Skocz do zawartości
tomas1991

Prośba o analizę logów Passat B5 AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zostałem szczęśliwym (lub nie) posiadaczem 3B AFN. Od początku są z nim jazdy. Za poprzedniego właściciela wymieniony był rozrząd i głowica bo pękł pasek, czyszczona była turbina i sprawdzane wtryski w okolicach listopada ubiegłego roku. Auto po kupnie nie miało mocy i dużo paliło, myślałem że to przepływka ( miało na sztywno 580 mg i błąd zwarcia do masy) wyczyściłem, jest ciut lepiej. Auto nie dogrzewało się, wymieniłem termostat jest OK. Nadal jednak nic nie pomagało. W bloku 006 w poz. 2 mam wartość 100 - tak, jakby czujnik F był stale zwarty. F36 odpiąłem, przestał ciąć dawki wtrysku - trochę lepiej jeździł. EGR był zaślepiony na kolektorze, usunąłem zaślepke bo chyba dobrze pracuje.

 

Na wolnych obrotach słychać głośny gwizd turbiny, szum przy przyspieszaniu. Na 3-ce łapie notlaufa przy 3000 obrotów. Ciężko mu ponadto rano odpalić i trzęsie nim po odpaleniu. Dużo pali, słabo jedzie.

 

Z racji tego że chwilowo mam uszkodzoną baterie w lapku, zrobiłem tylko próby statyczne. Dynamiczne postaram się niedługo zrobić.

 

Błędy:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 028 906 021 GL

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 10SG 1415

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00783

2 Faults Found:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Zalany sterownik olejem lub dziury podrodze do Map sensora?

 

BS :

 

000 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69756.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69757.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69758.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69759.html

 

MB:

 

000 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69760.html

001 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69761.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69762.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69763.html

007 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69764.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69765.html

013 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69766.html

 

Czy oprócz Map sensora i złego kąta wtrysku jest coś jeszcze nie tak? Zastanawia mnie temperatura paliwa, chyba ciut za mała i ten czujnik F...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po tych logach widac tak jak stwierdziłes ze masz zle ustwiony poczatek wtysku i wsumie nic pozatym przydały by sie logi dynamiczne .z błedów wynika ze masz zwarcie do + na map sensorze i przeładowanie proponuje sprawdzic instalacie i sam g71 .a co do czujnika f36 to jesli go odpiełes to nie powinien miec wpływu na brak mocy jedyne co moze nie dzialac to tempomat i mozesz hamowac i dodawac jednoczesnie gaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem dodam logi dynamiczne mam nadzieje. Tempomatu nie mam, odpiąłem czujnik nad pedałem sprzęgła bo max do 2500 obrotów na obciążeniu wkręcał i ani trochę dalej. Zastanawia mnie też dawka w okolicach 5,5 mg na jałowym czy aby nie za mało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrząc na błąd 00575 - może ktoś źle wyczyścił lub złożył turbinę ? Przeładowuje ponad 3000 to typowy NOTLAUF a więc problem ze zmienną geometrią. 00519 - może wtyczka nie wpięta lub uszkodzony przewód.

U siebie na serii miałem dawkę 4,5-4,9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik F36 nie ma żadnego wpływu na dynamikę samochodu więc niepotrzebnie go odpinałeś. On powoduje tylko szarpanie podczas zmiany biegów. Błędem czujnika G71 się nie przejmuj bo jest on spowodowany zbyt wysokim przeładowaniem turbo - wkleisz logi dynamiczne to zobaczysz, że turbo będzie przeładowywać do wartości 2570,4 mbara. Problemem jest u Ciebie przycinająca się zmienna geometria w turbo mimo, iż w statycznym 011 BS chodzi prawidłowo. Wyczyścisz zmienną geometrię to i błąd G71 się już nie pojawi oraz 00575. Dawka faktycznie ciut mała zwłaszcza jeśli nie miałeś przy jej odczycie włączonej klimy ani innych odbiorników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, z racji tego ze chwilowo nie mam do dyspozycji laptopa prace są wstrzymane. Na weekend planuje ustawić kąt wtrysku, dawkę startową i dawkę na jałowym i przejrzeć cały układ podciśnienia łącznie z turbiną. F36 podpiąłem na sprzęgle. Mam jeszcze parę pytań. Czy te wskazania w bloku 006 w poz. 2 mają też coś wspólnego z osiągami auta? I czy patrząc na 013, czy ten pierwszy cylinder za bardzo nie kuleje? Zapomniałem dodać, podczas testów BS sztanga wsuwała się i wysuwała (ok 1cm pozycje skrajne), więc czy aby na pewno rozbebeszać turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz profilaktycznie podmienic n75 z n18 ale podejrzewam ze to pomoze jak umarłemu kadzidło bo jak turbina sie ngrzeje a czesci w srodku sie rozszerza to sie zaczyna blokowac . a co do bloku 6 poz 2 to u ciebie jest z tego co napisałes wartosc 100 wiec swiaczy to o nacisnietym sprzegle i niema to wpływu na osiagi auta co inego gdybys miał wartosc 010 to wtedy auto w czasie jazdy by nie reagowało na pedał gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu dodaje logi dynamiczne. Z racji tego, że było ślisko próby były robione na 3-cim biegu do ok. 3000 obrotów. Gdzieś trzeba było wyhamować :) Zastanawiające jest dla mnie to, że podczas prób kilka razy udało mi się nie złapać notlaufa (wtedy logi są do 4000).

 

Dynamiczne:

 

000 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69995.html

001 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69996.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69997.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69998.html

 

połączone:

 

003+008+011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_69999.html

003+010 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_70000.html

008+011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_70001.html

 

Pozdrawiam i liczę, że te logi coś wniosą nowego lub potwierdzą omawiane przyczyny. Pozdrawiam - Marcin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdybys miał wartosc 010 to wtedy auto w czasie jazdy by nie reagowało na pedał gazu

wcale nie, w 006 w drugiej kolumnie wskazanie 010 wcale nie jest powodem braku reakcji na pedał gazu tylko kłopoty związane z pedałem hamulca.

 

Łapie tryby awaryjne, najpierw od 2898 RPM (011) a potem od 3066 RPM (008 + 011) ale jeszcze nie przeładowuje w tych logach na full więc jeśli wcześniej był skasowany błąd 00519 to teraz by się nie pokazał. W każdym razie bez demontażu turbo z silnika się nie obędzie.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jeszcze nie przeładowuje w tych logach na ful
w logu 011 dochodzi do 2500 mBar wiec chyba to już spore przeładowanie o około 0.5 bara? A co do reszty wartości, układ wtryskowy w miarę wyrabia pod obciążeniem?

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) już się nie pojawiało podczas testów, jedynie 00575.

Edytowane przez tomas1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przeprowadz

* korekte wtrysku

*skoryguj dawke paliwa pompy nastawnika na wartosc 2.2mg,2.4mg

* wymień fitr powietrza tylko nie filtron

* sprawdz szczcelność kulera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po niecałym roku, rady które mi zaproponowaliście pomogły aby auto jeździło bez blokady 130 km/h. Z finansowych powodów swoje operacje ograniczyłem do czyszczenia turbo, ust. kąta wtrysku i dawki wymiany filtru paliwa i powietrza, wymiany przewodów podciśnieniowych. Passat w długich trasach osiągał prędkość maks ~185km/h. Dziś biorę się za drugą kwestie dotyczącą braku charakterystycznego "boostu" od niskich obrotów. Głównie auto użytkowane było w trasach gdyż spalanie 4,5-5 l to tego skłania więc przyspieszenie szło na drugi plan, jednak brak należytego przyspieszenia w mieście irytował przy obecnym poziomie ruchu.

 

Z racji tego że uzyskałem tu pomoc, po zakończonej naprawie dokładnie napisze co było powodem braku tej mocy dla potomnych w naszym ukochanym jakże AFN-ie :)

 

PS. zima motywuje do grzebania przy aucie ;)

Pozdrawiam Marcin

Edytowane przez tomas1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

# Wczoraj został dokładnie sprawdzony rozrząd, czy aby na pewno na żadnym kole nie ma luzów. Osobę która mi to wszystko robi zastanowiła jedna rzecz, mianowicie przyspieszacz dynamicznego kąta wtrysku. W BS nastawy są na 51 ale w trakcie nie przyspiesza odpowiednio zapłonu. Obstawia że może być przytarty ten zaworek. Czy może on powodować też takiego muła? Logów obecnych nie mam, proszę posiłkować się logami w 1-szym poście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W logach statycznych grupy 004 MB i 004 BS oraz dynamicznym grupy 004 wszystko jest OK i nic nie wskazuje na wadliwą pracę elektrozaworu N108 więc nie wiem na podstawie czego mechanik go podejrzewa. Jeśli chodzi o grupę 000 BS to musisz zauważyć, że wartość kąta wtrysku masz nieco opóźnioną zaś w 000 MB masz przyspieszoną bo silnik nie uzyskał jeszcze temperatury roboczej a w 000 dynamicznym jest również prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj cały dzień bawiłem się z rozbieraniem turbo, gdyż myślałem, że podczas ostatniego czyszczenia źle założyłem pierścień sterujący kierownicami, przy okazji poczyściłem turbinkę a pierścień założyłem jak na zdjęciu:

 

afnturbo.jpg

 

Ciekawi mnie to, że wcześniej pomimo przeładowań turbo wstawało wcześnie - już od 1700, i wartości z 003 szybko osiągały pułap ok 800. Mam pytanie, czy turbo budzi przepływkę czy przepływomierz budzi turbo do pracy? Która rzecz którą napędza, bo słyszałem, że jeśli turbo nie napompuje to nie podleje przepływka, wiec chyba priorytetem jest w tym momencie turbuleum?

 

Grupy: 03,08,11 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_107917.html

 

pozdrawiam

Edytowane przez tomas1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomniałeś czasem podpiąć wtyczki od przepływki ? To oczywiście żart ;)

Sprawdź czy dobrze pozakładałeś elementy dolotu bo spora część ciśnienia doładowania idzie w eter.

Zależność pomiędzy turbo a przepływką jest wzajemna : turbo nie napompuje (przy sprawnej przepływce) to przepływka nie zmierzy odpowiedniej masy powietrza i sterownik nie zwiększy dawki. Przepływka będzie padnięta to i słaba dynamika spalin nie pozwoli na odpowiednie rozkręcenie turbo (przy całkowitej jej i układu sterowania ciśnieniem doładowania sprawności).

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widać, że coś nie tak z działaniem N75. Miałem podobnie. Sterowanie na poziomie 40-55%. Sprawdź rury do IC i turbo, poszukaj nieszczelności. Spróbuj odłączyć podciśnienia od EGR i zaślepić, zostawić tylko do N75.

 

---------- Dodano o 11:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:36 ----------

 

Nie zapomniałeś czasem podpiąć wtyczki od przepływki ?

 

no właśnie kolega nie sprawdził czy są jakieś błędy teraz czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, problem rozwiązany! Po założeniu innych wtrysków, też od 110 z tymże od Golfa 4 auto odżyło ! Stare końcówki były tak zasmolone że nawet po potraktowaniu ich środkiem Carb firmy Cyclo nie dało rady się ściągnąć sadzy. Auto ciągnie nie miłosiernie, podczas próby z takim samym passatem afn wygrałem, z b5fl awx szedł łeb w łeb. Na samym początku pisałem że wtryski były sprawdzane - jednak to było kłamstwo poprzedniego właściciela, tak jak i to że turbosprężarka była czyszczona. Także wielkie dzięki za pomocne rady. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam Marcin :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności