Kotii Zgłoś #21 Napisano 11 Stycznia 2012 (edytowane) Są jakieś oznaczenie LH na lewej i RH na prawej. Czyli po prostu są to lampy z odbłyśnikami przeznaczonymi do żarówek halogenowych i takie prawidłowo powinny być zamontowane. Każda inna powoduje utratę homologacji całej lampy a co za tym idzie są nie legalne.... itp Było już szkoda pisać. Poczytaj linki są w temacie. thomass88 :dobrze byłeś pierwszy :brawo Edytowane 11 Stycznia 2012 przez Kotii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mroczny Zgłoś #22 Napisano 11 Stycznia 2012 (edytowane) zawsze możesz założyć, tylko jest to nielegalne i robisz to na własną odpowiedzialność. O to właśnie pytałem O kwestii ich nielegalności wiem ponieważ w prawie każdym wątku o Hidach jest o tym mowa. Ważne by na kloszach był znak DC Myślałem tylko że brak na lampach znaku DC definitywnie nie pozwala na zamontowanie Hidów ze względu na np jakąś awarie która może się przydarzyć samym lampom albo coś w podobie. Czyli że pomijając sprawy legalności, utraty homologacji i wszystkim innym co się z tym wiąże, Hidy mogę spokojnie montować. Może się mylę ale chyba raczej większość ludzi z forum którzy mają Hidy mają je nielegalnie i tak jeżdżą Pomijając kwestię ekstremalną taka jak opisaną troszkę wyżej z wypadkiem i orzeczeniem winy to założenie takich Hidów np 4300K lub 6000K nie powinno przyciągać uwagi policji wiec chyba zaryzykuje.Dziękuję pięknie za pomoc Edytowane 11 Stycznia 2012 przez Mroczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomass88 Zgłoś #23 Napisano 11 Stycznia 2012 Myślałem tylko że brak na lampach znaku DC definitywnie nie pozwala na zamontowanie Hidów ze względu na np jakąś awarie która może się przydarzyć samym lampom albo coś w podobie. Nic takiego się nie stanie. Palnik xenonowy (35 W) nie rozgrzewa się tak bardzo jak żarówka halogenowa (55 W), i w dodatku pobiera prąd o mniejszym natężeniu ale większym napięciu, dlatego są przetwornice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szlaku Zgłoś #24 Napisano 17 Marca 2012 witam panowie mam male pytanko posiadam juz zestaw hid w soczewce pasek b5 fl i czy jak wloze hida w halogeny czy nie bedzie to robilo jakiegos obciazenai instalacji itp dzieki za jakies wskazowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #25 Napisano 17 Marca 2012 byle byś do kraju z tymi czterema spawarkami nie przyjeżdżał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szlaku Zgłoś #26 Napisano 17 Marca 2012 byle byś do kraju z tymi czterema spawarkami nie przyjeżdżał powiem ci ze na wyspach nie mam problemow a w halogeny musze cos konkretnego zalozyc bo mam teraz OSRAM NIGHT BREAKER +90 % i powiem ci ze postojowki lepiej daja jak te zaroweczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #27 Napisano 17 Marca 2012 byłem na południu "makaroniarni" i tez tam zadnych problemów nie ma ,nawet cienkusie, lancie ypsylon i inne z HIDAMI walą po oczach i jest oki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chuck norris Zgłoś #28 Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Witam. Chcę zapytać Was o hidy do b5fl w ori lampach które nie mają homologacji na xenon. Spotkałem paska który ma dołożone spryski i hidy w zwykłej lampie (bo te z homologacją mają soczewkę tam gdzie kierunkowskaz w tej bez homo.) z tym że to pasek z niemiec, a więc tam przechodził badania techniczne. I tutaj rodzi się pytanie jak to jest, że w niemczech takie auta mogą jeździć a w polszy zabiera się dowód bo nie ma wybitej homologacji na kloszu. Przecież jesteśmy w UE i prawo jest takie samo. Znam przypadki (aż dwa z czego jeden w b5fl) gdzie w pl leciały dowody za brak wytłoczki na kloszu mimo że był samopoziom i spryski. A u niemców to jest legalne :rozpacz NIe mam zdjęcia jak świecą te lampy ale musicie mi uwierzyć na słowo. Lampy te same a w tym z prawej siedzi legalny hid. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez chuck norris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #29 Napisano 4 Stycznia 2016 Kazde panstwo ma swoje prawa. Tu w UK mozesz sobie wkladac jakie zarowki chcesz do lamp, byle by swiecily z prawej i lewej tym samym kolorem. W kazdym aucie i moto hid to pierszy mod i nigdy problemu z przegladem nie bylo, a tez w UE jestemy. Dla mnie wiekszym zartem sa ograniczenia predkosci w europie. We francji z lekka przyczepa mozna jechac 130kmh, a w innych krajach miedzy 80 a 100kmh. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #30 Napisano 4 Stycznia 2016 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #31 Napisano 4 Stycznia 2016 hidy nie beda razic jak sie dobrze ureguluje palnik,zreszta zarowke tez trzeba podjechac pod sciane i metoda prob i bledow podginac delikatnie jezyczek jak zaczniecie to robic (na poczatek moze reka poruszac bez wpinania jej sprzynka) to bedzie wiedziec o co chodzi- w 1 polozeniu bedzie wyrazna granica swiatlo/cien i tak powinno byc jezyczek najwyzej doginac minimalnie bo od polozenia jego zalezy w torym miejscu w soczewce bedzie zalamanie swiatla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chuck norris Zgłoś #32 Napisano 4 Stycznia 2016 No i to jest właśnie dla mnie śmieszne, bo wychodzi na to że Polacy sami sobie uprzykrzają życie. Skoro w zachodnich krajach nie robi to różnicy i jest dopuszczone do ruchu to w polszy też tak powinno być...no chyba że to działa też tak że kiedy auto z anglii na hidach wjeżdża do pl to traci homologację i też leci dowód, a teoretycznie nie powinno bo pozytywnie przeszło badanie techniczne. Hmm w sumie dobry temat na pracę magisterską :lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #33 Napisano 4 Stycznia 2016 W Polsce pewnie z 30% samochodów ma źle ustawione światła. Z tym przede wszystkim powinno się zrobić porządek. Szlag mnie trafia jak ktoś stoi za mną w odległości 2m i wali mi światłem po podsufitce. W xenonach masz przynajmniej samo poziomowanie. Jeśli ludzie nie będą świadomi jak się powinno niektórych rzeczy używać to dla mnie dobrze że hidy nie są w Polsce homologowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #34 Napisano 4 Stycznia 2016 To troszkę wszystko nie tak U nas też najprawdopodobniej przejdziesz przegląd (moje poprzednie auta przechodziły) z hidami, nawet bez sprysków i poziomowania w lampie nie homologowanej do xenona. Byleś miał ustawione światłą, bo większość diagnostów po prostu na to nie zwraca uwagi, czy ty masz hid czy nie hid, xenon czy nie. To nie zmienia faktu, że jest to nielegalne gdyż lampa nie posiada homologacji do danego źródła światła. Stąd policjant później się czepia i zabiera dowód. Michał - samopoziomowanie w xenonach też g.... da jak będziesz miał źle ustawiony punkt 0. Samopoziom nie zwalnia z poprawnego ustawienia świateł. Wolę gościa na dobrze ustawionych hidach, niż kolesia z dupnie ustawionym samopoziomem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik890 Zgłoś #35 Napisano 4 Stycznia 2016 Wszystko ok ale co jak będzie byle stłuczka i ktoś się doczepi hidów? Sam się zastanawiałem nad hidami i nie wiem odkąd mam dobrze ustawione światła jest wszystko fajnie ( na żarówkach ) ale hidy kuszą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chuck norris Zgłoś #36 Napisano 4 Stycznia 2016 Mnie też kuszą hidy, a najlepiej z wymianą soczewki na bixenon Dobrze by było jakby się ktoś wypowiedział kto przechodził kontrole policji pod tym względem, czy też miał stłuczkę i ktoś się czepiał hidów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik890 Zgłoś #37 Napisano 4 Stycznia 2016 właśnie chodzi mi o stłuczkę co w takim wypadku bo z tego co wiem jak się ktoś czepi to nawet jak jest nie nasza wina to i tak przez "nieodpowiednie" oświetlenie bez homologacji my ponosimy konsekwencje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzalke Zgłoś #38 Napisano 4 Stycznia 2016 Ta sama sytuacja widzę co z żółtymi światłami. Świecą fajnie, widać lepiej, mogą razić. Kto do mandat? Ten kto będzie chciał i wiedział. Kto da przegląd? Ten kto będzie chciał. A kto może dać albo nie dać? No ku*wa wszyscy. Jeśli chodzi o rażenie - nowe modele dają po gałach tak jak i te stare. Jak by BMW i8 miało wyżej lampy to też by raziło. I to czymś niebiesko-ultrafioletowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Me-how Zgłoś #39 Napisano 5 Stycznia 2016 Kazde panstwo ma swoje prawa. Tu w UK mozesz sobie wkladac jakie zarowki chcesz do lamp, byle by swiecily z prawej i lewej tym samym kolorem. W kazdym aucie i moto hid to pierszy mod i nigdy problemu z przegladem nie bylo, a tez w UE jestemy. NIe wiem skąd masz takie rewelacje, ale przepisy są bardzo zbliżone do polskich. Przegląd możesz przejść, ale nie znaczy to, że jest to legalne. Diagnosta może nie zwrócić na to uwagi, ale w razie wypadku przy sprawdzaniu auta jeśli ubezpieczyciel się uprze to się dopatrzą, że są HIDy w zwykłej lampie i wtedy będzie płacz - jeszcze większy będzie płacz jeśli nie zgłosiłeś zmiany do ubezpieczalni. W obu przypadkach mają możliwość odmówić wypłaty odszkodowania. Znam jeden taki przypadek i na szczęście gościu skasował tylko swoje auto za które nie dostał pół pensa. Co do 130km/h z przyczepką to się zgodzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #40 Napisano 5 Stycznia 2016 Wszystko ok ale co jak będzie byle stłuczka i ktoś się doczepi hidów? Sam się zastanawiałem nad hidami i nie wiem odkąd mam dobrze ustawione światła jest wszystko fajnie ( na żarówkach ) ale hidy kuszą Tu akurat nie ma żadnych wątpliwości, jeżeli ktoś przyuważy, że miałeś nie homologowane źródło światła i mogło ono chociaż w najmniejszym stopniu mieć wpływ na zdarzenie (możliwe oślepienie), to ubezpieczyciel się wypnie, nawet jeżeli nie twoja wina, lub też zostanie obniżone odszkodowanie o procent udziału w winie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach