yaros79 Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2011 Wczoraj byłem na przeglądzie, niestety nie przeszedł badania technicznego. Co się okazało są luzy na drążku kierowniczym. I teraz pytanie czy wystarczy wymienić tylko drążek z końcówką czy też przekładnie? Luz na elemencie łączącym przekładnia ze zwrotnicą objawiał się ruchem od 2-3 cm wzdłuż osi wzdłużnej drążka i niewielkim ruchem na końcówkach drążka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2011 To zależy czy na maglu też masz luz. Ale raczej nie masz i wystarczą nowe końcówki + osłonki + drążki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2011 Maglownica reaguje prawidłowo, mały ruch kierownicą i koła już reagują, dziwne jest też to dzisiaj jak przypatrywałem się drążkom to nie wyczuwałem takiego luzu, tylko podczas badań na szarpaku były widoczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2011 A może sworznie wahaczy? Ja kiedyś prawie maglownicę wymieniłem a to sworzeń wahacza był. Dwóch magików to oglądało, sam oglądałem i wyglądało na maglownicę. 2-3 cm to ogromny luz i bez problemu idzie wyczuć gdzie jest. Opon Ci nie tnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2011 Opony są całe bez śladów nawet zadrapania. Nic wymienię końcówkę drążka i sworzeń dolny bo też na niego zwrócił uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2011 mały ruch kierownicą i koła już reagują Końcówka powinna wystarczyć... nie przeszedł badania technicznego Za taka pierdołę nie chciał podbić...a to pewnie jakiś naciągacz....trzeba było sie spytać czy ma sprawną drukarkę bo chciałbyś wydruk z przegladu...kiedyś też mi jeden cwaniakował mówiąc...że gdyby drukarka działała to by mi nie podbił...no to cięta ripostą spytałem się dlaczego robi przeglądy skoro ma niesprawne urządzenia do diagnostyki....słowem sie nie odezwał .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2011 Włodek, zastanów się czasem zanim napiszesz coś, końcówka drążka to nie pierdoła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2011 końcówka drążka to nie pierdoła. No niby tak....ale nie słyszałem o przypadku gdy sworzeń kulowy w końcówce drążka komuś wyleciał.... ....o przypadkach rozłączenia się wahacza na sworzniu zwrotnicy to nie raz...i jak dla mnie sworzeń wahacza ma większy wpływ na bezpieczeństwo. (dużo większe siły przenosi podczas jazdy)......wiadomo dla jednego lekki luz to tragedia a drugi czeka aż się urwie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2011 A ja słyszałem a nawet doświadczyłem Ale tu już nie chodzi czy wyskoczy czy nie, auto z wybitą końcówką źle się prowadzi (a może mi się tylko wydaje?); zresztą każdy defekt układu kierowniczego czy hamulcowego dyskwalifikuje auto-jesteś na tyle dorosły że powinieneś to rozumieć. Więcej diagnostów "naciągaczy", wiem że się kopię z koniem ale może kiedyś w końcu przegląd będzie oznaczał przegląd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2011 może kiedyś w końcu przegląd będzie oznaczał przegląd. To niestety zależy od nas samych......chęć poznania sprawności własnego auta powinna być silniejsza niż strach że diagnosta coś wymara....mi ostatnio też przyczepił sie że rdza na wydechu a jak się spytałem czemu nie sprawdza hamulców to się okazało że rolki mu padły.....więcej do ciula nie pojadę....nie po to jadę raz na rok na przegląd aby nie sprawdził wszystkiego....raz byłem u jednego to mi nawet zbieżność sprawdził... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 27 Listopada 2011 Niestety tak to jest, nie każdy przykłada się do roboty; ostatnio musiałem się prosić żeby mi sprawdził ustawienie świateł, gdzie czynności przy przeglądzie przewidują ich ustawianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #12 Napisano 27 Listopada 2011 A nie prościej sobie samemu ustawić? Mi kiedyś ustawili na tej ich maszynce i potem musiałem na ścianie poprawiać bo jedno waliło w kosmos a drugie po ziemi. W polonezie kiedyś ustawiłem światła na oko, bez ściany nawet i maszynką na przeglądzie nic nie wykryli. Więc według mnie sprawdzenie świateł na przeglądzie to zwykła ściema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2011 A ja się zastanawiam co to jest "Układ lierowniczy - drążki Passat B3" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #14 Napisano 27 Listopada 2011 A ja się zastanawiam co to jest "Układ lierowniczy - drążki Passat B3" już wyjaśniam kolega ma pasiura z francji zapewne... lier z francuskiego znaczy łączyć... układ lierowniczy to tak na polska mowa układ łączący.... co nas kieruje na łączniki stabilizatora... i tu nasuwa się autosugestia iż kolega pyta o rodzaje stabilizatorów w pasiurze... a że są 2 rozmiary to pewnie o nie pyta... sorki za OT... nie mogłem się powstrzymać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2011 "układ lierowniczy" sorry literówka ale jak się zorientowałem to nie mogłem już poprawić tematu. Widocznie zobaczył na tylnej kanapie dwa foteliki dla dzieci, dlatego nie podbił przeglądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach