Skocz do zawartości
PeGaZ_28

Szarpie po wymianie kompletu dwumasa i sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzisiaj odebrałme auto z warsztatu. Wymieniany był komplet dwumasa + sprzęgło + łożysko. Dwumasa i sprzęgło - Sachsa, łożysko - LUK. Na jedynce i wstacznym na półsprzęgle czuć delikatne szarpanie - nie było tego na starym zestawie. Miał może ktoś taki przypadek? Gdzie szukać problemu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odstawilbym auto z reklamacja do warsztatu ktory wykonywal wymiane a nie bawil sie w detektywa:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odstaw go do warsztatu i popros o pisemne potwierdzenie o tym ze uwazasz za zle wykonana naprawe bo jak padnie ci sprzeglo to powiedza ze ty zle uzywales i twoja wina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest "mały" problem. Gdyż sprzęgło sam kupiłem a nie przez warsztat - więc póki co "badam" sprawę, bo w razie czego muszę udowodnić winę jednej ze stron - warsztatu lub sprzedawcy/producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nic nie zrobisz nie ma takiej opcji jesli padnie warsztat powie ze wina czesci a jak pojdziesz do sklepu to sklep powie ze wina warsztatu ( montazu ) czyli masz przegrane za kazdym razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojta - sorki, ale to co piszesz w żaden sposób nie przybliżyło mnie do jakiegokolwiek rozwiązania.

 

Na razie przejechałem ok 10km, i odnoszę dziwne wrażanie, że się troszeczkę poprawia - stąd pytanie do tych co wymieniali i (być może) mieli podobne objawy - czy to może ustąpić, czy się będzie raczej nasilać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szarpie i bedzie szarpalo. Zle jest zamontowany nowy docisk. Podejrzewam ze zle byl rozblokowany przed montazem, bo tego trzeba miec specjalne urzadzenie. No chyba ze jest jakas wada fabryczna nowych czesci w co watpie...

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki popiolek4 - to pierwszy "trop".

 

Powiedz coś więcej na czym polego to rozblokowanie docisku (rozumiem, że to ta 3 - LUK-a - część którą wymieniałem?). Żeby uszczegółowić objawy, dodam że nie jest to silne szarpanie - po prostu na 1 i wstecznym, na półsprzęgle - tylko przy ruszaniu - czuć "falowanie" (bardzo delikatne szarpanie) - jest to szczególnie irytujące przy wstecznym. Jak auto już się toczy (dosłownie) tego efektu nie ma. Wiem, że chwytam się brzytwy - ale muszę mieć jak najwięcej argumentów do ewentualnej walki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już jeden kolega pisał, ze kombinacja sasch + luk nie przejdzie i sam wymieniał, tylko nie moge tego znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już jeden kolega pisał, ze kombinacja sasch + luk nie przejdzie i sam wymieniał, tylko nie moge tego znaleźć

 

nie wiem czy wiecie ale dociski produkuje LUK i znajdują się one niekiedy w kartonikach SACHSa, wiec możesz kupić wszystkie części z SACHSa a np docisk będzie i tak z LUKa. A najlepsze jest to że LUK w kartoniku LUKa jest tańszy niż LUK w kartoniku SACHSa :)

 

I jak najbardziej przechodzi kombinacja Sachs + Luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szarpie i bedzie szarpalo. Zle jest zamontowany nowy docisk. Podejrzewam ze zle byl rozblokowany przed montazem, bo tego trzeba miec specjalne urzadzenie. No chyba ze jest jakas wada fabryczna nowych czesci w co watpie...

 

Stek bzdur.

Nowy docisk ma cofnięty mechanizm automatycznego nastawiania i nie potrzeba żadnych narzędzi do montażu.

Ponadto jeżeli kupiony został komplet z dwumasa to takie zestawy są skręcone w fabryce i wystarczy tylko przykręcić do walu.

Jezeli szarpanie nie ustanie to po prostu wadliwe sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dodam jeszcze inne objawy (być może istotne).

 

Na starym jak i na nowym komplecie miałem i mam, po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła, objaw lekko pulsującego pedału. Może to wskazywać na inne elementy niż wymieniony komplet?

 

Pozdrawiam

 

EIDT:

Dodam jeszcze link do ciekawego (?) artykułu:

 

http://motofocus.pl/technika/7386/wibracja-pedalu-sprzegla-w-samochodach-grupy-vw

Edytowane przez PeGaZ_28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pulsowanie na półsprzęgle to cecha nie wada.Przerabiałem to.Nawet w nowym aucie w ASO mi pokazywali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często zdarza się, że nowa 2masa ma luz większy niż dopuszczalny. Nic nowego. Czasami na pomiarach luz na nowej 2masie dochodzi do 12-14 stopni.

Zakładam też, że mechanik źle skręcił docisk - często skręcony fabrycznie zestaw rozpinają (nie wiem po co?)- i stąd problemy z 1 i R. To bardzo częsty przypadek.

Tak jak wczęsniej koledzy pisali - oddaj jak najszybciej do warsztatu.

Niestety, kupowanie części samemu często kończy się kłopotami przy ew. reklamacjach - każda ze stron się wypina.

Edytowane przez Witold Rogowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładam nowego. Dziś zostało wymienione kompletne sprzęgło SACHS'a i o ile zauważone zostały pozytywne zmiany tj.:

 

- brak metalicznego stukania i chrobotania

- brak drgań gałki biegów i pedałów

- płynniejsza zmiana biegów i reakcja na pedał gazu

- delikatny pedał sprzęgła

 

..nadal słyszę na postoju 'głuche i niskie' stukanie. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli zestaw jest skręcony ze sobą to tak go trzeba założyć czyli koło dwumasowe przykręcić do wału i tyle, jeśli były osobno to trzeba zamontować na urządzeniu do sprzęgieł samonastawnych. Jedź do warsztatu i spytaj jak zamontowali przyrząd i niech Ci go pokażą. Opowiedz o problemie i niech coś radzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw w pudełku był skręcony, gotowy do założenia. Łożysko było tylko luzem. Jutro jadę do mechanika - niech posłucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod warunkiem ze go nie rozkrecali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności