Skocz do zawartości
api13

błąd: 01268 - nastawnik dawki paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam że pada czujnik wzniosu iglicy we wtryskiwaczu sterującym lub nastawnik (dawka) jest zbyt mocno przesunięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym to grozi i ile to może kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zalaniu połowy zbiornika Shell V-power diesel problem na razie zniknął. Błąd udało się wreszcie wykasować z komputera i nie powrócił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

chciałbym się podzielić jeszcze pewnymi uwagami dotyczącymi czyszczenia nastawnika dawki paliwa. Otóż:

 

1. Warto wymienić uszczelki. Zarówno te pod pokrywką, jak i pod samym korpusem pompy, a nastawnikiem. Koszt to niecałe 20 zł. Kupić je można od ręki w intercarsie. Mamy wtedy pewność, że podczas samego ustawiania i późniejszej pracy nie będziemy mieli wycieków, a i same ustawianie staje się łatwiejsze.

 

2. Śrubę trójkątną często trudno wykręcić przy pomocy różnych dorabianych wynalazków. Klucz taki można jednak łatwo kupić w sklepach z narzędziami. Klucz nasadowy trójkątny - rozmiaru jednak nie pamiętam.

 

3. Wszystkie śruby warto wymienić od razu na imbusowe na kluczyk 5mm o odpowiedniej długości.

 

4. Przy montażu cewki po wcześniejszym jej oczyszczeniu, należy zwrócić uwagę by zachować odpowiednie symetryczne luzy pomiędzy żelazem cewki i żelazem na wałku. Przez niewłaściwy montaż można doprowadzić w łatwy sposób do ocierania się wzajemnie tych dwóch elementów.

 

5. Podobna sprawa jak w pkt. 4 ma się do montażu płytki. Tu też jest możliwość nieprawidłowego ustawienia ponieważ na otworach montażowych jest trochę luzu. Należy sprawdzić czy wałek swobodnie się kręci w swoim zakresie obrotu.

 

6. Może nie w kolejności, ale... Wskazówkę przesuwu po wykręceniu śruby torx dobrze zluzować z wałka poprzez przytrzymanie wałka kombinerkami delikatnie (można przez kawałek szmaty) w środkowej neutralnej pozycji, delikatnie obracając wskazówkę kluczem 10.

 

To chyba najistotniejsze rzeczy jakie przyszły mi na myśl. Całość i tak jest już świetnie opisana w wielu poradnikach. :)

 

uszczelka pod dekielek - 1 461 015 303

uszczelka pod nastawnik - 1 460 206 305

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już rozwiązał problem błędu 17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached P1562 - 35 - 10 - - - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym poruszyć jeszcze trochę temat nastawnika. Mam kłopoty z falującymi obrotami. Nastawnik przeczyściłem, było trochę opiłków, napięcie czujnika RSW u mnie to 0,880 V podczas włączonego zapłonu i takie też ustawiłem po czyszczeniu (na forach przeważnie 0,740V dla mojego silnika). Falujące obroty się jeszcze powtarzają. Zastanawiam się czy palec nastawnika wchodzący do pierścienia w pompie mógł się wytrzeć, w wyniku czego powstałby zbyt duży luz, sądzę, że niepożądany z uwagi na fakt jak małe odległości grają dużą rolę w momencie ustawiania dawki. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zna ktoś wartości dla silnika 1z 90km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności