Drak Zgłoś #21 Napisano 1 Października 2009 (edytowane) Witam! Od pewnego czasu komputer notował sporadycznie błąd 01268, który dawał się skasować. Dzisiaj jednak padło coś całkowicie. Pojawiły się 3 błędy: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 17-00 - Control Difference 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit 01268 - Quantity Adjuster (N146) 19-00 - Lower Limit Nie da się ich wykasować gdyż powracają po przekręceniu kluczyka. Auto można odpalić, ale nie reaguje na pedał gazu, zgasić można tylko poprzez zdławienie na 5 biegu. Odczytana na zimnym silniku wartość pola 3 w grupie 001 (Mod. Piston Displ.) wynosi 3.92 V (przy tym polu opis poniżej mówi chyba o wartości zalecanej/fabrycznej 1.35-2.10). I teraz pytanie dla znawców. Czy zabierać się za czyszczenie nastawnika (mam do tego warunki i chęci , czy szukać pompiarza? Przeczytałem wszystkie dostępne dyskusje na ten temat oraz wskazówki czyszczenia z podanego linku. Najbardziej niepokoi mnie odczyt napięcia czujnika drogi przesuwu - nie zawiera się on na pewno w wartościach zalecanych i może pojwić sie problem z ustawieniami po czyszczeniu. Posiadam dynamiczny log grupy 001. Dołączam go może dla kogoś z większym doświadczeniem będzie jakąś wskazówką. http://rtnet.pl/vaglog/presio_2434.html Edytowane 1 Października 2009 przez Drak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #22 Napisano 1 Października 2009 Czujnik podaje taką wartość, bo pewnie zablokował się wirnik. Czyścić jak najbardziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drak Zgłoś #23 Napisano 1 Października 2009 Dzięki za wsparcie. Tylko jak potem ustawic wstępnie - na jaką wartość napięcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #24 Napisano 1 Października 2009 Ok. 1,2V, najlepiej poproś kogoś z tym motorkiem o odczytanie wartości jaką ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drak Zgłoś #25 Napisano 1 Października 2009 Ok - w takim razie prośba do Grupowiczów - jeśli ktoś ma możliwość odczytania tego, to proszę o podanie wartości z 3 pola dla Measuring Blocks (08) silnika (Engine 01) z grupy 001 dla zimnego silnika 1.9 TDI AHH 90 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drak Zgłoś #26 Napisano 6 Października 2009 Przepraszam, że piszę post pod postem, ale inaczej być może nie wyróżnił by się. Ponieważ nie otrzymałem od nikogo zczytanych danych, więc samochód powędrował do pompiarza. Z początku męczył się z czyszczeniem nastawnika - jednak efektów nie było. Okazało się, że problem powodowała pompa. Była w środku zanieczyszczona opiłkami, jakimiś złuszczonymi elementami i najnormalniej w świecie zacinała się co chwilę. Po wyczyszczeniu, wymianie koniecznych elementów i regulacji na stole zamontował do samochodu i podobno nie te auto. Dzisiaj odbieram więc będę mógł ocenić. Dlaczego to piszę? Aby dać sygnał, że nie zawsze błędy nastawnika pokazują jego zużycie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KristoKristo Zgłoś #27 Napisano 11 Listopada 2009 Ponieważ nie otrzymałem od nikogo zczytanych danych, więc samochód powędrował do pompiarza. Po wyczyszczeniu, wymianie koniecznych elementów i regulacji na stole zamontował do samochodu i podobno nie te auto. Dzisiaj odbieram więc będę mógł ocenić. a moglbys podac jakie byly koszta ktore poniosles po naprawie... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drak Zgłoś #28 Napisano 12 Listopada 2009 950 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek19678 Zgłoś #29 Napisano 15 Listopada 2009 jak sprawdzic bez vagu czy nastawnik nawala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duszek77 Zgłoś #30 Napisano 10 Lutego 2010 Odświeżam temat bo niejako problem mrugającej kontrolki nie został do końca wyjaśniony. Mam podobna sytuację w drugim samochodzie slinik 19tdi AHF Po włączeniu zapłonu mruga kontrolka świec żarowych cały czas to znaczy nie przestaje po jakimś czasie , Zapalam silnik i chodzi przez chwile ładnie po czym wchodzi na obroty i gaśnie . Póki co wszystko ladnie bo wskazuje na nastawnik z resztą taki błąd pokazuje vag : nastawnik dawki dolna wartość skrajna p1563, oraz natawnik dawki różnica regulacji p1561. Zaczyna sie wszystko zmieniać po kolejnych uruchomieniach silnika, czas pracy jest krótszy z 10 sekund i spada po kolejnych uruchomianiach do 1 s. W polu dawki paliwa jest podobnie to znaczy zanika odczyt , pokazuje 0mg/sów w coraz krótszym czasie po uruchomieniu silnika. Dodam że mierzone oscyloskopem napiecie na złączu nr 121 komputera pokazuje prace nastawnika , ale tylko przez chwile przed uruchomieniem silnika , później już tylko prąd stały. Skracający się czas pracy silnika przy kolejnym uruchamianiu wskazuje na powiązanie problemu z temperaturą , więc zrobiłem małe doświadczenie i polałem gorącą wodą pompę wtryskową odczekałem chwile i uruchomiłem zimny silnik . Pompa była dość ciepła , ale nie miało to wpływu na prace silnika . Pierwsze uruchomienie silnika było równie długie jak z zimną pompą i skracał się czas pracy jak poprzednio przy kolejnych uruchomieniach. Dodam jeszcze ze silnik osiągną temperature około 20 stopni , kolejne uruchamiania nie mają sensu bo silnik gaśnie po m niej niż sekundzie. Jakieś sugestie? pozdrawiam Marcin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #31 Napisano 24 Lipca 2011 Witam, jestem po czyszczeniu nastawnika. Wydaje mi się, że udało mi się to zrobić poprawnie zgodnie z instrukcją na stronce: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741. Po wstępnym zgrubnym ustawieniu udało mi się ustawić silnik, by pracował w okolicach 900 obr./min dawka paliwa ok 7mg i prąd nastawnika w okolicach 1,5V. Pojawił się jednak problem. Gdy wcisnę gaz i silnik idzie na obroty nic się nie dzieję, ale po puszczeniu gazu obroty normalnie spadają, aż silnik nagle gaśnie. Dzieje się to również podczas jazdy przy zmianie biegów. Co może być przyczyną? Może coś ze sprężynami w nastawniku, które trzymają ten wałek regulacyjny w cewce? Gdzie można kupić takie sprężyny? pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #32 Napisano 24 Lipca 2011 Na włączonym zapłonie, ale silniku nie pracującym, jakie masz napięcie i dawkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #33 Napisano 25 Lipca 2011 Dzisiaj otwarłem górną pokrywkę nastawnika i wyregulowałem przy pomocy pierścienia na cewce i vagiem na włączonym zapłonie napięcie w okolicach 0,8V. Na załączonym silniku przy temp. ~90C dawka paliwa 3.8mg/R i napięcie 1,38V. Silnik już zapala bez problemu, nie ma kłopotów z szarpaniem w okolicach 1800 obr./min jednak dalej mam błąd: "01260-Quantity Adjuster (N146) 35-00 --". Czy to może być dalej wina niewłaściwego ustawienia nastawnika? Jaki powinien być prąd przy włączonym zapłonie - pierwotnie przed czyszczeniem miałem 0,76V. Silnik AHU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbynek10 Zgłoś #34 Napisano 1 Września 2011 panowie mam tez problem z tym blędem u mnie są takie objawy ze gasnie przy zmianie biegów(kilka razy dziennie).nie mozna go uruchomic jak sie jeszcze toczy ,dopiero gdy wylacze zaplon i wlacze ponownie to odpala na dotyk .dodam ze auto ma moc nie szarpie . co o tym myslicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #35 Napisano 8 Września 2011 Witam, jestem po kolejnej regulacji dawki paliwa nastawnikiem. Obecnie mam ustawione 3mg/R, co wydaje mi się jest poprawnym ustawieniem dla silnika AHU. Niestety kontrolka świec żarowych dalej miga i dalej wyskakuje błąd "01260-Quantity Adjuster (N146) 35-00 --". Może macie jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #36 Napisano 10 Stycznia 2012 Odgrzeje kotleta problem z zapalaniem tylko zimnego silnika, napiecie na zimnym silniku na zaplonie ok 0,7V, czyścić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento Zgłoś #37 Napisano 22 Kwietnia 2012 Witam. Odgrzeję kotleta. Pojawia mi się mrugająca kontrolka świec, po wejściu do vag błąd 01268 n146. Auto normalnie odpala, normalnie jeździ, przyspiesza itd. Po wycieczce ok 12 km gaszę auto, odpalam jeszcze raz kontrolka już nie miga, czyli to tak wygląda jakby problem znikał na rozgrzanym silniku. Może ktoś podpowiedzieć co to może być? Od czego zacząć? Passat b5 99 rok 1.9 TDI 110km, nie robiony żądny chip itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #38 Napisano 22 Kwietnia 2012 Witam. Odgrzeję kotleta. Pojawia mi się mrugająca kontrolka świec, po wejściu do vag błąd 01268 n146. Auto normalnie odpala, normalnie jeździ, przyspiesza itd. Po wycieczce ok 12 km gaszę auto, odpalam jeszcze raz kontrolka już nie miga, czyli to tak wygląda jakby problem znikał na rozgrzanym silniku. Może ktoś podpowiedzieć co to może być? Od czego zacząć? Passat b5 99 rok 1.9 TDI 110km, nie robiony żądny chip itd.[/Q01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146 - sprawdzić przewody i instalację do pompy wtryskowej Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki Nastawnik dawki jest elektromagnetycznym nastawnikiem obrotowym, który sterowany jest przez komputer sterujący na podstawie określonego współczynnika trwania impulsu. Wałek mimośrodowy nastawnika dawki porusza przesuwkę regulacyjną na tłoczkach wysokiego ciśnienia i przez to zostaje ustalona dawka wtrysku paliwa. Czujnik przesuwki regulacyjnej zwraca komputerowi sterującemu informację o położeniu nastawnika dawki N146 i ustala wielkość dawki paliwa. Diagnostyka VAG: [01] > [08] > [001] – sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego w polu wskazań 4. Wymagana minimum 85oC Przeprowadzić sprawdzanie dopiero, gdy jest osiągnięta temperatura płynu chłodzącego. – sprawdzić wskazanie w polu wskazań 3 (napięcie czujnika przesuwki regulacyjnej). Wymagane wartości: silnik AHU 1,250 do 1,700 V silnik AFN 1,450 do 1,900 V – jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, sprawdzić według poniższej kolejności czujnik przesuwki regulacyjnej i nastawnik dawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento Zgłoś #39 Napisano 22 Kwietnia 2012 Dzięki za info. Dziwi mnie tylko dlaczego nie ma żadnych objawów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #40 Napisano 22 Kwietnia 2012 Dzięki za info. Dziwi mnie tylko dlaczego nie ma żadnych objawów ? Nie muszą być odczuwalne,sprawdź VAG-iem dawkę na pompie,może nastawnik zaczyna odmawiać posłuszeństwa.W moim przypadku powyższy błąd pojawiał się po zatankowaniu paliwa(bardzo dobrego swoją drogą)z Białorusi.Nie wiem czy to parametry tegoż paliwa pompie nie odpowiadały,czy to przypadek,lecz odkąd wspomnianego paliwa nie tankuję(a szkoda:lol),błąd się nie pojawił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach