krawu Zgłoś #1 Napisano 20 Lutego 2012 Witam wszystkich Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Sytuacja ma miejsce gdy na rozgrzanym silniku i zawsze podczas hamowania silnikiem gdy obroty spadną w okolicę 1500obr/min. Zmierzyłem ciśnienie i prawdopodobnie pompa oleju się kończy. Na rozgrzanym silniku, wolne obroty - 0,6 bar, przy 2000obr/min - 1,4bar. Mam pytanie czy dobrze myślę że to pompa i czy mógłby mi ktoś dać jakieś wskazówki co do jej wymiany. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2012 Mogą to też byś panewki . Ja miałem u siebie dobre ciśnienia oleju na postoju na niskich i wysokich obrotach a okazało się że panewki dają czadu i trzeba 1500zł wydać za robotę u mechanika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krawu Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2012 Ale skoro mięłaś dobre ciśnienie to co się działo że okazało się że panewki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2012 Przy większych obrotach podczas jazdy zapalała się kontrolka oleju . Pojechałem do mechanika powiedział że jest ok bo ciśnienie było dobre jak na silnika który miał 280tyś na liczniku . Mówił żeby wymienić czujnik oleju po wymianie czujnika nic się nie zmieniło po kilku dniach zostawiłem auto rozebrał silnik od dołu i powiedział że to panewki . Za taką usługę zaśpiewał sobie najpierw 800-900 później 1500 zł bo on nie wiedział że trzeba wyjechać z całą kołyską silnika żeby dostać się do panewek . Jak usłyszałem tą kwotę zabrałem auto z bratem pojechałem do garażu tak rozebranym silnikiem od dołu kupiłem silnik i założyłem drugi . Po rozebraniu tego silnika okazało się że moglem go zrobić ale mnie zależało na czasie i w ciągu 2 dni przełożyłem sam silnik tylko pomogli mi go wsunąć do skrzyni .(nie ukrywam że ten co kupiłem po roku przeszedł wymianę uszczelniaczy i pierścieni bo chlipał za dużo leju ale zrobiłem to sam i teraz wiem co mam) Tak że kolego znajdź dobry warsztat bo ja się nie dałem naciągnąć ale mało jest takich jak ja co mogą sami sobie zrobić autko . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krawu Zgłoś #5 Napisano 21 Lutego 2012 Dzięki za "słowa otuchy". Mam nadzieją że aż tak daleko nie będę musiał brnąć tym bardziej że do dziś nie dawał mi spokoju za wysoki poziom oleju. Musiałem ściągnąć prawie litr aby dojść do poziomu prawidłowego maksymalnego. Ale płynu chłodniczego mi nie ubyło to zostaje jedynie olej napędowy jakoś przedostaje się do oleju silnikowego. To by się zgadzało bo jak sięgnę pamięcią to od jakiegoś czasu nie miałem problemów z dolewaniem oleju. Myślisz że olej napędowy rozcieńczył olej silnikowy i stąd niskie ciśnienie. Ale gdzie paliwo miesza się z olejem. Co o tym sądzisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2012 Najczęściej winna jest pompa tandemowa (pompa podciśnienia i paliwa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krawu Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2012 Prawdopodobnie paliwo przedostaje się przez pompowtryski lub pompe tendem . Jeśli pompowtryski to pewnie wymiana oringów. A czy ktoś wie jak sprawdzić czy pompa nie jest uszkodzona? Co należałowy zrobić by to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2012 Jeśli pompowtryski to pewnie wymiana oringów A gniazda? Jak leje to pewnie będą już miały ślady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2012 albo masz smok przypchany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cobros Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2014 Ja mam to samo. Tez mi zaczeło pokazywac stop. Wyłaczanie i właczanie samochody rozwiazywało ten problem, blad sie kasował .Niestety coraz czesciej sie to zaczeło pokazywac. Zmieniłem czujnik i nic nie pomogło. Po zmierzeniu na wolnych obrotach miał 0.4 bara a na wysokich bylo koło 5. STOP właczał sie tez przy zejsciu na niskie obroty na rozgrzanym silniku. Dzis rozebrana została pompa oleju i wyciagniete panewki. Panewki na szczescie sa ok. Pompa, trudno stwierdzic. Wsadzam jutro nowa w czwartek bede odbieral auto. Zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach