Skocz do zawartości
Rambdal

Przegrzany Silnik i co teraz ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jak w temacie problem polega na przegrzanym silniku.

 

 

Problem dotyczy dokładnie tego autka :)http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?108635-Passat-B3-93-rocznik-Kombi

 

 

Opiszę krok po kroku co i jak.

 

 

- Rano pojechałem pięknie i bez problemów do pracy. W czasie powrotu (odcinek praca - dom to 15 km) jakieś 3 km przed domem zaświeciła mi się kontrolka płynu chłodniczego.

- Zajechałem do sklepu ( czyli jakieś 1km od domu) i dolałem około 1,2 litra płynu chłodniczego.

- Będąc pewny, że problem rozwiązany pojechałem zatankować do pobliskiej stacji. (2 km od domu)

- Zatankowałem i na stacji benzynowej kupiłem 1l tego samego płynu chłodniczego.

- Wróciłem do domu, otworzyłem maskę i zaglądnąłem do zbiornika wyrównawczego. pierwszą uwagę zwróciło brak charakterystycznego syknięcia przy odkręcaniu korka.

- Uzupełniłem płyn chłodniczy i odpaliłem auto. Poczekałem aż chłodnica się włączy. Kiedy dwa razy razy się włączyła zajrzałem pod auto w celu sprawdzenia czy nie ma gdzieś wycieku płynu chłodniczego. Było sucho a w zbiorniczku było sucho.

- Zadzwoniłem do mechanika, przedstawiłem mu problem, ten poprosił bym do niego pojechał ponieważ telefonicznie nie rozwiąże problemu a po drodze bym kupił płyn chłodniczy.

- Po konsultacji z mechanikiem postanowiłem bardzo powoli i ostrożnie pojechać do mechanika (jakieś 6 km) Po jakichś 2 kilometrach wskazówka pokazała 100 stopni (tak jak na zdjęciu).silnikjs.jpg Nie chcąc dalej kontynuować jazdy postanowiłem zjechać na pobocze, w czasie kiedy już zjeżdżałem zaczął się dramat. Obroty podskoczyły a za mną siwy dym, momentalnie zatrzymałem auto i zgasiłem silnik a następnie maskę.

 

 

Jedyne co zrobiłem to sprawdziłem korek od wlewu oleju, nie było żadnego "mleka" . Zaholowałem auto pod dom i zostawiłem. Następnego dnia sprawdziłem tylko poziom oleju i wskazywał bardzo wysoki poziom oleju, praktycznie połowa bagnetu. I tu pytania do was: Co dalej ? ponieważ wstępna diagnoza to uszczelka pod głowicą. Podzwoniłem do znajomych mechaników i wieści nie były za dobre ale są różne warianty.

 

 

1. Dać do mechanika aby się tym zająć ale koszta są bardzo wysokie jakieś 900 zł a idąc tą myślą nasuwają się inne warianty

2. Kupić po prostu inny silnik.

3. Wymienić uszczelkę wraz z uszczelniaczami ale bez ponownego planowania głowicy i masą zabiegów z tym związanych. ( Auto ma być użytkowane max 3 lata)

Edytowane przez Rambdal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymienić uszczelkę wraz z uszczelniaczami ale bez ponownego planowania głowicy i masą zabiegów z tym związanych.

Nie biadol...są fachowcy co niedrogo splanują i wynienią prowadnice i uszczelniacze...potem tylko zakup uszczelek pod głowicę i kolektory i...pozostanie tylko prawidłowo dokręcić głowicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram Lebowa. Sam przerabiałem temat uszczelki... Jak chcesz kupić drugi silnik to zamawiam głowicę bo te często lecą w AAZ a 1Y ma tą samą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koszta są bardzo wysokie jakieś 900

coś drogo u ciebie. Znajomy ostatnio robił w jakimś zakładzie na Widzewie Punto II i wyszło go to coś ok 300 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cysiokysio ... Punto to Punto a Volkswagen to Volkswagen nie porównuj tych marek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzysta to znowu za mało, tyle płacę u mnie za zrobienie głowicy-planowanie, prowadnice itp

Jak chcesz pojeździć jeszcze trzy lata to musisz zrobić to porządnie, poszukaj może innego fachmana ale to tyle kosztuje mniej więcej-policz zrobienie głowicy, uszczelkę, robotę i masz kwotę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności