Skocz do zawartości
madziareta3

Jaki olej do 1,8 T 150km z LPG?

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie od poniedziałku nie zaświeciło się ani razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ssak był przypchany i nagle poszedł syf:) i moze byc juz ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja (1.8T lpg) jeździłam 9 miesięcy na 15w40 (poprzedni właściciel taki lał, podejrzewam że latami)- zero problemów a trasy długie były (najtańszy olej z supermarketu). Auto miało niewielki wyciek oleju, który potem zrobiłam i teraz jeżdżę na 10w40 (najzwyklejszy). Przebieg > 260 000km. Myślę, że przy takim przebiegu nic mu już nie zaszkodzi a autko pięknie ciągnie. Właśnie wróciłam z trasy (1771km).

 

Nie sądzę, żeby 10w40 był za rzadki, bo mój silnik dużo więcej zrobił km a teraz trasę zrobiłam na półsyntetyku i wcześniej też na nim juz trochę jeździłam i wszystko ok. Tak samo jak na mineralnym. Coś musi być "nie tak" w twoim aucie.

 

Witam.

Jakim olejem najlepiej zalać paska 1,8 T 150km z LPG. Teraz jeżdżę na półsyntetyku mobilu, ale zaczęła zaświecać się kontrolka oleju, wymieniłam czujnik oleju i dalej świeci. Mechanik powiedział żeby przejść na olej mineralny bo auto ma już 190000 przejechane i półsyntetyk jest za rzadki i dlatego zaświeca sie kontrolka oleju. Mechanik doradził mi Castrola 15W40 co Wy na to?

 

Dzięki:)

Edytowane przez Olab3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja cały czas na 5w40 Motula 8100. na gazie już 60 tysi. nie zamierzam zmieniać na półsyntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w związku z tym, że lubię czasem auto "popałować", jeżdżę na 10w50 - nie obawiam się wtedy, że zerwie mi film przy wysokiej temperaturze. Oczywiście syntetyk, CASTROL GTX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

15W40 Castrol High Mileage Półsyntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15W40 Castrol High Mileage Półsyntetyk

 

nie jestem pewien czy spelnia normy VW 500 00

502 00 badz 501 01

 

jesli jezdzisz na 15w40 to we wczesnieszym temacie pisales o klekotaniu, daje glowe ze miske olejowa masz pelna szlamu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

GTX High Mileage to rozwiązanie dla tych, którzy posiadają samochody z dużym przebiegiem (powyżej 100 000 km) i chcą przedłużyć trwałość ich silników.

 

SPECYFIKACJE: API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 505.00/502.00, MB 229.1

 

 

to ze strony producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez to zwykly mineralny ktory w temperaturze jaka jest w turbinie zamienia sie w smar (szlam).

Otworz miske olejowa i zdaj relacje co tam bylo.

Bo nasze silniki maja opinie szlamiacych na polsyntytekach a co dopiero na mineralnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

No takie mnie wlali mechaniky nasze polskie.

 

 

Z tego co widzę to castrol zaleca następujące oleje:

 

Silnik (PT) Zalecany EDGE 0W-40 4.0

Dobry EDGE 5W-30

Dopuszczalny Magnatec 5W-40 C3

Przekładnia ręczna Syntrans Transaxle 75W-90 2.3

Przekładnia automatyczna Zalecany Transmax Z 9.0

Dopuszczalny Transmax Z

Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów

Płyn chłodniczy Radicool SF 7.0

Modele z przekładnią automatyczną, mechanizm różnicowy Syntrax Longlife 75W-90

Płyn hamulcowy Zalecany Brake Fluid DOT4

Dobry React SRF Racing

Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem CHF

łożyska kół LMX Grease

 

 

a czy z minerala można przejść na półsyntetyk lub syntetyk przy okazji wymiany oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezdzisz caly rok na oleju o lepkosci 15? Bardzo niedobry na zime...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja piec lat temu przeszedlem z polsyntetyka (taki lali w niemczech) na syntetyk po plukaniu silnika wpierw byl to schell helix ultra racing 10w60 ale jak podrozal to od czterech lat jezdze na syntetycznym 5w50 mobil1 i przy kazdej wymiane leje plukanke (ktora wbrew wszechobecnej opini NIE rozszczelnila mi silnika).

Wiec pewnie da sie wrocic z mineralnego do syntetycznego oleju ale z glowa, wpierw miske wyczysc, trzeba paczec by procz normy nie posiadal za duzo substancji czyszczacych, chyba ze oojedziesz na maszynowe plukanie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

Miskę zrzucam sam w garażu żeby dobrać się do smoka, skoro już zleje ten olej to wymienię na tego syntetyka, którego Ty używasz. Jednakże jeśli podpowiesz mi co i jak z tą płukanką i jaką - będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na płukanie możesz jechać do specjalistycznego zakładu bądź sam po wyczyszczeniu miski to zrobić płukanką np: http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=95&category_id=19

http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=28&category_id=13

http://www.motul.auto.pl/index.php?p=193

 

ja stosowałem już każdą z nich z powodzeniem przynajmniej po dwa trzy razy (olej zmieniam średnio co 9000-10000 km co wychodzi co jakieś trzy do czterech miesięcy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

No dobra a procedura przeprowadzenia takiego płukania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to przed czyszczeniem miski i przed zmianą oleju zresztą wszystko pisze co i jak na opakowaniu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę się- poprzedni właściciel mojego auta latami jeździł a 15w40 (zwykły mineralny) i ja przez parę ładnych miesięcy też (parę długich tras i męka po mieście). Nie było żadnych problemów a silnik ma >260 000km. Nie do końca więc są to szlamiaste silniki : P Do połowy ; ) A tak poważnie to spokojnie na 15w40 można jeździć. Cuda się dzieją nawet na najdroższych olejach.

 

Jeszcze wam wkleje to, co czytałam kiedyś na innych forach, bo tematem oleju interesowałam się już wcześniej:

 

"Takie historie o wypłukaniu brudów przez syntetyk zdarzały sie 20 lat temu, teraz

dobre minerały mają takie same właściwości myjące jak syntetyki. A jak miałeś

nagar i szlam to poprzedni właściciel lał syfiasty olej i nie

zmieniał go zbyt często."

 

"No nie

wiem u mnie nagarow w starym aucie nie bylo po przejechaniu 250tys.km na

zwyklym oplowskim polsyntetyku. I silnik tez byl w nienagannej kondycji.

 

Wiec opisana przez Ciebie sytuacja potwierdza moja opinie. Ze olej nie ma

wielkiego znaczenia. Bo mimo ze u Ciebie stary wlascicdiel lal co popadnie i

nie wymienial zbyt czesto silnik jest ok."

 

Wydaje mi się, że wiele osób daje się robić i kupuje nie wiadomo jaki olej a do silników z dużym przebiegiem to nic wielkiego nie trzeba. Na psychikę na pewno dobrze robi, że mam fajny olej, taki leję i silnik cyka. Ja też się lepiej poczułam jak zmieniłam na 10w40, ale auto czuje się tak samo : P

 

przeciez to zwykly mineralny ktory w temperaturze jaka jest w turbinie zamienia sie w smar (szlam).

Otworz miske olejowa i zdaj relacje co tam bylo.

Bo nasze silniki maja opinie szlamiacych na polsyntytekach a co dopiero na mineralnych

Edytowane przez Olab3
dodanie opinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę na Castrol Edge 0W-40 i jestem zadowolony, nie miałem problemów z silnikiem a trochę już auto mam. co do dyskusji mineralny vs syntetyczny a rozszczelnienie silnika, troche info jest w tym artykule - oleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie do końca więc są to szlamiaste silniki : P Do połowy ; )

 

proponuje pooglądać :https://www.google.pl/search?q=sludge+oil+1.8t&hl=pl&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=Eb7mUKqkJoTJsgaA8IDQDQ&ved=0CD8QsAQ&biw=1280&bih=664#hl=pl&tbo=d&tbm=isch&sa=1&q=sludge+oil+1.8t&oq=sludge+oil+1.8t&gs_l=img.12...0.0.0.9599.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.py05cHaIQww&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.Yms&fp=68f88dc1eda55bec&bpcl=40096503&biw=1280&bih=664

 

 

i poczytać: https://www.google.pl/#hl=pl&tbo=d&sclient=psy-ab&q=sludge+oil+1.8t&oq=sludge+oil+1.8t&gs_l=hp.3..0i8i33i30.1440.16982.0.17461.19.13.2.4.4.0.462.3142.0j4j8j0j1.13.0...0.0...1c.1.hUv3vMJShWI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.Yms&fp=5e74536b9792db70&bpcl=40096503&biw=1280&bih=664

 

https://www.google.pl/#hl=pl&tbo=d&sclient=psy-ab&q=szlam+1.8t&oq=szlam+1.8t&gs_l=serp.3...12164.15639.0.16449.17.11.0.0.0.3.187.1382.2j9.11.0...0.0...1c.1.71ptjMVCjwg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=5e74536b9792db70&bpcl=40096503&biw=1280&bih=664

 

 

 

nie ma tego mało

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

U siebie dzisiaj przeprowadzam operację, raczej chyba nie tylko dziś bo się nie wyrobię.

Ale po kolei.

 

Aktualnie w silniku tkwi castrol gtx high mileage 15w40. Wleję płukankę Liquy Molly ( czy jakoś tak), spuszczę olej, ściągnę pokrywę zaworów, wyczyszczę ze szlamu, zarzucę nowe uszczelki pod pokrywę i pod napinacz łańcucha zmiennych faz rozrządu. Zrzucę miskę olejową, wybiorę szlam, założę nowy smok, uszczelnię miskę asowskim silikonem do misek. Zaleję olej Motul 10W40 i poczekam co się będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności