madziareta3 Zgłoś #21 Napisano 16 Listopada 2011 No właśnie od poniedziałku nie zaświeciło się ani razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klopsik Zgłoś #22 Napisano 16 Listopada 2011 moze ssak był przypchany i nagle poszedł syf:) i moze byc juz ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olab3 Zgłoś #23 Napisano 1 Stycznia 2013 (edytowane) Ja (1.8T lpg) jeździłam 9 miesięcy na 15w40 (poprzedni właściciel taki lał, podejrzewam że latami)- zero problemów a trasy długie były (najtańszy olej z supermarketu). Auto miało niewielki wyciek oleju, który potem zrobiłam i teraz jeżdżę na 10w40 (najzwyklejszy). Przebieg > 260 000km. Myślę, że przy takim przebiegu nic mu już nie zaszkodzi a autko pięknie ciągnie. Właśnie wróciłam z trasy (1771km). Nie sądzę, żeby 10w40 był za rzadki, bo mój silnik dużo więcej zrobił km a teraz trasę zrobiłam na półsyntetyku i wcześniej też na nim juz trochę jeździłam i wszystko ok. Tak samo jak na mineralnym. Coś musi być "nie tak" w twoim aucie. Witam. Jakim olejem najlepiej zalać paska 1,8 T 150km z LPG. Teraz jeżdżę na półsyntetyku mobilu, ale zaczęła zaświecać się kontrolka oleju, wymieniłam czujnik oleju i dalej świeci. Mechanik powiedział żeby przejść na olej mineralny bo auto ma już 190000 przejechane i półsyntetyk jest za rzadki i dlatego zaświeca sie kontrolka oleju. Mechanik doradził mi Castrola 15W40 co Wy na to? Dzięki:) Edytowane 1 Stycznia 2013 przez Olab3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylas Zgłoś #24 Napisano 2 Stycznia 2013 ja cały czas na 5w40 Motula 8100. na gazie już 60 tysi. nie zamierzam zmieniać na półsyntetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #25 Napisano 2 Stycznia 2013 Ja w związku z tym, że lubię czasem auto "popałować", jeżdżę na 10w50 - nie obawiam się wtedy, że zerwie mi film przy wysokiej temperaturze. Oczywiście syntetyk, CASTROL GTX. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #26 Napisano 2 Stycznia 2013 15W40 Castrol High Mileage Półsyntetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #27 Napisano 2 Stycznia 2013 15W40 Castrol High Mileage Półsyntetyk nie jestem pewien czy spelnia normy VW 500 00 502 00 badz 501 01 jesli jezdzisz na 15w40 to we wczesnieszym temacie pisales o klekotaniu, daje glowe ze miske olejowa masz pelna szlamu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #28 Napisano 2 Stycznia 2013 GTX High Mileage to rozwiązanie dla tych, którzy posiadają samochody z dużym przebiegiem (powyżej 100 000 km) i chcą przedłużyć trwałość ich silników. SPECYFIKACJE: API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 505.00/502.00, MB 229.1 to ze strony producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #29 Napisano 2 Stycznia 2013 przeciez to zwykly mineralny ktory w temperaturze jaka jest w turbinie zamienia sie w smar (szlam). Otworz miske olejowa i zdaj relacje co tam bylo. Bo nasze silniki maja opinie szlamiacych na polsyntytekach a co dopiero na mineralnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #30 Napisano 2 Stycznia 2013 No takie mnie wlali mechaniky nasze polskie. Z tego co widzę to castrol zaleca następujące oleje: Silnik (PT) Zalecany EDGE 0W-40 4.0 Dobry EDGE 5W-30 Dopuszczalny Magnatec 5W-40 C3 Przekładnia ręczna Syntrans Transaxle 75W-90 2.3 Przekładnia automatyczna Zalecany Transmax Z 9.0 Dopuszczalny Transmax Z Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów Płyn chłodniczy Radicool SF 7.0 Modele z przekładnią automatyczną, mechanizm różnicowy Syntrax Longlife 75W-90 Płyn hamulcowy Zalecany Brake Fluid DOT4 Dobry React SRF Racing Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem CHF łożyska kół LMX Grease a czy z minerala można przejść na półsyntetyk lub syntetyk przy okazji wymiany oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #31 Napisano 2 Stycznia 2013 Jezdzisz caly rok na oleju o lepkosci 15? Bardzo niedobry na zime... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #32 Napisano 2 Stycznia 2013 ja piec lat temu przeszedlem z polsyntetyka (taki lali w niemczech) na syntetyk po plukaniu silnika wpierw byl to schell helix ultra racing 10w60 ale jak podrozal to od czterech lat jezdze na syntetycznym 5w50 mobil1 i przy kazdej wymiane leje plukanke (ktora wbrew wszechobecnej opini NIE rozszczelnila mi silnika). Wiec pewnie da sie wrocic z mineralnego do syntetycznego oleju ale z glowa, wpierw miske wyczysc, trzeba paczec by procz normy nie posiadal za duzo substancji czyszczacych, chyba ze oojedziesz na maszynowe plukanie silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #33 Napisano 2 Stycznia 2013 Miskę zrzucam sam w garażu żeby dobrać się do smoka, skoro już zleje ten olej to wymienię na tego syntetyka, którego Ty używasz. Jednakże jeśli podpowiesz mi co i jak z tą płukanką i jaką - będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #34 Napisano 2 Stycznia 2013 na płukanie możesz jechać do specjalistycznego zakładu bądź sam po wyczyszczeniu miski to zrobić płukanką np: http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=95&category_id=19 http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=28&category_id=13 http://www.motul.auto.pl/index.php?p=193 ja stosowałem już każdą z nich z powodzeniem przynajmniej po dwa trzy razy (olej zmieniam średnio co 9000-10000 km co wychodzi co jakieś trzy do czterech miesięcy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #35 Napisano 2 Stycznia 2013 No dobra a procedura przeprowadzenia takiego płukania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #36 Napisano 2 Stycznia 2013 ogólnie to przed czyszczeniem miski i przed zmianą oleju zresztą wszystko pisze co i jak na opakowaniu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olab3 Zgłoś #37 Napisano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Powtórzę się- poprzedni właściciel mojego auta latami jeździł a 15w40 (zwykły mineralny) i ja przez parę ładnych miesięcy też (parę długich tras i męka po mieście). Nie było żadnych problemów a silnik ma >260 000km. Nie do końca więc są to szlamiaste silniki : P Do połowy ; ) A tak poważnie to spokojnie na 15w40 można jeździć. Cuda się dzieją nawet na najdroższych olejach. Jeszcze wam wkleje to, co czytałam kiedyś na innych forach, bo tematem oleju interesowałam się już wcześniej: "Takie historie o wypłukaniu brudów przez syntetyk zdarzały sie 20 lat temu, teraz dobre minerały mają takie same właściwości myjące jak syntetyki. A jak miałeś nagar i szlam to poprzedni właściciel lał syfiasty olej i nie zmieniał go zbyt często." "No nie wiem u mnie nagarow w starym aucie nie bylo po przejechaniu 250tys.km na zwyklym oplowskim polsyntetyku. I silnik tez byl w nienagannej kondycji. Wiec opisana przez Ciebie sytuacja potwierdza moja opinie. Ze olej nie ma wielkiego znaczenia. Bo mimo ze u Ciebie stary wlascicdiel lal co popadnie i nie wymienial zbyt czesto silnik jest ok." Wydaje mi się, że wiele osób daje się robić i kupuje nie wiadomo jaki olej a do silników z dużym przebiegiem to nic wielkiego nie trzeba. Na psychikę na pewno dobrze robi, że mam fajny olej, taki leję i silnik cyka. Ja też się lepiej poczułam jak zmieniłam na 10w40, ale auto czuje się tak samo : P przeciez to zwykly mineralny ktory w temperaturze jaka jest w turbinie zamienia sie w smar (szlam). Otworz miske olejowa i zdaj relacje co tam bylo. Bo nasze silniki maja opinie szlamiacych na polsyntytekach a co dopiero na mineralnych Edytowane 3 Stycznia 2013 przez Olab3 dodanie opinii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasek_fan Zgłoś #38 Napisano 4 Stycznia 2013 ja jeżdżę na Castrol Edge 0W-40 i jestem zadowolony, nie miałem problemów z silnikiem a trochę już auto mam. co do dyskusji mineralny vs syntetyczny a rozszczelnienie silnika, troche info jest w tym artykule - oleje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #39 Napisano 4 Stycznia 2013 Nie do końca więc są to szlamiaste silniki : P Do połowy ; ) proponuje pooglądać :https://www.google.pl/search?q=sludge+oil+1.8t&hl=pl&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=Eb7mUKqkJoTJsgaA8IDQDQ&ved=0CD8QsAQ&biw=1280&bih=664#hl=pl&tbo=d&tbm=isch&sa=1&q=sludge+oil+1.8t&oq=sludge+oil+1.8t&gs_l=img.12...0.0.0.9599.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.py05cHaIQww&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.Yms&fp=68f88dc1eda55bec&bpcl=40096503&biw=1280&bih=664 i poczytać: https://www.google.pl/#hl=pl&tbo=d&sclient=psy-ab&q=sludge+oil+1.8t&oq=sludge+oil+1.8t&gs_l=hp.3..0i8i33i30.1440.16982.0.17461.19.13.2.4.4.0.462.3142.0j4j8j0j1.13.0...0.0...1c.1.hUv3vMJShWI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.Yms&fp=5e74536b9792db70&bpcl=40096503&biw=1280&bih=664 https://www.google.pl/#hl=pl&tbo=d&sclient=psy-ab&q=szlam+1.8t&oq=szlam+1.8t&gs_l=serp.3...12164.15639.0.16449.17.11.0.0.0.3.187.1382.2j9.11.0...0.0...1c.1.71ptjMVCjwg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=5e74536b9792db70&bpcl=40096503&biw=1280&bih=664 nie ma tego mało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #40 Napisano 4 Stycznia 2013 U siebie dzisiaj przeprowadzam operację, raczej chyba nie tylko dziś bo się nie wyrobię. Ale po kolei. Aktualnie w silniku tkwi castrol gtx high mileage 15w40. Wleję płukankę Liquy Molly ( czy jakoś tak), spuszczę olej, ściągnę pokrywę zaworów, wyczyszczę ze szlamu, zarzucę nowe uszczelki pod pokrywę i pod napinacz łańcucha zmiennych faz rozrządu. Zrzucę miskę olejową, wybiorę szlam, założę nowy smok, uszczelnię miskę asowskim silikonem do misek. Zaleję olej Motul 10W40 i poczekam co się będzie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach