sebag23 Zgłoś #101 Napisano 21 Grudnia 2023 Numer: 3C0 898 380 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arabe Zgłoś #102 Napisano 31 Stycznia (edytowane) W dniu 4.12.2022 o 13:44, adrset napisał: Hej, wymieniałem ostatnio wymiennik ciepła nagrzewnicy. Objawy tak jak u większości przedmówców - zimne powietrze po stronie pasażera. Wymiana nie jest trudna. Moje rady: -warto zdjąć dolną pokrywę silnika gdyby wypadła nam jakaś śrubka/zatrzask. -koniecznie zdjąć filtr powietrza plus rurę od turbiny. Następnie odłączyć węże od wymiennika ciepła i śrubkę która da rurom wewnątrz samochodu trochę luzu. -proponuje wywiercić dziurę w dolnej rurce wymiennika ciepła żeby płyn sobie spłynął. Warto mieć np jakaś gumowa rurkę o takiej średnicy jak wiertło i natychmiast po wywierceniu włożyć ja do dziury aby płyn zleciał bez zalania samochodu. W innym wypadku włożyć ręcznik pod nagrzewnice i przygotować się na to ze wyleci z litr płynu. -nie próbować wyjmować naszego grzejnika na siłę. Zamiast tego odciąć rurki przy pomocy brzeszczotu. Jest dość dużo miejsca więc dacie radę. -przełożyć plastiki ze starego wymiennika. Na gore i dół nakleić taśmę dwustronną która wytrzymuje temperatury rzędu 80st. i nakleić jakaś cienka gąbkę. -użyłem starych uszczelek gdyż nowe były trochę za grube. -nowy wymiennik ciepła powinien wejść bez problemu. Obie rurki powinny wskoczyć „do końca”. Nie próbować dociągnąć kołnierzy rurek do siebie kombinerkami ani niczym innym niż dłonie (chyba ze chcemy zagiąć kołnierze - wtedy obejma się nie zaciśnie ). Życzę powodzenia! a jak odłączyć węże przy ścianie grodziowej ? czy jakoś trzeba je przekręcić ? Zdjąłem te metalowe zapinki z plastikowych końcówek i probowalem je zsunać, przekręcić ale ani drgną. Passat B6 2009 Edytowane 31 Stycznia przez Arabe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach