poldeczek1 Zgłoś #21 Napisano 17 Września 2011 .Passata B6 2.0 TDi 4 Motion także posiadałem ale tylko przez 2 miesiace poniewaz ze wzgledu na jego nieprzecietna awaryjnosc i bardzo niedbałe wykonanie Zaciekawiło mnie co piszesz bo mam tegoż Passata już półtora roku (kupiłem go z przebiegiem 150000 a teraz ma 180000) i jeszcze nic się nie zepsuło tankuje i jeżdżę Co do jakości wykonania to też nie bardzo wiem o czym piszesz również miałem 3bg po lifcie jak dla mnie wygląd z zewnątrz jest fajny ale w środku paskudny . co masz na myśli pisząc niedbałe wykonanie a co w 3bg jest takiego dopieszczonego czego nie ma 3c0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #22 Napisano 17 Września 2011 Zaciekawiło mnie co piszesz bo mam tegoż Passata już półtora roku (kupiłem go z przebiegiem 150000 a teraz ma 180000) i jeszcze nic się nie zepsuło tankuje i jeżdżę Co do jakości wykonania to też nie bardzo wiem o czym piszesz również miałem 3bg po lifcie jak dla mnie wygląd z zewnątrz jest fajny ale w środku paskudny . co masz na myśli pisząc niedbałe wykonanie a co w 3bg jest takiego dopieszczonego czego nie ma 3c0 już odpowiadam:mam 185cm wzrostu i powiem Ci,ze wsiadanie do 3C jest tragiczne.łatwo stuknąc sie w czerep.Jakosć plastikow takze nie jest najlepsza.Ja kupiłem mojego z przebiegiem 202.000km i po 1,5 miesiaca padł dwumas i sprzegło,3 pompowtryski,modół układu kierwoniczego a na koniec pompa oleju.Oczywiste jest to,ze zarówno z wierzchu jak i w środku jest on o wiele ładniejszy ale niestety VW mocno zaoszczedził kosztem jakosci i to sie daje odczuć i to niestety zwłaszcza w portfelu.Tysiace procesów przeciwko VW i setki artykułow mowiacych negatywnie o tym modelu tylko potwierdzaja moje słowa.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #23 Napisano 17 Września 2011 PS. naped na wszystkie kola jest fajny !!! ale nie przesadzajcie, ma to tez swoje minusy... Podobnie jak klimatyzacja. Tylko się psuje, zwiększa zużycie paliwa - po co to komu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #24 Napisano 17 Września 2011 (edytowane) No to teraz już kompletnie nie wiem o co ci chodzi bo ja mam 188 cm ważę 107 kg i nie mam żadnych kłopotów z wsiadaniem czy wysiadaniem i nigdy w "czerep" się nie walnąłem Miejsca w pasku jest tyle ze jak odsunę fotel całkiem do tyłu to prawie do pedałów nie sięgam co czym można pomarzyć w innych autach Nie wiem czy wiesz ale w 3bg też jest mnóstwo problemów z pompo-wtryskami nie dosyc ze padają to wada fabryczna doprowadza do wycierania sie gniazd w których sa osadzone co skutkuje wymianą głowicy. Plastyki też nie odbiegają jakością od tych w 3c0 powiedział bym ze są bardzo podobnej jakości Kola dwu masowe to też bolączka poprzedniego modelu Zajrzyj do działu b5 i zobacz ile stron, postów z problemami technicznymi jest w tym dziale a ile w tamtym 2417 tematów w dziale b6 a w b5 16334 to też o czym świadczy ze nie jest tak różowo jak piszesz Porostu żyjesz legendą b5 w 97 roku kiedy wyszły pierwsze modele w porównaniu do konkurencji były naprawdę dobre Tak samo jest z innymi markami np Mercedes Samochód za 400 tyś w ciągu roku kilkanaście razy na lawecie i w serwisie Nie wspomnę już o Smarcie (przecież to mercedes) w firmie w której kiedyś pracowałem były 4 w ciągu 2 lat były kilkadziesiąt jak nie kilkaset razy w serwisie mercedesa w sosnowcu ich zastępcze smarty przez ten okres były prawie cały czas u nas bo jak jeden naprawili to drugi się psuł Sam jechałem jednym w którym z nie wiadomo jakiego powodu skrzynia wypadła na ulice ale to dosłownie rozwaliło miskę i kilka trybów leżało na ulicy Takie czasy czym więcej elektroniki i bebechów pchają do auta tym więcej się psuje Śmiem twierdzić że trafiłeś na pechowy egzemplarz który poprzedni właściciel katował i nie dbał albo przebieg był kilkakrotnie wyższy niż na liczniku a samochód był zrobiony podpicowany tylko do sprzedaży jak większość sprowadzonych do kraju przez naszych rodaków Co do pompy oleju awarii można zapobiec bardzo niskim kosztem tylko te złodzieje z aso powinni o takiej możliwości i usterce informować a tego nie robią i jeszcze udają ze nie słyszeli o tak owej. czytając twoje posty mam wrażenia że jeździmy zupełnie innymi samochodami Ja mojego sam sobie sprowadziłem z Niemiec którego właścicielka była jakaś pani urzędnik która pracowała w Brukseli w trzy lata na-stukała 150 tysięcy Edytowane 18 Września 2011 przez poldeczek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość remigiusz Zgłoś #25 Napisano 18 Września 2011 Potwierdzam, że napęd 4x4 to super sprawa, szczególnie w samochodzie, który ma charakter rodzinny, a nie sportowy, czyli nie zakładasz jeżdżenia bokami (wówczas tylny napęd dałby więcej przyjemności). Choć w autach sportowych też ma swój urok - obecnie to ćwiczę Na obecną chwilę mam napęd 4x4 w Mitsubishi (benzyna, 200 KM), Audi (benzyna, 225 KM) i właśnie w Pasku (diesel, 170 KM) i w każdym aucie, pomimo różnić konstrukcyjnych, spisuje się znakomicie. Każde kolejne auto, szczególnie te, w którym będę woził rodzinę też pewnie będzie 4x4. Jeśli chodzi o Paska i porównanie z FWD to przesiadłem się z B6 2.0 TDI 170 KM do B7 2.0 TDI 170 KM DSG 4Motion. Czyli silnik ten sam, ale obecnie mam automat i napęd na cztery koła. Różnice: Bardzo dobre trzymanie, ESP włącza się bardzo rzadko (może widziałem tę kontrolkę 1-2 razy). W poprzednim Pasku ESP załączało się często, choć prowadzenie również było bardzo dobre. Nowego Paska mam dopiero od paru miesięcy, więc nie miałem okazji przetestować go na śliskiej nawierzchni (lód, śnieg), więc pewnie dopiero jesienią i zimą pokaże, co potrafi. Są też wady: pali więcej o ok. 1-2l/100km i zbiera się wolniej. To pewnie zasługa zarówno automatu jak i napędu na 4 koła. Automat jednak chodzi znakomicie i być może przez swoją płynność nieco zakłamuje odczuwalne osiągi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #26 Napisano 18 Września 2011 Zajrzyj do działu b5 i zobacz ile stron, postów z problemami technicznymi jest w tym dziale a ile w tamtym 2417 tematów w dziale b6 a w b5 16334 to też o czym świadczy ze nie jest tak różowo jak piszesz Porostu żyjesz legendą b5 w 97 roku kiedy wyszły pierwsze modele w porównaniu do konkurencji były naprawdę dobre Porównywanie jakości aut na podstawie liczby postów, gdy jeden model jest starszy od drugiego o 10 lat, jest trochę nie fair Niemniej z większością Twoich argumentów się zgadzam. To, że ktoś kupił sobie na własne życzenie rupcia, nie znaczy że dany model jest do bani. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #27 Napisano 18 Września 2011 (edytowane) Porównywanie jakości aut na podstawie liczby postów, gdy jeden model jest starszy od drugiego o 10 lat, jest trochę nie fair Nie chciałem w ten sposób porównywać jakości samochodów chciałem jedynie pokazać panu "Bartek1987" że z b5 nie jest tak różowo jak twierdzi i poprzedni model ma również sporo bolączek ! Edytowane 18 Września 2011 przez poldeczek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoktorPio Zgłoś #28 Napisano 18 Września 2011 Wydaje mi się że zaczyna się w dyskusję wkradać TROLL i zamiast o plusach i ewentualnych minusach ..... napędu 4MOTION zaczynamy się targować odnośnie jakości wykonania użytych materiałów albo awaryjności Passata B6. Jak już została poruszona awaryjność to były to usterki niezwiązane z napędem 4motion, a są to usterki mniej lub więcej występujące we wszystkich Passatach B6 czy to z napędem na jedną czy na dwie osie. Co do zużycia paliwa to może i 4motion pali ciut więcej niż jedno osiowy passat tego nie wiem ? Z moich obserwacji cykl miejski start-stop-start-stop co 100 metrów 8-9litrów, trasa ale nie autostrada tylko ruch pozamiejski dwie dorosłe osoby i dwójka dzieci plus tobołki prędkość 90-120km/h spalanie na poziomie 6-6,5 litra Myślę że przy płynnej jeździe na autostradzie+tempomat spalanie będzie sporo poniżej 6 litrów. Nie mniej to czy on pali 0,5 czy 1litr więcej niż jedno osiowy to dla mnie nie istotne tak jak wcześniej pisałem ja dziada z siebie rżnąć nie będę, dla mnie ważniejsze są lepsze właściwości trakcyjne i bezpieczeństwo niż ciut większe spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #29 Napisano 18 Września 2011 finalizując targowanie na temat jakości oraz wad i zalet modelu 3Bg i 3C powiem tak: kazdy swoje chwali i kazdy ma swoj bagaż doswiadczeń.wazne jest to aby dyskusja miała charakter merytoryczny a ta idzie w przeciwnym kierunku. Pomimo moich złych doświadczeń z passatem 3C pewnie i tak predzej czy później go zakupie ale jeśli juz to minimum 2008 rok z CR. Jedno jest pewne-prawdziwi fani VW bez wzgledu na to czy dany model jest mniej czy bardziej awaryjny i tak beda nimi jeździc:super: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #30 Napisano 18 Września 2011 Niewątpliwą wadą tego napędu jest to, że trzeba sporo dopłacić za niego. Zużycie paliwa pewnie nie wzrasta tak, jak w przypadku torsena - haldex w passacie nie jest permanentnym napędem AWD. Niemniej swoje waży, co degraduje osiągi. Zawsze jest "coś za coś". Wiadomo, że można "poprawić" ekonomię auta rezygnując napęd 4x4, webasto, klimatyzacji.. ale czy o to chodzi w przypadku passata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #31 Napisano 19 Września 2011 Nie tylko dodatkowa masa pogarsza osiągi. Wbrew krążącej opinii straty mocy w napędzie w przypadku Haldexu są permanentne. Wał jest napędzany nawet jeśli haldex nie jest "spięty". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoktorPio Zgłoś #32 Napisano 19 Września 2011 Nie tylko dodatkowa masa pogarsza osiągi. Wbrew krążącej opinii straty mocy w napędzie w przypadku Haldexu są permanentne. Wał jest napędzany nawet jeśli haldex nie jest "spięty". Co do osiągów Passata w tej samej wersji nadwozia z tym samym silnikiem i tą samą skrzynią biegów. Podaję dane z książki obsługi VW passat : Prędkość max ośka 206km/h - 4motion 201km/h Przyśpieszenie 0-80km/h ośka 7,1s - 4motion 6,9s !!! Przyśpieszenie 0-100km/h ośka 10,1s - 4motion 10,5s Zużycie paliwa ośka pali około 0,6-0,7 litra mniej niż 4 motion No jak komuś przeszkadza w 4motion gorsze przyśpieszenie od 0-100 o 0,4sec i mniejsza prędkość max o 5km/h oraz większe zużycie paliwa o 0,6-0,7litra A także jakoś prze boli gorsze przyśpieszenie ośki 0-80 o 0,2sec to niech nie kupuje 4motion i niech kupi ośkę i się cieszy "dużo lepszymi" osiągami hehe byle do zimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #33 Napisano 19 Września 2011 A ja chętnie kupiłbym Passata z 4Motion, gdyby takowy montowali do 2.0 TFSI. Nawet na suchym asfalcie i na niskim biegu przy większej prędkości obrotowej, jak mu depnę do dechy to potrafi "pisnąć". Że o dynamicznym przyspieszaniu podczas deszczu (a tym bardziej śniegu) nie wspomnę... Jak dla mnie to dziwne podejście VW - montować 4Motion do 2.0 FSI, a w 2.0 TFSI ni cholery... :debil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #34 Napisano 19 Września 2011 dziwne podejście VW - montować 4Motion do 2.0 FSI, a w 2.0 TFSI ni cholery... tez tego nie kumam bo TFSI z 4motion to byłaby ciekawa kombinacja i podejrzewam,ze chetnie kupowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #35 Napisano 19 Września 2011 tez tego nie kumam bo TFSI z 4motion to byłaby ciekawa kombinacja i podejrzewam,ze chetnie kupowana a może zbyt mocna konkurencja dla oooo A4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #36 Napisano 19 Września 2011 VW się tłumaczy ze B6/B7 4 motion tfsi będzie konkurencją dla Audi, więc można o tym zapomnieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #37 Napisano 19 Września 2011 VW się tłumaczy ze B6/B7 4 motion tfsi będzie konkurencją dla Audi, więc można o tym zapomnieć. Bardzo możliwe. Pewnie z tego samego powodu nie wsadzili 3.0 TDI do Passata, bo konkurencja z kolei dla A6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #38 Napisano 19 Września 2011 Bardzo możliwe. Pewnie z tego samego powodu nie wsadzili 3.0 TDI do Passata, bo konkurencja z kolei dla A6. 3.0 TDI to już "drogi" motor, wtedy passat w highline musiałby kosztować w granicach 200tyś. a za tą kwotę kupimy prawie A6 w skórach - ogólnie z bardzo podobnym wypasem, lub podpasioną A4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #39 Napisano 20 Września 2011 No jak komuś przeszkadza w 4motion gorsze przyśpieszenie od 0-100 o 0,4sec i mniejsza prędkość max o 5km/h oraz większe zużycie paliwa o 0,6-0,7litra A także jakoś prze boli gorsze przyśpieszenie ośki 0-80 o 0,2sec to niech nie kupuje 4motion i niech kupi ośkę i się cieszy "dużo lepszymi" Proszę Cię ... takie osiągi tak czy inaczej trzeba w dzisiejszych czasach traktować jako lekko śmieszne. Nigdy by mi nie przyszły do głowy wyścigi do 100 km/h passatem, bo to nie jest auto o aspiracjach sportowych. Problem leży gdzie indziej. Spróbuj na trasie wyprzedzić ciągnik siodłowy z naczepą jadący 90 km/h ośką i 4motion, wtedy zobaczysz o jakim pogorszeniu osiągów mówię. A to właśnie w takich przypadkach osiągi zapewniają bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Różnica w przyśpieszeniu od 0 do 100km/h raczej nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa. Powtórzę jeszcze raz - napęd 4motion powinien być wybierany ŚWIADOMIE, wtedy kiedy rzeczywiście jest potrzebny. Aha i żeby nie były, że pojęcia nie mam o napędzie 4x4 to do obecnej chwili zrobiłem jakieś 5 tyś km Volvo S60 T6 AWD (też haldex) i w przypadku mocy powyżej 300KM napęd na cztery łapy,wg mnie, przydaje się już na co dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #40 Napisano 20 Września 2011 Spróbuj na trasie wyprzedzić ciągnik siodłowy z naczepą jadący 90 km/h ośką i 4motion, wtedy zobaczysz o jakim pogorszeniu osiągów mówię. A to właśnie w takich przypadkach osiągi zapewniają bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Różnica w przyśpieszeniu od 0 do 100km/h raczej nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa. ...taaak... a spróbuj to zrobić w deszczu, na koleinach... I dlatego powtórzę: jeśli napęd (nawet jeśli jest dołączany w uślizgu) choć raz komuś uratował dupsko to ten ktoś nie będzie patrzył na mniejszy bagażnik, większe o 0,5-1 l zużycie paliwaczy o 5 km/h niższą Vmax. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach