Skocz do zawartości
klasycznymaster

Nierówna praca silnika po odpaleniu AVF

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Mam taka dziwna dolegliwosc po odpaleniu silnika. Mianowicie jak odpale samochod (nie ma problemu - odrazu odpala) zaczyna sobie chodzic..szarpie buda dluzsza chwile i widze ze minimalnie climatronic i np zapalone swiatlo wnetrza cyklicznie przygasa minimalnie wraz z chodzeniem silnika...nie wiem jak to opisac...hmmm...czy to wina alternatora czy konczacego sie jednego z pompowtryskow?

 

ktos tak mial ?

 

pzdr

 

MK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc gdzies przebicie pradu , popatrz na instalacje elektryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie. Chodź nie do końca tak samo. Od jakiegoś czasu po odpaleniu zaczyna mi nierówno chodzić. Delikatnie podszarpuje. Ale tylko jak jest zimny. Nie zauważyłem żeby mi coś przygasało. Z tym, że niedawno zaczął odpalać jak mu się zachce. Raz odpala od kopa, a innym razem trzeba go chechłać. odpali może za trzecim razem. ale jak już odpali to po zgaszeniu znowu odpala od kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może świece żarowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak myślę żeby je wymienić. A czy one dają jakiś znak, że się kończą? Bo nagrzewają się momentalnie(?), tzn. kontrolka szybko gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka dłużej się pali przy więkrzym mrozie. Około - 5 C. U mnie nie grzała żadna świeca (131KM (AVF) a przy - 5 C odpalał bez problemu. Dopiero przy -15 C zauważyłem, że coś jest nie tak. Teraz mrozów nie ma to wątpię aby to była wina świec. Swiece żarowe można sprawdzić wykręcając, podłączyć na chwilę pod akumulator. A wcześniej dobrze sprawdzić czy wogóle dochodzi napięcie na świece żarowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pracował nierówno małą chwilkę zaraz po odpaleniu ale jak było -10 na dworze. Stał pół dnia i przy odpale tak się działo. Ale odpalał bez zarzutu. Przy wymianie świec okazało się że 3 z 4 świec nie grzeją i stąd takie objawy. Po wymianie wszystko ok. Ale wtedy temperatura była na minusie. Nie wiem jak u Ciebie temp na dworze. Czy tak czy siak sprawdzenie samych świec ( nie od razu wymiana) nie powinno być dla mechanika trudne a dla Ciebie kosztowne :)

Edytowane przez Mroczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak opisujecie u mnie też 3szt były spalone i odpalał na mrozie bez problemu tylko jak zapalił to chwilę przerywał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja mam B5 2004 kombi confortline.

 

Ostatnimi czasy jak postoi cała noc lub kilka dni zaraz po odpaleniu przez okres do 30s dziwnie chodzi, nieraz nawet obroty spadną na chwilę do ok 400 zaraz wracają na 900 i jakąś chwilkę auto delikatnie pływa na obrotach miedzy 900-10000 oraz czuć delikatne szarpnięcia budą. Po chili wszystko ok silnik elegancko pracuje również po ponownym odpaleniu w krótkim odstępie czasu objawów brak tylko po dłuższym postoju lub mocniejszym oziębieniu silnika problem znowu ten sam.

Dodam jeszcze że świece nie były wiemieniane ze 4 lata...

 

Czy mógłbym prosić o pomoc w tej sprawie?? Od czego zacząć???

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez jozek_111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne problemy. Po całonocnym postoju, po uruchomieniu zimnego silnika występuje pewna anomalia w pracy. Dokładnie wygląda to tak, że uruchomi się ładnie na 4 cylindry i po 2-3 sekundach zaczyna lekko utykać jakby odłączało jeden cylinder. Pokuleje kilka sekund lub wystarczy lekko przegazować i jest ok. Usterka pojawiła się gdy temp. zewnętrzna spadła poniżej +5 stopni. Podoginałem konektory przy pompowtryskach ale to nie pomogło. Zastanawiam się nad wymianą wiązki pompek. Czy któryś z kolegów może powiedzieć jakie są objawy kończącej się wiązki? Oczywiście po tych drobnych porannych dolegliwościach cały dzień nic się nie dzieje. Po podłączeniu VAG żadnych błędów w ECU, korekcja pompek ok max 0.5, bipy ok wszystkie równe ok 15-17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem po wymianie napinacza paska wielorowkowego bo amortyzator sie pocil ( i zauwazylem ze ta jak drga amorek na napinaczu tak wlasnie dziwnie chodzi i przygasa climatronic i swiatlo wnetrza troche trzesie buda) poza tym on lubi sie konczyc jak pada rolka ze sprzeglem na alternatorze ( ktora juz wczesniej wymienilem bo tez stala i pasek sie slizgal..malo pomogla wymiana napinacza z amorem..spr ladowanie miedzy aku a alternatorem..jest si..zdjety zostal pasek na kompresor klimy bo tez lubi zwalniac..nadal jest obiaw jakby w pewnym momencie cyklu diesla hamowalo go na sekunde cos i przygasaly minimalnie kontrolki...to moze byc wina rozrzadu np? bo moj pas jest chyba do wymiany bo widac ze ma minimalny luz miedzy pasem a ta duza zebatka i bardzo jest wyciagniety (ktos go tak slabo kiedys naciagnal a nie chcialem go 2 raz naciagac wiec tak zostal) - reka mozna go odgiac i na tym pseudo potencjometrze pod ta zebatka najwieksza co jest jest strzalka max na lewo:/

 

to ten luz na pasku (wyciagniety pasek) moze byc przyczyna takiej dolegliwosci? moc trzyma na hamowni bo spr bylo ecu nie ma bledow i pali zawsze na dotyk...ale jest luzny dosyc a wiem ze musi byc naciagniety na sztywno...

 

prosze o porade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze że świece nie były wiemieniane ze 4 lata...

To je wymień, jak nie pomoże to wymiana oringów na pompkach.

Mam podobne problemy

j.w.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest z tym rozrzadem? moze powodowac takie drgania i spadek napiecia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak tak jak myslalem po wymianie rozrzadu i pompy wody samochod zaczal normalnie pracowac - co prawda climatronic nadal przygasa ale o trzesacej sie budzie zapomnialem..przy okazji wymiana termostatu bo czasem sie wieszal i jest miod - malina:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dodatkowo(szarpanie silnika) zakopci przy tym zapalaniu to raczej na pewno świece do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobne problemy. Po całonocnym postoju, po uruchomieniu zimnego silnika występuje pewna anomalia w pracy. Dokładnie wygląda to tak, że uruchomi się ładnie na 4 cylindry i po 2-3 sekundach zaczyna lekko utykać jakby odłączało jeden cylinder. Pokuleje kilka sekund lub wystarczy lekko przegazować i jest ok. Usterka pojawiła się gdy temp. zewnętrzna spadła poniżej +5 stopni. Podoginałem konektory przy pompowtryskach ale to nie pomogło. Zastanawiam się nad wymianą wiązki pompek. Czy któryś z kolegów może powiedzieć jakie są objawy kończącej się wiązki? Oczywiście po tych drobnych porannych dolegliwościach cały dzień nic się nie dzieje. Po podłączeniu VAG żadnych błędów w ECU, korekcja pompek ok max 0.5, bipy ok wszystkie równe ok 15-17.

 

U mnie już wszystko w porządku:) Wymieniłem wiązkę wtryskiwaczy + świece żarowe + komplet uszczelnień pompowtryskiwaczy. Dodatkowo pompki zostały umyte w myjce ultradźwiękowej. Silnik uruchamia się bez najmniejszych kłopotów. Zniknęły problemy z nierówną pracą zimnego silnika i poprawiła się kultura pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mróz odpuścił, auto odpala zazwyczaj bez problemu. Po odpaleniu chodzi spokojnie i równo, ale niedługo. Po niedługim czasie zaczyna trząść budą i delikatnie falują obroty. Jak silnik się rozgrzeje to jest ok. Tylko jak go postawię na dłuższy czas, tak żeby silnik zdążył ostygnąć znowu jest problem. Odpalić odpala bez problemu. Ale jak stoi na wolnych obrotach to trzęsie całą budą. aż się nie rozgrzeje i tak w kółko. Ostatnio przeczyściłem EGR. Pierwszego dnia była poprawa. Pracował bez zarzutu. Niestety po przejechaniu kilkuset km wszystko wróciło do "normy". Czyli znowu drgania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wiązkę która idzie do wtryskiwaczy oraz sprawdz czy gdzies kabel od masy nie jest luzny bo tu widac przyczyne w elektryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdż świece tani zabieg u mnie były te same obiawy okazało się że uszczelka pod pompowtryskiem 3 zapowietrzał się.wymieniłem wszystkie uszczelki i gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Czytam właśnie temat odnośnie nierównej pracy silnika AVF po odpaleniu.

Mój problem jest podobny do kolegi o Nicku "jozek_111":

Przy niższych temperaturach, zaraz po odpaleniu (bezproblemowym) zaczyna mi silnik dziwnie pracować, trzęsie delikatnie budą, a przy jeszcze niższej temperaturze zaczyna się dławić (spadek znaczny obrotów). Co ciekawe silnik nie gaśnie, tylko zaraz wraca do swoich obrotów, ale za to z tyłu pojawia się obłok spalin.

Sprawdzałem już u kilku mechaników (świece OK, zawór EGR wyczyszczony). Podłączany pod komputer nie wykazuje żadnych błędów (czujnik temp OK, wtryski dobrze pracują, chociaż jeden ma odchyły, ale ponoć wszystko w granicach).

Dodam, że po kilkudziesięciu sekundach problem znika i wszystko pracuje idealnie.

 

Zastanawiam się, czy nie oddać samochodu do firmy, która mi sprawdzi dokładnie kondycję wtrysków. Może cholera ten wtrysk tak daje znać o sobie na zimnym silniku??

 

A czy przyczyną może być również to, że w lipcu wzmocniłem delikatnie silnik 20% (V-tech) i mogło to wpłynąć na kondycję silnika??

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności