Skocz do zawartości
maxdg

spalanie w avb w normie?

Rekomendowane odpowiedzi

A co myślicie o używanych pompowtryskach ?

W tej chwili słabo stoję finansowo i byłoby mi na rękę zrobić ten temat jak najtaniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzywki to zawsze loteria - trafi sie badz nie - mogles chociaz zrobic zdjecie parametrow jak ci leja te wtryski jak kolega ci podlaczal kompa - bysmy ocenili w jakim sa stanie - byc moze nie sa takie zle a cos innego mu dolega - turbo pewnie zapieczone kierowniczki wiec do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jakoś zawierzyłem temu koleżce z warsztatu że nie ma co kopiować logów w takim stanie silnika.

Załatwię sprawę turbo i zrobię jeszcze raz odczyt z kompa, wrzucę jakieś screeny na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he no właśnie w takim stanie się powinno brać jak są tragiczne żeby oceniac. Skasuje cie 3 tys za robotę i ci da to wtedy się już nie dowiesz co naprawdę było, koniecznie zrób zdjęcia logów wtryskow blok 13,18,23 i koniecznie temperatura silnika 07 na rozgrzanym wszystko

Edytowane przez Marcin_WW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeździłem ostatnio golfem 4, 100 lub 101 KM i ten pali ok 1,5 lita mniej.

Przesiądziesz się do innego paska z takim samym silnikiem i tez może palić 1,5 litra mniej lub więcej. Sporo elementów wpływa na spalanie min. przepływomierz, czujnik temperatury, termostat, kąt synchronizacji, stan pompowtrysków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje średnie spalanie to 7,4 80 miasto / 20 trasa.

 

Po mojemu całkiem normalne spalanie, moja żoncia jeździ wokół komina do pracy 4km, po dzieci do szkoły 2 km i tak cały czas a spalanie mniej więcej takie jak Twoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie spalanie w avf 131km czyli max 7-8 miasto ,trasa 5-6l zależy od ciężkiej nogi i stylu jazdy i kondycji silnika i jego osprzętu,te samochody mają już duże przebiegi,generalnie spalanie passata przy takiej masie jest i tak bardzo małe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje spalanie passat afv plus program na 160 km pokazuje 7.5 l w trasie 5.2 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum.

Szukałem wszędzie chyba odpowiedzi ale nie uzyskałem takiej która by mnie fascynowala. Otóż tak. Posiadam od 2 lat passacika 3bg 101km na PD w Sedanie. Mam pytanie odnośnie spalania. Sytuację przedstawię tak. Mieszkam w Kazimierzu Dolnym, może się ktoś orientuje to prawie jak wieś więc i trasy wiejskie w mieście mało jeżdżę. Spalanie przy takiej jeździe wachalo się między 5.0 a 5.3 l/100 na fisie średnie zwykle było 6.0l bo oczywiście FIS nie jest dokładny. A w zimę spalanie oczywiście rosło tak ze na fisie wynosiło 6.5l. Przy rozgrzanym silniku chwilowe spalanie że światłami i radiem 0.6l/h. Tego lata w moim kochanym passku stopniowo spalanie zaczęło wzrastać, że wskazań fisa z 6.0 na 7.2 i chwilowe 0.8l/h. To się stało w ciągu kilku tygodni. Wiec i spalanie rzeczywiste wzrosło. Styl jazdy ten sam, paliwo to samo, trasy identyczne. Spalanie wzrosło w lecie nie w zimie, obecnie przy ujemnych temperaturach spalanie jest takie samo jak w lecie. Podłączyłem pod komputer, nie wykazało błędów, wtryski ok przepływomierz ok turbina też ok. I tu moje pytanie czy coś jednak szwankuje czy to po prostu passaty tak mają :) i wiem wiem takie spalanie to nie tragedia innym więcej pali i każdy model inaczej pali. Z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spalanie chwilowe podskoczyło, to przyjrzałbym się bardzo uważnie pompowtryskom, a następnie sprawdziłbym dokładnie temperatury, jakie podawane są z czujnika do ECU. Wzrost spalania chwilowego z mojego doświadczenia zazwyczaj wróży kłopoty z pompkami, choć nie zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i moje przypuszczenia padały na pompki a teraz mnie to utwierdzilo. No cóż, będę próbował sprawdzić dokładne wartości pompowtryskow lecz teraz nie mam niestety do tego dostępu. Myślałem jeszcze ze termostat mógł nawalic bo jakoś długo się rozgrzewal przy temp 0 stopni łapie temp po około 15km jazdy po wzniesieniach i skrzyżowaniach. Ale chłodnica zimna a po uzyskaniu temp dopiero ciepła więc okej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego bym się trzymał pompki, termostat, czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym synchronizację sprawdził :P Być może to to a ustawienie będzie tańsze niż pompki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,też przyłącze się do tematu. Ostatnio dorwałem moją książkę"serwisową€" w której piszę co ,gdzie, kiedy i za ile. Popatrzyłem na spalanie w tym roku,nie patrzę na wskazania komputera tylko tankuję do pełna i obliczam. Więc wyniki wyglądają tak : m-ce czerwiec-sierpień (wakacje wjazd do centrum każdego miasta,trasa na tempomacie ok 1200 km nie więcej jak 130 km/h,klima włączona non stop temp. silnika 90 Bieszczady-Karpaty ok 300 km spalanie ogólnie 5,48-5,71 w tych miesiącach ,na postoju bez klimy 0,4 z klimą 0,5.

M-ce wrzesień-listopad jazda trasa -miasto 50/50 tempomat nie używany spalanie 6,00 – 6,44 ,na postoju bez zmian, temp. silnika 90, m-ce grudzień do teraz 7,00 – 7,20 temp. silnika 60 (padł mi chyba termostat,silnik niedogrzany cały czas bez względu na odległość) na postoju 0,4 czasami -0,5 bez klimy.

Na liczniku 388000 (ile naprawdę nikt nie wie) :-) Paliwo zawsze z Shella ,oleju nie spalił między wymianami,jazda może i nie emerycka (pomijając służbowe auto które mam na stanie),ale ciężkiej nogi to też nie mam (jeżdżę często z dzieckiem) choć raz na tydzień turbinę muszę mocno wzruszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymieniaj termostat, tylko kup oryginał a ASO,inne to porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna sytuacja ze przy takiej temp 60 stopni spalanie na postoju jest takie samo jak przy rozgrzanym silniku. U mnie przy takiej temp jest 1.0 0.9 a przy radiu + wzmak 1.1. Kilka postów wcześniej opisałem swój problem, szkoda że nie obserwowalem spalania chwilowego zanim wystąpił problem. A może tak powinno być jak u kolegi, tylko że kolega ma idealne wartości przy idealnych pompkach i synchronizacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniam na pewno jak się trochę ociepli bo garaż na zewnątrz,kanał mam,ale chcę się jeszcze wpiąć do obd żeby sprawdzić jeszcze czujnik i ewentualne błędy i tu moje pytanie: jaki przyrząd polecacie tak do 200 pln,jestem na etapie zakupu żeby przeprowadzić diagnozę na ciepłym i zimnym silniku.W razie czego będzie jedno rozbieranie auta.Co do spalanie od początku tak miał,nie przekracza 0,5 na postoju,rozrząd kompletny wymieniałem sam według instrukcji i znaków,synchronizacji nie sprawdzałem bo silnik pracował równo i spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do podstawowej diagnostyki styknie CI chiński kabelek za 25 zł;) ewentualnie pewniejszy VIAKEN za ok 60zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co dalej z tym kabelkiem ?:lol2 chodzi mi o coś w miarę konkretnego do kabelka:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności