Skocz do zawartości
zielonyB5

Wymiana drążka kierowniczego wraz z "jabłkiem"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie co do wymiany tego drążka wraz z czescia przykrecaną do przekładni - jabłkiem.

Jak zdemontowac drazek to wiem, ale co dalej z jabłkiem - jest na klucz 36mm.

Robiliscie to juz kiedys? jak z dostępem? Trzeba jakos opuszczac/wyjmowac przekladnie?

Dodam, ze juz szukalem na forum a nawet w ksiazce WKŁ i nic z tego...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem u siebie drążki kierownicze przy okazji wymiany wahaczy, wielkiej filozofii tam nie ma, ja do odkręcenia drążków użyłem klucza do skręcania rur ( taki hydraulika jeszcze produkcji ZSRR :) ) i tegoż samego do ich montażu. Dla ułatwienia dostępu możesz skręcić kołem kierownicy co by wysunąć listwę z przekładni. Fakt ,że amortyzator miałem wymontowany co dało trochę więcej miejsca ,ale z kompletnym zawieszeniem też jest to do zrobienia.

Edytowane przez tequila1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się wymienić bez ruszania magla. Ciężko tylko z tymi "harmonijkami", od strony pasażera będzie Ci potrzebna 2 osoba do założenia tej osłony. I klucz 38,przynajmniej u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta harmonijke przeciez po wykreceniu koncowki mozna zdjąc, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnowie temat. Dziś mechanik stwierdził, że mam do wymiany drążek kierowniczy po stronie kierowcy, końcówki wymieniałem w tamtym roku. Nie znalazłem opisu jak wymienić sam drążek. Mógłby ktoś opisać w jaki sposób wymienić drążek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybijasz gałkę ze zwrotnicy i skręcasz kolami maksymalnie w prawo. Odkręć kontrę gałki po czym ją wykręć. Ściągnij ściągacze z osłony drążka po czym ściągnij osłonę. Nie wiem jaki tam jest klucz robiłem takie drążki w a6 i passacie i zawsze było inaczej więc radziłem sobie żabkami - no więc mocno zaciśnij drążek przykręcony do przekładni żabkami i odkręcaj - trochę mocy wyzioniesz. Reszta w odwrotnej kolejności z tym że gwint drążka potraktuj klejem do gwintu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dojdzie kluczem na podnosnik od strony nadkola czy trzeba to robic pod autem z kanalu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dojdziesz do tego nawet bez kanału , podnieś i koło odkręć z piasty . Są nawet takie specjalne klucze do odkręcania tych drążków koszt koło 150zł .

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności