api13 Zgłoś #1 Napisano 12 Grudnia 2006 Od 2 dni dokucza mi co jakis czas błąd: 01268 - nastawnik dawki paliwa, mrugajaca kontrolka świec) jest to sporadyczne ale pojawia sie i mocno irytuje. Pytanie moje: Czy moze to byc wina kiepskiego paliwa?? czy jest szansa na tanie ulecznie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 12 Grudnia 2006 01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146 - sprawdzić przewody i instalację do pompy wtryskowej Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki Nastawnik dawki jest elektromagnetycznym nastawnikiem obrotowym, który sterowany jest przez komputer sterujący na podstawie określonego współczynnika trwania impulsu. Wałek mimośrodowy nastawnika dawki porusza przesuwkę regulacyjną na tłoczkach wysokiego ciśnienia i przez to zostaje ustalona dawka wtrysku paliwa. Czujnik przesuwki regulacyjnej zwraca komputerowi sterującemu informację o położeniu nastawnika dawki N146 i ustala wielkość dawki paliwa. Diagnostyka VAG: [01] > [08] > [001] – sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego w polu wskazań 4. Wymagana minimum 85oC Przeprowadzić sprawdzanie dopiero, gdy jest osiągnięta temperatura płynu chłodzącego. – sprawdzić wskazanie w polu wskazań 3 (napięcie czujnika przesuwki regulacyjnej). Wymagane wartości: silnik AHU 1,250 do 1,700 V silnik AFN 1,450 do 1,900 V – jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, sprawdzić według poniższej kolejności czujnik przesuwki regulacyjnej i nastawnik dawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2006 Mimo ze wywali blad silnik pracuje stabilnie nie ma klopotu z uruchomieniem, wszystko jest jak trzeba poza tym bledem. Czy mozna w domowym zaciszu sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2006 Sprawdź najpierw instalację do pompy wtryskowej: kable, wtyczkę, wiązkę, izolację - (sporadycznie czyli co jakiś czas) moze nie dochodzić napięcie lub faktycznie coś się dzieje z nastawnikiem (ale to tylko naprawa u dobrego pompiarza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2006 Kable sprawdzone i wygladaja na cale, parametr 3 utyrzymuje sie przy obrotach okolo 870 na wartosci 1,560V czyli chyba w normie. Bład pojawia sie tylko jak silnik jest rozgrzany przy zimnym silniku nie ma błędu, dzisiaj zroilem ponad 60km i do zgaszenia silnika nie było błędu ale po ponownym przekreceniu kluczyka w pozyche zapłon ale bez uruchamiania błąd sie pojawil. Chyba czeka mnie wizyta w warsztacie (( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rogal55 Zgłoś #6 Napisano 13 Grudnia 2006 Ja miałem ten sam objaw. Po sprawdzeniu złączy, kabli i w końcu pompy okazało się, że na płytce sterownika była przerwana ścieżka. Raz kontaktowała, raz nie w zależności np. od temperatury. Powodowało to chwilami brak łączności między sterownikiem, a nastawnikiem, co widać było na desce w postaci migającej kontrolki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #7 Napisano 14 Grudnia 2006 O zgrozo .... Umowilem sie na dzisiaj u pompiarza na 7:00 ale niestety pasek nie chce odpalic, a konkretnie odpalil obroty poszly na okolo 2500 i zgasl i to bylo na tyle, VAG nie pokazuje nowych bledow. Juz mi rece opadaja.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 14 Grudnia 2006 Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Wyskoczył Ci raz błąd!!! - to szukaj tam gdzie wyskoczył błąd. Podałem Ci możliwości awarii i jak ją usunąć - masz rozwiązanie jak na dłoni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość WICHER Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2007 Ja miałem też problem z nastawnikem. Też migała kontrolka świec żarowych. Ale u mnie dodatkowo silnik powyżej 1500 obrotów zaczynał sie "rozkręcać" i wchodził na obroty 4000 tys. Myślałem że uległ zabrudzeniu nastawnik pompy. Niestety pękły mi sprężyny w pompie wtryskowej. W serwisie Boscha naprawili i auto śmiga. Niestety Co 2 uruchomienie silnika kontrolka nadal świeci i wyświetla się błąd 1268. Pozdrawiam. Zalecam dobry zakład od pomp wtryskowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #10 Napisano 11 Lipca 2009 Ja miałem ten sam objaw. Po sprawdzeniu złączy, kabli i w końcu pompy okazało się, że na płytce sterownika była przerwana ścieżka. Raz kontaktowała, raz nie w zależności np. od temperatury. Powodowało to chwilami brak łączności między sterownikiem, a nastawnikiem, co widać było na desce w postaci migającej kontrolki. a moze mi ktoś powiedzieć lub pokazać na zdjęciu gdzie moge znalesc tą płytke sterownika ,sam bym sobie też to sprawdził nim podejme poważniejsze kroki,od jakiegoś czasu mi kontrolka mryga i wywaliło też ten problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 11 Lipca 2009 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2009 a czy ktoś wie gdzie w pasku znajde ten nastawnik paliwa i czy jest go łatwo wyjąć,czy musze odciąć paliwo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2009 Na pompie wtryskowej... musisz mieć specjalny klucz do odkręcenia jednej ze śrub które trzymają nastawnik (trójkątny łeb). Nie wiem co masz na myśli przez odcięcie paliwa, musisz odkręcić przewód paliwowy od nastawnika. No i VAG się przyda. Jeśli nie wiesz za bardzo o co chodzi to daj to komuś do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #14 Napisano 11 Lipca 2009 spoko znalazłem ten nastawnik ,vag też mam więc zobacze co dam rade zrobić,po zakończeniu prac dam znać czy wszystko ok,dzięki za pomoc i zapodanie instrukcji,mam nadzieje że to będzie to pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #15 Napisano 16 Lipca 2009 jeszcze jedno pytanie ktore bloki mam zczytać? czy z tych blokowco na zdjęciu? -odczyt z 1 bloku po zagrzanym silniku jakie dokładnie mam zapisać parametry przed rozbiórką tego wynalazku,zrobiłem kilka fotek na zagrzanym i jeszcze chce zrobić na zimnym silniku, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 16 Lipca 2009 Na zimnym silniku to sprawdzaj. Będziesz po zmontowaniu rozgrzewał palnikiem żeby na ciepło sprawdzić? Grupa 001 poz 3 ---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:43 ---------- Na fotce masz 1.42 i opis :napięcie pompy wtryskowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #17 Napisano 17 Lipca 2009 ok dzięki za pomoc czyli po zmontowaniu mam mieć te napięcie co mi pokaże poz 3,a czy jest jeszcze jakaś ważna pozycja na którą musze zwrocic uwage, czy to wystarczy? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 17 Lipca 2009 (edytowane) Z tego co wiem to ta wartość ma się zawierać w przedziale 1.25-1.7 V, ale najlepiej ustawić dokładnie tak jak było. Zanotuj sobie jeszcze w grupie 001 wartość 2 "ilość wtryskiwanego paliwa". tą wartość badasz podczas pracujący silnika na biegu jałowym (najlepiej zimnego). regulujesz przesuwając nastawnik na pompie. Pamiętaj żeby podczas spisywania wartości i potem ustawiania silnik miał podobną temperaturę (najlepiej zimny). Zanim zaczniesz dłubać, załatw sobie torxy: T25, T15, i chyba T10, dodatkowo klucz płaski 10mm lub małe imadełko i oczkowy 10 mm, lutownica, cyna. Benzyna ekstrakcyjna, waciki, ręczniki papierowe lub papier do ( )*( ) w celu wyczyszczenia ów. No i mussz dorobić sobie klucz "trójkątny" do odkręcenia tej dziwnej śrubki na górze. całość jest opisana w linku, oprócz tego jak poluzować czujnik przesuwu (siedzi ciasno na ośce). Luzujesz górnego torxa i wykręcasz mniej więcej o 2 obroty, chwytasz kluczem płaskim lub imadełkiem delikatnie za wirnik który wchodzi do pompy wtr., a kluczem oczkowym delikatnie obracasz go w kierunku pracy - luzuje się i nie ma problemu z wyjęciem. Edytowane 17 Lipca 2009 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #19 Napisano 17 Lipca 2009 (edytowane) dzięki Tomek za pomoc w przyszłym tyg wezme się za to po zczytaniu na zimnym i dorobieniu klucza pod tą nietypową śrubkę,odezwie się i zapodam fotki co było przyczyną,teraz jade sobie nad wode wykorzystać fajną pogode,smigajcie rownież póki jest okazja,pozdro i miłego weekendu:) torxy juz mam a reszte poszukam,dzięki udało mi sie naprawic i po ustawiac ten wynalazek,za pierszym razem nie wyszlo za wysokie obroty ale za 2gim razem gitara,dziala jak nalezy:)) Edytowane 6 Września 2011 przez Roberto Nice - trance Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 17 Lipca 2009 Powodzenia aha potrzebujesz jeszcze odgięte oczko 7mm lub głęboką nasadkę 7mm w celu odkręcenia szpilek pod górną płytką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach