a może być ze cała półoś będzie już walnięta i wtedy sama wymiana przegubu nic nie da. przed wymianą drugiego sprawdź jaki masz luz na jednym przegubie a jaki na drugim. jeśli ten luz nie będzie większy od tego nowego, to znaczy ze chyba trzeba poszukać innej przyczyny.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem jeden, lewy(od skrzyni ten). bo zazwyczaj ten pierwszy pada. u mnie objawy całkiem znikły. teraz jest jak salon :)

co do opon. ja kiedys wyważałem 3 razy w ciągu miesiąca. żona lubi dziury po prostu. ale z tego co piszesz to wygląda że przegub. sprawdź obydwa wzgledem siebie.

 

podro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za za uwagi, jutro zabieram się do tematu

p.s. mówiąc ten lewy od skrzyni miałeś na myśli ten od kierowcy czy od pasażera?

ja wymieniłem ten od kierowcy bo miał niewielki luz i teraz będę się przymierzał do wymiany drugiego.

ale jeszcze mam zamiar ogarnąć wyważenie opon czy aby na pewno są w porządku

 

pozdrawiam

K

 

ja wymieniłem jeden, lewy(od skrzyni ten). bo zazwyczaj ten pierwszy pada. u mnie objawy całkiem znikły. teraz jest jak salon :)

co do opon. ja kiedys wyważałem 3 razy w ciągu miesiąca. żona lubi dziury po prostu. ale z tego co piszesz to wygląda że przegub. sprawdź obydwa wzgledem siebie.

 

podro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem na takie

j firmy eurodriveshafts, mia ktoś do czynienia z tą firmą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś koło 300 stówek

jaki koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tanio. nie znam firmy. ale słyszałem że jeśli chodzi o przeguby to lepiej oryginały lub regeneracja oryginałów bo zamienniki są kiepskie i za rok możesz znów je wymieniać. ja wymieniałem ten od strony skrzyni czyli po stronie kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dziwi mnie ta cena

generalnie też słyszałem opinie że tylko oryginał i to koszt na poziomie 800 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugi przegub również ma luz, także drugi też wymieniam

zobaczymy co się będzie działo dalej:/:

 

to tanio. nie znam firmy. ale słyszałem że jeśli chodzi o przeguby to lepiej oryginały lub regeneracja oryginałów bo zamienniki są kiepskie i za rok możesz znów je wymieniać. ja wymieniałem ten od strony skrzyni czyli po stronie kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dalej szukamy, drugi też wymieniony trochę pomogło ale dalej jest ten sam problem,

ktoś ma jakieś nowe propo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałes półosie?? czy może nie są wyboczone. objaw wygląda właśnie na przeniesienie napędu. a co z oponami sprawdzałes wyważenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już lato zainstalowane, także opony koła są na 100 % w porządku, co to znaczy " wyboczone"?

niby jak to sprawdzić? panowie mechanicy patrzyli, oglądali i dla nich wszystko jest w porządku,tzn. ale buja dalej.

Stało się natomiast coś nowego, mianowicie pewnego dnia uruchamiam autko, powoli wkładam R a tu ZONK,

samochodem szarpnęło i zgasł.

Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy, tzn. do bujania:/

Zastanawiam się czy to nie dwu-masa ponownie się odzywa. (co prawda innych oznak jej końca nie słychać i nie czuć)

 

już sam nie wiem co z tym fantem dalej robić.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to że zgasł mogło wyniknąć z sterownik skrzyni. ja moim jeżdżę już 3 lata i zdarzyło mi sie tak 2 razy. czasami zaworek w sterowniku skrzyni się przytnie czy źle poda ciśnienie oleju, autko ci wysprzęgli a ty masz hamulec w podłodze i zgaśnie. podobno te skrzynie po pewnym przebiegu mają swoje bogate życie wewnętrzne:) dopóki nie szarpie ci przy zmianie biegów i nie czujesz szarpań podczas redukowania biegów to się skrzynią nie przejmuj. jedynie wymiana oleju co 60 tyś km. ... A wracając do półosi: wyboczone = krzywe:) od uszkodzonego przegubu teoretycznie mogą się lekko wygiąć, chociaż nie powinny. i pomimo masz nowe przeguby to półosie będą cie bujać. to są tylko moje domniemania. więcej propozycji nie przychodzi mi do głowy:/ daj znać jak uda ci się rozwiązać ten problem.

 

acha przypomniało mi się coś odnośnie dwumasy. jak masz autko na postoju to buja?? spróbuj zrobić taki mały eksperyment. stań autem na płaskiej powierzchni (tzn. żeby nie było ani pod górkę ani z górki) daj na P albo na N i niech sobie chodzi a ty spróbuj wyczuć czy coś buja.potem zrób to samo ale pojedz gdzies na wzniesienie. objaw dwumasy to własnie bujanie w przód i tył podczas wolnych obrotów na wzniesieniu. tak sie kiedys dowiedziałem jak ja podjezewalem dwumase.

 

pozdrawiam

Edytowane przez kruszynek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności