wozny83 Zgłoś #21 Napisano 24 Września 2012 Ja wymieniałem po tym czujnik doładowania ciśnienia oraz czyściłem egr. Ni po tym od długiego czasu komunikat mi się nie pojawił, a samo auto po wyczyszczeniu egr-a lepiej chodzi (jest jakby żwawsze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #22 Napisano 28 Września 2012 Czy mam zacząć się martwić? Absolutnie! Jeździć. Przejrzeć rurki podciśnienia, zobaczyć czy jakieś kabelki nie powiewają i jeździć. Błąd zaworu EGR "wyskoczył" mi w drodze na wczasy. Przejechałem jeszcze tysiąc kilometrów i nic się nie stało. Konstrukcję zaworu recyrkulacji spalin wymuślili spece - ekolodzy. Nawet jak się zepsuje to najwyżej samochód nie będzie spełniał norm emisji spalin EURO ileś tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #23 Napisano 28 Września 2012 Dziś błąd powrócił. Zauważyłem że wywala na małej prędkości między 20 - 40 km/h. Rozebrałem zawór i go przeczyściłem. Prawdę mówiąc wcale nie był mocno uwalony - trochę sadzy i trochę zapieczonego oleju. Tak dla porównania kiedyś w lagunie jak czyściłem EGR to wywaliłem z "0,5 syfu". Kabel podpięty i : 1 Fault Found: 001025 - EGR System: Insufficient Flow P0401 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 197690 km Time Indication: 0 Date: 2012.09.24 Time: 17:51:47 Freeze Frame: RPM: 1764 /min Speed: 42.0 km/h Load: 21.2 % Duty Cycle: 14.6 % Duty Cycle: 100.2 % Mass Air / Rev.: 230.0 mg/str Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str Readiness: 1 1 0 0 0 Wednesday,26,September,2012,15:02:54:10074 VCDS Version: Release 10.6.4 Data version: 20110418 Jakaś podpowiedź? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #24 Napisano 30 Września 2012 Na wierzchu zaworu jest taki "kapturek" z którego wychodzi króciec (rurka) podłączany do wężyka podciśnienia. Spróbuj zassać przez tą rurkę powietrze. Jeżeli się daje - to znaczy, że przepona jest dziurawa. Zawór do wymiany. Jeżeli trzyma podciśnienie - usterki trzeba szukać gdzie indziej. A jak miałeś ten zawór na wierzchu, to próbowałeś ruszyć ten trzpień - to powinno "chodzić" . Membrana wciąga ten trzpień, na końcu którego jest zawór w gnieździe. Zawór powinien uchylać się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #25 Napisano 30 Września 2012 Ok. Dzięki. Jutro to sobie sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #26 Napisano 24 Lutego 2013 Panowie mi narazie nie wykazuje żadnego błędu na FIS-ie i samochód zachowuje się normalnie. Natomiast pojawił się olej wokół EGR i nie wiem czy jest to jakiś wyciek czy pocenie? Teraz kwestia czy powinienem coś zrobic z tym fantem? Wymiana membrany/uszczelki czy coś w tym stylu? Narazie oczyściłem to miejsce z oleju i będę obserwował dalsze zachowanie. A jak to wygląda ukzazują fotki które załączyłem. Poradzcie coś:)Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #27 Napisano 24 Lutego 2013 Ten olej co Ci się pokazał to olej z turbiny. Zdejmij ten czarny wąż z lewej i zobacz co tam się dzieje, pewnie będzie "troche" oleju i syfu. Zrobić coś z tym wypadałoby, to nie jest normalne i prędzej czy później wywali błąd na kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #28 Napisano 24 Lutego 2013 Jeśli to turbina to nieciekawie się robi. Ale czy turbina nie znajduje się w całkiem innym miejscu? I z tego co patrzyłem to jest ona sucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #29 Napisano 24 Lutego 2013 Owszem, znajduje się w innym miejscu ale puszcza olej i tu właśnie Ci ten olej wyrzuciło. Ale bez nadmiernego stresu:) Turbina zawsze coś przepości pytanie jest tylko czy nie za dużo. Dlatego mówiłem żebyś zdjął ten czarny wąż i zobacz co tam się święci. Co do ERG to raczej wymiana, nie wiem czy jest możliwość wymiany membrany i czy w ogóle można ja kupić, bo patrząc po zdjęciach to wydaje mi się ze to stamtąd się sączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #30 Napisano 24 Lutego 2013 Nie wiem jak jest w waszych silnikach ale u mnie jak patrzyłem, to powietrze w tej rurze do EGR jest zasysane po części z filtra powietrza, a po części jest przewietrzana skrzynia korbowa. Przewietrzanie silnika jest w obiegu z zasysanym powietrzem, zarówno skrzynia korbowa jak i przestrzeń nad głowicą. Do tego wtórny obieg spalin poprzez EGR. Jeżeli w tej rurze jest dużo oleju to trzeba by sprawdzić odmę. Zawory EGR wymienia się jako całość. Są nierozbieralne. Sprawny zawór nie powinien puszczać oleju. Jak puszcza to znaczy, że ma wychlastaną prowadnicę i jest na wykończeniu. Póki co jeźdź i się nie przejmuj. Jak zawór padnie, komputer "prawdę ci powie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #31 Napisano 24 Lutego 2013 (edytowane) Zrobię tak jak mówisz.Ale jestem niemal pewien że ten olej wycieka mi z tego miejsca: I teraz się zastanawiam czy oprócz sprawdzenia tego węża co pisałeś nie zdemontowac i przyczyścic EGR Edytowane 24 Lutego 2013 przez mkosa81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #32 Napisano 25 Lutego 2013 Jakże by inaczej.... Wydawało by się, że po to te otwory tam są Ale są one tam po to, żeby pod przeponą nie tworzyło się podciśnienie, gdy zawór jest podnoszony do góry. Luzy na prowadnicy trzpienia i olej ma którędy wyciekać. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #33 Napisano 25 Lutego 2013 Dzięki za pomoc:)pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pitero10 Zgłoś #34 Napisano 18 Kwietnia 2013 A ja mam takie pytanie, u mnie nie wycieka o;ej chyba jeszcze to sprawdze dokładniej ale słychac takie pykanie jak puszczę gazu co to może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisBstok Zgłoś #35 Napisano 4 Października 2013 Panowie, czy powie mi ktoś czy zawór EGR może być odpowiedzialny za dziwny dźwięk słyszalny podczas schodzenia silnika z obrotów (podczas zmiany biegów lub odpuszczenia gazu podczas przyspieszania słychać tak jakby powietrze cofające się do turbiny i uderzające w jej łopatki). Dźwięk podobny jest do tego, który kiedyś słyszałem w silniku 1.8T w identycznych okolicznościach, wówczas uwalony był zawód DV (zawór zwrotny powietrza turbiny) i turbina wydawała dziwny dźwięk przez te wracające powietrze. Aktualnie w Passacie B6 1.9TDI 105KM mam praktycznie taki sam dźwięk, w takich samych okolicznościach, a w okolicach zaworu EGR widzę że nabryzgało trochę oleju. Pytanie tylko czy po wymianie zaworu EGR objawy mogą ustąpić? Dodam że nie wywala mi żadnego błędu (a w zasadzie żadnej kontrolki, bo błędów z VAGa jeszcze nie zczytywałem). Z góry dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisBstok Zgłoś #36 Napisano 7 Października 2013 Nikt tu nie zagląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #37 Napisano 7 Października 2013 Nikt tu nie zagląda? Pewnie chodzi o tak zwaną sowę. To cecha nie wada tego motoru. Są różne teorie na ten temat - jedna mówi że ten dźwięk powstaje gdzieś w układzie wydechowym. Jak wielu mam to samo. Kwestia przyzwyczajenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisBstok Zgłoś #38 Napisano 8 Października 2013 Nie sądzę żeby ten dźwięk był normalny, co prawda nie mam porównania do innych silników 1.9TDI bo nie miałem z nimi styczności, ale może w najbliższym czasie nagram ten dźwięk i wrzuce na forum:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #39 Napisano 18 Października 2013 Panowie czy w passacie b5 z 2005 roku silnik 130Km wyystarczy wyrzucic EGR czy trzeba tez programowo? Jesli tak to jak to sie robi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #40 Napisano 4 Lipca 2014 Czy zaślepiając EGR w każdym silniku (a konkretniej w moim BLSie) trzeba go wywalać z mapy? Czy można jeździć z błędem i świecącą kontrolką, nie spowoduje to żadnych komplikacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach