power22 Zgłoś #1 Napisano 4 Grudnia 2011 Witam. Przejrzałem tematy o xenonach ale jakoś większość jest stara i nie znalazłem nic, co mnie interesuje. 1. Mam B5 1997r. Zakupiłem lampy soczewkowe Depo H7/D2S bez żadnych ringów. Czy takie zestawy warto kupić do montażu xenonów?? http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=40 http://www.xenonowe.pl/oferta/spryskiwacze-lamp 2. Drugie auto to B5 FL. Lampy soczewkowe oryginalne Hella H7/H7 i znalazłem taki zestaw http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=51 Oczywiście żarniki można wymienić na jakieś lepsze, ale czy takie zestawy opłaca się kupić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2011 witam, po pierwsze to zestaw HID jest nielegalny, wiem ze w soczewce to fajnie wyglada bo sam testowalem przez jakis czas u siebie ale od czasu jak moj znajomy mial stluczke nie z jego winy (byla juz szarowka i padala lekka mzawka) to gosciu ktory go stuknal byl dos kumaty i jak przyjechala policja to powiedzial ze zostal oswietlony i prawo stanelo po jego stronie. A po drugie kup sobie dobre zarowki i wcale nie bedziesz potrzebowal HID-ow. No i oczywiscie podstawa to jeszcze czyste lamy i klosze, jesli sie porysane lub pozolkly to trzeba je wypolerowac. Ja uzywam zarowek Tungsram +90% swiatla i szczerze swiatlo jest rewelacyje, nie jest to xenon ale naprawde daja rade te zaroweczi i co najwazniejszne wszystko legalnie ale decyzja nalezy i tak do Ciebie. pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power22 Zgłoś #3 Napisano 5 Grudnia 2011 Witam. Chyba dam sobie spokój z tymi HID-ami. Popytałem też po znajomych i to samo powiedzieli, że nie ma sensu bawić się w te a'la Xenony. To teraz pytanko. Czy warto te lampy wymienić na zwykłe soczewki H7/H7?? Mam akurat dwa zestawy żarówek OSRAM COOL BLUE H7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2011 jak kupiłeś h7/d2s to kup dobre hidy i je wsadz, sporo ludzi tak jeździ a jak masz wiecej kasy to kup sobie uzywane przetwornice hella + jakies chinskie zarniki i ciesz sie zenonem, tylko pamietaj że musisz miec spryskiwacze reflektorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2011 ja mam fabrycznie zamontowany xenon w moim pasku wszystko co trzeba spryski, sampoziomow itp.... ale niedawno zmieniłem lapmpy bo te fabryczne to już po tylu latach to porysowane i zmatowiałe więc kupiłem te same DEPO h7/d2s z allegro i do nich wsadziłem żarniki 8000k. i ostatnio mnie niebiescy zatrzymali bo pasa nie miałem zapiętego i sie mi doczepił do tych lamp sprawdzał nachylał się zczytywal oznaczenia z nich i nie wiem o co mu chodziło a nie wypytywałem sie czy coś jest nie tak z tymi depo??? albo kurde nie wiem coo, przecież lampy są te same co kiedys tylko że nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power22 Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2011 A jak ci te xenony świecą??Lampy niby te same kupiłem ale nie wiem czy nie zostanę przy H7/H7. Z tego co słyszałem to niektóra drogówka może się dowalić i dowód zabrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2011 czy coś jest nie tak z tymi depo??? albo kurde nie wiem coo, przecież lampy są te same co kiedys tylko że nowe Tylko, że barwa palników nie jest taka, jak w oryginale. Wsadziłeś 8000K, które świecą na niebiesko, a fabrycznie masz 4300K-te Twoje się teraz bardzo w oczy rzucają. A o tym, że mniej światła dają niż 4300K, to już się nie będę rozpisywał-poszukasz na forum informacji na ten temat, to dowiesz się więcej. Ogólnie 8000K dają mniej światła, niż 4300K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franas00 Zgłoś #8 Napisano 6 Grudnia 2011 ja też podepne sie do tematu podobnie jak ekolega power22 mam paska 98r i lampki depo z d2s, kupiłem do tego jakies chinskie przetwornice komplet za jakies 200zł z żarnikami i powiem ze nie swieci to za ciekawie, a jak pada to bardzo słabo, teraz mam zamiar wymienic same zarniki i myslałem zeby kupic jakies dobr np osram no i czy to ma sens przy tych zwykłych przetwornicach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #9 Napisano 6 Grudnia 2011 Tylko, że barwa palników nie jest taka, jak w oryginale. Wsadziłeś 8000K, które świecą na niebiesko, a fabrycznie masz 4300K-te Twoje się teraz bardzo w oczy rzucają. A o tym, że mniej światła dają niż 4300K, to już się nie będę rozpisywał-poszukasz na forum informacji na ten temat, to dowiesz się więcej. Ogólnie 8000K dają mniej światła, niż 4300K. nooo wszystko co napisałeś to prawda, były 4300k A dalem mocniejsze, kazdy mi to mówi że juz z daleka wie kiedy jadę bo po swiatłach poznać, ale swieca dosyć fajnie, ale z tym co piszesz że dawają mniej swiatła to chyba sie zastanowie nad zmianą, a drugi problem to zawsze mnie ściagaja na bok ja k wracam po nocy przez to niebieskie swiatło, tak jak piszesz za bardzo się żucają w oczy..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #10 Napisano 6 Grudnia 2011 były 4300k A dalem mocniejsze Dałeś słabsze-im wyższa temperatura, tym bardziej niebieskie światło i tym tego światła mniej. kazdy mi to mówi że juz z daleka wie kiedy jadę bo po swiatłach poznać, A Ty mniej widzisz. zawsze mnie ściagaja na bok ja k wracam po nocy przez to niebieskie swiatło Właśnie dlatego, że wsadziłeś tam niebieski badziew. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #11 Napisano 6 Grudnia 2011 heheh oki dzięki kolego za wytłumaczenie co i jak, zaraz wsadzę spowrotem te fabryczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power22 Zgłoś #12 Napisano 6 Grudnia 2011 Z tego co się orientuję to najlepiej jest włożyć 4300k lub 6000k. Jak wyżej koledzy pisali im większa temp. tym bardziej niebieskie światło. Dzisiaj nawet jakiemuś kierowcy mignąłem, żeby długie wyłączył a on jechał na mijania :dupablada. Mignął też długimi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielekm Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2012 Witam Właśnie dziś przyszedł mi zestaw HID z barwą 4300k i dopiero teraz przyszła mi do głowy myśl dotycząca montażu . Czy ktoś z Was koledzy wie czy w Passacie B5 fl trzeba demontować lampę żeby to ustrojstwo zamontować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2012 Czy ktoś z Was koledzy wie czy w Passacie B5 fl trzeba demontować lampę żeby to ustrojstwo zamontować? nie trzeba demontować, ja niedawno montowałem hidy u siebie wraz z przetwornicami slim i wszystko mi się ładnie schowało za klapką od długich także nic po podniesieniu maski nie widać Pamiętaj również po montażu jechać poprawnie ustawić światła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielekm Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2012 Śliczne dzięki za odpowiedź Jutro biorę się za montaż a pojutrze jadę ustawiać światła :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mroczny Zgłoś #16 Napisano 11 Stycznia 2012 jak kupiłeś h7/d2s to kup dobre hidy i je wsadz, sporo ludzi tak jeździ a jak masz wiecej kasy to kup sobie uzywane przetwornice hella + jakies chinskie zarniki i ciesz sie zenonem, tylko pamietaj że musisz miec spryskiwacze reflektorów. Witam. Jestem zdecydowany zakupić taki zestaw tylko zastanowiła mnie ta wypowiedź o konieczności posiadania spryskiwaczy. Rzeczywiście muszą być czy np są wskazane ale jak nie będzie ich to też się nic nie stanie??? Mam lampki Depo z ringami i w same Hidy chętnie wejdę ale w montowanie sprysków bawić się już nie chcę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita1983 Zgłoś #17 Napisano 11 Stycznia 2012 Witam. Jestem zdecydowany zakupić taki zestaw tylko zastanowiła mnie ta wypowiedź o konieczności posiadania spryskiwaczy. Rzeczywiście muszą być czy np są wskazane ale jak nie będzie ich to też się nic nie stanie??? Mam lampki Depo z ringami i w same Hidy chętnie wejdę ale w montowanie sprysków bawić się już nie chcę. Pozdrawiam Z tego co się orientuję spryskiwacze i samopoziomowanie to wymóg do xenon-ów wg. kodeksu drogowego. w praktyce chodzi o to że jak są klosze brudne to wtedy możesz oślepiać innych kierowców i po spryski.... Ja osobiście nie mam ani jednego ani drugiego a na hid-dzie jeżdzę od ponad roku i na kontroli nikt się nie czepiał. Ważne by na kloszach był znak DC. Zarniki mam D2S 6000K. A nawet jeśli się ktoś by czepiał nie ori przetwornic, to można ściemnić że te helli padły i kupiłeś zamienniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 11 Stycznia 2012 (edytowane) Przejrzałem tematy o xenonach ale jakoś większość jest stara i nie znalazłem nic, co mnie interesuje.To czemu tam się nie dopisałeś? Dziwne że temat nie wylądował w koszu od razu. W tamtych tematach jest napisane wszystko z odnośnie HID ów łącznie z odnośnikami do ustaw oraz linkami do barw światła. W temacie wypowiadali się użytkownicy jak i przeciwnicy HID ów. Wystarczyło poczytać. Np. KLIK albo KLIK To że stary temat to nic nie ma do rzeczy w przepisach niewiele się zmienia a barwy samych palników zawsze są takie same. I teraz zaczyna się następny temat rzeka o tym czy to legalne czy nie (oczywiście że nie). Jaka barwa najlepsza 4300K czy 8000K, oczywiście 8000K jest ładniejsza taka niebieska jak łuk spawacza podczas pracy, tyle że 4300K daje więcej światła, mniej się rzuca w oczy wścibskim policjantom i takie jest montowane fabrycznie. Co należy zrobić aby było legalne. otóż zamontować homologowane lampy, zestaw spryskiwaczy lamp oraz zestaw samo-poziomowania. Czy można bez tego wszystkiego jeździć ? Można tylko każdy bierze za siebie odpowiedzialność, przy każdej kontroli jeśli policjant stwierdzi że mamy zestaw nielegalny (bez homologacji) tracimy dowód rejestracyjny oraz otrzymujemy jakiś tam mandat, wyjątkowo upierdliwy policjant wezwie pomoc drogową aby zaholować na parking strzeżony, gdyż pojazd zagraża ruchowi drogowemu (oślepianie) za co zapłaci sam zainteresowany. W razie jakiejkolwiek kolizji wina będzie po naszej stronie gdyż mamy nie homologowane oświetlenie, które może spowodować oślepianie. Dla tych którzy uważają że odezwał się jakiś przeciwnik itp. itd. Po pierwsze tematy już były gdzie prowadziłem dyskusję, i sam już jeżdżę na takim zestawie chyba ze 3 lata, dodam że bez spryskiwaczy i samopoziomowania (myślałem o montażu takiego). Przeglądy u mnie wyglądają tak, ponieważ na to zwracają uwagę diagnostycy zmieniam na żarówki zwykłe a po przeglądzie zakładam palniki. Dodam jeszcze tyle że jeździłem na palnikach 5000K ale jednak poświata niebieskawa, lekko błękitna była widoczna z daleka zrezygnowałem z lansu (tak ładnie wyglądało) na widoczność i zakupiłem palniki 4300K zamontowałem diody w postojówki po co ? Ano po to aby nie rzucać się w oczy patrolom policji że mam zamontowane xenony. Z daleka wygląda świecąca lampa jak zwykła mocniejsza żarówka ponieważ diody dają błękitne światło (nie niebieskie) dobierane były do palników 5000K. Jeszcze jedno lampy bez soczewek wyjątkowo rzucają się w oczy i wyjątkowo rozpraszają światło z lamp ksenonowych. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mroczny Zgłoś #19 Napisano 11 Stycznia 2012 Ważne by na kloszach był znak DC hmmm nie znam się na tym za bardzo ale mam klosze jak wyżej pisałem Depo z ringami a na nich żadnego DC nie ma. Są jakieś oznaczenie LH na lewej i RH na prawej. Pierwsze litery domyślam się co oznaczają ale reszta nie bardzo. Oprócz tego jeszcze skróty H7- na takie żarówki i SAE-BR-00 albo jeszcze DOT i VOL. Z przodu lamp jest napis DEPO 441 1180 L. Może ktoś mnie oświeci czy mogę założyć do tego Hidy? Bardzo bym prosił. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomass88 Zgłoś #20 Napisano 11 Stycznia 2012 Z przodu lamp jest napis DEPO 441 1180 L. Może ktoś mnie oświeci czy mogę założyć do tego Hidy? Ten model lamp Depo jest tylko pod żarówke H7 (http://www.depo.com.tw/asp/pdf/P_VW_PASSAT.pdf). HIDy zawsze możesz założyć, tylko jest to nielegalne i robisz to na własną odpowiedzialność. Musisz mieć oprócz lamp przystosowanych pod d2s także samopoziomowanie i spryskiwacze na lampy. Zresztą wszystko zostało już wyżej opisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach