maciek1863 Zgłoś #41 Napisano 2 Marca 2012 A samochód jak piszczał na zimnym tak piszczy przez te 1-2min a to się zdziwiłem... :hmmDodam że jak sobie chodzi na wolnych obrotach i piszczy a po w/w czasie przestaje włączam światła, podgrzewanie szyb, ogólnie wszystko włączam i wtedy znowu piszczy z nie całą minutę. co mi przychodzi do głowy to może łożyska altka zaczynają opór stawiać... jeśli to był by pasek pompy wspomagania to pompa może stawiać opór przez nie rozgrzany olej w układzie... trzeba by może sprawdzić łożyska zdjąć paski przekręcić kołami czy nie blokują się trochę luzu nie mają itd... paski są kolego dobrze napięte? ---------- Dodano o 13:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:00 ---------- więc może po prostu kółko na altku jest już zużyte? albo tak jak pisze kolega wyżej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #42 Napisano 2 Marca 2012 paski są kolego dobrze napięte? Dość dobrze, nie zauważyłem tam żadnego luzu na żadnym. jeśli to był by pasek pompy wspomagania to pompa może stawiać opór przez nie rozgrzany olej w układzie... Czy lekkie opory czasami się zdarzające przy skręcaniu (zazwyczaj na rozgrzanym samochodzie) mogą coś mieć z tym wspólnego? więc może po prostu kółko na altku jest już zużyte? Wg. mnie ten dźwięk nie jest z alter. bo mam go na samej górze i nie wydaje mi się żeby to on hałasował. Czy po prostu on może stawiać opór a piszczy tam dalej pasek na innym kole? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #43 Napisano 2 Marca 2012 (edytowane) Czy lekkie opory czasami się zdarzające przy skręcaniu (zazwyczaj na rozgrzanym samochodzie) mogą coś mieć z tym wspólnego? zależy o jakich oporach mówimy jeśli to jest opór porównywalny z takim jak np zaraz po odpaleniu zimnego silnika gdy olej jest gęsty to raczej normalne nie jest... pompa wspomagania sama w sobie ma delikatny opór bo wytwarza ciśnienie ale powinno dać się ją obracać ręką... przy słabo naciągniętym pasku może się zdarzyć chwilowe piszczenie np przy skręcie kierownicy do oporu...Wg. mnie ten dźwięk nie jest z alter. bo mam go na samej górze i nie wydaje mi się żeby to on hałasował. Czy po prostu on może stawiać opór a piszczy tam dalej pasek na innym kole? kolego sprawdź jak wygląda koło altka jeśli jest wyślizgane to może przez to piszczeć, może to być taką trochę partyzantką ale czasem pomaga (niestety na chwilę tylko) przetarcie wyślizganego koła papierem ściernym lub pilnikiem... alternator napędzany jest osobnym paskiem i tam jest tylko koło wału i altka więc nic innego nie ma tam co piszczeć... w niektórych autach czasem "ćwierkają" napinacze pasków ale to Passat kolego a tak może z innej beczki to piszczenie pojawia Ci się na jałowym biegu tylko? czy gdy piszczy to po wciśnięciu sprzęgła cichnie? Edytowane 2 Marca 2012 przez maciek1863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #44 Napisano 2 Marca 2012 Piszczenie w żaden sposób nie jest uzależnione od ruchów kierownicą także to na pewno odpada. A opór rzadko się zdarza ale dość lekki i swobodnie da się kręcić jedną ręką. kolego a tak może z innej beczki to piszczenie pojawia Ci się na jałowym biegu tylko? czy gdy piszczy to po wciśnięciu sprzęgła cichnie? Niezależnie od tego czy na jałowym czy jak od razu ruszę to tą chwilę będzie go słychać. Ale jak dodam lekko gazu to dźwięk znika a jak dam na wolne obroty to dalej piska. Nie wiem czy mi się wydaje czy faktycznie tak jest, że zapalę i sobie piszczy tą chwilkę i w pewnym momencie słychać takie cyknięcie/kliknięcie i już tego nie ma:ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #45 Napisano 2 Marca 2012 Ale jak dodam lekko gazu to dźwięk znika a jak dam na wolne obroty to dalej piska. Nie wiem czy mi się wydaje czy faktycznie tak jest, że zapalę i sobie piszczy tą chwilkę i w pewnym momencie słychać takie cyknięcie/kliknięcie i już tego nie maczyli pozostaje ten nieszczęsny alternator co do tego kliknięcia sam się zastanawiam co to może być :hmm a czy w tym modelu czasem do paska alternatora nie ma napinacza? jest tam klima? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #46 Napisano 2 Marca 2012 Jest klima a czy napinacz jest to nie wiem. Nie potrafię określić co to jest to w kółku zaznaczone ale wydaje mi się że to może być napinacz jeśli dobrze rozumuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #47 Napisano 2 Marca 2012 jest to w kółku zaznaczone ale wydaje mi się że to może być napinacz dokładnie to jest napinacz paska może w nim łożysko "ćwierka" najlepiej było by poluzować pasek i zakręcić nim wtedy było by wiadomo czy to ten diabeł... ---------- Dodano o 16:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:50 ---------- z tego co widzę na fakturze też jest napinacz wieloklina... czyli jeśli był zmieniany to tez nie on... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #48 Napisano 2 Marca 2012 Kurcze może kolego powiedz mi tak czy jest jakaś możliwość zdjęcia paska od alternatora w prosty i szybki sposób? i potem jego założenia? Gdybym go zdjął i zapalił auto a pisk by ucichł to byłoby łatwiej go wykluczyć niż tak na domysł walić. Bo do tego mech mam kawałek a jak dojadę i zgaszę auto to przy uruchomieniu nic mu nie pokaże bo jak samochód będzie rozgrzany to nic się nie odezwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #49 Napisano 2 Marca 2012 powiedz mi tak czy jest jakaś możliwość zdjęcia paska od alternatora w prosty i szybki sposób? szybkim i prostym sposobem i jedynym w sumie jest poluzowanie napinacza paska tylko jak ten napinacz poluzować... w ABS jest inaczej to rozwiązane ale u Ciebie ten napinacz jest mocowany jakoś z drugiej strony trzeba by było zobaczyć według etki to wygląda tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #50 Napisano 2 Marca 2012 No nic jutro mam wolne więc spróbuje coś powalczyć i dam znać czy coś się udało zrobić. Póki co dzięki wielkie za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #51 Napisano 2 Marca 2012 może któryś kolega który ma AFN-a powie jak to cudo poluzować? :halo spróbuje coś powalczyć i dam znać czy coś się udało zrobić powodzenia kolego i napisz czy udało się coś ustalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #52 Napisano 2 Marca 2012 Chwytasz francuzem albo żabą za ten pałąk i ciągniesz do siebie, czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara, drugą ręką ściągasz pasek (uwaga na palce). Pasek klinowy też musisz zdjąć żeby wyjąć pasek pk. Na fakturze nie widzę sprzęgła alternatora, na fotce widać że jest, ale czy sprawne...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #53 Napisano 2 Marca 2012 Na fakturze nie widzę sprzęgła alternatora, na fotce widać że jest, ale czy sprawne...? Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś mi wskazał to sprzęgło bo nie bardzo wiem które to?:ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #54 Napisano 2 Marca 2012 Koło pasowe alternatora. ma działać jak piasta w rowerze - w prawo kręci alternatorem a w lewo kręci się swobodnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #55 Napisano 2 Marca 2012 Czyli to to na czerwono zaznaczone? Sory, że tak pytam ale wolę wiedzieć, że będę grzebał w tym co trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #56 Napisano 2 Marca 2012 Tak jest, czerwone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #57 Napisano 2 Marca 2012 dzięki wielkie. Tak jak pisałem jutro będę z tym walczył :wojak Jak się z tego pisku wyleczę to dam znać co było tego przyczyną żeby i innym się kiedyś przydało bo mam nadzieję, że się uda to jakoś wyeliminować nie dużym już kosztem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #58 Napisano 2 Marca 2012 witam mam taki problem piszczy mi pasek na wolnych obrotach koło pasowe ok było nowe założone wszystko kręci się swobodnie był też nowy napinacz i nowy pasek pk i dalej piszczy patrząc na pasek wydaje mi się że wpada w duże drgania a nie mam sprzęgła na alternatorze czy może założenie sprzęgła usunie pisk ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #59 Napisano 2 Marca 2012 witam mam taki problem piszczy mi pasek na wolnych obrotach koło pasowe ok było nowe założone wszystko kręci się swobodnie był też nowy napinacz i nowy pasek pk i dalej piszczy patrząc na pasek wydaje mi się że wpada w duże drgania a nie mam sprzęgła na alternatorze czy może założenie sprzęgła usunie pisk ? w b3 czy w b4?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #60 Napisano 3 Marca 2012 Dziś zabrałem się za wymianę koła i pojawił się problem Odkręciłem 4 śruby i myślałem że koło zejdzie i tu się myliłem, nie chciałem odkręcać głównej śruby korbowodu (ustawienie/przestawienie rozrządu). Po głębszych oględzinach koło nie wygląda źle w porównaniu do tego co kupiłem od kolegi z forum. Po głębszych oględzinach stwierdziłem uszkodzone sprzęgiłko alternatora. Czy to ono może być powodem ,,świerszczy'' pod maską? Jak je zdjąć bo mam sprawne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach