Skocz do zawartości
stempel72

Błąd 00285 ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45)

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się to nagle, ABS się wyłączył. Kasuje błędy Vagiem, ale od razu ten sam błąd się pojawia. Czy wystarczy wymienić czujnik, czy szukać przyczyny w instalacji ? Jaki czujnik mam zakupić do mojego Paska ? Rok 96 B4 VR6 Variant.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz czujnik sprawdź instalkę - Czujnika zaraz poszukamy

 

Czujnik prędkości koła (Inter Cars) http://sklep.intercars.com.pl/

ATE

24.0711-1313.3 /24.0711-1313.3 = 275,45 zł 3

24.0711-1361.3 /24.0711-1361.3 = 149,67 zł 6 lewy

24.0711-1362.3 /24.0711-1362.3 = 160,75 zł 6 prawy

24.0721-1925.1 /24.0721-1925.1 = 322,46 zł 1

24.0721-1925.1 /24.0721-1925.1 = 322,46 zł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik prawy przód do wymiany, zmierz jego oporność i bedzie wiadomo czy to on

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w VR jest taki sam jak w innych B4 ?

Taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1J0 927 804 Prawy :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze jak sie do tego zabrac, jak to jest umocowane i jak wydłubac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowanie czujnika obrotów koła przedniej osi

– poluzować śruby koła;

– podnieść samochód;

– zdemontować koło;

– wykręcić śrubę czujnika obrotów ABS;

– wyjąć czujnik obrotów ABS z obudowy łożyska koła;

– wyjąć przewód czujnika obrotów ABS ze wspornika przy obudowie łożyska koła;

– wyjąć przewód czujnika obrotów z uchwytu

– rozłączyć połączenie wtykowe

– wyjąć przewód czujnika obrotów z uchwytu

– rozłączyć połączenie wtykowe 1 .

 

Zamontowanie

– przed zamontowaniem czujnika obrotów oczyścić wewnętrzną powierzchnię otworu i posmarować czujnik dookoła smarem G 000 650;

– zamontować czujnik obrotów ABS;

– zamocować przewód czujnika obrotów w uchwytach i umieścić tulejkę w ściance nadkola;

– założyć wtyczkę wskaźnika zużycia klocków hamulcowych;

– skręcić koła w lewo i w prawo do oporu i sprawdzić swobodę przemieszczania się przewodu czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A potem podłączyć kompa i skasować błędy :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Makaj, akurat z tym to najmniejszy problem i pomijam taki drobiazg jak kasowanie błędów.

Marek, to mój samochód ma coś takiego jak czujnik zużycia klocków ?

 

Na jaki klucz jest przymocowany czujnik, czy to jest torx czy ampul ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
– założyć wtyczkę wskaźnika zużycia klocków hamulcowych;

Się Marek trochę rozpedził ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak Jutro ktoś się zapyta a z czujnikami jak się robi :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik po długim boju wymontowałem, a raczej wydłubałem. Teraz czekam na przesyłkę z nowym czujnikiem. Czy jeżeli na jednej osi bedą czujniki Siemensa (nowy) i Ate (stare) to nie będzie problemu, czy wymienić od razu obydwa ? Czujnik Ate miał metalową obudowę, a Siemensy są plastikowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jedno - jak się kiedyś Spier...... to sobie kupisz drugi :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już zamontowany, błędy skasowane i jak narazie działa. Czujnik Siemensa jest nieco grubszy od ATE i musiałem go nieco zeszlifować papierem ściernym po obwodzie. Dziekuje wszystkim za celne uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stempel72, wczoraj tez walczylem z moim czujnikiem - lewy przod. Takze zalozylem Siemensa ale ja go potraktowalem mniej delikatnie bo pilnikiem. Najgorzej wydlubac stary i najczesciej konczy sie to jego dewastacja bo bez uzycia sily ciezko go wyjac z zapieczonej dziury.

Wszystko gra i trzeszczy. Przod kosztowal mnie 30 zl. Za tylny oryginal ATE z metrem kabla dalem kiedys 250 zl :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stary też zmasakrowałem, on miał metalową obudowę która została w zwrotnicy :) ale jakoś dało się wydłutować. Ja zapłaciłem 24 PLN + przesyłka. Pilnika też używałem, ale lepiej szło papierem 80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alex73pl
Czujnik prawy przód do wymiany, zmierz jego oporność i bedzie wiadomo czy to on

a jakie powinny być prawidłowe wartości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wymianie czujnika potrzebna jest jakas tuleja zaciskowa (443 927 817 ) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przy wymianie czujnika potrzebna jest jakas tuleja zaciskowa (443 927 817 ) ?

nie przesadzaj, bo zaraz ktoś z moderów się wkórzy ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności