Skocz do zawartości
brat koala

W ciągu 3 miesięcy padły 2 turbiny

Rekomendowane odpowiedzi

cze

mam takie pytanie do forumowiczów w zwiazku z w/w tematem

w listopadzie padła pierwsza co prawda wymieniłem na używkę ale nie było luzów i działała idealnie aż do zeszłego tygodnia

w czasie drogi do mechanika po prostu padła

moje pytanie jest następujące

czy to zbieg okoliczności , czy może jest coś w moim aucie co jest uszkodzone i wtórnie do tego czegoś padają mi turbiny

jesli tak to co to może być , wypadałoby zasugerować mechanikowi.......

albo ......

 

mam zamiar kupic takie turbo czy to dobry pomysł

 

http://moto.allegro.pl/passat-b5-a4-a6-b6-superb-1-9-130km-nowa-uszczelki-i2064255097.html

 

dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw dobrze czy dochodzi olej i odchodzi (kanaly)

moze byc tak ze nie ma gdzies przeplywu (nagar itp) i zaczyna pracowac bez oleju

 

nie obedzie sie sprawdzenie wszystkich zaworow N... na VAGinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dokładnie co nazywasz padnięciem turbiny zatarcie ,ukręcenie wałka itd,wtedy szukać przyczyny , a może jest po chipie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 800 zeta to raczej nie kupisz dobrej turbawki. Poza tym ten sprzedawca dopiero zaczyna karierę na Allegro i trudno coś o nim powiedzieć, a gwarancje to zazwyczaj są wirtualne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szwagier miał to samo w Galaxy. Padła fabryczna turbina i nowa zamontowana później. Przyczyny nie znaleziono. Warto sprawdzić jak piszą kanały olejowe, czystość smoka w misce olejowej, stan pompy oleju i najważniejsze ciśnienie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, napisz dokładniej w jaki sposób uszkodziła się pierwsza turbawka? i jakie czynnosci wykonano przy wymianie na drugą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej urwał się cały wałek

w drugiej jeszcze nie wiem bo jest w aucie

chipa nie posiadam

ale dzieki chłopaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, a dolot był wyczyszczony przed zalozeniem drugiej? może w dolocie zostały jakieś mikro odłamki ze starej turbawki, to jest najczęstrza przyczyna. Dolot powinien być wyczyszczony łącznie z IC przy każdej wymianie uszodzonej turbiny. Oczywiscie są jeszcze jakies inne czynności, ale to już niech znawcy się wypowiedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiesz

ja tego nie robiłem

mimo że zasada Feliksa Dzierżyńskiego - ufać czyli stale kontrolować powinna być wdrożona w życie

możliwe że się facetowi spieszyło i nie zrobił tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj znac co z tą druga sprężarką to będzie można cos posnuć :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brat koala - tylko znajdź dobrego mechaniora bo przyczyna najważniejsza.

Roda w Zakręcie jest polecana - roda mechanika wpisz w google.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem , razy kilka i nie byłem zadowolony , mimo że polecany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brat koala - tylko znajdź dobrego mechaniora bo przyczyna najważniejsza.

Roda w Zakręcie jest polecana - roda mechanika wpisz w google.

na temat Roda też nie polecam ,po wymianie na regenerowana dostaniesz odp. ze masz coś z motorem,pisze na własnym przykładzie , a moje ic wygląda jakby go nikt nigdy nie wyjmował ,a wszystko co możliwe już mam nowe, oprócz turbiny , która jest 2 razy wymieniona na regenerowane u Darka, raz dziwnie huczała a ta 2 ,nawet nie gwizdała od początku, a po 1000km muła złapała, pompa olejowa jest też nowa , wiec skoro Darek jest dobry, to zanim wsadził mi turbo to pewnie wykonał wszystkie czynności które powinien , a skoro tak to czemu 2 znowu padła ,a przed wczoraj miał mi kont wtrysku na pompie zegarem ustawić, bo podobno to turbinie szkodzi , i tak duza ma na ten temat wiedzę, ze samochód nie chciał wogule zapalić , a potem stwierdził ze może rozrząd sie przestawił i mi zawory pogięło, wiec będę musiał zapłacić za naprawę głowicy, a samochód cykał bez zarzutu oprócz muła turbo, wiec stwierdzam ze o pompie też pojęcia mało ma , tym bardziej ze ustawił ja tak jak przed próbą ustawienia zegarem, i jak można go polecić, co może mój jest inny niz wszystkie afny , czy może mechanik mało pojętny, juz nie wspomnę jak mi kiedyś kolo mało nie odpadło po wymianie całego zawieszenia.

muze sie naraziłem kolegom RODA ,pisząc to ale ja tam też z polecenia byłem i wlepe na klapie mam, wiec chyba domyślił by sie ze opinie swoja wyrażę publicznie. ja niestety bede omijał RODE.

 

co do pytania czy to kupić , może lepiej nie, bo może być na chińskich gratach ,a takie sa na naszym rynku ,i sa tanie może lepiej Radka zapytaj kolega z forum.

 

http://forum.vw-passat.pl/members/22874-Radoslav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za 800 zeta to raczej nie kupisz dobrej turbawki. Poza tym ten sprzedawca dopiero zaczyna karierę na Allegro i trudno coś o nim powiedzieć, a gwarancje to zazwyczaj są wirtualne

 

kolego oni zaczęli pierwsi na pomorzu robić turbiny wiec sa bardzo dobrzy sam od nich brałem i jestem zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zakupić turbinę po porządnej naprawie. 800 to raczej połowa ceny, więc czegoś solidnego bym się nie spodziewał. Z nową turbiną będzie gwarancja i długa lista czynności jakie trzeba wykonać podczas montażu. Część z nich koledzy wyżej pisali. Czyszczenie dolotu, wymiana filtra powietrza, wymiana oleju i filtra oleju, zdjęcie miski i sprawdzenia stanu smoka, sprawdzenie ciśnienia smarowania, napełnienie turbiny olejem, przelanie jej olejem itd....(lista jest długa), a na miejscu pierwszym trzeba napisać: usunięcie przyczyn uszkodzenia sprężarki wcześniej zamontowanej. Żeby to wiedzieć trzeba rzucić czasami okiem na silnik i kierowcę.

Edytowane przez ziaaiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na szczęście to nie temat o Panu Rodzie ,który kiedyś rzekomo czyścił mi zapieczone kierownice w turbinie nie wyjmując jej z auto ---to tyle

też chciałbym kupić od kolegi Radoslav nowa ale mnie po prostu nie stać na 3 koła

kilka dni temu rowaliła sie turbina, zalałem winem mojego Macbooka , strasznie zaczyna się ten rok

będę musiał pójść na jakiś kompromis

dzięki ziaaiz to co napisałeś będę musiał delikatnie zasugerować temu mechanikowi

na cóż rozkręcimy , zobaczymy

 

 

 

o co chodzi z tymi cyferkami?????

Edytowane przez brat koala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam juz auto z powrotem

w końcu dałem swoje turbo do regeneracji i facet powiedział że urwał sie wirnik czy coś w tym stylu a prawdopodobnie nie było smarowania turbiny i oprócz regeneracji , oleju i filtrów zalecił wymianę tego węża zasilającego turbine w olej

no cóż , zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ghhfjsjnnmdj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności