tomi1125 Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2012 Po przejechaniu ponad 30 km w przy około - 10 auto nagle zaczęło słabnąć , zwalniać i zgasło . Czy mogło zamarznąć paliwo w przewodach lub filtrze ? Filtr wymieniony tamtej zimy na boscha , paliwo było co prawda z jesieni ale z dodatkiem ulepszacza szwedzkiego skydd .Auto przy wyjezdzie z garażu odpaliłem bez problemu - parkuje w garażu co prawda w nie ogrzewanym ale zawsze to trochę cieplej niż na zewnątrz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2012 Wszystko możliwe a raczej pewne że wina paliwa. Kiedyś miałem tak samo, odpalić odpalił ale na trasie też ok 30 kilometrowej miałem kilka wymuszonych postoi przez zmarznięte paliwo. Dojechałem do najbliższej stacji zakupiłem denaturat trochę go dolałem do paliwa i dolałem ropy. Po przepaleniu tego syfu co miał w filtrze było już oki. Do domu już wracałem z nowym filtrem i kolejnego dnia zmieniłem na nowy było już oki. Podstawą sukcesu i jazdy przy obecnej pogodzie jest jakość paliwa, no i nie może być go zbyt mało bo wtedy na ściankach baku wytrąca się oblodzenie. Zalej go dobrą ropą i zmień filtr na nowy i oki będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2012 witam.powodem moze byc woda w zbiorniku,tez tak mialem po wymianie filtra paliwa,zalozylem boscha i zaczely sie problemy:dupablada.filtr okazal sie gesciejszy i niepuszczal krysztalkow lodu.pomoglo dolewanie denaturatu na pelen zbiornik tak ze 2setki:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamcito Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2012 Ja leje dobre paliwo i nic nie muszę dolewac, żadnych dodatkow typu denaturat. Pali dobrze a na długich odcinkach nie gasnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bacaino Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2012 A co sadzicie o dolaniu benzyny do ropy? Kiedys wielu sasiadow dolewalo do ropy odrobinke benzyny i mowili ze lepiej odpala.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIOTRASS Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2012 A co sadzicie o dolaniu benzyny do ropy? Kiedys wielu sasiadow dolewalo do ropy odrobinke benzyny i mowili ze lepiej odpala.. ja dwa lata temu dolewalem do Vectry, koles na stacji mowil i okazalo sie ok. na caly zbiornik wlal moze 2,3 litry i bylo ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2012 w afn-ie i w ogóle w starych dieslach na pompie to jest dobry patent (ale w ostateczności), natomiast do pompek bym już nie zaryzykował, a dla Common Raila nawet niewielkie ilości benzyny mogą oznaczać szybki zgon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2012 Filtr ma na dole kranik spustowy do wody, wystarczy raz na jakiś czas ją wylać i kłopot z głowy. Ważne żeby robić to po dłuższym postoju (woda opada na dół filtra). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robsonB5FL Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2012 Ja tam na pelen bak leje z 1,5l benzyny i nic sie nie dzieje z pompowtryskiwaczami tak samo jak paliwo od sasiadów zza wschodniej granicy..latam dosc duzo i jakos nie widze roznicy czy to w spalaniu czy w pracy silnika a nawet na paliwie od sasiadow lepiej sie zbiera. A co ciekawsze tamtej zimy zatankowalem paliwo na stacji Orlenu(dość duzej) nastepnego dnia rano(mroz ok -17C) i auto dopiero za 3-4 razem odpalilem gdzie na paliwie od sasiadow nie mialem nigdy z tym zadnego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi1125 Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2012 Zalej go dobrą ropą i zmień filtr na nowy i oki będzie. Na tym filtrze jest przejechane dopiero z 3000 km filtr bosch , powinien być jeszcze czysty tylko zalepiony parafiną - spróbuje podgrzać powinna się rozpuścić .Czy parafina się sama rozpuści w temperaturze 10 stopni w ogrzewanym garażu? . Paliwa zawsze staram się mieć przynajmniej połowę baku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2012 Napisałeś, że paliwo z jesieni. Jest paliwo letnie i zimowe - czym się różni nie mam pojęcia, nie jestem chemikiem. W letnim paliwie przy ujemnych temperaturach wytrąca się parafina czy coś takiego i przytyka filtr - takki przypadek miałem w firmowym aucie. A po drógie mogła ci się woda w paliwie znaleść z wilgoci osadzającej się na ściankach zbiornika jeśli nie był zalany do pełna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi1125 Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2012 powodem moze byc woda w zbiorniku,tez tak mialem po wymianie filtra paliwa,zalozylem boscha i zaczely sie problemy:dupablada.filtr okazal sie gesciejszy i niepuszczal krysztalkow lodu.pomoglo dolewanie denaturatu na pelen zbiornik tak ze 2setki:D To może być to że jest gęsciejszy , baki czyściłem zeszłej zimy bo też raz nie odpalił na dużym mrozie. Spróbuje odpalić po postoju w ogrzewanym garażu albo podgrzać filtr . Zobaczymy co będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi1125 Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2012 Napisałeś, że paliwo z jesieni.Jest paliwo letnie i zimowe - czym się różni nie mam pojęcia, nie jestem chemikiem. Są nawet 3 rodzaje ON w zależności od pory roku . Paliwo było z jesieni ale z dodatkiem skydd do -39 więc nie powinno zamarznąć , ale różnie to bywa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2012 Paliwo letnie i zimowe w polsce to mit. Do ropki polecam dolewać w czasie mrozu dolewki żeby się ropa nie żelowała i nie wytrącała się parafina osobiście wlewam LiquiMoly i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem pomimo że autka stoi wiecznie na mrozie. Co do lania benzyny do ropy to takie manewry się robiło w starych diesach typu 1.6D, starych oplach i w ostateczności 1.9tdi na pompach. W nowszych silnikach nie wolno tego robić bo niszczy się układ paliwowy i każdy dobry mechanik to potwierdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #15 Napisano 31 Stycznia 2012 Paliwo letnie i zimowe w polsce to mit. gów..o prawda. są 3 rodzaje on - letnie , przejściowe i zimowe które różnią sie między innymi temperaturą zablokowania zimnego filtra . I zadna czarna strzała nie pomoże , jeśli w zimie będziemy jeździć na letniej ropie. Zdziwilibyście się jak niewielka ilość benzyny dolana do on pogarsza jego właściwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2012 Może i są 3 rodzaje paliwa jednak dlaczego w takim razie ropa gęstnieje przy obecnych temperaturach dodam że tankuje na dobrych stacjach a nie z beczki pod domem. Dlatego ja jestem zdania że najlepiej w okresie zimowym dolewać środka przeciwko żelowaniu się ropy przy okazji środek ten czyści układ paliwowy i nie kosztuje dużo a przynajmniej wiem że odpale. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tarnawski Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2012 Gupota!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #18 Napisano 1 Lutego 2012 Benzyna w ropie tylko szkodzi Jak juz sie ma wode w zbiorniku to leje sie spirytus (najczsciej denaturat bo jest najtanszy) Spirytus wiaze sie z woda i spala-benzyna nigdy nie polaczy sie z woda Jak nie wiezycie to zrobcie eksperyment do butelki nalejcie 1/2 benzyny a nastepnie 100 wody.Potrzasnijcie i zobatrzcie co bedzie do 2 buteki nalejcie 1/2 denaturatu i dolejcie 100 wody.Potrzasnijcie i zobaczcie co bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2012 Tylu ilu użytkowników tyle opinii Kajetan denaturat wiąże wodę ale jej nie spala w dalszym procesie benzyna rozpuszcza parafinę która blokuje filtr miesza się z ropą i spala się czego skutkiem jest spadek mocy Kolega jak jeździł tirem za Moskwę a tam i - 38 łapało zamarzł i benzyna nie pomogła. Zatrzymał się miejscowy kamazem wlał dłyn hamulcowy do zbiornika po godzinie paliwo było krystaliczne podgrzał przewody lutl-ampą i odpalili. Tego sposobu nie sprawdzałem dwa powyższe tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartez1211 Zgłoś #20 Napisano 1 Lutego 2012 Witam. Szykuje sie do wymiany filtra paliwa i mam takie pytanie : czy po wymianie filtra i zalaniu go ropą samochod odpali i bedzie normalnie chodzil czy trzeba moze cos odpowietrzac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach