Skocz do zawartości

tomas1991

  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O tomas1991

  • Urodziny 19.02.1991

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Aleksandrów Łódzki / Łódź

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Czy ktoś jest w stanie coś pomóc ? Auto z dnia na dzień coraz gorzej jeździ ...
  2. Witam serdecznie kolegów, autko jest mojego kolegi. Otóż, auto gorzej odpycha się na benzynce niż na gazie. Na wolnych obrotach na Pb co jakiś czas czuć szarpnięcie jakby wypadał jeden zapłon. Ponadto ma problemy niekiedy z odpalaniem na zimnym silniku. Z błędów jakie zapisał sterownik jest tylko jeden : 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent Jako, że siedzę w dieselkach, proszę Was o zerknięcie w logi (robione na benzynie): Statyczne: 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_188070.html 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_188073.html 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_188077.html 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_188075.html 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_188078.html 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_188080.html 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_188082.html 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_188084.html 026: http://vaglog.rtnet.pl/log_188086.html 099: http://vaglog.rtnet.pl/log_188088.html Dynamiczne: 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_188069.html 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_188071.html 002: http://vaglog.rtnet.pl/log_188074.html 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_188072.html 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_188076.html 005: http://vaglog.rtnet.pl/log_188079.html 010: http://vaglog.rtnet.pl/log_188081.html 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_188083.html 026: http://vaglog.rtnet.pl/log_188085.html 099: http://vaglog.rtnet.pl/log_188087.html Liczę na pomoc, pozdrawiam Marcin
  3. dodaje logi: Grupy: 000 BS- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160165.html Grupy: 001 MB- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160166.html Grupy: 003 MB- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160167.html Grupy: 010 MB- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160168.html Grupy: 000 MB- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160169.html Grupy: 003 BS- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160170.html Grupy: 011 BS- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160171.html Grupy: 004 BS- http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_160172.html W kwestii przeładowania 00519 28-10 Short to B+ , jakby masa gdzieś uciekłą z płytki sterownika.
  4. Witam, od dłuższego czasu zaobserwowałem wyciek z pompy wtryskowej a dokładnie z głowiczki tłokorozdzielacza. Auto jeździło normalnie-dynamicznie, jedynie po dłuższym postoju długo kręcił aby odpalić, najprędzej przez tą nieszczelność zapowietrzał się układ. Postanowiłem więc naprawić to. Zaczęły się kłopoty. Kupiłem zestaw uszczelek Boscha w Focie, zdemontowałem pompę, zdjąłem nastawnik, rozebrałem ją, wyciągnąłem falę, rolki, wałeczki, tłokorozdzielacz... Uszczelniłem co się dało. Zamontowałem na blokady: wał na 0 w okienku skrzyni, wałek rozrządu ustawiony, pompa na kołek. Kąt ustawiłem na 52 i dawkę na 3.2 mg. Z pompy przestało cieknąć ale, nie działał przestawiacz kąta wtrysku. W 004 BS była zmiana Cold Valve Start od 64 % do 74% około, ale w trakcie tryby Early czy Late zawsze było 8,2 BTDC. Na zaworku n108 sprawdzałem o-ring i "sitko" było w porządku. Pozostał tłoczek przestawiacza, więc pompa znów z auta... Nadmienie że auto zaczęło wpadać w tryb awaryjny, od tak po uszczelnieniu tej pompy. Jakaś zależność? Może od kręcenia rozrusznikiem i gdy nie zapalał sadza zabiła kierownice? Tłoczek chodził faktycznie ciężej niż powinien więc wyczyściłem powierzchnie prowadzenia tłoczka w korpusie. Pompę złożyłem ponownie wrzuciłem do auta. I teraz ciekawostka: Rozrząd na blokady, nie mogę ustawić kąta wtrysku . W 000 MB jest 65 natomiast BS 255 choć nie ma już regulacji pompy do silnika. W 004 w MB kąt aktualny pokrywa się pięknie z zadanym, wypełnienie n108 działa a w BS'ie już znowu aktualny się nie zmienia a n108 pokazuje ~82% i stoi czy Early czy Late. Czym to może być spowodowane? Proszę o pomoc bo choroba tym się nie da jeździć nie... Pozdrawiam, Marcin
  5. Tankował zawsze tylko Verve teraz Nitro plus Shella...
  6. Kolego Beni0, a czy na Vagu w korekcjach i BIP' ach wyjdzie to? W mojej B5 na pompie wtryskowej raz twarda praca raz miękka praca spowodowana była nieszczelnością pompy podciśnienia, myślisz ze tandem mógł tu paść?
  7. Witam, znajomego auto ma dziwną przypadłość. Otóż, jeżeli jest zalany przynajmniej połową zbiornika paliwa, chodzi głośniej, bardziej twardo i słabiej przyspiesza. W momencie gdy wskazówka spada do rezerwy auto ciszej pracuje i wraca mu moc. Pomijam tu różnice ok 30 kg w paliwie ale silnik pracuje inaczej. Czy koledzy macie jakieś doświadczenia z tym związane ? Pozdrawiam, Marcin
  8. Trudno ocenić przepływomierz skoro w logu 010 wskazania naciśnięcia pedału przyspieszenia nie osiągnęły 100%. Powtórzyć logi, sprawdzić czy coś nie podeszło pod pedał np. dywanik lub w 010 na samym zapłonie zobaczyć czy potencjometr pedału przyspieszenia osiąga 100%.
  9. Witam, ciekawy pacjent z trzema czerwonymi literkami TDI Bez wyjątku na to czy ciepły czy zimny, co jakiś czas wpada drgania, jak by pompowtrysk któryś kulał. I to co najupierdliwsze, na każdym biegu obcina moc przy 3000 obrotów, nie jest to notlauf, ponieważ po zmianie np. z 2ki przy 3200, gdzie już nie ciągnie na 3ke - moc powraca, jak gdyby brakowało mu podlania paliwem. Do 3000 moment rośnie idealnie. Obstawiam przepływkę albo pompki. Na razie załączam jedynie logi statyczne, wieczorkiem dodam dynamiczne. Statyczne: MB: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144438.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144439.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144440.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144441.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144442.html na zimnym Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144443.html na ciepłym Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144444.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144445.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144446.html BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144447.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144448.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_144449.html Pozdrawiam, Marcin # Zapomniałem dodać, na szybko w 003 dynamicznym zobaczyłem że jest jakaś nieszczelność 1048 aktualne wobec 850 żądane.
  10. Koledzy, problem rozwiązany! Po założeniu innych wtrysków, też od 110 z tymże od Golfa 4 auto odżyło ! Stare końcówki były tak zasmolone że nawet po potraktowaniu ich środkiem Carb firmy Cyclo nie dało rady się ściągnąć sadzy. Auto ciągnie nie miłosiernie, podczas próby z takim samym passatem afn wygrałem, z b5fl awx szedł łeb w łeb. Na samym początku pisałem że wtryski były sprawdzane - jednak to było kłamstwo poprzedniego właściciela, tak jak i to że turbosprężarka była czyszczona. Także wielkie dzięki za pomocne rady. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam Marcin
  11. Po wymianie przepływki na wolnych obrotach jest 480mg więc oprócz zaślepionego EGR nic podejrzanego nie ma. Auto przestało dymić. Kosmetykę typu kąt wtrysku czy dawkę zostawiamy na później. Pozdrawiam
  12. Zastanawia mnie okablowanie od przepływki właśnie, ponieważ we wtyczce (przepływka Bosch) są jedynie 4 "blaszki - piny", we wiązce również są tylko 4 kable, piątego skrajnego nie ma, czyżby ktoś mógł odciąć zasilanie i po drodze wstawił diodę co symuluje maksymalne wskazania już na biegu jałowym? Poza tym zapomniałem dodać kody błędów, znajomy wymieniał przewody podciśnienia. 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal P1503 - 35-10 - - - Intermittent 17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus P1145 - 35-10 - - - Intermittent 19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus P3104 - 35-10 - - - Intermittent
  13. Witam, proszę o zerknięcie na logi znajomego po wymianie silnika (poprzednie turbo zassało cały olej z silnika), gdyż z tego co ja widzę to tylko EGR zaślepiony, dawka ciut przy mała i ten kąt wtrysku - albo źle ustawiona pompa albo pasek przesunięty o jeden ząb. Prawdopodobnie posiada jakiegoś wirusika w sterowniku. Silnik posiada tendencje do poszarpywania i poddymiania na niebiesko olejem, choć nie zmieniany był wydech i może resztki się wypalają. Za wszelkie sugestie dziękuje Logi statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122155.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122156.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122157.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122158.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122159.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122160.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122161.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122162.html Logi basic settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122163.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122164.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122165.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122166.html Logi dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122167.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122168.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122169.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122170.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122171.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122172.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122173.html Pozdrawiam, Marcin.
  14. Sprawdź : wąż wychodzący od turbo sprężarki do po lewej stronie na dole auta który przechodzi do wzmocnienia przedniego takiej wspawanej rury pod zderzakiem, od tego wzmocnienia do dołu intercoolera po prawej stronie auta na dole, intercooler- jego "boczki" i rdzeń, górny wąż od intercoolera pod maską z takiego grubego czarnego plastiku oraz jego gumowe łączenia, i odcinek gumy ok 5 cm przed kolektorem ssącym- obok zaworu EGR, nieszczelność sprawdzasz po prostu zewnętrznie czy na tych wężach nie ma oleju na zewnątrz, ponieważ w środku tych rur jest troszkę oleju zawsze i gdy będzie jakakolwiek nieszczelność to dzięki ciśnieniu wytworzonemu przez turbosprężarkę ten olej przejdzie przez te potencjalne dziurki i będzie widoczny na zewnętrznych stronach tych rur, możesz pokusić się o ściągnięcie tych węży i sprawdzenie czy aby czasem np. dziurek nie ma w okolicach tych skręcanych opasek metalowych lub łączeń na samo-złączkę z pierścieniem - nie wiem jak u Ciebie to jest zrobione, być może też że po prostu któraś opaska się zsunęła z węża i tam ucieka powietrze. Także wszystkie rury sprawdź czy nie ma śladów oleju, zdejmij te węże sprawdź pod opaskami też i sprawdź czy która opaska metalowa nie jest luźno osadzona na wężu. Co do klimatronika, to może skończył Ci się czynnik chłodzący lub zacięły Ci się klapki sterujące, u mnie pomimo że na klimatroniku jest napis off przez zawieszające się klapki dalej wali ciepłe powietrze...
  15. Silnik nie dogrzany, lub walnięty termostat, temperatura na zegarach była 90 stopni? Nieszczelność w dolocie - mimo stabilnego ciśnienia doładowania wzrastają Ci wskazania z przepływomierza - sprawdź czy na wężach od turbo, intercoolera oraz łączniku przy kolektorze ssącym nie ma śladów oleju. Przepływomierz zaniża dawki - spróbuj przemyć go alkoholem izopropylowym, EGR zaślepiony lub stoi - jeśli nie zaślepiony wykręć i wymyj sprawdź szczelność, trochę późno wstaje turbo ale tym zajął bym się na koniec.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności