PeGaZ_28 Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2011 Witam, dzisiaj odebrałme auto z warsztatu. Wymieniany był komplet dwumasa + sprzęgło + łożysko. Dwumasa i sprzęgło - Sachsa, łożysko - LUK. Na jedynce i wstacznym na półsprzęgle czuć delikatne szarpanie - nie było tego na starym zestawie. Miał może ktoś taki przypadek? Gdzie szukać problemu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2011 Odstawilbym auto z reklamacja do warsztatu ktory wykonywal wymiane a nie bawil sie w detektywa:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 18 Listopada 2011 odstaw go do warsztatu i popros o pisemne potwierdzenie o tym ze uwazasz za zle wykonana naprawe bo jak padnie ci sprzeglo to powiedza ze ty zle uzywales i twoja wina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #4 Napisano 18 Listopada 2011 No i tu jest "mały" problem. Gdyż sprzęgło sam kupiłem a nie przez warsztat - więc póki co "badam" sprawę, bo w razie czego muszę udowodnić winę jednej ze stron - warsztatu lub sprzedawcy/producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 18 Listopada 2011 no to nic nie zrobisz nie ma takiej opcji jesli padnie warsztat powie ze wina czesci a jak pojdziesz do sklepu to sklep powie ze wina warsztatu ( montazu ) czyli masz przegrane za kazdym razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #6 Napisano 18 Listopada 2011 wojta - sorki, ale to co piszesz w żaden sposób nie przybliżyło mnie do jakiegokolwiek rozwiązania. Na razie przejechałem ok 10km, i odnoszę dziwne wrażanie, że się troszeczkę poprawia - stąd pytanie do tych co wymieniali i (być może) mieli podobne objawy - czy to może ustąpić, czy się będzie raczej nasilać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #7 Napisano 18 Listopada 2011 (edytowane) Szarpie i bedzie szarpalo. Zle jest zamontowany nowy docisk. Podejrzewam ze zle byl rozblokowany przed montazem, bo tego trzeba miec specjalne urzadzenie. No chyba ze jest jakas wada fabryczna nowych czesci w co watpie... Edytowane 18 Listopada 2011 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2011 Dzięki popiolek4 - to pierwszy "trop". Powiedz coś więcej na czym polego to rozblokowanie docisku (rozumiem, że to ta 3 - LUK-a - część którą wymieniałem?). Żeby uszczegółowić objawy, dodam że nie jest to silne szarpanie - po prostu na 1 i wstecznym, na półsprzęgle - tylko przy ruszaniu - czuć "falowanie" (bardzo delikatne szarpanie) - jest to szczególnie irytujące przy wstecznym. Jak auto już się toczy (dosłownie) tego efektu nie ma. Wiem, że chwytam się brzytwy - ale muszę mieć jak najwięcej argumentów do ewentualnej walki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2011 już jeden kolega pisał, ze kombinacja sasch + luk nie przejdzie i sam wymieniał, tylko nie moge tego znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2011 już jeden kolega pisał, ze kombinacja sasch + luk nie przejdzie i sam wymieniał, tylko nie moge tego znaleźć nie wiem czy wiecie ale dociski produkuje LUK i znajdują się one niekiedy w kartonikach SACHSa, wiec możesz kupić wszystkie części z SACHSa a np docisk będzie i tak z LUKa. A najlepsze jest to że LUK w kartoniku LUKa jest tańszy niż LUK w kartoniku SACHSa I jak najbardziej przechodzi kombinacja Sachs + Luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2011 marekbialek czy chodziło Ci o ten temat? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92472-opór-przy-wrzucaniu-biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #12 Napisano 19 Listopada 2011 Szarpie i bedzie szarpalo. Zle jest zamontowany nowy docisk. Podejrzewam ze zle byl rozblokowany przed montazem, bo tego trzeba miec specjalne urzadzenie. No chyba ze jest jakas wada fabryczna nowych czesci w co watpie... Stek bzdur. Nowy docisk ma cofnięty mechanizm automatycznego nastawiania i nie potrzeba żadnych narzędzi do montażu. Ponadto jeżeli kupiony został komplet z dwumasa to takie zestawy są skręcone w fabryce i wystarczy tylko przykręcić do walu. Jezeli szarpanie nie ustanie to po prostu wadliwe sprzęgło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #13 Napisano 19 Listopada 2011 marekbialek czy chodziło Ci o ten temat?http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92472-opór-przy-wrzucaniu-biegów dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #14 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Witam, dodam jeszcze inne objawy (być może istotne). Na starym jak i na nowym komplecie miałem i mam, po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła, objaw lekko pulsującego pedału. Może to wskazywać na inne elementy niż wymieniony komplet? Pozdrawiam EIDT: Dodam jeszcze link do ciekawego (?) artykułu: http://motofocus.pl/technika/7386/wibracja-pedalu-sprzegla-w-samochodach-grupy-vw Edytowane 21 Listopada 2011 przez PeGaZ_28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2011 Pulsowanie na półsprzęgle to cecha nie wada.Przerabiałem to.Nawet w nowym aucie w ASO mi pokazywali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #16 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Bardzo często zdarza się, że nowa 2masa ma luz większy niż dopuszczalny. Nic nowego. Czasami na pomiarach luz na nowej 2masie dochodzi do 12-14 stopni. Zakładam też, że mechanik źle skręcił docisk - często skręcony fabrycznie zestaw rozpinają (nie wiem po co?)- i stąd problemy z 1 i R. To bardzo częsty przypadek. Tak jak wczęsniej koledzy pisali - oddaj jak najszybciej do warsztatu. Niestety, kupowanie części samemu często kończy się kłopotami przy ew. reklamacjach - każda ze stron się wypina. Edytowane 21 Listopada 2011 przez Witold Rogowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CasualLounge Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2016 Nie zakładam nowego. Dziś zostało wymienione kompletne sprzęgło SACHS'a i o ile zauważone zostały pozytywne zmiany tj.: - brak metalicznego stukania i chrobotania - brak drgań gałki biegów i pedałów - płynniejsza zmiana biegów i reakcja na pedał gazu - delikatny pedał sprzęgła ..nadal słyszę na postoju 'głuche i niskie' stukanie. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #18 Napisano 23 Stycznia 2016 jeśli zestaw jest skręcony ze sobą to tak go trzeba założyć czyli koło dwumasowe przykręcić do wału i tyle, jeśli były osobno to trzeba zamontować na urządzeniu do sprzęgieł samonastawnych. Jedź do warsztatu i spytaj jak zamontowali przyrząd i niech Ci go pokażą. Opowiedz o problemie i niech coś radzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CasualLounge Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2016 Zestaw w pudełku był skręcony, gotowy do założenia. Łożysko było tylko luzem. Jutro jadę do mechanika - niech posłucha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motokriss Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2016 pod warunkiem ze go nie rozkrecali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach