woys Zgłoś #1 Napisano 17 Października 2011 Trafiło mi się, że musiałem wymienić zawór recyrkulacji spalin w silniku 1,9 TDI. Uszkodzenie zaworu sygnalizował komputer. Fizycznie uszkodzona była membrana, można to było stwierdzić zasysając powietrze rurką podłączoną na górze zaworu. Po zassaniu nie trzymała podciśnienia - w nowym zaworze trzyma podciśnienie. Przed przystąpieniem do wymiany należy się zaopatrzyć w dwa imbusy 5 i 6 oraz inne narzędzia warsztatowe: wkrętak, kleszcze, klucze płaskie, lustereczko itp. Oczywiście należy również zakupić nowy zawór EGR (symbol jest widoczny na głowicy zaworu). Koszt to ~280 zł. Tak wygląda "zestaw naprawczy": Na obrazku jest zaznaczony "korpus delicti", a strzałkami sprężyny, które należy rozpiąć przy pomocy wkrętaka. Po tym wyjmujemy rurę doprowadzającą powietrze. Na obrazku zaznaczone są wkręty, które wykrecamy imbusem 5. Wkretaczkiem pomagamy sobie przy rozpieciu złącza przepustnicy, odkrecamy również śrubę mocujacą plastikową rurę, co zapewni nam lepszy dostep do śrub pod spodem zaworu. Ostatnie śruby są trudno dostępne i trzeba się troche nagimnastykować, żeby je wykręcić. Śruba mocujaca zawór to imbus 5, śruby mocujące kolektor od spodu, to imbus 6. Żeby coś zobaczyć, warto mieć jakieś małe lustereczko. Tą śrubę odkrecamy na końcu, jest z nia największa zabawa, nie wolno jej zgubić bo później czort wie gdzie jej szukać ? Kolektory oraz zawór i przepustnica na wierzchu. Zwracam uwagę na nagar, który często jest przyczyną usterek sygnalizowanych przez VAG. Montaż nowego zaworu dokonujemy w odwrotnej kolejnosci, po wcześniejszym oczyszczeniu przylgni kolektorów i wymianie uszczelek. Lepiej żeby nie zostały nam żadne śrubki po montażu. Oczywiście na koniec należy wykasować usterki VAG. Nowy zawór na swoim miejscu - piękny widok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaqubek Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2011 opiszę problem jaki miałem z egrem może komuś się przyda paliła się lampka check engin interfejs pokazywał bląd egr wymiana zaworu nie usunęlą usterki okazało się że przetarł się przewód w wiązce między sterownikiem i i wspomnianym egr koszt naprawy 400 zł miałem szczęście bo trafiłem na elektronika pasjonatę ponoć przecieranie się tych przewodów to nie jest odosobnione zjawisko w b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2011 Gdyby ktoś nie wiedział o jaką membranę chodzi to dołączam fotkę : Jak widać membrana znajduje się wewnątrz siłownika podciśnienia (pod zdjętym metalowym grzybkiem nad zaworem EGR) i jest do niej przymocowany trzonek zaworu EGR a dociska ją od góry sprężyna, której opór musi pokonać podciśnienie podawane na zawór EGR z elektrozaworu N18 gdy sterownik silnika chce zawór uchylić. Przy uszkodzonej mechanicznie membranie podciśnienie podawane z N18 nie jest w stanie uchylić zaworu EGR i pozostaje on ciągle w pozycji zamkniętej czyli takiej do jakiej dążą wszyscy Ci, którzy specjalnie zaślepiają EGR (ze mną włącznie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 2 Grudnia 2011 Sztomel napisał: Gdyby ktoś nie wiedział o jaką membranę chodzi to dołączam fotkę Właśnie kombinowałem jakiego otwieracza uzyć żeby się do niej dostać..... Bo byle czym się nie da. No i jak ci poszło z tym zaślepianiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2011 (edytowane) Szybko i dawno temu - zaślepka na wylot spalin z kolektora wydechowego + całkowite wywalenie elektrozaworu N18 i N239 oraz wężyków podciśnienia jakie do nich dochodziły. Cały układ podciśnienia skróciłem ograniczając go tylko do N75, zaworka zwrotnego i akumulatora podciśnienia (bo klapę gaszącą też niestety wywaliłem i N239 nią sterujący również ale znowu ją zainstaluję z N239 jak wymienię kolektor ssący z większymi gardzielami). Zainstalowałem rezystory na wiązkę zamiast N18 i N239 by ECU "myślał" że są nadal podpięte ale niestety rezystory po dłuższym czasie notorycznie się przepalają i wywala błędy otwartego obwodu N18 i N239. Mnie to jednak nie przeszkadza Edytowane 3 Grudnia 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2011 rezystory po dłuższym czasie notorycznie się przepalają Hmmm.... może użyj rezystorów większej mocy? A jakie to są te oporki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MICHAS Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2011 Kolego sztomel, a jaki efekt tych modyfikacji? Jak auto teraz jezdzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2011 Im większa moc tych rezystorów tym szybciej się przepalają - szukałem tych małych ale i tak nic to nie daje. Na jakiś specjalny efekt tych modyfikacji nie liczcie bo nie na tym to polega. Te modyfikacje mają tylko za zadanie wyeliminować nagar z kolektora ssącego i EGR oraz wycieki oleju z otworków wyrównujących ciśnienie w obudowie zaworu EGR. To nie dodaje żadnej mocy. Jeśli ktoś pisze, że turbo wcześniej wstaje itp. to ja takiego efektu nie odczułem i wcale takiego efektu się nie spodziewałem. To tylko i wyłącznie sponiewieranie ekologii kosztem lepszych warunków pracy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #9 Napisano 6 Grudnia 2011 Im większa moc tych rezystorów tym szybciej się przepalają Zrób im jakieś odprowadzenie ciepła, radiatorek, ja kiedyś zawinałem kawałek paska cienkiej blachy na grzejącej diodzie. Pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #10 Napisano 12 Czerwca 2012 Witam wolę najpierw zapytać, jak rozumiem wystarczy odpiąć przewód podciśnienia żeby egr przestał działać oczywiście będzie wyświetlał się komunikat o błędzie i to wszystko, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #11 Napisano 12 Czerwca 2012 Owszem, tak będzie się działo jeśli chodzi o silnik BKC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #12 Napisano 31 Lipca 2012 Panowie jaki jest rozmiar tego oringu w EGR przy silniku 1.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAMIANO B6 Zgłoś #13 Napisano 6 Września 2012 Witam czy po wymianie EGR-u błąd sam zniknie.Bo pali mi się żółta kontrolka i wyświetla komunikat emission workshop.Czy trzeba podłączyć do kompa.Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #14 Napisano 7 Września 2012 Odczytaj najpierw zapisany(e) błąd bo trzeba wiedzieć czego dotyczy a potem brać się ewentualnie do wymiany zaworu EGR choć wątpię by była taka konieczność. Pęknięcie jego membrany to jednak rzadkość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #15 Napisano 7 Września 2012 Mi się taki napis palił jak miałem walnięty czujnik ciśnienia doładowania oraz przepływkę, po zmianie tego i tak trzeba wykoasować błąd na kompie. Ale najlepiej tak jak pisze kolega Sztomel podjedz i odczytaj pierw błędy co mu jest, bo szkoda wywalać kase na coś co może być dobre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DAMIANO B6 Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2012 Dzięki byłem już u mechanika powiedział że EGR do wymiany uszkodzona membrana nie trzyma jakieś parametry sprawdzał gazując pokazywał że nie pracuje.Tylko ciekaw byłem czy jak go wymienię czy błąd sam zniknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #17 Napisano 13 Września 2012 Dzięki byłem już u mechanika powiedział że EGR do wymiany uszkodzona membrana nie trzyma jakieś parametry sprawdzał gazując pokazywał że nie pracuje.Tylko ciekaw byłem czy jak go wymienię czy błąd sam zniknie. Błąd ci nie zniknie będziesz musiał wykasować go kompem, bo będzie pamiętał go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #18 Napisano 15 Września 2012 (edytowane) byłem już u mechanika powiedział że EGR do wymiany uszkodzona membrana nie trzyma jakieś parametry sprawdzał gazując pokazywał że nie pracuje Jakoś tak nie do końca chce mi się wierzyć w diagnozę mechanika - tym bardziej, że lubią oszukiwać jak się klient kompletnie nie zna na rzeczy. Mogłeś samemu sprawdzić sobie czy w wężyku idącym do grzybka siłownika na zaworze EGR jest podciśnienie (bezpośrednio po lekkim przegazowaniu) a jeśli jest to zdjąć rurę powietrza doładowanego z wlotu do obudowy modułu klapy gaszącej i na pracującym silniku sprawdzić - patrząc do wnętrza obudowy zaworu EGR czy grzybek zaworu się podnosi czy nie po przyłożeniu do króćca siłownika tego wężyka. Błąd związany z małą emisją spalin może równie dobrze być następstwem wcześniejszego mechanicznego zaślepienia dolotu spalin do EGR chyba, że jesteś pewien że nikt go nie zaślepiał. Poza tym mechanik mógł odczekać 2 minuty po odpaleniu silnika albo ostatniej manipulacji pedałem gazu i pokazać Ci wartość, że EGR jest cały czas zamknięty co akurat w tym przypadku jest normą. Co innego jeśli wszedł w grupę 003 i włączył w niej tryb Basic Settings i jeśli wartości nie ulegały zmianie a EGR nie był zaślepiony to owszem, winny zawór EGR pod warunkiem, że w wężyku do niego idącym jest w ogóle podciśnienie. Edytowane 15 Września 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazej Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2012 Miałem jakiś czas temu problem z EGR w swoim passacie 1,9 BLS, wyczyszczenie nic nie dało, mechanik stwierdził że jest do wymiany, wiec kupiłem drugi koszt 400zl jak dobrze pamiętam, po założeniu okazało się że dalej wyświetla się błąd, a komputer przechodzi w tryb awaryjny, mechanik rozłożył ręce i powiedział że nie wie co jest zgrane, drugi mechanik znalazł przyczynę, okazało się że przepaliły się dwa kabelki dochodzące do zaworu, małe lutowanie i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #20 Napisano 24 Września 2012 Witam. Mam pytanie do znawców tematu - wczoraj jadąc sobie spokojnie włączyła mi się ikonka silnika, a na FISIE napis emissions workshop. Żadnych objawów typu brak mocy oraz "falowania obrotów" nie zauważyłem. Kabel podpięty i oto wynik: 1 Fault Found: 001025 - EGR System: Insufficient Flow P0401 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 197312 km Time Indication: 0 Date: 2012.09.22 Time: 14:00:49 Freeze Frame: RPM: 1638 /min Speed: 25.0 km/h Load: 14.1 % Duty Cycle: 14.6 % Duty Cycle: 100.2 % Mass Air / Rev.: 225.0 mg/str Mass Air / Rev.: 495.0 mg/str Readiness: 1 1 0 0 0 Wykasowałem błąd i jest ok. Czy mam zacząć się martwić, czy wystarczy wyczyścić EGR, a może na razie nic nie robić - po prostu tak z powietrza załapał jakiegoś babola i się tym nie przejmować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach