Skocz do zawartości
sojkis

Bardzo duża dawka paliwa na pompowtryskach 55.0 a BIP max do -30 - 1,9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problemy z passatem b6 z grudnia 2005r. 1,9tdi, który rana po zapaleniu ma drgawki, po sprawdzeniu na wskazaniach pompo-wtryskach na kanale 013 jest 55.0 / 2 / 55.0 / 0 (gdy trzecia wartość się straci to trzęsie silnikiem). W kanale 18 są same zera, a BIP są max do -30 na zimnym. Synchronizacja w grupie 004 w pozycji 4 jest -1,9

 

moje pytania:

1) czy to są pompo-wtryski do wymiany bo leją

2) czy to jest uszkodzona głowica (pęknięcia)

3) czy to jest uszkodzony komputer

4) dlaczego są takie wysokie wartości a błędów brak

 

witamto że się zajmuje hobbistycznie diagnostyka samochodów to nie ma nic wspólnego, swoją pracą wspomagam okolicznych mechaników z epoki młotka.Ja uważam, że robią to pompo-wtryski (coś podobnego do wypadania zapłonów w benzynie), ale chciałbym, żeby Ci co się lepiej znają (np: Marek lub HHA) na tym potwierdzili moje przypuszczenia, a może ktoś już coś takiego miał (bardzo duża korekta na wtryskach) i wyleczył swojego passka. Wydawanie kasy w błoto się mi nie uśmiecha ok 1200zł na komplet pompo wtrysków (używanych) i potem się okaże, że np: kable gdzieś nie łączą. Jest to dla mnie dziwne, bo jeżeli by tak bardzo lały wtryski to by kopcił na czarno, natomiast jeżeli by poszła kompresja w jednym cylindrze to by też robiło to na ciepłym, a koło dwu-masowe trzepie inaczej. Ciekawi mnie ta wartość 55 i brak błędów, a jest to bardzo dużo rozumiem tą drugą wartość 2Dlatego wole się upewnić, a z kwotą 1200zł to wiem co mam zrobić np::564:Więc jeżeli nie potrafisz pomóc to lepiej nie zaśmiecaj tego forum bo to nie jest off topic:fajny

 

Dodano 29.12.2011r.

BIP mam już w okolicach -1 do 7, zmieniła się wartość wtrysku pierwszego na wartość 1, a drugiego na 55 (wartość ta jest na zimnym i na ciepłym), na trzecim i czwartym też jest 1. Samochód lepiej zapala ale nadal rano nim trzęsie.

 

Kanał 13

39941475.jpg

Kanał 18

59632389.jpg

Kanał 23

17593600.jpg

 

witam

jeszcze nie sprawdzałem, ale muszę to zrobić. Na razie jedynie wykryłem, że jeden ze sprzętów, które posiadam źle wyświetlało wartości na pompkach. Teraz jest już lepiej ale ciągle źle.

 

Kanał 013

na drugim -3,0, a na czwartym +1,6 na pozostałych dwóch jest ok

 

kanał 018

same zera

 

kanał 023

od -5 do +5 na wszystkich

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sprawdzić czy podlegam wymianie pompowtrysków??
trochę leniwa wersja to telefon do serwisu i Ci po VINie powiedzą czy się pod jakąś akcję łapiesz
Teraz jest już lepiej ale ciągle źle.
a powiedz czy po rozgrzaniu silnika i jego restarcie tzn wyłączyć silnik i włączyć jest już ok i nie telepie budą? a czy jakaś lampka na blacie się zapaliła engine workshop czy coś? W AWX/AVF częstym problemem były słabe wtyczki w pompkach. BKC to raczej ta sama konstrukcja. Mi też "mechanicy" wymienili za pierwszym razem pompkę ale jak już sam miałem VAGa i widziałem dobre korekcje to odkręciłem pokrywę i wyjąłem winnego docisnąłem blaszki wew wtyczki i było gitara. Jeśli to nie da nic to spróbuj zamienić jeszcze miejscami pompki i zobaczysz czy błędna korekcja idzie za złą pompką. Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

trzęsie za każdym razem po odpaleniu oraz podczas jazdy na 5 biegu przy 2tys obrotów.

 

Dawka paliwa zmienia sie wraz ze zmianą, konta synchronizacji potrafi zejść do -1,5, ale wtedy średnie spalanie według kompa jest 12l /100km, a na postoju 1,1-1,6l/h. Wtedy samochód zachowuje się normalnie nie trzęsie się ale spalanie w tdi nie do przyjęcia. Teraz mam synchronizację ustawioną na -4,4 i spalanie na postoju wynosi 0,7-0,9l/h, a średnie 5,7l/100km. Zastanawia mnie ten jeden cylinder dlaczego są takie wysokie dawki 2,99, a pozostałe dawki są ujemne. Brak błędów w engine.

 

Moje pytania:

1)Czy słaby styk elektryczny może powodować takie wysokie dawki

2)Czy uszkodzona uszczelka może powodować takie wysokie dawki

3)Czy lejący wtrysk może powodować takie wysokie dawki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamień miejscami pompowtryski i jeżeli korekcja pójdzie za pompowtryskiwem to do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

zamień miejscami pompowtryski i jeżeli korekcja pójdzie za pompowtryskiwem to do wymiany.

 

nigdy tego nie robiłem, ale z mechaniki potrafię coś zrobić np: przekładka passata b6 (anglik), ustawienia elektroniczne, wymiana elementów mechanicznych itp. Nigdy nie rozebrałem jeszcze górnej części silnika ale dolną już tak.

 

Jeżeli chodzi o wymianę pompo wtrysków to czytałem artykuły na tym forum.

 

Moje pytania:

1)czy po zamianie miejscami pompek trzeba ustawiać nacisk iglicy (chodzi mi o tą śrubkę co się kontruje)

2)czy mam te śrubki wszystkie poskręcać na max

 

 

P.S

Może mi tak skrótowo opiszesz co mam zrobić z tymi pompo wtryskami, jeżeli chodzi o wyciągniecie to nie ma problemu ale co dalej. Wiem, że zamiana mi dużo pokaże co jest grane. Uważam, że są tylko dwie możliwości albo pompo wtrysk albo kompresja

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wiem, że to temat z przed ponad roku ale możesz napisać jak go ogarnełeś. mam u siebie coś podobnego http://vaglog.rtnet.pl/robert.tylko_124578.html

witam

 

 

nigdy tego nie robiłem, ale z mechaniki potrafię coś zrobić np: przekładka passata b6 (anglik), ustawienia elektroniczne, wymiana elementów mechanicznych itp. Nigdy nie rozebrałem jeszcze górnej części silnika ale dolną już tak.

 

Jeżeli chodzi o wymianę pompo wtrysków to czytałem artykuły na tym forum.

 

Moje pytania:

1)czy po zamianie miejscami pompek trzeba ustawiać nacisk iglicy (chodzi mi o tą śrubkę co się kontruje)

2)czy mam te śrubki wszystkie poskręcać na max

 

 

P.S

Może mi tak skrótowo opiszesz co mam zrobić z tymi pompo wtryskami, jeżeli chodzi o wyciągniecie to nie ma problemu ale co dalej. Wiem, że zamiana mi dużo pokaże co jest grane. Uważam, że są tylko dwie możliwości albo pompo wtrysk albo kompresja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć. Wiem, że to temat z przed ponad roku ale możesz napisać jak go ogarnełeś. mam u siebie coś podobnego http://vaglog.rtnet.pl/robert.tylko_124578.html

 

witam

wymień filtr paliwa, sprawdź szczelność przewodów od baku do silnika (Ujemne BIP z kanału 023). Następnie sprawdź synchronizację wtrysku paliwa kanał 004 pozycja 4. Jeżeli będzie kręcić kołem od snychronizacji to korekty też będą się zmieniać. Może uda się ustawić tak aby korekty były blisko siebie, jeżeli nie to musisz zamienić miejscami dwa pompowtryski. Jeżeli zła korekta zmieni się zgodnie z zmianą to jest to pompowtrysk. Jeżeli pozostanie to trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

 

Dodatnie dawki paliwa świadczą, że dany popowtrysk musi wyrównać pracę silnika poprzez dodanie paliwa.

 

 

 

Dodano: 8.07.2014r.

Po wymianie: kompletu uszczelek na pompowtryskach, regulacji dawki, dogięciu blaszek od pompowtrysków, pompy paliwa w baku, filtra paliwa, 4 swiec zarowych, uszczelnieniu vacu pompy, synchronizacja ustawiona na 0,5.

 

BIP-y sa juz dodatnie bardzo blisko 0, jeden jest na +25. Dawki paliwa dalej są wysokie i ciągle trzęsie budą po zapaleniu potem jest ok.

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności